Dzisiaj jest 05 mar 2025, 19:31



Strefa czasowa UTC+1godz.





Forum zablokowane Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 25 mar 2011, 19:41 
*

Rejestracja: 07 kwie 2010, 13:41
Posty: 137
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd:
Witam. Dzisiaj grzebałem przy ślimaku od prędkościomierza (koło zostało zdjęte), i z ciekawości chciałem sprawdzić, czy da się ręką poruszyć widelec. Okazało się, że lewa strona (tam jest zacisk hamulca) ledwo drgnie o 2-3cm, a prawą stronę, gołą dłonią(!) da się prawie całego "złożyć", po czym nie odskakuje do samego końca. Czy to jest objaw uszkodzeń mechanicznych, czy raczej braku oleju, czy coś? Jeździło się normalnie, amortyzacja przedniego koła była doskonała. Jaki tam jest typ amortyzatora i jak działa?
Zamieszczam fotki wykonane jeszcze przez starego właściciela, w celu pokazania, który to dokładnie model zarówno motorka jak i amortyzatorów.
Obrazek
Obrazek


Ostatnio zmieniony 25 mar 2011, 19:42 przez Zivtam, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 25 mar 2011, 21:01 
*

Rejestracja: 08 cze 2010, 19:19
Posty: 30
Lokalizacja: Michalin
Pojazd:
Ja mam Peugeota XP6 (enduro), to samo zawieszenie z przodu i powiem Ci, że tak samo mam. Pomyślałem, że nie ma u mnie sprężyny w jednej ladze, ale nic nie robilem i jeżdżę tak dalej, no ale jeśli ty też tak masz to mozliwe, że tak musi być (choć to nie jest normalne). To zawieszenie to jest Upside Down, nie wie czy dobrze napisałem :P .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 mar 2011, 21:25 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 20:52
Posty: 4799
Lokalizacja: Nowy Targ
Pojazd:
W tych zawieszeniach są takie patenty że w jednej ladze jest olej a w drugiej sprężyna.




_________________

Pozdrawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 mar 2011, 21:31 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 mar 2010, 19:21
Posty: 529
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd:
Dokładnie jak Up tez mam podobne w XR6;)




_________________

http://motoklub.malopolska.pl




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 mar 2011, 23:40 
*

Rejestracja: 07 kwie 2010, 13:41
Posty: 137
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd:
Czyli to normalne? Hmm, najlepiej jakby wypowiedział się ktoś, kto ma identyczne lagi, jakiś posiadacz RR 50, czy coś. Wolałbym jednak jakby więcej ludzi się wypowiedziało, żeby być bardziej pewnym.
I w tym jednym jest olej, tak? Jak sprawdzić, czy jest dobry poziom oleju, i czy za mało/za dużo oleju przekłada się na miękkość lagi?


Ostatnio zmieniony 25 mar 2011, 23:45 przez Zivtam, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 mar 2011, 11:18 
*

Rejestracja: 08 cze 2010, 19:19
Posty: 30
Lokalizacja: Michalin
Pojazd:
No ja mam identyczne lagi, widocznie tak musi być, ja nic nie robiłem z nimi, stuntuje i wszystko jest ok z nimi.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 mar 2011, 16:55 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 sty 2011, 17:08
Posty: 167
Lokalizacja: Lubin
Pojazd:
Kumpel w DRD pro tez ma up side down i ostatnio oddawał lagi do mechanika żeby wymienić olej i uszczelniacze i okazało się,że sprężyna w jednym lagu jest pęknięta. EFEKT: lag bardzo lekko się składał i słabo odbija. Mechanik nalał mu tam trochę więcej oleju (aby ciężej chodzil). Niby nie jest to wielki problem (sprężyna) jednak bardzo ciężko ją dostać. Nowej jednej nie kupisz, a dwie kosztuja chyba 600zł o.O Ziomek normalnie jezdzi z peknieta spręzyna i raczej nic sie nie będzie działo,ale lepiej unikaj "stoopie" bo jak wiadomo większość siły naciskowej jest kładziona na lag "mocniejszy" BTW: w obu lagach są sprężynym,nie tak jak pisał ktoś up,że tylko w jednym. Pozdrawiam.




_________________

KUPIE KOŁA SUPERMOTO DO SENDY WRAZ Z OPONAMI ORAZ WYDECH DO SENDY NAJLEPIEJ DOLNY LUB METRAKIT TH. GG: 1988060




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 mar 2011, 18:07 
*

Rejestracja: 07 kwie 2010, 13:41
Posty: 137
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd:
Ma identyczne lagi jak w moim? I tam jest taka mega wielka różnica, jeden tak mięciutko do końca da się ręką, drugi ledwo drgnie i jest "twardszy" i sztywniejszy.
Na forum riejowym, w jakichś starych tematach wyczytałem:
"Bo jedna laga lewa ma sprężyne napięcia wstępnego i służy do odbicia i prawa niema i służy do tłumienia. Mówimy oczywiście o zawiasie SHOWA. Jak ty masz inne zawieszenie to musisz do neigo serwisówke skombinować"


Ostatnio zmieniony 26 mar 2011, 18:13 przez Zivtam, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 mar 2011, 19:59 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 20:52
Posty: 4799
Lokalizacja: Nowy Targ
Pojazd:
Bartczak pisze:
BTW: w obu lagach są sprężynym,nie tak jak pisał ktoś up,że tylko w jednym. Pozdrawiam.


Zależy od rodzaju zawieszenie. Każde normalne zawieszenie ma w obydwu lagach sprężyny i olej.

Zivtam pisze:
Ma identyczne lagi jak w moim? I tam jest taka mega wielka różnica, jeden tak mięciutko do końca da się ręką, drugi ledwo drgnie i jest "twardszy" i sztywniejszy.


Zależy od ustawień zawieszenia.




_________________

Pozdrawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 mar 2011, 21:25 
*

Rejestracja: 07 kwie 2010, 13:41
Posty: 137
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd:
Z tego co wiem to przednie nie jest regulowane. Jutro nagram filmik i pokażę różnice.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 mar 2011, 21:45 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 20:52
Posty: 4799
Lokalizacja: Nowy Targ
Pojazd:
To olej może mieć inny, bardziej zużyte jest itd.




_________________

Pozdrawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 mar 2011, 0:02 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 sty 2011, 17:08
Posty: 167
Lokalizacja: Lubin
Pojazd:
Konrad324, nie sądze aby olej tak drastycznie wpływał na twardość laga (że wchodzi palcem).Pozdrawiam.




_________________

KUPIE KOŁA SUPERMOTO DO SENDY WRAZ Z OPONAMI ORAZ WYDECH DO SENDY NAJLEPIEJ DOLNY LUB METRAKIT TH. GG: 1988060




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 mar 2011, 1:15 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 20:52
Posty: 4799
Lokalizacja: Nowy Targ
Pojazd:
Może go nie być w ogóle a sprężyny zużyte już. Lagi zużywają się tak samo jak opony, tłok czy inne elementy tylko mało kto zwraca na to uwagę.




_________________

Pozdrawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 mar 2011, 10:54 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 sty 2011, 16:23
Posty: 785
Lokalizacja: Rybnik
Pojazd:
Przepraszam że wcianam się do tematu ale jak o lagach to chyba moge. nie mam oleju w lagach ( aprilia rs 50 2000 rok) jak go uzupełnić bez rozbierania lag. którędy bo szczerze nie mam pojecia




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 mar 2011, 12:01 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 20:52
Posty: 4799
Lokalizacja: Nowy Targ
Pojazd:
Przez śrubę albo przez odpowietrznik.




_________________

Pozdrawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 mar 2011, 20:26 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 sty 2011, 16:23
Posty: 785
Lokalizacja: Rybnik
Pojazd:
Konrad324 pisze:
Przez śrubę albo przez odpowietrznik.
powiesz mi jeszcze gdzie się znajduje owa śruba odpowietrznik bo w sprawach lag jestem zielony i nie mam bladego pojęcia




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 mar 2011, 20:33 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 20:52
Posty: 4799
Lokalizacja: Nowy Targ
Pojazd:
Jak masz USD to śrubę główną masz na górze a obok niej powinien być odpowietrznik. W progresywnych śruba jest na dole. Trzeba wymontować wtedy lagi żeby nalać oleju albo odwrócić motor.




_________________

Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 1:00 przez Konrad324, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 mar 2011, 21:19 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 sty 2011, 16:23
Posty: 785
Lokalizacja: Rybnik
Pojazd:
Dzieki Kondrad324 nie jestem jakis " bez wiedzy " no ale każdy może nie wiedzieć dlatego pytam .




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 mar 2011, 15:36 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 21:25
Posty: 1611
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Gilera GSM, Derbi Senda, Beta
Zivtam, Dziwne troszke. Mam takie same lagi i jak ściągnąłem przednie koło i połozyłem go lagami o ziemie to rowno wszedły do pewnego momentu.




_________________

Derbi Senda 3 Project , Ciekawy ?! // By Drifter
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t ... sc&start=0




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 mar 2011, 18:05 
*

Rejestracja: 07 kwie 2010, 13:41
Posty: 137
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd:
A z tylu na kole stał czy na czymś stabilnym? (minimum 2 punkty stykające się z podłożem położone w linii nierównoległej do linii motoru)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Forum zablokowane Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 20 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy