Dzisiaj jest 04 mar 2025, 18:34



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 27 mar 2011, 21:43 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2011, 21:10
Posty: 5
Pojazd:
Jako że to mój pierwszy post na tym forum chciałbym serdecznie wszystkich powitać!

Mam do was parę pytań dotyczących mojego skutera, otóż 1,5 roku temu zakupiłem Piaggio Zipa z 1998 roku, podczas jazdy próbnej osiągałem prędkości pomiędzy 40-45km/h więc myślałem że jest to normalny skuter. Niestety po zakupie czytając różne fora internetowe dowiedziałem się że zakupiłem Mofę choć zbytnio się tym nie przejmowałem bo raczej nie myślałem o polepszaniu osiągów zipka. Lecz około pół roku temu zauważyłem że podczas dodawania gazu z okolic przekładni coś wyje a skuter stracił trochę na mocy, ale działał dlatego dojeździłem tak do końca sezonu. Jako że znalazłem teraz trochę wolnego czasu pomyślałem że go rozbiorę i sprawdzę stan rolek i ślizgów wariatora i widać że rolki są już trochę starte i kwalifikują się do wymiany i tu moje pierwsze pytanie czy coś jeszcze prócz rolek może wywoływać takie wycie ? a drugie pytanie dotyczy blokad ponieważ głód prędkości przyszedł z czasem :D a w piaggio mam chyba wszystkie zdjęte tzn. króciec odblokowany, na wariatorze nic nie ma, tłumik był spawany więc chyba też jest czysty a skuter dalej ciacha 40-43km/h więc co może być jeszcze w nim zablokowane ? a jeśli nie blokady to co można by było zrobić w miarę niskim kosztem aby zipek miał większy v-max ?

Mam nadzieję że wytrwaliście do końca mojego postu i proszę Was o jak najszybsze odpowiezi :P
P.S: Jak by to miało pomóc rolki to 19x15,5 8g,


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 27 mar 2011, 22:38 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 cze 2010, 15:11
Posty: 1401
Lokalizacja: Małopolska
Pojazd:
ae86pl, co do blokad to sprawdz przełozenia ktore byly blokowane w mofach trzeba kupic inne porpostu. Sprawdź pasek.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 mar 2011, 11:55 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2011, 21:10
Posty: 5
Pojazd:
Pasek ma 18mm więc chyba jest dobry a jak sprawdzić czy przełożenia są dobre ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 mar 2011, 13:35 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2006, 10:15
Posty: 676
Lokalizacja: myszków
Pojazd:
ae86pl pisze:
Pasek ma 18mm więc chyba jest dobry a jak sprawdzić czy przełożenia są dobre ?



przełożenia odblokowane =1 obrót kołem max 14 obrotów dzwonu sprzegła ,chyba cylindry tam blokowali małymi rozmiarami okien tylko wymiana pomagała na zwykły fabryczny 50cm




_________________

Airsal t6 Racing,TECNIGAS RS II,Rms racing pro ,Dellorto 17,5,wał rms racing HPC
,malossi multivar, TOP racing 22%,gas-box...

https://www.kurjerzy.pl/pp/gbbdb12


Ostatnio zmieniony 28 mar 2011, 13:36 przez raper, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 mar 2011, 16:48 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2011, 21:10
Posty: 5
Pojazd:
Mam mniej więcej 14,5 obrotu to może oznaczać że przełożenia są do wymiany ? aha czy gaźnik przypadkiem nie jest za mały ? bo mam Dellorto PHVA 10.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 mar 2011, 18:40 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2006, 10:15
Posty: 676
Lokalizacja: myszków
Pojazd:
ae86pl pisze:
Mam mniej więcej 14,5 obrotu to może oznaczać że przełożenia są do wymiany ? aha czy gaźnik przypadkiem nie jest za mały ? bo mam Dellorto PHVA 10.


nie ,masz odblokowane 75 powinien dac ,tak gaźnik minimum 12,5 a najlepiej 17,5mm i dysza 65 powinna być w odblokowanym do tego twojego 10mm jak bys dał dysze z 60 też by mysle z 55 poszedł




_________________

Airsal t6 Racing,TECNIGAS RS II,Rms racing pro ,Dellorto 17,5,wał rms racing HPC
,malossi multivar, TOP racing 22%,gas-box...

https://www.kurjerzy.pl/pp/gbbdb12


Ostatnio zmieniony 28 mar 2011, 18:41 przez raper, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 mar 2011, 19:54 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 cze 2010, 15:11
Posty: 1401
Lokalizacja: Małopolska
Pojazd:
kolego kup gaźnik 17,5 i sprawdź jeszcze membrany na zaworze.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 kwie 2011, 13:58 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2011, 21:10
Posty: 5
Pojazd:
Sorry za mały odkop ale mam jeszcze jedno pytanie, bo wyczyściłem gaźnik i sprawdziłem dysze, jest 74 więc dość duża chyba, wymyłem filtr powietrza i zmieniłem rolki na 7,5g jak na razie wydaje mi się że wycie z przekładni ustąpiło a v-max to teraz równe 45km/h ale gdy jadę z góry i z wiatrem to zipek strasznie wyje i popyla około 50-53km/h i w tym moje pytanie czy może mieć blokadę na module ? bo sprawdzałem i chyba jest oryginalny z Ducati :P


Ostatnio zmieniony 06 kwie 2011, 18:22 przez ae86pl, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 kwie 2011, 20:29 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 maja 2010, 20:08
Posty: 698
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Ta jak tak wyje jest to blokada na modole prawdopodbnie... ostanio kupowalem odblokowany modol i koles mi dal taki na probe ktory jest zablokowany do 40 km /h zebym sie przjechal i zobaczyl... i jak to zalozylem to bardzo wolne przyspieszal ijak osiagal max predkosc to wyl ze to szok :D




_________________

SPRZEDAM:
naklejki stage6 czarne i biale 210x40
korektor momentu obrotowego do p/g

gG:578552 (pisac nawet jak niedostepny)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 kwie 2011, 11:07 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2011, 21:10
Posty: 5
Pojazd:
Dzięki za odpowiedz no ja też tak myślę że to jest moduł bo wszystkie inne blokady ma zdjęte i został albo moduł albo cylinder. Jak jadę po prostej to jedzie równiutkie 45km/h a jak zjeżdżam z dość pokaźnej góry to dochodzi nawet do 60km/h ale przy tym strasznie wyje.




_________________

Obrazek
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 wrz 2011, 19:20 
*

Rejestracja: 28 wrz 2011, 18:56
Posty: 1
Lokalizacja: garwolin
Pojazd:
tez mam zipa i też mi idzie 45 :angry: ale jak zdjąłem tłumik to mi szedł 60 po prostym więc zobacz w tłumiku czy nie masz blokady




_________________

nie mam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy