Dzisiaj jest 04 mar 2025, 19:16



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 31 sty 2011, 23:41 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 paź 2010, 17:24
Posty: 161
Lokalizacja: Okolice Lublina
Pojazd:
Witam mam trochę dylemat co do małego usprawniania mojego silnika w RD125LC (może to pomoże silnik jest taki sam jak DT125LC) no i tak u mnie jest stopień sprężania 9.3:1 a jak myślicie do ilu można w miarę bezpiecznie podnieść stopień sprzężenia Yamaha TZR Belgarda miała (Stopień sprężenia / ciśnienie nominalne: 12,8/1 / 11,5bar) ale już miała 36KM czyli sporo. To jak myślicie do ilu można spokojnie podnieść stopień sprężania (tylko proszę nie mylić stopnia sprężania z ciśnieniem sprężania :mrgreen: ) pozdro

EDIT :Sory że może nie w tym dziale ale tutaj więcej osób zagląda.[/code]


Ostatnio zmieniony 01 lut 2011, 17:00 przez hold, łącznie zmieniany 2 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 01 lut 2011, 9:11 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 paź 2010, 17:24
Posty: 161
Lokalizacja: Okolice Lublina
Pojazd:
Cytuj:
przerubki


BOLI :evil:


////////24///////
EDIT błąd poprawiony (nie jestem polonistą tylko przyszłym mechanikiem i mało mnie obchodzi polski jedynie wszystkie info na temat mechaniki :lol: a że na forum ludzi zawsze bolą te błędy)

Proszę wnosić jakieś info do tematu.
Pozdro




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 lut 2011, 11:37 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 cze 2008, 10:33
Posty: 839
Lokalizacja: Koronowo
Pojazd:
Zależy jakim stanie masz wal i łożyska jak w dobrym to możesz tak 10bar spokojnie dać




_________________

http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=203709
damiankozba pisze:
Witam. KUPIE KARTE MOTOROWEROWĄ Prosze o kONTAKT GG 7139932 DOBRZE PŁace


Sprzedam Przełozenia sportowe wtórne Polini 61/20 do morini GG 7063101




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 lut 2011, 11:59 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 paź 2010, 17:24
Posty: 161
Lokalizacja: Okolice Lublina
Pojazd:
No wal mam jak nowy bo był regenerowy przez poprzednika jeszcze ale teraz jeszcze rozebrałem silnik i posprawdzałem i jest git jeszcze tak dla pewność zmienię łożyska na wale czyli wszystko będzie sztywne jak by wszystko nowe było. A robił ktoś z was takie doprężanie silnika 2T i jakieś spostrzeżenia odnośnie zmian w mocy silnika i z rozlatywaniu się silnika :mrgreen: ??? pozdro




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 lut 2011, 12:53 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2010, 10:51
Posty: 2282
Lokalizacja: Gostyń
Pojazd:
jak ty chcesz to zrobić ? planowanie głowicy ?




_________________

Nie pomagam na gg, od tego jest forum :)

Opel Vectra 2.0i : http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=247359




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 lut 2011, 13:10 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 paź 2010, 17:24
Posty: 161
Lokalizacja: Okolice Lublina
Pojazd:
Cytuj:
jak ty chcesz to zrobić ?
no ja bym to zrobił jak że ściął bym górna przylgnię bo u mnie nie dochodzi krawędź tłoka do górnej części tuleji jakieś 2mm nie dochodzi i bym trochę spiłował ale nie za dużo i bym trochę kształt komory spalania zmienił tylko nie wiem jaki odpowiedni powinien być stopień sprężania żeby się to nie rozleciało. Jestem troche napalony na modyfikację bo sporo daje w mocy a zabieg jest dosyć prosty :mrgreen: . A i mam jeszcze pytanie mam cylinder jest on po szlifie ale robił go poprzednik no i zmierzyłem go średnicówką i wyszedł mi odchył w owalizacj 0,2mm czyli chyba sporo już ??? gładź jest ładna tylko ta owalizacja i chyba najlepsze rozwiązanie to szlif??




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 lut 2011, 17:42 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lut 2011, 16:22
Posty: 479
Pojazd:
hold pisze:
wyszedł mi odchył w owalizacj 0,2mm

0,2mm to sporo. Pokusił bym sie o szlif i ścięcie przylgni w bezpiecznej odległości.



<<<<<<<<<<<<<>>>>>>>>>>>>>
hold pisze:
nie jestem polonistą tylko przyszłym mechanikiem

witam w klubie :mrgreen:
hold pisze:
zmierzyłem go średnicówką

Ja jeszcze nie mogę skumać odczytywania wymiaru :mrgreen: <2klasa>


Ostatnio zmieniony 01 lut 2011, 17:44 przez thebooster, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 lut 2011, 19:06 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2010, 10:51
Posty: 2282
Lokalizacja: Gostyń
Pojazd:
hold pisze:
Cytuj:
jak ty chcesz to zrobić ?
no ja bym to zrobił jak że ściął bym górna przylgnię bo u mnie nie dochodzi krawędź tłoka do górnej części tuleji jakieś 2mm nie dochodzi i bym trochę spiłował ale nie za dużo i bym trochę kształt komory spalania zmienił tylko nie wiem jaki odpowiedni powinien być stopień sprężania żeby się to nie rozleciało. Jestem troche napalony na modyfikację bo sporo daje w mocy a zabieg jest dosyć prosty :mrgreen: . A i mam jeszcze pytanie mam cylinder jest on po szlifie ale robił go poprzednik no i zmierzyłem go średnicówką i wyszedł mi odchył w owalizacj 0,2mm czyli chyba sporo już ??? gładź jest ładna tylko ta owalizacja i chyba najlepsze rozwiązanie to szlif??

aha :) możesz śmiało ścinać krawędź tuleji, ogromnej mocy to ci nie da ale uważaj żebyś nie przesadził. doda ci to jakieś 2bar może jeśli reszta jest w dobrej kondycji :wink: więc nic ci się nie rozleci xD bedzie fajnie to śmigało. uszczelek też nie powinno wydmuchać :<




_________________

Nie pomagam na gg, od tego jest forum :)

Opel Vectra 2.0i : http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=247359


Ostatnio zmieniony 01 lut 2011, 19:07 przez Furian50, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 lut 2011, 20:28 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 gru 2009, 18:24
Posty: 434
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:
Furian50 pisze:
aha :) możesz śmiało ścinać krawędź tuleji, ogromnej mocy to ci nie da ale uważaj żebyś nie przesadził. doda ci to jakieś 2bar może jeśli reszta jest w dobrej kondycji


2bar czego??




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 lut 2011, 21:32 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2010, 10:51
Posty: 2282
Lokalizacja: Gostyń
Pojazd:
stem pisze:
[2bar czego??

2bar więcej kompresji niż ma teraz :roll:




_________________

Nie pomagam na gg, od tego jest forum :)

Opel Vectra 2.0i : http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=247359




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 lut 2011, 21:48 
*

Rejestracja: 24 lut 2009, 20:18
Posty: 83
Lokalizacja: Budzyń
Pojazd:
Jeżeli teraz kompresja jest w porządku to jej zwiększenie da tylko szybsze zużycie łożysk wału, większą temp pracy silnika itp. Bardziej pokusiłbym się poprawienie kanałów, wyspawanie wydechu i zmianę gaźnika ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 lut 2011, 23:31 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 gru 2009, 18:24
Posty: 434
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:
Planowanie głowicy nie wpłynie na kompresję a jak już to bardzo minimalnie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 lut 2011, 0:45 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 paź 2010, 17:24
Posty: 161
Lokalizacja: Okolice Lublina
Pojazd:
Bawię się tym programem do portingu i wprowadziłem dane mojego cyla i jak zwiększam ciśnienie sprężania (zarazem stopień sprężania) to moc rośnie w górę nawet realnie i chyba można mu wierzyć (ale wiadomo że program to nie człowiek) no i co do tego planowania głowicy to byś się zdziwił ile można zwiększyć stopień sprężania (wystarczająco dużo ale u mnie jest trochę dziko zrobione :mrgreen: ) bo trzeba planować górną przylgnie cylindra o jakieś 1,75mm i troszkę przerobić kształt komory spalania żeby było jak nakazano. A co do rozwalania się silnika to w to nie wątpię ale podobnież wszystko w każdym silniku ma wytrzymać 2 razy większą moc nisz posiada dana jednostka czyli silnik nie wytrzyma nie wiem tam może 20tyś km tylko 10tyś km to i tak będzie w miarę. A tak mam jeszcze pytnie mam okno wydechowe seryjnie na 198* stopni a płuki na 126* i boost port jest równi z płukami i mi się wydaję że jest seryjnie wmiarę dobrze zrobiony i można w nim pod tuningować ale tak aby moc max nie była wyżej nisz 10,500rpm ??? silnik nie posiada zaworu wydechowego i jest chłodzony cieczą. Co do planowania głowicy to z tego co liczyłem z kolegą to u mnie seryjnie jest kompresja około (8 BAR) czyli szału niema ale podniósł bym mu do 9,5 BAR-a i by stykło ale tak z 9Bar to bez problemu uciągnie a czym większy silnik tym większe efekty podnoszenia stopnia sprężania ale później coś takiego jak spalanie stukowe samo zapłon przy źle zrobionych przeróbkach. Także wydech będzie nowy do tego moto :mrgreen: ( tuning to jakaś choroba bo cały czas jakieś nowe pomysły na tuningi nie dosyt mocy i jak rozbierzesz silnik do remontu to aż grzech go zostawić nie tkniętego :roll: i przez maniaków tuningu wszystkie cylindry tracą cnotę :P POZDRO i dzięki za wypowiedzi ale jeszcze jak coś ktoś wie to chętnie wysłucham waszych rad bo lubię poznawać rady innych i konsultacje bo lepiej zapobiegać niż leczyć po tych tuningach)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 lut 2011, 2:32 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
hold pisze:
wydechowe seryjnie na 198*

Nie możliwe. To wyżej niż 10,5k.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 lut 2011, 12:33 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 kwie 2009, 16:51
Posty: 1219
Lokalizacja: Kraków
Pojazd:
To tak:
Planowanie glowicy cos daje, wiem z doswiadczenia skuterowego jeszcze. 9 bar w takich silnikach to jeszcze nie duzo, na luzie mozna sie pokusic nawet na 12bar (nie mam pojecia jak to sie liczy), lecz wtedy znaczaco spadnie trwalosc ukladu tlokowo-korbowego. U mnie w motorze stopien sprezania jest 7,6:1 a moc powinna oscylowac w granicach 30KM, silnik mam calkowicie zdrowy nic nie puka nic nie stuka. Trwalosc u mnie to wymiana tloka co 10k km, co w sumie jeszcze jest w miare dobrze, ale nie jest to to samo co np DT ktora na luzie wytrzyma te 30k km bez wymiany tloka ;). Na dobrej jakosci paliwie spalanie stukowe przy 12 barach nie wystapi, a na 98 nawet i mozna jeszcze delikatnie podniesc cisnienie sprezania.




_________________

Obrazek

Ku pamięci [*]
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 lut 2011, 13:29 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 paź 2010, 17:24
Posty: 161
Lokalizacja: Okolice Lublina
Pojazd:
Cytuj:
hold napisał/a:
wydechowe seryjnie na 198*

Nie możliwe. To wyżej niż 10,5k.
Mówiłem że silnik jest nieźle zrobiony fabrycznie (to jest 125cm3 silnik) a co do tych wysokich obrotów to się boję bo nie mogę go cisnąć na wysokie obroty bo prędkość tłoka jest za wysoka a tutaj foto z programu ----> Obrazek
i nie chcę jakiegoś silnika wyżyłowanego że jadąc po pustej i bezpiecznej drodze najlepiej za zakrętami to lubię przycisnąć i pośmigać na HARDCORE i nie chciał bym mieć urwanej korby czy coś przy takiej sytuacji :mrgreen: a to są zdjęcia okien w cylindrze
Obrazek

Obrazek

Obrazek
u mnie jest jak penie zauważyliście jest wielki boost port :mrgreen: podobnież jak jest boost pory na równo z płukami to jest leprze rezo no i to chyba prawda bo jak złapał rezo na seryjnym wydechu to trzeba się kierownicy dobrze trzymać bo moto ucieka z pod .... wiecie czego :P i najbardziej ciekawi mnie ta prędkość tłoka . Pozdro




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 lut 2011, 13:35 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Wydech na 198* owk to strojenie pod około 11 tyś obrotów.
Już nie rozumiem o co Ci chodzi :wink:




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 lut 2011, 14:01 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 gru 2009, 18:24
Posty: 434
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:
Given pisze:
To tak:
Planowanie glowicy cos daje, wiem z doswiadczenia skuterowego jeszcze. 9 bar w takich silnikach to jeszcze nie duzo, na luzie mozna sie pokusic nawet na 12bar (nie mam pojecia jak to sie liczy),

O czym Wy mówicie?

Planowanie głowicy może zwiększyć co najwyżej stopień sprężania, który nie ma nic wspólnego z kompresją.
Stopień sprężania można sobie samemu policzyć i zależy on od konstrukcji silnika, podajemy go stosunku np 1:10 a nie w żadnych barach.

Kompresję silnika podaje się w barach i zależy ona od stanu silnika.

hold silnik, który masz jest już dosyć wysiloną jednostką, chociaż stopień sprężania wg mnie można jeszcze podnieść do ok 1:11. Ta Yamaha TZR Belgarda jak podałeś ma 1:12,8, można by sie pokusić o przeróbkę silnika wzorując się na niej lecz nie wiem czy nie trzeba by przestawiać zapłonu (o ile jest to możliwe). Bell podawał przykład silnika w którym podnosząc z ok 1:13 na 1:13,5 trzeba było już stosować paliwo o wyższej liczbie oktanowej.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 lut 2011, 18:31 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 paź 2010, 17:24
Posty: 161
Lokalizacja: Okolice Lublina
Pojazd:
stem źle zapisujesz stopień sprężania bo się to

powinno zapisywać np. 10:1 a nie 1:10
Cytuj:
12bar

(nie mam pojecia jak to sie liczy)

To tak liczy się Stopień Sprężania:
potrzebna nam jest pojemność komory spalania i
pojemność skokowa prosty przykłada na danych mojej
yamahy czyli tak Komora spalania ma u mnie 15cm3
(mierzone olejem czyli jest dokładnie nie opieram się
na danych z neta) a pojemność skokowa to 129cm3
(wszystko liczyłem z danych cylindra po szlifach) i
robimy tak że dodajemy
129cm³+15cm³=144cm³
później robimy tak
144cm³:15cm³=9.6 -to jest stopień sprężania i dodajemy
do tego wyniku ":1" czyli 9.6:1 i mamy piękny wynik.

A teraz jak wyliczyć z stopnia sprężania ciśnienia

sprężania:
to liczymy tak

S×K=x MPa
S-stopień sprężania
K-współczynnik 0.095 dla 2T
0.12 dla 4T
i MPa zamieniając na Bar to przesuwasz przecinek o 1 miejsce w prawo

Czyli jak moja yamaha ma tak
9,6×0.095=0.912 MPa
0,912MPa ---->9,12Bar
UWAGA!!! wynik jest nie dokładany jest podany w
przybliżeniu prawdziwy wynik może być inny wszystko zależy od stanu silnika !!!!

To było trochę teorii :mrgreen:
No i teraz przechodzimy do meritum sprawy to tak np taka Cagiva Mito 125 ma około 30KM i ma silnik wysilony moja też maniby wysilony silnik seryjnie ale z tego co dane podają to silnik mój ma od 17 do 20KM mocy max. Czyli jest jakaś tam moc nie wykorzystana coś ucięło jaja silnikowi :P będzie niedługo po remoncie nowy spawaczek jeszcze jest nie skończona ale w krutce będzie no i mam nadzieje że coś się polepszy w osiągach jeszcze można by założyć gaźnik 30mm (28mm mam) i jakieś pomysły na tuning bo z tym planowanie głowicy to coś mi się zdaję ze ciśnienie sprężania podniosę do jakiś 10 Bar i będzie git.pozdro




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 lut 2011, 20:14 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 gru 2009, 18:24
Posty: 434
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:
hold pisze:
stem źle zapisujesz stopień sprężania bo się to

powinno zapisywać np. 10:1 a nie 1:10


Sałek tak podaje, mniejsza z tym.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy