Dzisiaj jest 30 lis 2024, 21:44



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 16 kwie 2011, 14:54 
*

Rejestracja: 18 mar 2011, 14:08
Posty: 26
Pojazd:
mam tgb f409 z 2003r. Wymienilem w nim cylinder airsal 70cc alu (ten za 250zl na mielochu) i gaznik na 17,5mm phva. Wszystko inne seria.

Problem tkwi w tym ze podczas kiepskiej pogody (deszcz) idzie max55 lub 58. Podczas ladnej pogody do 65. Z gorki stromej i dlugiej do 70 i jestem bardzo z tego faktu nie zadowolony.
Jak moge poprawic jego vmax na poczatek?
Rolki mam seryjne 17x13 8,8g
A dysza glowna 65.
(a waze 88kg)


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 16 kwie 2011, 15:24 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2010, 20:31
Posty: 964
Lokalizacja: Starogard Gd.
Pojazd:
Rolki zdecydowanie za ciężkie! Dysze daj #75-80. Nie może się skuter wkręcić na obroty. Daj 5.5-6g




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 kwie 2011, 16:08 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 sie 2010, 17:04
Posty: 1600
Lokalizacja: z Biedronki
Pojazd:
Na pewno nie dawaj do serii wydechu takich lekkich rolek ;)
wrzuć 7g lub coś koło tego 7.5 , wyreguluj gaźnik bo to chyba jego wina, dyszę 75 jak kolega wyżej. + porządna regulacja i sprawdź przełożenia/ moduł.
Ile leciał na seryjnych częściach ? jeśli 65 to teraz maxymalnie ci poleci 70 .. musisz odblokować przełożenia sprawdź je.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 kwie 2011, 16:18 
*

Rejestracja: 18 mar 2011, 14:08
Posty: 26
Pojazd:
dysze dam 75
Juz niedlugo kupuje wydech next r wiec od razu rolki dam 6 gram (rym:))

Jezeli chodzi o przelozenia to tulejka przy wariatorze zdjeta.
Seryjnie bez blokad szedl do 60. Z gorki stromej i dlugiej 70.
Czy musze koniecznie przy zmianie wydechu zmienic wal? Seryjny wytrzyma? Jezdze skuterkiem do pracy 30km i potrzebny mi lepszy vmax. Teraz do roboty jade ok 40min. Musze ten czas skrocic lepszym vmaxem.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 kwie 2011, 16:27 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 sie 2010, 17:04
Posty: 1600
Lokalizacja: z Biedronki
Pojazd:
Muszę Cię zmartwić ale chyba masz zablokowane te przełożenia, odkręć pokrywę i jak masz po prawej stronie takie kółko (dzwon sprzęgła) zaznacz sobie na nim jakąś kreskę i kręć kołem przez jeden pełny obrót licząc jednocześnie obroty jakie wykonał dzwon sprzęgła. Jeśli 12/1 to odblokowane a z tego co widzę to masz zablokowane 15/1 czyli musiał byś zmienić je...
Oczywiście wydech da ci zawsze te 10 km/h ale to już jest maxymalnie tyle, czyli po zmianie wydechu licz na prędkość jakieś 70-75km/h, później żeby więcej szedł to wariator , ale najlepiej sprawdź przełożenia i to je będzie trzeba pewnie zmienić.
Napisz jak z tymi przełożeniami i dalej ci podpowiem :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 kwie 2011, 16:53 
*

Rejestracja: 18 mar 2011, 14:08
Posty: 26
Pojazd:
dzwon sprzegla i tak nadaje sie chyba do wymiany bo ma kolor taki "fioletowawy"
Z tymi przelozeniami sprawdze dopiero w poniedzialek. Jakby wyszlo ze sie kreci 15/1 jaki dzwon polecasz?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 kwie 2011, 17:28 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 sie 2010, 17:04
Posty: 1600
Lokalizacja: z Biedronki
Pojazd:
Źle mnie zrozumiałeś.
Nie musisz wymienić dzwonu a cale przełożenia, skuter ma przełożenia tak jak by te stare jawki , zmieniałeś tam biegi jak każda biegówka zresztą ma przekładnię, skuter też ma tylko że 2 przełożenia 4 tryby i one się dobierają same.
Jeśli masz 15/1 będziesz musiał kupić używane przełożenia od TGB 12/1 albo nowe przełożenia "sportowe" Polini - za które trochę zapłacisz.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 kwie 2011, 17:40 
*

Rejestracja: 18 mar 2011, 14:08
Posty: 26
Pojazd:
a w jakim to jest przedziale cenowym te polini.
Mam wielka prosbe. Podaj linka do jakichs przelozen. Z kasa nie bedzie problemu o ile cena nie przekroczy 3 zer z 1 z przodu :-)
I jak z tym walem? Trza wymieniac koniecznie?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 kwie 2011, 20:19 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 20:58
Posty: 77
Pojazd:
Nie trzeba wymieniać żadnego wału.
masz przełożenia http://www.sklep.s-x-t.pl/przekadniawtr ... ml?cPath=0 wydajesz się zielony więc pewnie sam tego nie wymienisz.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 kwie 2011, 22:05 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2010, 20:31
Posty: 964
Lokalizacja: Starogard Gd.
Pojazd:
Spokojnie, nie wierzę w to, że ma bloknięte przełożeni :) Zdejmij wydech, zobacz czy nie masz odstającej takiej krótkiej ruki. Jeśli masz do utnij, skle i zaspawaj. Przy okazji zalej wydech gorącą wodą, wsyp kreta i zostaw na 20min. Niech ten nagar ze środka wydechu wyjdzie. Potem przepłucz wodą pare razy, aż będzie leciała czysta w miare woda.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 kwie 2011, 22:06 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2010, 20:31
Posty: 964
Lokalizacja: Starogard Gd.
Pojazd:
Najlepiej sprawdz ile zrobisz obrotow dzwonu i przeciagu jednego pelnego obrotu kolem.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 kwie 2011, 13:48 
*

Rejestracja: 18 mar 2011, 14:08
Posty: 26
Pojazd:
tego "siurka" na wydechu nie mam. Az taki nie kumaty w kwestii skuterow nie jestem :) wszystkie blokady mam zdjete bo po zakupie bylem w 2 serwisach zeby popatrzyli co tam slychac.

Juz jutro bede wiedzial jak jest z tymi przelozeniami i dam znac.
Z czyszczeniem wydechu dobry patent i sprobuje bo skuter ma przebiegu 13,5 tys. Ale do czyszczenia nagaru mysle ze lepiej nada sie nafta. Twoj sposob tez wyprobuje.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 kwie 2011, 17:52 
*

Rejestracja: 18 mar 2011, 14:08
Posty: 26
Pojazd:
oryginalne rolki mam 17x13 ale wsadzilem 16x13. czy cos moze sie stac?

na poczatek kupilem i wsadzilem 6 gram to bardzo na przyspieszeniu stracil ale vmax byl podobny wiec kupilem 8,5 gram to w sumie jest tak jak bylo (moze ciutke lepiej)

dysza jeszcze czeka na wymiane




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 kwie 2011, 11:09 
*

Rejestracja: 18 mar 2011, 14:08
Posty: 26
Pojazd:
przelozenia mam 15/1

dzisiaj przyszedl wydech technigas next r
http://allegro.pl/wydech-tecnigas-next- ... 48345.html

jest problem w tym ze stopka centralna stuka w tlumik poniewaz jest on troche za nisko
(pomijam juz fakt ze musialem go mocowac na patencie bo z dostarczonych czesci nie dalo sie go idealnie zamontowac)
macie moze jakies patenty ze ta stopka nie stukala?

acha i jeszcze jedno. ten wydech posiada homologacje. czy oznacza to ze ma jakies blokady ktore przydaloby sie sciagnac?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 kwie 2011, 14:02 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 sie 2010, 17:04
Posty: 1600
Lokalizacja: z Biedronki
Pojazd:
Zobacz zwężkę w kolanku .
Przełożenia do wymiany ok 250 zł Polini .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 kwie 2011, 21:21 
*

Rejestracja: 18 mar 2011, 14:08
Posty: 26
Pojazd:
po wymianie tłumika mam muła do 40km/h (v-max to 70km/h nawet pod gorke tyle idzie, z gorki tez max 70:P czyli przelozenia do wymiany). czy jest to kwestia wymiany rolek na lzejsze?

i mam kolejny problem. po zdjeciu obudowy napedu na przeciwtalerzu wariatora sa trzy srobki ktore trzeba odkrecic zeby grzebac sie dalej i np zmienic rolki. jest problem ze jedna śrobke za chinskiego boga nie moge odkrecic. ostatnio odkrecalem ja tydzien temu a teraz za cholere nie moge. odkreca sie ja imbusem i srobke juz przekrecilem tzn gwint. czy ta sroba sie jakos zapiekla?

czy macie jakis dobry patent zeby do odkrecic? pilnie potrzebuje pomocy.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 maja 2011, 17:48 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 maja 2009, 14:25
Posty: 70
Pojazd:
podpowiedzcie coś z tą śrubką bo też mam tan problem :ups:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 maja 2011, 19:50 
*

Rejestracja: 27 lip 2010, 11:04
Posty: 91
Lokalizacja: Włocławek
Pojazd: TGB 303
Spróbuj wlać pomiędzy śrubką i przeciwtalerzem odrobinę WD40 i przyjdź za kilkanaście minut, wtedy może zadziałać.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 maja 2011, 21:00 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 sie 2010, 17:04
Posty: 1600
Lokalizacja: z Biedronki
Pojazd:
kownas, jeśli przekręciłeś gwint to teraz odkręcić znów spróbuj w prawo. Po czym wywal wgl tą śrubę.
We wszystkich TGB chyba tak jest że ta jedna jest mocniej dokręcona ( pewnie po to aby dzieci nie grzebały albo żeby dać zarobić serwisom)
U mnie i u brata w TGB właśnie była ta jedna bardziej dokręcona i je poprzekręcaliśmy :)
A teraz widzę że większość osób ma ten problem, śmiało przekręcajcie w prawo i wgl tego nie wkręcajcie 2 śruby dobrze trzymają u mnie juz 2k ponad km i nic się nie stało ( poza tym że ten trójkąt co ma dziurę na śrubę od tego koszyka na sprężynkę i mechanizm kopki się odgiął i go ułamałem) Mówię jak pokręcony wieśniak ale można śmigać śmiało na 2 śrubach.

Możecie także kombinować może puści ale na prawdę bez pneumata trzeba się namęczyć... :roll:

Aha i poczytałem temat wcześniej przegapiłem kilka rzeczy:
tj. Wału nie musisz wymieniać, chociaż pod 70cc można ale nie jest to konieczne, to nie Racing :)
Rolki w TGB są 17 x 13,5
ludzie wkładają 16 x 13,5 ale nie 16 x 13
Może jak będziesz zmieniał rolki to kup takie jak powinny być..


Ostatnio zmieniony 01 maja 2011, 21:05 przez Scratch, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy