Dzisiaj jest 01 gru 2024, 13:24



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 27 gru 2011, 0:56 
*

Rejestracja: 28 lip 2009, 17:33
Posty: 11
Pojazd:
Witajcie, jestem laikiem jesli chodzi o tuning, dlatego bardzo licze na wasze doswiadczenie oraz uprzejmość. Chciałbym cos zmienic w swoim skuterze, wiem ze nastepnego motoru nie bede mial predko takze chcialbym doinwestowac swojego speeda. W opisie tematu napisalem ze mam 1,5-1,7 tysia na to, jesli jednak jesli te 200 czy 300 zl zrobi warta zachodu róznice, to jestem w stanie to dorzucic.

Po za dobrymi osiagami (co jest chyba oczywiste) oczekuje dlugiej zywotnosci wszystkich podzespołów przy racjonalnym uzytkowaniu, nie zamierzam "latac na gumie" czy tez "smalic kapcia", na kole moze i bym cos poprobowal ale ze wzgledu na przedni wahacz sie powstrzymam, a palenie gumy skuterami to wedlug mnie po prostu glupota :p Takze teraz prosze o jakies konkretne propozycje setupu. Na yt jest pelno filmikow na temat tuningu speeda ale niestety po niemiecku, ale z tego co wyczytalem to taki setup do speeda nie jest glupi, widzialem jeden filmik i mozliwosci speeda przy takich czesciach chyba by mi wystarczyly, ale nie wiem jak jest z zywotnoscią, to ten zestaw:

Cylek Stage6 Sport Pro
Wał STage6 HPC
Wario STage6
Wydech Stage6
Sprzęłgo Stage6 TC
Pasek Stage6
Przeciwtalerz Stage6
Gaźnik dell'orto 17,5

Jesli ma ktos inne propozycje prosze smialo pisac, lecz równiez prosze o uzasadnianie swoich teorii, dlaczego dana czesc jest lepsza od innej, bardzo licze na wasza pomoc :)

PS. Jestem z Białegostoku, jesli ma ktos z was jakiegos mechanika ktory za w miare rozsadne pieniadze pomoglby mi to wszystko zlozyc do kupy i wyregulowac bylbym na prawde wdzieczny.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 27 gru 2011, 1:04 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 mar 2011, 19:04
Posty: 408
Lokalizacja: CK
Pojazd:
Siwulec pisze:
Cylek Stage6 Sport Pro
Wał STage6 HPC
Wario STage6
Wydech Stage6
Sprzęłgo Stage6 TC
Pasek Stage6
Przeciwtalerz Stage6
Gaźnik dell'orto 17,5

Jest to db setup tylko ze zmienilbym tylko :
Wal nie potrzebny ...
Gaznik 19
Wydech Stage 6 pro
I zamiast przeciwtalerza bym wlozyl dzwon sprzegla stage 6 wing cooler :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 gru 2011, 1:10 
*

Rejestracja: 28 lip 2009, 17:33
Posty: 11
Pojazd:
Przeciez ten cylinder to 70, wal to chyba podstawa przy zwiekszaniu pojemnosci, moglbys mi wyjasnic roznice miedzy gaznikiem 17,5 a 19 ? Wiem ze te numerki maja zwiazek ze spalaniem, a zalezy mi tez na w miare malym spalaniu, wiem ze sporo zalezy od regulacji, no ale wybór gaznika tez na pewno ma jakies znaczenie.

A wlasnie co do cylindra, jest to cylinder wykonany z alu, czyli ze nie zrobie szlifa, wiec takze zastanawiam sie nad jakims zeliwnym, lecz bylbym wdzieczny jesli wypowiedzialby sie ktos kto ma pojecie na ten temat ^^




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 gru 2011, 1:14 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 mar 2011, 19:04
Posty: 408
Lokalizacja: CK
Pojazd:
Siwulec pisze:
wal to chyba podstawa

Przy sporcie wystarcza lozyska i simmeringi
Siwulec pisze:
moglbys mi wyjasnic roznice miedzy gaznikiem 17,5 a 19 ?

Wiekszy doplyw paliwa , wieksze osiagi , lepsze chlodzenie , chociaz 17,5 tez moze byc .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 gru 2011, 1:17 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 lis 2010, 11:55
Posty: 2
Lokalizacja: Międzybórz :)
Pojazd: Yamaha Aerox
Siwulec pisze:
Przeciez ten cylinder to 70, wal to chyba podstawa przy zwiekszaniu pojemnosci

W klasie Sport nie.
Siwulec pisze:
moglbys mi wyjasnic roznice miedzy gaznikiem 17,5 a 19 ?

Lepsze osiagi przy nieznacznej różnicy w spalaniu. No i chłodzenie lepsze.
Siwulec pisze:
A wlasnie co do cylindra, jest to cylinder wykonany z alu, czyli ze nie zrobie szlifa

Jak będziesz dobrze dbał to nie zatrzesz, nie rozumiem osób które do tego podchodza tak, że odrazuy zatrze.. Pozostaje jeszcze tulejowanie aluminiowego cylka. ;)

Powiedz jeszcze jaki masz przebieg, wtedy określimy czy wał wymaga już wymiany do tego cylka czy nie. ;)




_________________

Pomarańczka ;*


Ostatnio zmieniony 27 gru 2011, 1:18 przez Roost., łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 gru 2011, 1:21 
*

Rejestracja: 28 lip 2009, 17:33
Posty: 11
Pojazd:
Przebieg to jakies 6,3k kilometrow, przez ten czas w skuterze nie robilem nic poza czyszczeniem filtra powietrza, jeszcze jakos przed koncem wakacji czyscilem gaznik i wymienilem swiece. Nie zmienialem oleju w przekladni, wiem, ze to grzech ale po zimie zamierzam sie ostro zabrac za swojego rumaka ;)

PS. Skuter mam 3 sezony


Ostatnio zmieniony 27 gru 2011, 1:22 przez Siwulec, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 gru 2011, 1:22 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 lis 2010, 11:55
Posty: 2
Lokalizacja: Międzybórz :)
Pojazd: Yamaha Aerox
Przy tym przebiegu wał spokojnie wytrzyma, wymien tylko łożyska i simmeringi. :)




_________________

Pomarańczka ;*




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 gru 2011, 1:26 
*

Rejestracja: 28 lip 2009, 17:33
Posty: 11
Pojazd:
Troche nie jasno sie okreslilem, ja sam zrobilem te 6 tysiecy kilometrow, ale gdy kupilem ten skuter mial on na liczniku 12 czy 13 tysiecy kilometrow przebiegu i stał (tzn. w miare robienia kilometrow licznik po prostu stal i ilosc kilometrow nie wzrastala) No ale koles od ktorego kupilem ten skuter jest znajomym ojca i mowil ze on dokladnie przejzal ten skuter, mowil, ze on jest jak nowy i ze dluugo sie nic nie zepsuje, co okazalo sie prawda ;) Takze nie wiem czy warto ryzykowac, nie to zebym jakos specjalnie chcial kupowac ten wal no ale jesli bede musial to go kupie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 gru 2011, 1:30 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 lis 2010, 11:55
Posty: 2
Lokalizacja: Międzybórz :)
Pojazd: Yamaha Aerox
Wypadało by sprawdzić czy nie ma on luzów. Bo to już trochę kilometrów jednak jest.
Jeżeli będziesz wymieniał zastanów się między Top Racing STD , lub Top Racing Race HQ, dobre wały w przystępnej cenie. :)




_________________

Pomarańczka ;*




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 gru 2011, 1:46 
*

Rejestracja: 28 lip 2009, 17:33
Posty: 11
Pojazd:
Dzięki za info, tak na prawdę myślałem ze bedzie dużo propozycji innych setupow, ten który napisałem znalazłem na youtube, ale skoro nikt nic o innym nie wspomina to w sumie dobrze.

Mam teraz troche inne pytanie, mianowicie przez swoją niewiedze lalem do skutera olej mineralny, z tego co nie dawno wyczytalem jest to najgorszy jakościowo olej, z tego samego artykułu wyczytalem również, ze nie można tak po prostu zmienić oleju np z mineralnego na syntetyczny, nie stety nie wyjaśnili tam dla czego nie można tego zrobić, ani w jaki sposób to zrobic.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 gru 2011, 9:51 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 gru 2010, 15:07
Posty: 501
Lokalizacja: nni
Pojazd: CBR125, LoNcIn250
Siwulec, Rób tak i będzie dobrze


cylinder: stage6 sport pro
wydech: stage6 pro
gaźnik: 19mm tec lub dellorto
wał: top racing race hq nie pamiętam dokładnie
łożyska: c3-4
wariator: hebo ng
sprzęgło: stage6 sport pro
dzwon: satge6 wingcoller

Na takim secie spód uciekał spod dupy ze tak powie speed kolegi.




_________________

zipp otis 2t > Aprilia sr sport > motorynka > Yamaha aerox 2006 > diabolini xb 33 125cc > Yamaha aerox 2005


Ostatnio zmieniony 27 gru 2011, 9:52 przez Morini, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy