Dzisiaj jest 02 lut 2025, 11:56



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
Post: 24 gru 2008, 13:25 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2008, 11:49
Posty: 654
Lokalizacja: Myszków
Pojazd:
Teraz już rozumiem :)

Dam jako przykład AUDI A4 (B6) z silnikiem 2.5TDI (180KM)
Silnik ten osiąga maks. moment obrotowy 370 Nm przy 1500 obr/min.

No i teraz policz mi z tego moc... :D

P.S.

Ładny wynik :) 370Nm :mrgreen:




_________________

Malaguti F12 Phantom LC '04

Stage6 Sport Pro
Hebo New Performer
Hebo Racing HPC
Hebo Competition Plus
Dell'Orto 17,5mm

PolskaJazda
BikePics

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 24 gru 2008, 20:33 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 kwie 2008, 20:40
Posty: 275
Pojazd:
Zasadniczo jeśli chcesz rozmawiać o silniku spalinowym to zasadniczo jest to duża pompa powietrzna. Po 2 jak już napisałem i jak wspomniał M_LoT, każdy silnik osiąga maksymalny moment obrotowy i moc w innym zakresie obrotów. Iloczyn to wynik mnożenia. Wykorzystam przykład podany wyżej. 370Nm osiąganych przy 1500 obrotów na minutę, czyli wg Twojego wzoru 370[Nm] * 1500[obr/min] = 555000[KM] dla Audi A4 2.5 TDi.




_________________

Piaggio Typhoon X 2004 LC
WSK M06B3 125 1971
_____________________________________________________________________________________________

Malossi MHR Team 50ccm/70ccm
Malossi MHR Reed Valve
Malossi MHR RHQ Crankshaft
Malossi MHR OverRange
Malossi MHR Delta Clutch
Malossi GasBox
Polini For Race 3
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 gru 2008, 20:35 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 lip 2005, 12:05
Posty: 413
Lokalizacja: Tychy
Pojazd:
:D

Oczywiście nie jest to cały wzór, ale głównie jego elementy. Są w nim również stałe różne dla każdego silnika.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 gru 2008, 20:39 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 kwie 2008, 20:40
Posty: 275
Pojazd:
Niestety ale to nie jest dobry wzór na moc. Chociażby dlatego że nie jest on uniwersalny.




_________________

Piaggio Typhoon X 2004 LC
WSK M06B3 125 1971
_____________________________________________________________________________________________

Malossi MHR Team 50ccm/70ccm
Malossi MHR Reed Valve
Malossi MHR RHQ Crankshaft
Malossi MHR OverRange
Malossi MHR Delta Clutch
Malossi GasBox
Polini For Race 3
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 gru 2008, 21:24 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 maja 2008, 13:56
Posty: 1073
Lokalizacja: Hajnówka (Podlaskie)
Pojazd:
Jeśli jak napisałeś wyżej nie jest to pełny wzór to nie widzę powodu aby go stosować i podawać tutaj, choćby dlatego że w tej postaci nie można z niego korzystać




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 gru 2008, 23:51 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 sie 2008, 19:06
Posty: 346
Lokalizacja: Paris
Pojazd:
Suchy pisze:
Jeśli jak napisałeś wyżej nie jest to pełny wzór to nie widzę powodu aby go stosować i podawać tutaj, choćby dlatego że w tej postaci nie można z niego korzystać
Hmmm wracając do mojego pytanie... :lol:




_________________


[center]
Peugeot TKR Corsa 70cc 2ned ScooterCenter.de
(Keihin PWK 24mm)

Obrazek

1300/1500km

[/center]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 gru 2008, 1:55 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 lip 2005, 12:05
Posty: 413
Lokalizacja: Tychy
Pojazd:
Nie miałem zamiaru podawać gotowego wzoru tylko podałem zależności. Jeśli to Wam nie pasuje to napiszę inaczej:

Moc jest wprost proporcjonalna do iloczynu prędkości kątowej oraz momentu obrotowego osiąganego przy tej prędkości.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 gru 2008, 23:57 
*

Rejestracja: 09 lis 2007, 13:58
Posty: 112
Lokalizacja: Lubartów
Pojazd:
O co wy się kłócicie. Maksymalne obroty, jakie może osiągnąć silnik decydują bardziej o vmaxie niż o mocy. I sprawdza się to tylko wtedy, gdy pasek na wariatorze osiągnie najwyższy punkt. Seryjny cylinder może wykręcić nawet więcej niż 13 tys, (wystarczy wsadzić 2.0g rolki :twisted: ), ale będzie go zamulał wydech (jeśli jakiś niewykręcający ogromnych obrotów np. Yasuni Z) czy gaźnik (przy takich obrotach może zabraknąć mu paliwa), nie mówiąc już o module.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 gru 2008, 11:06 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 gru 2008, 14:26
Posty: 16
Pojazd:
a ja polecam airsala 50 sport miałem z nim do czynienia w verticalu i kręcił mi 12.5 tys obrotów w połączeniu z wydechem leovince S dał mi zarombiste przyspieszenie i v max podniusł się o 18-20 km\h oczywiscie z wydechem :smile: sam wydech dał mi 10-11km\h




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 gru 2008, 18:18 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 sie 2008, 19:06
Posty: 346
Lokalizacja: Paris
Pojazd:
fazi17 pisze:
a ja polecam airsala 50 sport miałem z nim do czynienia w verticalu i kręcił mi 12.5 tys obrotów w połączeniu z wydechem leovince S dał mi zarombiste przyspieszenie i v max podniusł się o 18-20 km\h oczywiscie z wydechem :smile: sam wydech dał mi 10-11km\h
Ile wytrzymuje seryjny wał? Dzięki.




_________________


[center]
Peugeot TKR Corsa 70cc 2ned ScooterCenter.de
(Keihin PWK 24mm)

Obrazek

1300/1500km

[/center]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 gru 2008, 19:38 
*

Rejestracja: 09 lis 2007, 13:58
Posty: 112
Lokalizacja: Lubartów
Pojazd:
Myślę, że seryjny wał przy krótkotrwałym obciążeniu wytrzyma około 12-13 tys obrotów. Ale na dłuższą metę lepiej posługiwać się niższym zakresem obrotów (trochę cięższe rolki). Może i nie wykrzesasz max mocy przy takim ustawieniu, ale znacznie przedłużysz żywotność wału.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 gru 2008, 20:51 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 gru 2008, 14:26
Posty: 16
Pojazd:
no naraze wał trzyma nic się niedzieje a mam już zrobione nanim około 5tys i moc niespada!! :grin:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 gru 2008, 20:53 
*

Rejestracja: 09 lis 2007, 13:58
Posty: 112
Lokalizacja: Lubartów
Pojazd:
Oby tak dalej ;) Chociaż sport 50cc nie ma jakiejś ogromnej mocy, więc nawet przy takich obrotach wszystko powinno się trzymać.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 gru 2008, 20:55 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 gru 2008, 14:26
Posty: 16
Pojazd:
no na samym wydechu i cylku wyciąga mi 90km\h




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 gru 2008, 21:00 
*

Rejestracja: 09 lis 2007, 13:58
Posty: 112
Lokalizacja: Lubartów
Pojazd:
Ta prędkość nie powinna rozwalić wału. Mój runner na serii z Yasuni Z leci realne 94-95 i niespecjalnie czuję, żebym przy takiej rędkości katował silnik. Po 20 minutach jazdy vmaxem nawet temperatura była w normie.


Ostatnio zmieniony 03 lip 2011, 16:07 przez sunny15, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 gru 2008, 12:16 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 paź 2008, 9:22
Posty: 878
Lokalizacja: Łomża
Pojazd:
A ja mam pytanie. Zatarłem cylek i nie wiem czy kupić lepszy cylinder np. polini sport 50. czy może zwykły zamiennik ale za to do kupić sportowy wariator np. Hebo Next Generation. Naczym bym miał lepsze osiągi?? Muj skuter to cpi oliver z 2002r i 14tyś przelotu




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 gru 2008, 13:26 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 maja 2008, 13:56
Posty: 1073
Lokalizacja: Hajnówka (Podlaskie)
Pojazd:
Ja bym proponował cyl sportowy. Lepsze osiągi a wariator kupisz sobie potem.

A może 70cm³? :wink:




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy