Dzisiaj jest 29 lis 2024, 3:40



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 03 maja 2013, 17:54 
*

Rejestracja: 03 maja 2013, 17:44
Posty: 8
Lokalizacja: Łódź
Pojazd:
Witam.
Przepraszam jeśli temat już był, ale sprawa pilna i szukam pomocy gdzie mogę.
Mój skuter to Honda S-Wing 125i z 2008r, przebieg 17tyś.
Mam taki problem. Wczoraj wracając z pracy zatrzymałem się i poczułem smrodek czegoś palonego i dymek wydobywał się otworem w obudowie napędu - mam taki wentylacyjny od spodu w pokrywie. Później zdemontowałem obudowę i moim oczom ukazał się fioletowy dzwon sprzęgła. No załamka. Dzień wcześniej byłem z żoną za Sieradzem u rodziców około 80km z Aleksandrowa. Dodam, że była to pierwsza próba tego skutera na dalszą drogę w dwie osoby. Czyżby 125cm i 14KM to zamało na dwie osoby i 80km trasy bez przerwy w jedną stronę?? Ale do rzeczy. Czy mam rozumieć, że fioletowy dzwon jest już na złom?? Wymienić muszę także sprzęgło? Na początku roku wymieniłem zewnętrzną tarczę wariatora, rolki i ślizgi na oryginalne z hondy, sprawdzałem wtedy sprzęgło i dzown i wyglądało na super i nie zużyte. Wczoraj odebrałem nowy oryginalny pas napędowy ze sklepu hondy, ale wstrzymuję się od wymiany owym problemem ze sprzęgłem. Podpowiedzcie coś szanowni koledzy w sprawie tego dzwonu. Skuter ma 17tyś km przejechane. Wiem, że są dzwony wzmacniane i mocniejsze sprzęgła Naraku czy Malosi, jak myślicie, kupic oryginał czy coś zamiennego i czy to Naraku lub Malosi będzie lepsze mocniejsze?? POMOCY PROSZĘ!!


Ostatnio zmieniony 03 maja 2013, 18:00 przez swierku, łącznie zmieniany 2 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 03 maja 2013, 18:12 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 kwie 2011, 12:30
Posty: 322
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Honda Bali
Witam
Co do pierwszego 80 km to na pewno nie za dużo bo ja 50 tyle robię w dwie osoby bez problemu (oczywiście nie na pełnym gazie)
Wydaje mi sie że przyjarany dzwon to porostu zbieg okoliczności z tą trasą na twoim miejscu nie kupował bym żadnego sportowego tylko seryjny ponieważ po pierwsze cena a po drugie raczej twója honda nie jest robiona żeby ruszać od jakiś ogromnych obrotów tylko masz serie (chyba że sie teraz mylę) a co do samego sprzęgła sprawdź stan okładzin jeśli są w dobrym stanie to do wymiany tylko dzwon ;)




_________________



ZaPrAsZaM SeRdEcZnIe


moja-hondka-d-zapraszam-t361460.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 maja 2013, 18:20 
*

Rejestracja: 03 maja 2013, 17:44
Posty: 8
Lokalizacja: Łódź
Pojazd:
Dzięki za szybką odpowiedź. Fakt skuter nie jest i nie był tunigowany. Jadąc we dwoje zauważyłem, że przy dodawaniu gazu obroty szły w górę, a prędkość słabo, dopiero po chwili widoczne było na zegarach i na słuch, że obroty spadają, a w górę szła prędkość, tak jakby sprzęgło się ślizgało. jeśli chodzi o obroty ruszania, to zarówno przed wymianą rolek jak i po wymianie i przy dobrym sprzęgle jak i teraz z przebarwionym dzwonem były one i są na poziome 4500. Nigdy jak mam go od roku nie ruszał przy mniejszych obrotach. Co myślisz o tym?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 maja 2013, 18:23 
*

Rejestracja: 03 maja 2013, 17:44
Posty: 8
Lokalizacja: Łódź
Pojazd:
Polo13l pisze:
Witam
Co do pierwszego 80 km to na pewno nie za dużo bo ja 50 tyle robię w dwie osoby bez problemu (oczywiście nie na pełnym gazie)


No w porywach jechaliśmy 100-102 km/h :) może to załatwiło sprzęgło, a może zwyaczjnie juz przebieg 17tyś??




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 maja 2013, 19:51 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 kwie 2011, 12:30
Posty: 322
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Honda Bali
raczej bym obstawiał przebieg,albo ktoś przed tobą je już troszke załatwił bo według mnie sprzęgła jazda nie spali sie jedynie gdzieś pod dużą górkę paleniem kapacia i tylko w takich sytuacjach jak skuter ma problem zakręcić kołem.Jak źle to rozumuje poprawcie mnie bo żyje w błędzie :P




_________________



ZaPrAsZaM SeRdEcZnIe


moja-hondka-d-zapraszam-t361460.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 maja 2013, 7:15 
*

Rejestracja: 03 maja 2013, 17:44
Posty: 8
Lokalizacja: Łódź
Pojazd:
dzięki za wszelkie uwagi i sugestie. rozbiorę sprzęgło i wszystko dokładnie sprawdzę.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 maja 2013, 19:39 
*

Rejestracja: 03 maja 2013, 17:44
Posty: 8
Lokalizacja: Łódź
Pojazd:
Polo13l pisze:
raczej bym obstawiał przebieg,albo ktoś przed tobą je już troszke załatwił bo według mnie sprzęgła jazda nie spali sie jedynie gdzieś pod dużą górkę paleniem kapacia i tylko w takich sytuacjach jak skuter ma problem zakręcić kołem.Jak źle to rozumuje poprawcie mnie bo żyje w błędzie :P


Dzwoniłem dziś do serwisu i ceny oryginału mnie powaliły: dzwon 500 zł, elementy cierne sprzęgła 360 zł. Facet z serwisu powiedział, że jeśli sprzęgło padło i dzwon tzn. że moja honda nie ma 17000 przebiegu,bo te sprzęgła wytrzymują po 50000 przebiegu. Totalnie zgłupiałem. Macie jakieś sugestie?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 maja 2013, 19:46 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 mar 2012, 19:12
Posty: 289
Lokalizacja: Puławy
Pojazd: Honda DIO ZX ,MBX i civic :3
swierku pisze:
Macie jakieś sugestie?


Kupić używane ale w lepszym stanie :D




_________________

Honda DIO ZX power force 70cc LC po portingu
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=301127
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 maja 2013, 20:17 
*

Rejestracja: 03 maja 2013, 17:44
Posty: 8
Lokalizacja: Łódź
Pojazd:
Hundziarz pisze:
swierku pisze:
Macie jakieś sugestie?


Kupić używane ale w lepszym stanie :D


a gdyby kupić coś takiego:
dzwon - http://www.racing-planet.pl/tuning-skut ... 96a99ad238

i sprzęgło - http://www.racing-planet.pl/tuning-skut ... 96a99ad238

i sprężynę - http://www.racing-planet.pl/tuning-skut ... 96a99ad238

tylko żeby mi z 6000 obr/min nie ruszał :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 maja 2013, 17:59 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 kwie 2011, 12:30
Posty: 322
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Honda Bali
traki dzwon naraku na pewno poprawi chłodzenie a co do ruszania z 6000 tysi to kwestia regulacji jak byś chciał osiągnąć takie coś to i da rade na seryjnym tylko nie jest do tego przystosowane :P




_________________



ZaPrAsZaM SeRdEcZnIe


moja-hondka-d-zapraszam-t361460.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 maja 2013, 8:37 
*

Rejestracja: 03 maja 2013, 17:44
Posty: 8
Lokalizacja: Łódź
Pojazd:
Polo13l pisze:
traki dzwon naraku na pewno poprawi chłodzenie a co do ruszania z 6000 tysi to kwestia regulacji jak byś chciał osiągnąć takie coś to i da rade na seryjnym tylko nie jest do tego przystosowane :P


Polo13 chodzi o to, że nie chcę uzyskać efektu ruszania z takich obrotów. Powiem, że nawet zcasem przeszkadzało mi, że moja hindzia ruszała z 4500, owszem czasem było to przydatne na światłach. Kurcze nie mam porównania z innymi hondami tego modelu. Wydaje mi się, że gdyby ruszanie było przy 3000 to super, 4500 trohę za wysoko.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 maja 2013, 12:17 
*

Rejestracja: 03 maja 2013, 17:44
Posty: 8
Lokalizacja: Łódź
Pojazd:
Temat zamykamy. Rozebrałem sprzęgło i zwyczajnie okazało się, że stary smar z łożyska igiełkowego dostał się na wewnętrzną powierzchnię dzwona co powodowało ślizganie się. Okładziny sprzęgła bardzo brudne, wystarczyło przeczyścić papierem ściernym. Dzwon przemyć i wytrzeć z nadmiaru owego smaru. Następna rzecz - kwestia ruszania mojej hondzi z 4500 do 5000 obr, to efekt zastosowania sportowych sprężynek. Widocznie poprzednik bawił się w tuning. Tak czy owak w piątek przyjedzie nowe sprzęgło w wersji oryginalnej OEM (tak to sie jakoś dziwnie nazywa) oraz dzwon NARAKU i mam nadzieję, że zacznie ruszać z 3000 obr/min maksymalnie.
Pozdrawiam i dziekuję Wszystkim za pomoc.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



cron Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy