Dzisiaj jest 23 lut 2025, 19:05



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 05 mar 2011, 11:03 
***

Rejestracja: 19 gru 2010, 19:51
Posty: 662
Lokalizacja: Zabrze
Pojazd:
Zużyta turbina wpływa na inne części silnika ?




_________________

Domin192 pisze:
Pomykałem dziś roxem ponad 105, bez kasku z włączonymi neonami


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 05 mar 2011, 13:47 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 kwie 2009, 16:51
Posty: 1219
Lokalizacja: Kraków
Pojazd:
Ciagnie duzo oleju, zapomniesz dolac i silnik idzie na zlom, kopci jak sku... zawala ci katalizator.




_________________

Obrazek

Ku pamięci [*]
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 mar 2011, 14:03 
*

Rejestracja: 01 lip 2010, 8:09
Posty: 87
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: Yamaha Jog RR
Turbina jak zaczyna dogorywać to zaczyna gwizdać, po tym już można poznać ze coś sie dzieje niedobrego. Koncowym efektem jest efekt "karetki" tak go mozna nazwac, to jest najlepsze zakonczenie, osobiscie tak mialem w swoim TDI, zaczyna wyc tak wsciekle, jakby doslownie karetka na sygnale kolo ciebie stala. Lepiej zgasic motor i reszte drogi na lince pokonac do momentu wymiany turbiny.
Kolega nie mial tyle szczescia co ja i jemu turbo wybuchlo podczas jazdy, odrazu caly olej wywalilo wydechem tak ze bylo kaluza oleju za autem, a lopatki od strony zimnej zatrzymaly w IC (intercooler), naszczescie nie poszly dalej.
Po czym takim masz do czyszczenie caly kolektor wydechowy, wraz z wydechem, oraz przeglad kolektora dolotowego i szukanie fragmentow lopatek...
Takze lepiej wczesniej zareagowac, niz pozniej obudzic sie z reka w nocniku...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 mar 2011, 14:10 
***

Rejestracja: 19 gru 2010, 19:51
Posty: 662
Lokalizacja: Zabrze
Pojazd:
Bo moja turbinka się poci ;/ I tata chce regenerować dzwonił już w tej sprawie. Koszt koło 1tyś ale zastanawiam się czy jej to potrzebne... Kopci?:P Przy zapaleniu puść dymek i to było by na tyle.
A i jeszcze jedno pytanko czy po takim zabiegu konieczna jest wymiana oleju i filtrów?




_________________

Domin192 pisze:
Pomykałem dziś roxem ponad 105, bez kasku z włączonymi neonami




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 mar 2011, 14:16 
*

Rejestracja: 01 lip 2010, 8:09
Posty: 87
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: Yamaha Jog RR
Turbina jest smarowana olejem jak wiesz, wiec przy demontazu jak rozepniesz weze olejowe to nie ma szans zeby olej nie zlecial.
Jezeli bedziecie regenerowac to lepiej wymienic olej i filtr oleju, zreszta koszt oleju i filtra jest niczym przy koszcie regeneracji, lub zakupu nowej sprezarki. Jezeli turbina jest razem kolektorem, to tak samo trzeba nowe uszczelki zalozyc, a nie skrecac na starych.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 mar 2011, 21:57 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lip 2009, 15:20
Posty: 1275
Lokalizacja: SkiernieVice
Pojazd: GOLFS ROYCE TRZECI
przemek.99 pisze:
Bo moja turbinka się poci ;/ I tata chce regenerować dzwonił już w tej sprawie. Koszt koło 1tyś ale zastanawiam się czy jej to potrzebne... Kopci?:P Przy zapaleniu puść dymek i to było by na tyle.

każdy disel i turbo disel musi przekopcić szczególnie jak ma z 5 lat (nie wiem ile ma ale te nowe b.mało kopcą)

Kerad,
x2


a i słyszałem ze(przez turbine) moze sie zrobic tak ze slnik wejdze na max obroty i nie bedziesz go mógł zgasić zapłonem (kluczykiem) tylko i wyłacznie go dławić (ostatni bieg i ruszasz)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 mar 2011, 8:19 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 wrz 2009, 8:12
Posty: 1770
Lokalizacja: Warka
Pojazd: Insignia B
http://www.youtube.com/watch?v=M-pxsViKF88 ot zwykła awaria turbo a jakie konsekwencje :D JaJeCkO właśnie w tym linku jest to o czym mówisz to wina przegrzania turbo i uszkodzenia jakiegoś przewodu (chyba)




_________________

toyota-corolla-1-6-dual-vvt-i-by-razor99-t323266.html Corolla by Razor
corolla-ts-by-razor99-t415180.html Corolla TS by Razor


Ostatnio zmieniony 06 mar 2011, 8:21 przez razor99, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 mar 2011, 9:27 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2009, 19:58
Posty: 1223
Pojazd:
Heh...właśnie tak miałem z dziadkiem jak jechałem. Autko chodziło masakrycznie, moc była niesamowita Zajechał nam drogę samochód hamulce, zjechał i gaz. Buuu....kupa dymu za nami i koniec. Stanęliśmy na boku dym z wydechu i koniec. Okazało się że olej do zera spalil i wirnik od turbo znalazł się w wydechu końcowym :mrgreen:

To, ze lekko się poci nie znaczy, ze jest do wymiany turbo. Sprawdźcie uszczelki. Jeśli ma moc, nie gwizda i mocno olej nie cieknie to możecie troszkę pojeździć. Mogę wiedzieć co to za auto?




_________________

Zapraszam na serwer Cs Games-center.pl

Wariator: Polini Speed Control
Sprzęgło: Staeg6 Pro
Dzwon: Naraku R-Vent
Pasek: Polini Kevlar
Rolki: 4.5g
Sprężyna centralna: Naraku żółta
Sprężynki sprzęgła: czerwone Stage6




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 mar 2011, 10:36 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 wrz 2009, 8:12
Posty: 1770
Lokalizacja: Warka
Pojazd: Insignia B
Podstawa to pamiętać o chłodzeniu turbiny po jeździe (jak ja się cieszę, że mam wolnossący silnik :D) oraz o prawidłowej eksploatacji i nie dojdzie do takich problemów.




_________________

toyota-corolla-1-6-dual-vvt-i-by-razor99-t323266.html Corolla by Razor
corolla-ts-by-razor99-t415180.html Corolla TS by Razor




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 mar 2011, 10:43 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lip 2009, 21:19
Posty: 596
Lokalizacja: Long Beach, CA
Pojazd: Z4 E85/530dA E60 M-Tech/Sierra
razor99 pisze:
Podstawa to pamiętać o chłodzeniu turbiny po jeździe (jak ja się cieszę, że mam wolnossący silnik :D ) oraz o prawidłowej eksploatacji i nie dojdzie do takich problemów.

Najlepiej zamontujcie sobie turbo timer i po sprawie. Wyjmiecie kluczyk, zamkniecie samochód, a on sobie pochodzi, aż się przechłodzi turbina i zgaśnie.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 mar 2011, 13:25 
***

Rejestracja: 19 gru 2010, 19:51
Posty: 662
Lokalizacja: Zabrze
Pojazd:
bartek4334 pisze:
Mogę wiedzieć co to za auto?


Volvo S80 rok 2000 2.5 diesel


Bo ostatnio Ojciec dał auto bratu i ten zrobił 500km i to ładnie zap... I gdy w tym tygodniu pojechał na przegląd to mechanik powiedział ze turbina się poci. I dał nr od gościa co regeneruje.




_________________

Domin192 pisze:
Pomykałem dziś roxem ponad 105, bez kasku z włączonymi neonami




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 mar 2011, 14:16 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2009, 19:58
Posty: 1223
Pojazd:
No to jeśli mechanik mówi, ze ostro się poci, a jest pewien że to turbo a nie jakiś uszczelniacz to kuocie jakąś dobrą używke lub regeneracja. Ja ostatnio miałem to samo i w końcu zdecydowaliśmy się na używaną bo z regeneracją nigdy nie wiadomo.




_________________

Zapraszam na serwer Cs Games-center.pl

Wariator: Polini Speed Control
Sprzęgło: Staeg6 Pro
Dzwon: Naraku R-Vent
Pasek: Polini Kevlar
Rolki: 4.5g
Sprężyna centralna: Naraku żółta
Sprężynki sprzęgła: czerwone Stage6




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 mar 2011, 14:16 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 wrz 2009, 8:12
Posty: 1770
Lokalizacja: Warka
Pojazd: Insignia B
Czyli pewnie od razu po jeździe zgasił silnik bez chłodzenia turbo




_________________

toyota-corolla-1-6-dual-vvt-i-by-razor99-t323266.html Corolla by Razor
corolla-ts-by-razor99-t415180.html Corolla TS by Razor




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 mar 2011, 17:05 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lip 2009, 21:19
Posty: 596
Lokalizacja: Long Beach, CA
Pojazd: Z4 E85/530dA E60 M-Tech/Sierra
przemek.99 pisze:
Volvo S80 rok 2000 2.5 diesel

Pamiętaj, że przy szukani możesz uwzględnić turbinę od AEL'a albo AAT od Audi, bo w Volvo siedziały chyba właśnie te silniki Audi, jeśli się nie mylę. (AEL - 140km, AAT - 116km)




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 mar 2011, 17:29 
***

Rejestracja: 19 gru 2010, 19:51
Posty: 662
Lokalizacja: Zabrze
Pojazd:
chyba nie to jest 5cylindrowy motor, ma 140-150km




_________________

Domin192 pisze:
Pomykałem dziś roxem ponad 105, bez kasku z włączonymi neonami




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 mar 2011, 19:19 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lip 2009, 21:19
Posty: 596
Lokalizacja: Long Beach, CA
Pojazd: Z4 E85/530dA E60 M-Tech/Sierra
przemek.99 pisze:
chyba nie to jest 5cylindrowy motor, ma 140-150km

5 cylindrów, 140km, 2.5 TDI, AEL z Audi, Audi jest znane z tego, że robi 5-cio cylindrowe silniki :). Jestem prawie pewny, ale ręki nie dam uciąć.




_________________

Obrazek


Ostatnio zmieniony 06 mar 2011, 19:19 przez Borek96, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy