Witam wszystkich mam do zaprezentowania moje Malaguti Crosser CR1 (Franco Morini) wyglądało ono tak :
Niestety silnik zaczął się często psuć więc sprzedałem na części i teraz jest tak:
Malaguti Crosser Swap Minarelli Horizontal:
Mechaniczne:
Kartery Polini Evolution II [Porting]
<jest>
Łożyska i simmeringi Stage6 HQ Teflon
<jest>
Wał Doppler Racing HPC
<jest>
Cylinder Polini Evolution II [Porting]
<jest>
Zapłon Polini/Malossi/Stage6
Subframe Samoróbka
<jest>
Zawór Membrany Malossi MHR Big Valve
<jest>
Spacer (klin) Samoróbka
<jest>
Króciec Motoforce 24-28 mm
<jest>
Gaźnik Dell'orto PHBL 25mm
<jest>
Gazbox Malossi MASCI Viton
<jest>
Filtr Polini Airbox
<jest>
Wariator Malossi MHR
<jest>
Korektor Malossi MHR
Pasek Malossi X-Kevlar Overrange
Sprzęgło Tec Evo Racing
<jest>
Dzwon Tec CNC R
Przełożenia Pierwotne Malossi
Przełożenia Wtórne Polini
Tłumik Malossi MHR TEAM II
<jest>
Chłodnia x2 Aprilia SR
<jest>
Pompa Wody Stage 6 SSP +40%
<jest>
Dodatkowy bak 2 litry
<jest>
Lagi Aprilia SR
<jest>
Felgi Aprilia SR 13'
<jest>
Pompki, przewody, zaciski Aprilia SR
<jest>
Podwyższenie silnika max na amortyzatorze
<jest>
Optyczne:
Kierownica BMX STR8 Chrom
Adapter Kierownicy STR8 Chrom
Lusterka F1 Stage 6 Chrom
Manetki Revo Flame Szare
Lampa przednia Aprilia SR
<jest>
Lampa tylna STR8 Led Aprilia SR
<jest>
Stopka boczna IGM
<jest>
Polerka Tłumika
Polerka Lag
Polerka Pokrywy Pompy Wody
Polerka Pokrywy Przekładni
Malowanie Fiolet Metalik / Srebrny Metalik
Uwaga to co jest zacytowane było kiedyś tego już nie ma ale można sobie poczytać ; )
Cytuj:
zaraz po kupnie nie dbałem o niego piłowałem aż w końcu zatarłem cylinder (polini sport) porozkręcałem wszystko i powymieniałem na następujące części:
potem cudowałem jak to niedoświadczony posiadacz takiego sprzętu nie wiedziałem że to cylinder się zatarł więc kupowałem po kolei co teraz zaowocowało takim oto tuningiem który wymienię:
zaczęło sie od tłumika tecnigas next r okazyjnie kupiłem za 100 zł gratis dostałem druciany stożek:
potem kupiłem gaźnik więc patrzę na oferty po allegro okazja phva 17,5 bez iglicy i ssania za 110 zł kupiłem za 89 bo koleś się pomylił ssanie i iglice miałem z 12mm
dalej nic to nie dawało a bałem sie rozebrać cylinder więc myślałem że to membranki więc kupiłem membranki malossi carbon i włożyłem w zawór jednak bez rezultatu
następne co kupiłem było wario nie było to planowane jak większość części tuningowych ale okazja się zdarza tylko raz jak to mówią mój wybór padł na malossi multivar stan bdb cena 130 zł :
więc dalej biorę się za naprawę skutera wkońcu odważyłem się zdjąć cylinder choć nie wiem co w tym było takiego groźnego i patrzę cylinder zatarty niestety nie nadawał sie do szlifu więc sprzedałem go za 100 zł i kupiłem kolejnego polini sporta nóweczkę za 470 zł z allegro i od tej pory nie miałem z tym problemu dopóki mi membrana nie przebiła się w kraniku ale o tym później napiszę bo pokolei całą historię trzeba napisać
pojeździłem trochę wszystko było fajnie pięknie aż nagle zaczął dziwnie chodzić nie wiedziałem co jest więc kupiłem stożek polini airbox oraz dyszę 90 za 80zł nówka niestety nic to nie dało ale jak wiadomo przydało się do tuningu
po tym wszystkim zacząłem rozmyślać co może być jeszcze nie tak i tak po miesiącu uzbierałem pieniądze na nowy wał oraz łożyska skf z uszczelniaczami wał kupiłem na mielochu, uszczelniacze z łożyskami na allegro niestety nic to nie dało ale oczywiście wał się przyda ponieważ do sportowego cylindra nie zaszkodzi a jest zalecany więc szukam dalej usterki ...
(był to motor bardzo nie zadbany ale ktoś w końcu musi się za to wziąć z czasem sobie powiedziałem że jak już tyle zrobiłem to już go zrobię porządnie i do końca)
podczas szukania usterki natrafiła mi się okazja na prawię nowe sprzęgło tec evo racing plus dzwon seryjny morini (mój dzwon był przepalony) kupiłem to wszystko za 60 zł i wrzuciłem w skuter ale trzebabyło szukać usterki dlaczego nie chodzi więc ja już nie mam sił jadę do mechanika który wyregulował gaźnik i porobił co trzeba ale chodziło 2 dni i znowu to samo mówił mi że chyba coś jest z kranikiem ale kazał mi zostawić wtedy skuter zostawiłem wymienił mi fajkę z przewodem oraz zrobił całą elektronikę do tego wszystkiego kazał mi kupić świecę ngk bpr8hs więc kupiłem i nic to nie dało
i jak na ten moment skuter leży rozkręcony czekam na kranik który zamontuję i który na pewno coś musi dać bo innej opcji nie ma iskra mocna wszystko ok (dodam jeszcze ze po drodze robienia zdążyło mi się spalić 2 moduły
oraz źle założyć iskrownik za używkę dałem 30 zł )
z czasem tecnigas był za słabym wydechem wymieniłem go na laser x-pro 350zł :
w trakcie gdy czekam na założenie kranika przyszedł czas na optykę
kupiłem felgi z oponami i tarczami od aprili sr ditech za 80 zł 2 sztuki stan bdb :
przód założyłem ładnie pięknie ale z tyłu nie pasuje mi wałek więc chciałem kupić ale no właśnie jest ale popatrzcie sami :
u góry widać wałek aprili sr a na dole mój od crossera niby oba morini a jednak jest różnica teraz wam pokażę czym to się różni jeżeli chodzi o środek :
jak widać w środku się nie różni praktycznie niczym jeżeli chodzi o kartery tylko tym przełożeniem mam zamiar zaryzykować i je kupić(tą dużą zębatkę) razem z wałkiem za 30 zł i spróbować to spasować
gdy to wszystko spasuję jak mi przyjdzie wałek wszystko wam ładnie opiszę
czemu nie wymienię karterów ? ponieważ mam amortyzator centralny i w crosserze jest jeszcze mocowanie z silnika do ramy tam gdzie idzie tłumik czego nie ma w karterach od aprili
oczywiście tu nie tylko o custom chodzi jeżeli chodzi o te felgi bo też tutaj chodzi o hamulec tarczowy z tyłu bo miałem bębnowy chcę przerobić bynajmniej się staram to zrobić
i to jak na razie tyle z tego co zrobiłem w domu posiadam jeszcze sporo rzeczy jak chwytak powietrza i tak dalej ale z biegiem czasu jak będę aktualizował temat to wrzucę jak go zdobyłem między innymi jak wygląda i wgl
i mogę wam obiecać że to dopiero początek tego co chcę zrobić moje plany co do customu pokarzę w następnej aktualizacji tematu co do fotek skutera jak to narazie wygląda też dam później dodam jeszcze tylko tyle ze muszę jeszcze plastiki kupić cena 300 zł te zwichrowane i połamane pozdrawiam i zapraszam do komentowania