Dzisiaj jest 23 lut 2025, 0:31



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 25 paź 2015, 16:05 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2015, 21:02
Posty: 476
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Yamaha DT 50
Witam, posiadam longjia 2t po remoncie i jest on już dotarty i ma 2700km. Zawszę lałem Orlen Oil 2t SEMISYNTHETIC za 16zł i chciałem go zmienić na jakiś inny oczywiście teraz i po zmianie kiedyś cylindra, czy nic się nie stanie jak zmienię go na Mobil Extra 2t Semi Synthetic? On kosztuję u mnie na stacji 27zł. Proszę o jak najszybszą odpowiedź,bo jutro bym kupił :) pozdrawiam

-- 25 paź 2015, 17:05 --

Oczywiście olej mieszam bezpośrednio do baku




_________________

Cylinder: Malina + Barikit
Wał: Naraku Racing
Wydech: Scr Corse Racing Line
Gaźnik: Dellorto Black Edition 21mm
Zawór: Malossi mhr vl6
Filtr powietrza: Athena Racing
Zębatki: 14z/56z
Sprzęgło: Top Performance kevlar


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 25 paź 2015, 16:43 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 maja 2012, 20:41
Posty: 746
Lokalizacja: Wyszków
Pojazd: Tgb 101S
Grubek, Nic się niestanie. Poza tym jest jakiś sens zmieniać pół syntetyk na pół syntetyk ? :wink:




_________________

www.shop.mieloch.pl




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 paź 2015, 16:45 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2015, 21:02
Posty: 476
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Yamaha DT 50
Wydaje mi się ,że Mobil jest wyższej jakości od Orlena :D




_________________

Cylinder: Malina + Barikit
Wał: Naraku Racing
Wydech: Scr Corse Racing Line
Gaźnik: Dellorto Black Edition 21mm
Zawór: Malossi mhr vl6
Filtr powietrza: Athena Racing
Zębatki: 14z/56z
Sprzęgło: Top Performance kevlar




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 paź 2015, 17:10 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Bo jest. Mobil zostawia mniej nagaru.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 paź 2015, 17:36 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2015, 21:02
Posty: 476
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Yamaha DT 50
Czyli mogę spokojnie zmieniać? Bo czytałem o ''przypadkach'' co się odkleił nagar i zatarł cylek,a ten olej chociaż trochę przedłuży życie silnika i ''wyczyści'' środek? :)

-- 25 paź 2015, 18:16 --

A z półsyntetyka lepiej nie lać jakiego? syntetyka? mineralnego? Bo możę kupie jakiegoś castrola jak będzie i nie chcę kupić jakiegoś, którego lepiej nie lać po tym orlenie.

-- 25 paź 2015, 18:36 --

Czytałem o tym ,że trzeba spuścić stary olej, albo go wyjeździć ale nie do zera, no wiadomo bez oleju się zatrze,ale ja to zrobić wlać czystą benzynę i ma pochodzić czy nie trzeba ? :)




_________________

Cylinder: Malina + Barikit
Wał: Naraku Racing
Wydech: Scr Corse Racing Line
Gaźnik: Dellorto Black Edition 21mm
Zawór: Malossi mhr vl6
Filtr powietrza: Athena Racing
Zębatki: 14z/56z
Sprzęgło: Top Performance kevlar




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 paź 2015, 18:45 
*

Rejestracja: 18 paź 2015, 15:47
Posty: 161
Pojazd: VW Passat 1.9/Quad Honda 180
Po półsyntetyku, nie powinno się nalewać syntetyku, jest on rzadszy. Po semi zostaję tylko zalać mineral ale to kiedyś tam i po większym przebiegu. Myślę, że ten orlenowski powinien się spokojnie wymieszać z mobilem, ale wiadomo wyjeździj orlenowski prawie do końca i zalej mobilem. 5W40 syntetyk/10W40 półsyntetyk/15W40 mineralny, oleje zaczynają się na 5W/10W/15W itd. to co jest po W to już będą właściwości oleju co do pracy w zakresie temperatury/rodzaju silnika/przeznaczenia maszyny itd. Są jeszcze normy SAE wypisane na każdym oleju, możesz je sobie porównać co do klasyfikacji (Mobil vs Orlen).

Ten i ten olej jest pod 2T, więc się nie zagłębiaj i przeskakuj na Semi Mobila.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 paź 2015, 19:22 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2015, 21:02
Posty: 476
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Yamaha DT 50
Dzięki za odpowiedź :) Ale w jaki sposób mniej więcej wyjeździć do końca orlenowski olej? Niech pochodzi na czystej benzynie?




_________________

Cylinder: Malina + Barikit
Wał: Naraku Racing
Wydech: Scr Corse Racing Line
Gaźnik: Dellorto Black Edition 21mm
Zawór: Malossi mhr vl6
Filtr powietrza: Athena Racing
Zębatki: 14z/56z
Sprzęgło: Top Performance kevlar




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 paź 2015, 19:39 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Grubek pisze:
Niech pochodzi na czystej benzynie?
Chcesz wymieniac cylek?
Po prostu zrób nową mieszankę i wlej gdy ta na której jeździsz już się będzie kończyc.
Możesz także jak tak bardzo chcesz zlac resztki paliwa z baku i zalac nową mieszanką.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 paź 2015, 19:43 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2015, 21:02
Posty: 476
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Yamaha DT 50
Panie nooRt, już rozumiem :P Gdy będzie resztka paliwa (około szklanka) to nową benzynę z olejem wlać :) Mi się wydaje ,że jak silnik stoi w miejscu to tłok nie chodzi w cylindrze,ale tak mi się wydaje, nie będę się kłócił z kimś lepszym. Dzięki za wszystkie porady!




_________________

Cylinder: Malina + Barikit
Wał: Naraku Racing
Wydech: Scr Corse Racing Line
Gaźnik: Dellorto Black Edition 21mm
Zawór: Malossi mhr vl6
Filtr powietrza: Athena Racing
Zębatki: 14z/56z
Sprzęgło: Top Performance kevlar




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 paź 2015, 21:27 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Oba te oleje są mieszalne ze sobą (testowałem). Po takim przebiegu co masz to raczej tego nagaru nie będzie nie wiadomo ile. Gorzej wygląda sprawa z oknem wydechowym, bo tam się potrafi odłożyć gruba warstwa. Mobil1 półsyntetyk raczej go nie odklei.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 paź 2015, 17:10 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2015, 21:02
Posty: 476
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Yamaha DT 50
Semi Mobil kupiony, czekam na końcówkę orlena w baku :) dzięki wszystkim za porady, temat do zamknięcia.

-- 27 paź 2015, 18:10 --

Wyjeździłem orlena praktycznie do zera i końcówkę spuściłem. Rozmieszałem w bańce mobila 120ml na 5 litrów benzyny, zawszę leje te 10-20 ml więcej dla pewności :) I dałem skuterkowi pochodzić z 3 minuty i się przejechałem i lekko dymi z tłumika




_________________

Cylinder: Malina + Barikit
Wał: Naraku Racing
Wydech: Scr Corse Racing Line
Gaźnik: Dellorto Black Edition 21mm
Zawór: Malossi mhr vl6
Filtr powietrza: Athena Racing
Zębatki: 14z/56z
Sprzęgło: Top Performance kevlar




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 paź 2015, 17:47 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8337
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Ma dymić lekko :) W końcu jest zimno na dworze a jakby ne patrzył to także 2T.




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 paź 2015, 17:49 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2015, 21:02
Posty: 476
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Yamaha DT 50
W sumie było ze 2 stopnie :P I dymek leci jak go przygazuje (o dzwon łapie z 6tys. obrotów)




_________________

Cylinder: Malina + Barikit
Wał: Naraku Racing
Wydech: Scr Corse Racing Line
Gaźnik: Dellorto Black Edition 21mm
Zawór: Malossi mhr vl6
Filtr powietrza: Athena Racing
Zębatki: 14z/56z
Sprzęgło: Top Performance kevlar




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 paź 2015, 20:59 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Grubek, dajesz tłuściejsze to i też mocniej dymi + tak jak Mate57, napisał.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 paź 2015, 21:01 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Grubek pisze:
dymek leci jak go przygazuje (o dzwon łapie z 6tys. obrotów)
Obroty łapania dzwonu nie mają nic wspólnego z dymami :D :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 paź 2015, 21:32 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2015, 21:02
Posty: 476
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Yamaha DT 50
Chodzi o to ,że skuter zrywa z wysokich obrotów a jak stoi na wolnych to nic jak się podwyższy obroty jak jeszcze nie ruszy to dmucha dymkiem :lol: :lol: Rusza z b.wysokich obrotów i działa to trochę tak jak luz w samochodzie lub w czymś innym :lol:




_________________

Cylinder: Malina + Barikit
Wał: Naraku Racing
Wydech: Scr Corse Racing Line
Gaźnik: Dellorto Black Edition 21mm
Zawór: Malossi mhr vl6
Filtr powietrza: Athena Racing
Zębatki: 14z/56z
Sprzęgło: Top Performance kevlar




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 paź 2015, 21:47 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Za "start" z niskich lub wysokich obrotów odpowiadają sprężynki sprzęgła które masz zamontowane.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 paź 2015, 21:56 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2015, 21:02
Posty: 476
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Yamaha DT 50
mam sprężynki żółte racing +2000rpm i rusza z wysokich obrotów.




_________________

Cylinder: Malina + Barikit
Wał: Naraku Racing
Wydech: Scr Corse Racing Line
Gaźnik: Dellorto Black Edition 21mm
Zawór: Malossi mhr vl6
Filtr powietrza: Athena Racing
Zębatki: 14z/56z
Sprzęgło: Top Performance kevlar




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 paź 2015, 22:16 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Grubek pisze:
+2000rpm i rusza z wysokich obrotów.
To zależy co u ciebie znaczy z wysokich obrotów.Bo ja mam Stage6 pomarańczowe czyli średnie i rusza z 5500tys/obr.Ogólnie nie jestem przekonany do sprężyn i sprężynek firmy Top Racing bo one żyją swoim własnym życiem i tempem a opinie i sugestie o nich na tym forum są podzielone.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 paź 2015, 17:26 
*

Rejestracja: 23 sie 2015, 17:18
Posty: 35
Lokalizacja: RACIBÓRZ
Pojazd: Zipp triad 3
2

Ostrzeżenia: 2
Czes to ja się podczepie pod temat a mianowicie po remoncie kompletnym silnika wymienione wszystko Cylek stage6 50cc alu wal łożyska uszczelniacze przejechane z 500km max docierały go na castrol 2t czerwonym mineralnym i teraz chciałbym przejść na polsyntetyk i??????? Rozebrać głowice i zobaczyć czy może jest jakiś napar czy poprostu wyjeździe resztę mieszanki i mieszać już benzynę z polsyntetykiem????




_________________

Cyl--stage6 50cc alu
Wario--stage6 sport pro
Sprzeglo--stage6 mk2
Wydech--stage6 pro replica
Króciec--stage6 R/t
Gaznik--stage6 21 pwk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy