Dzisiaj jest 23 lis 2024, 3:53



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 14 sty 2016, 15:58 
*

Rejestracja: 28 mar 2015, 17:44
Posty: 89
Pojazd: Aprilia SR 50 Motard
Ostatnio wracając do domu (zostało jakieś 200 metrów) skuter jakby kichnął i nagle zgasł. Po chwili jednak udało się go bez problemu odpalić i spokojnie dojechałem do domu. Odkręciłem pokrywę i okazało się, że pękł mi pasek od pompy oleju. Skuter jeździ, robię mu teraz mieszanke, ale cylinder jest na bank przytarty. Jakichś dużych spadków mocy nie ma natomiast odkręcają mu manetkę do oporu w granicach 90 km/h czuć, że zachowuje się inaczej niż poprzednio.

Pytanie co teraz robić? Kupić nowy zestaw czy zrobić szlif? Trochę się czuje jakbym jeździł na bombie z tego względu, że robię dużo kilometrów i boję się, że kiedyś mi się rozłoży gdzieś daleko od domu.

Taki mam setup:

- cylinder Polini for Race 70cc (AC)
- wydech Arrow Extreme
- gaźnik Dellorto PHBG 19 Black Edition
- filtr powietrza Polini Air Box mini
- wariator Polini Hi-Speed
- sprzęgło Polini 3G
- dzwon Polini Speed Bell
- rolki Polini 6,3 g
- sprężyna centralna seryjna Piaggio (według forum 30-35 kg)
- sprężynki sprzęgła Polini (zielone)
- dysza 95 (seryjna z gaźnika)
- Pasek Polini Kevlar


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 14 sty 2016, 16:26 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 maja 2012, 20:41
Posty: 746
Lokalizacja: Wyszków
Pojazd: Tgb 101S
abuse, Musisz zdjąć cylinder i zobaczyć jak to wszystko wygląda,bo musisz też sprawdzić w jakim stanie jest tłok.




_________________

www.shop.mieloch.pl




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 sty 2016, 9:04 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Tak jak kolega Daw_id012 pisze, organoleptycznie oceń stan cylindra. Może uda się, że gładź będzie ok i wystarczy wymienić tłok z pierścieniami? Co do Pompy oleju to rozwiązanie na pasku jest bardzo dobre, sam mam w Piaggio z 94'r. i działa bez problemu, trochę dziwne, że padł pasek, bo tam nie ma aż tak strasznych obciążeń jak w napędzie. Dużo włożyłeś kasy i serca, więc szkoda wymieniać cylek (chyba, ze nie nadaje się już do szlifu, w co wątpię), za ewentualnego szlifa wydasz jakieś 35-70zł do tego koszt dobrego tłoka, pierścionków, łożyska igiełkowego, sworznia tłoka, zabezpieczeń sworznia tłoka i nowych uszczelek cylinder-głowica.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 sty 2016, 13:45 
*

Rejestracja: 25 lis 2014, 11:47
Posty: 99
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Gilera dna 50
Obciążeń nie ma na pasku, ale sam miałem taki przypadek kiedy kawałek plastikowego wentylatora z przeciwtalerza się odłamał i wpadł między tryb paska napędu pompy oleju/wody. HEHE trochę siwo było w przekładni jak się ten olej zapalił :P. Radzę zajrzeć do przekładni i wszystko dokładnie wyczyścić.




_________________

Gilera DNA 50 2000r
Wał: motoforce racing
Wariator: Top racing NG
Gaźnik: Stage6 PHBG 21mm racing black edition
filtr: Polini airbox
Wydech: Leovince ZX
Cylinder: Stage6 Streetrace 70cc




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 sty 2016, 15:38 
*

Rejestracja: 28 mar 2015, 17:44
Posty: 89
Pojazd: Aprilia SR 50 Motard
Dzięki chłopaki. A powiedzcie znacie jakieś dobre zakłady, które robią szlify? Ja jestem z Wrocławia.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 sty 2016, 17:46 
*

Rejestracja: 25 lis 2014, 11:47
Posty: 99
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Gilera dna 50
Z Wrocławia nie jestem więc nie pomogę, ale jeśli robi ci to mechanik to sam powinien oddać cyl do szlif oraz dobrać nadwymiarowy tłok.

-- 19 sty 2016, 18:46 --

Z Wrocławia nie jestem więc nie pomogę, ale jeśli robi ci to mechanik to sam powinien oddać cyl do szlif oraz dobrać nadwymiarowy tłok.




_________________

Gilera DNA 50 2000r
Wał: motoforce racing
Wariator: Top racing NG
Gaźnik: Stage6 PHBG 21mm racing black edition
filtr: Polini airbox
Wydech: Leovince ZX
Cylinder: Stage6 Streetrace 70cc




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy