Dzisiaj jest 15 lut 2025, 19:14



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 30 lip 2010, 18:36 
*

Rejestracja: 09 lut 2007, 20:07
Posty: 2
Lokalizacja: Kłobuck
Pojazd:
Witam, wiem że dużo tematów było o problemach ditecha ale mimo wszystko rady, które czytałem nie pomagały. Problem wygląda następująco. Kupiłem od niedawna takową Aprilkę, przy zakupie chodziła jak najbardziej wporządku później zaczęły się problemy. Nie chciała odpalać, kichała z wydechu. Mechanicy wymienili mi komputer, kompresor, wtryskiwacz, po tej wymianie chodziła z 10 km i padła kompletnie, nie odpala, nie jedzie. Kompresja 6-7 bar. Świeca sucha, ma iskrę. Nie wiem co zrobić, bo masa części już była wymieniona a dalej nie chodzi. Proszę o pomoc. :(




_________________

Piaggio Zip tuning max Sport :).


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 30 lip 2010, 19:03 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lut 2010, 19:24
Posty: 2341
Pojazd: CBR 600 F3
czyżby przytarcie? na jakim oleju jeździłeś? 6-7 bar to chyba trochę przymało jak oryginał dobrze dotarty ma 10-11

obczaj gładź cylindra




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 31 lip 2010, 12:40 
*

Rejestracja: 27 mar 2010, 8:19
Posty: 66
Pojazd:
jak zwykle doszlo do popsucia wtrysku moj kumpel wymienial wtrysk co kilkanascie kilometrow az w koncu wywalil ten skuter




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 31 lip 2010, 13:20 
*

Rejestracja: 09 lut 2007, 20:07
Posty: 2
Lokalizacja: Kłobuck
Pojazd:
Jak to możliwe ze psułby się wtrysk tak często? Mechanik sprawdzi gładź cylka.




_________________

Piaggio Zip tuning max Sport :).




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 31 lip 2010, 15:19 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2009, 15:26
Posty: 97
Lokalizacja: Ciechanów
Pojazd:
Jak masz ogarniętego mechanika poproś go o przerobienie na gaźnik. Wtrysk to super sprawa, tylko że taki nowszy i działający :]




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 31 lip 2010, 18:49 
*

Rejestracja: 19 lis 2009, 14:50
Posty: 90
Pojazd:
robert1995, Oo skad ta pewnosc ze wtrysk.czy ty wiesz wogole jak to wyglada?NIE!!Sa 2 wtryskiwacze,jeszcze nie spotkalem sie z przypadkiem aby ktorys z nich padł.Jedynie albo jest zatkany albo wypalil sie oring na wtryskiwaczu bezposrednim.


Marcin_SKL, A sprawdziles takie rzeczy jak:

-zawor membranowy
-przepustnice
-pompke paliwa


A kompresja jest juz bardzo niska.Ditech ma problem z odpalaniem przy kompresji takiej jak twoja.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 31 lip 2010, 21:27 
***

Rejestracja: 28 lut 2010, 19:33
Posty: 594
Lokalizacja: Śląsk
Pojazd:
lord5005, sie zna na rzeczy i dobrze mowi. Masz za mala kompreche. Mechanik by lepiej zrobil jakby kupil nowy tlok cylinder i pierscienie, bo jesli jest mechanikiem to sprawdzil by tez kompresje a nie kupowal jakas czesc ktora MOZE bedzie zla. Pierwsze sie sprawdza wszystkie mozliwe czesci ktore moga byc tego przyczyna, a pozniej sie kupuje jak sie jest pewnym w 100%.
Jaki masz przebieg w skuterze? 30k?




_________________

Nie ważne, że masz benzyne we krwi. Ważne abyś w głowie miał olej.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 31 lip 2010, 22:03 
*

Rejestracja: 27 mar 2010, 8:19
Posty: 66
Pojazd:
nie czepiaj sie bo moj kumpel wymieniał kilka razy wtrysk glowny poniewaz sie psuły co kilkanascie kilometrów 3 razy wymienił a za czwartym razem skuter sprzedał

lord5005 nie czepiaj sie mnie bo sam sie nie znasz ja sporo wiem bo z wieloma skuterami mialem do czynienia i napewno mam wieksze doswiadczenie od ciebie




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 31 lip 2010, 22:04 
*

Rejestracja: 27 mar 2010, 8:19
Posty: 66
Pojazd:
a tak do wiadomosci to mi skuter z 6 barami odpalal bez problemu i pomykał ok 80




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 31 lip 2010, 22:37 
*

Rejestracja: 19 lis 2009, 14:50
Posty: 90
Pojazd:
robert1995, Skad ta pewnosc.Nie wiesz czy sie znam wiec ZAMKNIJ SIE!
Jakos na innym forum urzytkownicy jego maja inne zdanie o mnie.

Skoro jestes w tym az tak dobry to pomoz koledze a nie nabijasz posty.A to co pisze tutaj to moje doswiadczenia z moto,a mialem juz ich sporo.Dziwne ze przy przebiegu 30kkm to jezdzi :mrgreen:


A tak z ciekawosci to wyjasnij nam tutaj wszystkim w jaki spoob moze uszkodzic sie wtryskiwacz głowny?Na jakiej zasadzie dziala?Wyjasnij nam i bedzie jasne ze jestes Pro tjunerem.

PS Od takich uwag jest PW wiec na przyszlosc toci proponuje.


Ostatnio zmieniony 31 lip 2010, 23:10 przez lord5005, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 31 lip 2010, 22:44 
***

Rejestracja: 28 lut 2010, 19:33
Posty: 594
Lokalizacja: Śląsk
Pojazd:
robert1995, Jak moze sie zepsuc wtrysk po kilkunastu km?? Odpalaja skutery co maja 6 barow, ale raczej nie Ditech. Chcialbym widziec te twoje 80km na tych 6 barach :lol: :lol: Taki z ciebie mechanik jak ci wszyscy. Najlepiej kupic pol nowego skutera.
Ehh dzieci...




_________________

Nie ważne, że masz benzyne we krwi. Ważne abyś w głowie miał olej.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 sie 2010, 13:07 
*

Rejestracja: 27 mar 2010, 8:19
Posty: 66
Pojazd:
nie wiem skad wy sie tutaj wzieliscie moje piaggio na 4 barach 50 ponad posuwało jak byscie mieli w swoim zyciu ponad 30 skuterów to byscie mnie tu tak nie obrazali.

wtrysk moze sie popsuc po kilkunastu kilometrach kazdy pozadny mechanik ci to powie,
no chyba ze prowadzaz do jakis poczatkujących

wtrysk to chyba kazdy wie czym jest i co robi w skuterze a moze sie popsuc np od:
-zle ustawionego komputera
- brudnego paliwa ktore go zapchaja

jezeli chcecie wiecej powodow to moge wam pisac na pw




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 sie 2010, 13:18 
***

Rejestracja: 28 lut 2010, 19:33
Posty: 594
Lokalizacja: Śląsk
Pojazd:
A co ma ECU do tego?? Komp podaje tylko paliwo...
Hmm... no jesli tankuje sie paliwo na jakis pseudo stacjach to potem tak jest. Ale zabrudzony wtrysk to nie znaczy zepsuty. Mozna go w latwy sposob wyczyscic. Wczesniej innemu kolesiowi dalem linka jak mozna wyczyscic wtryskiwacz.




_________________

Nie ważne, że masz benzyne we krwi. Ważne abyś w głowie miał olej.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 sie 2010, 21:29 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 gru 2009, 18:24
Posty: 434
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:
robert1995 pisze:
-zle ustawionego komputera

ECU steruje częstotliwością impulsów, które idą do wtryskiwacza. Wg Ciebie "źle ustawiony komputer" (co jest nie możliwe do osiągnięcia), mógłby jedynie dawać impulsy za rzadko lub za często, więc nie wiem jak miałoby to zepsuć wtryskiwacz.
Impuls sterujący wtryskiwaczem ma 12V a ECU nie jest w stanie wygenerować większego.

robert1995 pisze:
- brudnego paliwa ktore go zapchaja

Zanim paliwo trafi do wtryskiwacza, przepływa przez filtr paliwa w baku i filterek w regulatorze ciśnienia.

Wtryskiwacz bezpośredni może szwankować jedynie w wyniku mechanicznego uszkodzenia lub osadzania się na nim nagaru, który uniemożliwia całkowite jego zamknięcie i otwarcie.

Prawda jest jednak taka, że cały układ wtryskowy, z wyjątkiem nieszczelności na oringach, w zasadzie się nie psuje. To samo tyczy się komputera.
Większość awarii wtryskowców, spowodowana jest usterkami typowo mechanicznych podzespołów silnika, tj zawór membranowy, kompresor powietrza, uszczelnienia, niskiej kompresji (wtryskowiec poniżej 6bar nie odpali na seryjnym rozruszniku) itp, które doprowadzają do wzbogacania mieszanki (przy stałej ilości paliwa, jest za mało powietrza w komorze korbowej).




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 sie 2010, 7:44 
*

Rejestracja: 27 mar 2010, 8:19
Posty: 66
Pojazd:
kolego ja nie jestem mechnikem ale ojciec jest i razem z nim wszystko robie wiec duzo skuterow juz z nim robilem ale ditechami sie nie zajmujemy

piaggio z 4 jezdził niewiem czemu nie chcecie w to uwiezc miał pekniety jeden pierscien i jezdzil a jak mierzylismy cisnienie to byly 4 bary odpalał ciezko ale jak odpalil to szedł wolno sie rozpedzał ale szedl ponad 50.

moge zatwierdzic ze te wszystkie filterki od paliwa od czasu do czasu cos przepuszcza i tak sie wtrysk zasyfia

jak moj kolega raz zaprowadzili do serwisu to tak powiedzieli '' zle ustawiony komputer i dlatego sie wtrysk popsuł''




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 sie 2010, 13:29 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 gru 2009, 18:24
Posty: 434
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:
robert1995 pisze:
ditechami sie nie zajmujemy


To po co się kłócisz?

robert1995 pisze:
piaggio z 4 jezdził


Co kogo obchodzi jakiś piaggio. Dyskusja dotyczy Aprilii SR Di-tech.


robert1995 pisze:
jak moj kolega raz zaprowadzili do serwisu to tak powiedzieli '' zle ustawiony komputer i dlatego sie wtrysk popsuł''


Jak ktoś, kto się nie zna na wtryskowcach, nie wie co im jest, to najczęściej zwala winę na komputer i tak potem wszyscy w to wierzą.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy