Dzisiaj jest 11 kwie 2025, 14:29



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 10 paź 2013, 9:10 
***

Rejestracja: 18 gru 2012, 20:54
Posty: 714
Pojazd: Lingben LB50QT-35 50 4T
Witam

Skuter ma problemy z wyjechaniem pod dłuższe-1km. górki(jedzie ok,20-30km.h)i a z wiaduktami niema problemu i jazdą na prostej
W 2 osoby 2x65kg. zamyka licznik na prostej i jedzie 60km.h
Skuter to chińczyk 4t
Wymieniony cylek na 80cc(kompletny zestaw)+sprzęgło(seryjny zamiennik),wariator(seryjny zamiennik),pasek,gaźnik BT,nowa cewka,świeca
Sprężyna centralna oryginalna
Na rolkach 5,5G i obecnych 6G jest to samo

Gaźnik wyregulowany,zawory też a problem jest

Wygląda na to że przy przy wzniesieniach piłuje na 2 a nie na 1

Niewiem w czym tkwi problem
Taki wariator podpasuje do chinola?
http://tablica.pl/oferta/wariator-top-r ... 3qQ6W.html

Markowy wariator+sprzęglo pomogą aby tak niebyło jak jest teraz?

Jestem skłonny wydać trochę PLN na markowy wariator+sprzęgło bo widzę że zamienniki są g...warte

Jeżdżę sporo i od 29 czerwca mam prawie 3000km. przejechane więc skuter musi być dobry

-- 10 paź 2013, o 10:10 --

BTW.

A jak waga rolek ma się do takich problemów?




_________________

Chinol 4t,Lingben LB50QT-35 50 4T
Airsal Sport 80cc (d.50mm),Gazior BT 18mm,Wariator Top Racing SV1,Przeciwtalerz NARAKU V.2 CNC,pasek GATES POWERLINK,sprzęgło seria,dzwon Motoforce Racing+tłumik przelotowy

Piaggio Typhoon 2T


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 10 paź 2013, 15:57 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2013, 22:01
Posty: 2413
Lokalizacja: Mysłowice
Pojazd: Piaggio Zip 2
Postaw skuter na stopki, zobacz czy wkręca się na maxa bez zmulania i przytrzymaj chwilę z 2-3sekundy na maxymalnych obrotach i puść, potem znów na maxa i puść, czy go nie dławi, ale skoro gaźnik regulowany jak mówisz, to może coś z napędem, zbyt duża masa też niekiedy jest przyczyną, że skuter się nie wkręca tak, jakbyś jechał sam, spróbuj samemu pod tą górkę, jak nie będzie problemu, a we 2 ma ciężko, to twardszą centralkę, bo większe obciążenie i może się ślizgać pasek i nie wbija wyżej :) Narysuj kreski na wariatorze markerem przy górze i zobacz, czy samemu jak jedziesz wchodzi wyżej, niż we 2 osoby i na talerzach to samo, czy we 2 osoby wchodzą na maksa, tzn pasek się po nich ''wspina'' na samą górę.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 paź 2013, 16:04 
***

Rejestracja: 18 gru 2012, 20:54
Posty: 714
Pojazd: Lingben LB50QT-35 50 4T
Dzięki

Widziałeś filmik i raczej go nie dławi

Ze mną ma problemy a ważę 65kg.

-- 10 paź 2013, o 17:04 --

Cytuj:
Narysuj kreski na wariatorze markerem przy górze i zobacz, czy samemu jak jedziesz wchodzi wyżej, niż we 2 osoby i na talerzach to samo, czy we 2 osoby wchodzą na maksa, tzn pasek się po nich ''wspina'' na samą górę.


Nie za bardzo rozumiem?




_________________

Chinol 4t,Lingben LB50QT-35 50 4T
Airsal Sport 80cc (d.50mm),Gazior BT 18mm,Wariator Top Racing SV1,Przeciwtalerz NARAKU V.2 CNC,pasek GATES POWERLINK,sprzęgło seria,dzwon Motoforce Racing+tłumik przelotowy

Piaggio Typhoon 2T




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 paź 2013, 16:07 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2013, 22:01
Posty: 2413
Lokalizacja: Mysłowice
Pojazd: Piaggio Zip 2
Jak masz tarczę wariator, to narysuj na niej markerem linię czarną zamaluj tak z 2cm i zobacz jak wysoko wchodzi pasek, na talerzach korektora to samo, czy aby na pewno wchodzi na maksa.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 paź 2013, 8:35 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
centralka za miękka/rolki za ciężkie/wyrobione wario




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 paź 2013, 8:58 
***

Rejestracja: 18 gru 2012, 20:54
Posty: 714
Pojazd: Lingben LB50QT-35 50 4T
centralka nie ruszana,wariator nowy,na rolkach 5,5g i 6g jest to samo-pisałem w 1 poście




_________________

Chinol 4t,Lingben LB50QT-35 50 4T
Airsal Sport 80cc (d.50mm),Gazior BT 18mm,Wariator Top Racing SV1,Przeciwtalerz NARAKU V.2 CNC,pasek GATES POWERLINK,sprzęgło seria,dzwon Motoforce Racing+tłumik przelotowy

Piaggio Typhoon 2T




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 paź 2013, 21:16 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2013, 22:01
Posty: 2413
Lokalizacja: Mysłowice
Pojazd: Piaggio Zip 2
scoot

Ciekawe jestem jaką nawigacją mierzyłeś tą prędkość, bo mi mierzone co 10 tj :

10-10
20-20
30-30
40-38
50-48
60-58
70-68
80-77

Więc nie przekłamuje więcej niż 3, mierzone GoClever 705 Navio Plus oraz Manta jakąś tam, wraz z telefonem z gpsem.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 paź 2013, 13:52 
***

Rejestracja: 18 gru 2012, 20:54
Posty: 714
Pojazd: Lingben LB50QT-35 50 4T
Zauważyłem że nawet po niewielkie wzniesienia skuter wyraźnie słabnie

Jutro narysuje tą kreski dla pewności

Zapowiadają ładny następny tydzień więc trochę pojeżdżę

Wpadło mi trochę grosza o myślę nadal nad nowym porządnym wariatorem i sam niewiem

Zastanawiam się czy warto wydać ponad 150zł. na
http://allegro.pl/wariator-top-racing-s ... 18989.html

-- 18 paź 2013, o 22:39 --

Pytania dodatkowe

1.Dlaczego okolice wariatora i ogólnie przekładni grzeją się nawet w chłodniejsze dni?
2.Dlaczego z przekładni cieknie olej?(murze dolewać co kilka dni)

-- 19 paź 2013, o 14:52 --

Przed chwila wyciągnąłem wariator i zrobiłem oględziny

Ślizgacze porozwalane i rolki też pościerane-przejechałem na nich z 80km.

Jeździć to jakoś jeździ ale kupuję jednak nowy wariator




_________________

Chinol 4t,Lingben LB50QT-35 50 4T
Airsal Sport 80cc (d.50mm),Gazior BT 18mm,Wariator Top Racing SV1,Przeciwtalerz NARAKU V.2 CNC,pasek GATES POWERLINK,sprzęgło seria,dzwon Motoforce Racing+tłumik przelotowy

Piaggio Typhoon 2T




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 paź 2013, 14:02 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Co do tematu: załóż centralkę twardszą bo te oryginalne po niewielkim przebiegu słabną
miałem Topa sv1 i polecam jednak w 4t 10 cali trza bez bendixu jeździć bo BĘDZIE OCIEARAŁ o niego


Ostatnio zmieniony 19 paź 2013, 19:05 przez Mattrack, łącznie zmieniany 1 raz
Treść poza tematem.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 paź 2013, 14:05 
***

Rejestracja: 18 gru 2012, 20:54
Posty: 714
Pojazd: Lingben LB50QT-35 50 4T
Tu nie chodzi o serię tylko na 80 lub 90cc

Ja mam koło tylne 12 więc powinno chyba być dobrze?

Twardszą tzn. jaką konkretnie?




_________________

Chinol 4t,Lingben LB50QT-35 50 4T
Airsal Sport 80cc (d.50mm),Gazior BT 18mm,Wariator Top Racing SV1,Przeciwtalerz NARAKU V.2 CNC,pasek GATES POWERLINK,sprzęgło seria,dzwon Motoforce Racing+tłumik przelotowy

Piaggio Typhoon 2T




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 paź 2013, 14:17 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Nie do ciebie 1.część posta, twardszą czyli np. żółtą (jak oni piszą +1500rpm)

Nw jak z długim karterem bo ja krótki miałem:)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 paź 2013, 14:52 
***

Rejestracja: 18 gru 2012, 20:54
Posty: 714
Pojazd: Lingben LB50QT-35 50 4T
Gdzieś wyczytałem że dobre efekty daje Malossi +22% w sam raz i żółte sprężynki sprzęgła +1500
Cytuj:
Koło sie nie zakreci na ssaniu na 100%
Nie ma sensu pakowac twardszej centralki bo ci pasek bedzie szybko siadał , no i nie ma sensu dawać sprezynek +2000 bo bedzie ci ruszał z big obrotów
Bezensu .


Prawda to?

-- 19 paź 2013, o 15:52 --

Te sprężyny mogą być?
Jeśli nie podajcie jakieś linki
http://allegro.pl/sprezyna-centralna-tu ... 74208.html




_________________

Chinol 4t,Lingben LB50QT-35 50 4T
Airsal Sport 80cc (d.50mm),Gazior BT 18mm,Wariator Top Racing SV1,Przeciwtalerz NARAKU V.2 CNC,pasek GATES POWERLINK,sprzęgło seria,dzwon Motoforce Racing+tłumik przelotowy

Piaggio Typhoon 2T




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 paź 2013, 19:55 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8337
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Skuter nie ma jako takiej redukcji zmiany "biegu" pod wzniesienie, tak więc musimy poświęcić szczególną uwagę na naszą przekładnię CVT. Nie opcji w tym przypadku ,aby pod strome wzniesienie nie stracić w ogóle na obrotach. To rzecz normalna przy tej pojemności silnika. Możemy natomiast ograniczyć to do minimum sugerując się skalą obrotomierza (powiedzmy 500 - 1000 obr.). W tym celu ważne jest ,aby dysponować jak najmocniejszym cylindrem (czy to 49 cc ,czy 80 cc) ,ważne, aby kompresja silnika była zadowalająca a tym samym moc. Drugim etapem do sukcesu jest dobry stan podzespołów napędu oraz jego doskonała regulacja. Nie może on kręcić zbyt niskich obrotów ,gdyż pod wzniesienie one dopiero zmaleją zarazem z prędkością. Nie powinny też być za wysokie przez co skuter będzie więcej palić, zużywał się będzie szybciej silnik a w konsekwencji i tak wyjdzie to nijak do zamierzonego celu, gdyż pas napędowy nie uzyska tego położenia co powinien. Niemniej jednak w 95% przypadków znaczny spadek obrotów ,tym samym prędkości zauważalny jest z powodu słabej mocy samego silnika. Nawet jeśli mamy źle wyregulowany napęd to silnik jeśli jest w dobrej kondycji powinien sobie poradzić przy większych obciążeniach / wzniesieniach. Podsumowując znaczny spadek obrotów i prędkości maksymalnej pod wzniesienie zazwyczaj objawia się w samym napędzie lub silniku i jego mizernej mocy. Jak jest w tym przypadku ? Trudno oszacować na odległość.




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 paź 2013, 20:12 
***

Rejestracja: 18 gru 2012, 20:54
Posty: 714
Pojazd: Lingben LB50QT-35 50 4T
No tak

Ale silnik ma mały przebieg bo ok.3000km. na nowym zestawie 80cc,wszystko powymieniane na nowe tj.pasek,wariator,sprzęgło,cewka,świeca,gaźnik

A jak z wariatorem?

Jaki kupić?

-- 19 paź 2013, o 21:12 --

BTW.
JAk to możliwe ze na prostej idzie tak jak powinien i w 2 osoby też a ma problem z tymi wzniesieniami?

Trochę to dziwne




_________________

Chinol 4t,Lingben LB50QT-35 50 4T
Airsal Sport 80cc (d.50mm),Gazior BT 18mm,Wariator Top Racing SV1,Przeciwtalerz NARAKU V.2 CNC,pasek GATES POWERLINK,sprzęgło seria,dzwon Motoforce Racing+tłumik przelotowy

Piaggio Typhoon 2T




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 paź 2013, 20:16 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8337
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Killer85 pisze:
JAk to możliwe ze na prostej idzie tak jak powinien i w 2 osoby też a ma problem z tymi wzniesieniami?

Jest to rzeczą normalną. Silnik pod wzniesienie ma ciężej. A jak ma ciężej musi więcej mocy z siebie dać. Jeśli jej nie ma to momentalnie zwalnia. Rzecz normalna. Może na innym przykładzie. Spróbujmy wjechać samochodem przy prędkości 50 km/h na 5 -tym biegu pod spore wzniesienie nie dodawając gazu ,ani nie redukując biegu. Tu jest ta sama sytuacja.




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 paź 2013, 20:18 
***

Rejestracja: 18 gru 2012, 20:54
Posty: 714
Pojazd: Lingben LB50QT-35 50 4T
Rozumiem

A co z wariatorem?




_________________

Chinol 4t,Lingben LB50QT-35 50 4T
Airsal Sport 80cc (d.50mm),Gazior BT 18mm,Wariator Top Racing SV1,Przeciwtalerz NARAKU V.2 CNC,pasek GATES POWERLINK,sprzęgło seria,dzwon Motoforce Racing+tłumik przelotowy

Piaggio Typhoon 2T




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 paź 2013, 21:18 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Kompresję sprawdź - taki wynik w sumie to 80cc, to powinien sporo lecieć nawet w 2 osoby...nie ważne czy górka czy nie a sprężynki sprzęgła twardsze to do 2t żeby ruszając rezonans łapał czyli muła nie miał




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 paź 2013, 21:34 
***

Rejestracja: 18 gru 2012, 20:54
Posty: 714
Pojazd: Lingben LB50QT-35 50 4T
Ok.
A jaka jest odpowiednia wartość dla 80cc?




_________________

Chinol 4t,Lingben LB50QT-35 50 4T
Airsal Sport 80cc (d.50mm),Gazior BT 18mm,Wariator Top Racing SV1,Przeciwtalerz NARAKU V.2 CNC,pasek GATES POWERLINK,sprzęgło seria,dzwon Motoforce Racing+tłumik przelotowy

Piaggio Typhoon 2T




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 paź 2013, 21:00 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2013, 22:01
Posty: 2413
Lokalizacja: Mysłowice
Pojazd: Piaggio Zip 2
No jak masz w dobrym stanie 80cc poprawnie dotarte to 9-10 bar powinna być kompresja sam mam nie co ponad 9 ( nie wiem, czy 9.1/9.2 bo manometr nie mój i wartości wahają się co 0.5 tzn 8/8.5/9/9.5 itd.. ) ale od pewnego czasu mimo wymiany akumulatora ( naładowanego na 100% ) nie chce zakręcić jest tak, że kręci, kręci i nagle bu bu bu i zwalnia.. Na kopke 2-3 razy i pali a rozrusznik kręci i kręci i ma ciężko, brak również ładowania, ale ten problem jest do rozwiązania, nie wiem dlaczego ma ciężko zakręcić, na dotarciu było ponad 10 bar komprechy i palił za dotknięciem.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 paź 2013, 12:16 
***

Rejestracja: 18 gru 2012, 20:54
Posty: 714
Pojazd: Lingben LB50QT-35 50 4T
Ok.
Wariator Malossi Multivar zamówiony(używka) bez sprężyny centralnej

W takim razie jaką sprężynę centralna założyć do mojego chinola do tego waria?
Teraz siedzi oryginalna od nowości

Zapodajcie jakieś linki jaką kupić




_________________

Chinol 4t,Lingben LB50QT-35 50 4T
Airsal Sport 80cc (d.50mm),Gazior BT 18mm,Wariator Top Racing SV1,Przeciwtalerz NARAKU V.2 CNC,pasek GATES POWERLINK,sprzęgło seria,dzwon Motoforce Racing+tłumik przelotowy

Piaggio Typhoon 2T




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



cron Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy