Dzisiaj jest 02 lut 2025, 11:49



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 19 gru 2008, 4:46 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 sie 2008, 19:06
Posty: 346
Lokalizacja: Paris
Pojazd:
Witam mam pytanie odnośnie cyl. 50cc klasy sport/racing. Nie pytajcie dlaczego 50cc bo nie ma sensu katować tego tematy - Franca, a szczególnie Paryż ma za ostre przepisy i za częste kontrole pojemności cyl. Jaki polecacie cyl. 50cc? Mi wpadł w oko cyl. Arisal 50cc racing i sport oraz Mettrakit HM 50cc. Przy takim cylindrze należy wymienić wał/łożysta na wale skoro kręci chyba tyle samo co cyl. standartowy? (moj wał ma 3tyś km od nowości - wał standartowy) Żeliwniak czy Aluminowy? Ważne aby wytrzymywał moje dojazdy do pracy ~ 20/30 km dziennie przy jeździe ~80km/h

Pozdrawiam malibu




_________________


[center]
Peugeot TKR Corsa 70cc 2ned ScooterCenter.de
(Keihin PWK 24mm)

Obrazek

1300/1500km

[/center]


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 20 gru 2008, 21:44 
*

Rejestracja: 09 lis 2007, 13:58
Posty: 112
Lokalizacja: Lubartów
Pojazd:
Skoro masz zamiar jeździć 80kmph to chyba lepiej nie ruszać cylindra i kupić wydech. Na dobrym tłumiku bez problemu wyciągniesz 95kmph. Słyszałem, że cylinder sport 50cc kręci te same obroty co 70cc. Myślę, że przy sporcie 50cc Twoje łożyska powinny wytrzymać tym bardziej, że masz niezbyt spracowany wał. Wszystko zależy od tego, jaki jeszcze masz tuning w swoim skuterku. Żeliwniak czy aluminiowy - wszystko zależy od Twojego upodobania. Osobiście do jazdy codziennej brałbym żeliwniaka.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 gru 2008, 20:20 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 gru 2008, 10:32
Posty: 14
Lokalizacja: WSCHOWA(=lubuskie)
Pojazd:
a co myslisz o tym cylku novym ze stage 6 co na 1 stronie mielocha jest ukazany 70 ale wybite ma 49cm3????




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 gru 2008, 20:52 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lis 2008, 18:03
Posty: 433
Pojazd:
Zależy do czego ten cylek, do verticala np. go nie ma.
Ja uważam, jak sunny15- kup za tą kaskę wydech typu Yasuni Z i wario Malossi Multivar, jak Ci na prędkości zależy i przykładowo speedfight 2 LC z takim setupem ponad 95 idzie. (oczywiście kwestia sporna[kompresja,stan silnika,regulacja])




_________________

[center]~~~~~~Speedfight II LC~~~~~~

> LeoVince 70 Titanum HM.
> Stage6 Sport Pro Vario
> Stage6 Pro Pas
> Stage6 Double Layer
> Stage6 Hard
> Zaw. tył: Sebac High Performance
[/center]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 gru 2008, 0:16 
*

Rejestracja: 18 lut 2008, 17:15
Posty: 104
Lokalizacja: Pszczyna
Pojazd: 94' sr50 racing replica
w Neoie mam cylek Metrakit sport 50
wario hebo
sprzegło malossi
koło pasowe sprzegła malossi (większe)
dzwon sprzegła stage6 wingcooler
gaźnik 17,5mm
stożek polini air box
wydech stage6 PRO replica
łożyska stage6
wał seria.
na rolkach 3,2g kręci wysokie obroty, łatwo poderwać na koło, dobrze przyśpiesza,
wczoraj koleżanka spadła jak ruszałem.
wieczorem na tamie, długa prosta:
107km/h 13,5tyś obr/min (tak mi pokazał koso) i zaczęło ścinać zapłon.
więcej nie chciał jechać.
seryjny cylinder ledwo dochodził do 9tyś i to prawda że większe obroty kręci.
jak smigasz na syntetycznym oleju to nic mu nie będzie ;) śmiało polecam Metrakita.




_________________

Szukam części sr stara buda w LC




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 gru 2008, 0:21 
*

Rejestracja: 19 wrz 2008, 10:45
Posty: 154
Pojazd:
Sory że się wtrące ale 13,5 tyś obrotów 50cc nie kreci :shock: :lol:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 gru 2008, 0:29 
*

Rejestracja: 18 lut 2008, 17:15
Posty: 104
Lokalizacja: Pszczyna
Pojazd: 94' sr50 racing replica
Sportowy kręci.
Może koso się trochę pomylił, ale jestem pewien że w tych okolicach.
znasz zasadę działania dwusuwa?
większa moc =większe obroty
większe obroty=większa moc
Moc rośnie do pewnego momentu.




_________________

Szukam części sr stara buda w LC




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 gru 2008, 0:33 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 wrz 2007, 20:36
Posty: 1746
Pojazd: AR 159
marcjan pisze:
Sory że się wtrące ale 13,5 tyś obrotów 50cc nie kreci

Niby dlaczego?




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 gru 2008, 0:37 
*

Rejestracja: 18 lut 2008, 17:15
Posty: 104
Lokalizacja: Pszczyna
Pojazd: 94' sr50 racing replica
jeśli założyłbym do tego jakiś moduł zapłonowy znanej firmy malossi to pewnie i większe obroty były by, ale szczerze, boję się uszkodzić silnik .
fajnie śmiga, to nie ruszam tego.




_________________

Szukam części sr stara buda w LC




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 gru 2008, 15:05 
*

Rejestracja: 19 wrz 2008, 10:45
Posty: 154
Pojazd:
Nie no dziwi mnie troche. To w takim razie skoro 50cc sportowa smiga 13,5 tys obrotow. do 70cc sportowy 15-16 tys obrotów a evo 20 tys obrotow? :shock:

Po prostu jestem w szoku bo nigdy nie widzialem 50cc krecącego 13,5 tys obrotów.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 gru 2008, 15:08 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 maja 2008, 13:56
Posty: 1073
Lokalizacja: Hajnówka (Podlaskie)
Pojazd:
Nie wszystko zależy od obrotów. Ale możliwe że z 50ccm wykręcisz 13tysi choć na sporcie bardzo mało prawdopodobne.




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 gru 2008, 18:03 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 lip 2005, 12:05
Posty: 413
Lokalizacja: Tychy
Pojazd:
lukaszewicz pisze:
znasz zasadę działania dwusuwa?
większa moc =większe obroty
większe obroty=większa moc


Ta zasada nie dotyczy tylko 2T tylko wszystkich silników, a dokładniej wygląda to tak:
moment obrotowy * obroty = moc




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 gru 2008, 21:50 
*

Rejestracja: 18 lut 2008, 17:15
Posty: 104
Lokalizacja: Pszczyna
Pojazd: 94' sr50 racing replica
no tak. ale wkręć do 8tyś duwsuwa, a wkręć 4t obydwa 50cc
jak myślisz który wyprodukuje więcej mocy??

ps. Wpadnij do Pszczyny pojeździmy zobaczysz, masz blisko:)




_________________

Szukam części sr stara buda w LC




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 gru 2008, 1:10 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 lip 2005, 12:05
Posty: 413
Lokalizacja: Tychy
Pojazd:
No spoko, w Pszczynie często bywam i mam 20 km, więc trzeba się kiedyś zgadać :)
BTW zapraszam na www.skutery.slask.pl ;)


Równie dobrze może być 4T, który przy 14 tys. obr ma maksymalną moc oraz 2T, który osiąga ją przy 5 tys. obr/min :) Wszystko zależy od konstrukcji silnika, a to, że 4T w 50ccm generalnie nie są zbyt wysokoobrotowe to już inna inkszość, ale w serii kręcą podobne obroty co 2T.

A sportowe cylki 50ccm kręcą dość wysokie obroty, max. moc mają przy sporo wyższych obrotach niż sporty 70ccm, więc jest szansa, że faktycznie wykręcił te 13 tys, chociaż to dość mało prawdopodobne.

Dobrym wyborem jest Polini Sport 50ccm, ale kosztują one dość sporo. A z tańszych, a dobrych Stage6 alu 50ccm.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 gru 2008, 6:37 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 kwie 2008, 20:40
Posty: 275
Pojazd:
lukaszewicz pisze:
większa moc =większe obroty
większe obroty=większa moc

Każdy silnik zarówno 2T jak i 4T osiąga maksymalną moc i moment obrotowy w innym zakresie obrotów. Większe obroty wcale nie równają się większej mocy.

Co do obrotów. Im mniejsza jest pojemność silnika tym może on kręcić większe obroty. Wiele zależy także od budowy, wykonania, materiału cylindra, tłoka, etc.

Smuggler pisze:
moment obrotowy * obroty = moc

Tego niestety nie rozumiem. Patrz odpowiedź lukaszewicza. W ogóle bezsensowny wzór.




_________________

Piaggio Typhoon X 2004 LC
WSK M06B3 125 1971
_____________________________________________________________________________________________

Malossi MHR Team 50ccm/70ccm
Malossi MHR Reed Valve
Malossi MHR RHQ Crankshaft
Malossi MHR OverRange
Malossi MHR Delta Clutch
Malossi GasBox
Polini For Race 3
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 gru 2008, 12:47 
*

Rejestracja: 09 sie 2008, 15:47
Posty: 34
Pojazd:
damianekj, masz rację :smile: .Dla przykładu, samochody zdalnie sterowane z silnikiem spalinowym osiągają obroty ok 30000 obr/min przy bardzo małej pojemności. Prawdą jest też to że różne cylindry osiągają największą moc na różnych obrotach. Przykładem jest cyl S6pro i S6street race. Jeden ciągnie najlepiej od góry a drugi ma najwięcej mocy w niskim zakresie obr.




_________________

Malaguti f12 AC
Obrazek
-wariator Malossi multivar MHR
-sprzęgło Malossi FLY
-dzwon sprzęgła Malossi
-wydech Stage6 pro
-cylinder Stage6 Sport pro
-gaźnik dellorto (malossi) 17,5
V-max - 115 km/h




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 gru 2008, 12:52 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 lip 2005, 12:05
Posty: 413
Lokalizacja: Tychy
Pojazd:
damianekj pisze:
Smuggler napisał/a:
moment obrotowy * obroty = moc

Tego niestety nie rozumiem. Patrz odpowiedź lukaszewicza. W ogóle bezsensowny wzór.


Nie bezsensowny tylko prawdziwy. To jest cecha silników spalinowych. Jeśli nie rozumiesz to niestety nic na to nie poradzę.

Moc jest iloczynem obrotów i momentu obrotowego osiąganego przy tych obrotach czy tego chcesz czy nie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 gru 2008, 12:54 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2008, 11:49
Posty: 654
Lokalizacja: Myszków
Pojazd:
Smuggler, mylisz się.

Z tego by wynikało, że każdy cylek ma największą moc przy najwyższych możliwych obrotach, jakie potrafi wykręcić... a to przecież nieprawda.




_________________

Malaguti F12 Phantom LC '04

Stage6 Sport Pro
Hebo New Performer
Hebo Racing HPC
Hebo Competition Plus
Dell'Orto 17,5mm

PolskaJazda
BikePics

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 gru 2008, 12:55 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lis 2008, 18:34
Posty: 235
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd: VFR 800FI - BTQT9
Imię: Paweł
2

Ostrzeżenia: 2
Miw, tylko żywotność takich silników jest dużo niższa, przelicza się ją na litry, z reguły silniki takie mają żywotność ok. 15/20 l, zależy jakiej jakości paliwa się używa, a także jaką zawartość procentową nitrometanu posiada, nie zapominając o samej mieszance jaka będzie dostarczana do komory spalania. Później trzeba kupować nowy zestaw (tuleja, tłok). Warto zauważyć że silniki takie, przeciętnie poj. ok. 3,5cc osiągają moc ok. 3KM. Co do samych obrotów, są nawet takie którą osiągają ponad 40000obr/min, te są przeznaczone głównie do modeli torowych gdzie potrzebne są duże prędkości. :wink: To tak trochę nie na temat, ale zawsze jakiś zastrzyk ciekawych informacji :grin: Siedziałem w tym dość trochę więc trochę tej wiedzy zostało :twisted:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 gru 2008, 13:15 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 lip 2005, 12:05
Posty: 413
Lokalizacja: Tychy
Pojazd:
M_LoT pisze:
Z tego by wynikało, że każdy cylek ma największą moc przy najwyższych możliwych obrotach, jakie potrafi wykręcić... a to przecież nieprawda.


Przeczytaj jeszcze raz to:

Smuggler pisze:
Moc jest iloczynem obrotów i momentu obrotowego osiąganego przy tych obrotach czy tego chcesz czy nie.


I zastanów się czy masz rację.

A jeśli nie zmienisz zdania to przeczytaj jeszcze raz. I jeszcze raz. I tak aż do skutku :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy