Dzisiaj jest 24 lis 2024, 17:33



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1913 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 96  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 01 sty 2014, 23:16 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 wrz 2013, 23:53
Posty: 235
Pojazd:
Mógłbyś napisać coś o tuningu 4t? Co zrobić najlepiej, żeby podnieść osiągi i co polecasz, co odradzasz? :)


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 01 sty 2014, 23:49 
**

Rejestracja: 19 lip 2011, 20:19
Posty: 475
Lokalizacja: Turek
Pojazd: Moto Zeta Rally 70 Polini EVO
JDMstyle,
Poczytaj temat elda na innym forum, link już był podawany
Tam jest od początku. Znajdziesz wszystkie potrzebne informacje :wink:




_________________

MotoZeta Rally SWAP P/G LC 70cc Polini Evolution III !




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 sty 2014, 13:21 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 gru 2013, 0:56
Posty: 1069
Lokalizacja: małopolska
Pojazd: swap p/g by eldo ®
Instalacja sie robi caly czas, na sucho (na stole) odpalona konsola SSP, lampa na tyle i kontrolki licznika. Jutro ciag dalszy i moze jakies foto :-)

Jak ukończę wiązkę, dojdzie troche gratów i pogoda dopisze biore się za układ chłodzenia. Plan obejmuje wymianę króćca wodnego Malossi w głowicy na kątowy 90st (obecny, prosty troche mi komplikuje życie). Wymiana węży wodnych na Motoforce, płynu na Castrol i wszystko co związane z montażem w/w części. Zastanawiam czy zaglądać do cyla (z czystej ciekawości) :roll:

4T...

Nie wiem czy jest sens pisac o tuningu 4T jak to przeszlosc w przypadku tego skutera. Ale może w skrócie co po koleji nalezalo by zrobic (zaplanowac) zeby nie namieszac za bardzo. Wiecej w temacie jak kolega wyżej wspomniał można przesledzć temat na s.net :wink:

Zakladajac ze mamy serie (50ccm 139qma) i pościągane blokady.

Zaczynamy od cylindra i glowicy z powiekszonymi zaworami (w przypadku wypuklego tloka 51_52mm) na 72ccm zostaje seryjna głowica. Bez tego dalszy tuning nie ma sensu (za malo mocy, momentu). Do 90ccm zalecam gaznik 24mm na dyszy 090_100 oraz filtr stozkowy (gabka). Wał zostaje seria. Są rozne opinie na ten temat, mi oryginalny wał wytrzymał cały projekt (ok. 14tyś km). Wiadomo, chińczyków jest od groma na rynku i pewnie róznie z jakością. Dobre wały robi Top Racing to tak w razie W :wink: Po zestrojeniu silnika robimy tjun napedu. Tutaj do koloru do wyboru w dziale higt speed w temacie wariatora (osobiscie polecam s6 sport pro i top racing sv1) za koleja, porzadny pasek (np Gates) i komplet sprzeglo/dzwon (tanim i dobrym zestawem do 4T jest sprzeglo RMS i dzwon 4race -replica s6 wing cooler) naturalnie mozna wsadzic to co np. mam aktualnie :-) Napęd stroimy wg. potrzeb (start/v-max lub kompromis). Rolki starmy się dobierać optymalne dla wariatora czyli to co wariator "lubi" (np. S6 SP 6,5-8gr) spężyna centralna nominał lub max +1500rpm (np. biała Naraku i rolki 7gr dla S6 SP). Odśrodkowe sprzęgła też bez szaleństw, medium w zupełności wystarczą. Na takim setupie po zestrojeniu spokojnie polecimy realne 85-90 przy przelozeniu 11/1 osobiscie polecam 9/1 top racing. Silnika 139qma nie kręcimy wysoko ! Staramy się uzyskać max. 8,5tyś obr/min, zapewni nam to maksymalne osiągi i umiarkowane zuzycie paliwa (realne 3-3,5L/100km).
Jeżeli mamy problemy w górnym zakresie obrotów (rozne CDI) polecam WM Racing ! Mając ProgCDI uzyskałem najlepsza mapę bardzo zblizoną do WM Racing. Wydechem nie ma sobie co glowy zawracac, chyba ze chcemy poprawic wyglad i dzwiek squta to bardzo polecam Tecnigas GP4. Osiągów nam nie podniesie :wink:

Proszę nie pytajcie mnie gdzie i jaki kupić cyl itp. tego jest tyle w sieci że na prawdę można oszaleć :wink:




_________________

MK1.R / Platek Racing / R/T / Koso / Selettra / Stage6 / Galfer / Polini / Artek / MHR
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 sty 2014, 17:37 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 wrz 2013, 23:53
Posty: 235
Pojazd:
eldo, Dzięki! Myślę, że przyda się również innym posiadaczom 4t!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 sty 2014, 21:34 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 gru 2013, 0:56
Posty: 1069
Lokalizacja: małopolska
Pojazd: swap p/g by eldo ®
Spoczko, zawsze chętnię pomogę w regulacji i doborze odpowiedniej części. Sporo się ich przewinęło przez oba projekty więc na pewno wszelkie info oparte jest na realnym teście a nie opinii kolegi czy info z sieci :wink:

Może wkleje kilka fot w pełnej rozdzielczości z projektu nr 1 czyli 4T S6/RT :mrgreen:

Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek

No może wystarczy :wink: Następne foto będzie dotyczyło już obecnego projektu żeby nie odgrzewać za bardzo starego kotleta he...




_________________

MK1.R / Platek Racing / R/T / Koso / Selettra / Stage6 / Galfer / Polini / Artek / MHR
Obrazek


Ostatnio zmieniony 02 sty 2014, 22:08 przez eldo, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 sty 2014, 21:57 
***

Rejestracja: 04 lis 2011, 11:08
Posty: 647
Pojazd:
zmienił się nie do poznania :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 sty 2014, 12:16 
*

Rejestracja: 06 paź 2013, 11:08
Posty: 149
Lokalizacja: Elbląg
Pojazd: Aprilia sr
kozak projekt ! :twisted:




_________________

aprilia-sr-2000-by-dominik-t372068.html <------ ZAPRASZAM DO APKI :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 sty 2014, 16:17 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 gru 2013, 0:56
Posty: 1069
Lokalizacja: małopolska
Pojazd: swap p/g by eldo ®
Co dzisiaj zrobiłem.

Wiązka główna gotowa, wreszcie ! :mrgreen: Ukończyłem również wiązki pomocnicze czyli: konsola SSP, wiązka KOSO, wiązka od czujników stopu i rolgazu SSP oraz zasilanie przetwornicy xenon. Jak widać niżej "nie widać" ani grama kabla bo wszystko jest pod czerwoną specjalna osłoną którą postanowiłem zastosować w dniu dzisiejszym (wcześniej był plan na kolor czarny) będzie pasować do czerwonych przewodów hamulcowych Galfer. Jutro próba generalna całości na stole :twisted:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

W dniu dzisiejszym przygotowałem sobie również rame pod montaż wiązki oraz miejsce za chłodnicą. Zrobiłem również porządek z przewodami hamulcowymi, ułożyłem je jak trzeba i zastosowałem osłone w miejscach narażonych na ew. przetarcie itp. Licznik wylądował w plecaku, jutro test wraz z nową wiązką elektryczną :wink:




_________________

MK1.R / Platek Racing / R/T / Koso / Selettra / Stage6 / Galfer / Polini / Artek / MHR
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 sty 2014, 16:51 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lut 2013, 17:30
Posty: 316
Lokalizacja: Z nienacka x:
Pojazd: Sfera RST <3
OSZ ja pierdziu! Ten skuter można nazwać "ELDO" ponieważ tylko została część czegoś oryginalnego! Co do elektryki.. Roz*ebało mi konstrukcje! Miazga! <3




_________________

SFERAAAAAA <3


Bejbe15 pisze:
korbowut

:D

SPRZEDAM CZĘSCI ! |
\/
http://forum.mieloch.pl/gaznik-24mm-krociec-s6-membrany-s6-przedluzka-amortyzator-t385883.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 sty 2014, 19:21 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 wrz 2013, 23:53
Posty: 235
Pojazd:
Nooo elektryka zajebiście zrobiona! Możesz mi też taką zrobić. ^^




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 sty 2014, 11:51 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 gru 2013, 0:56
Posty: 1069
Lokalizacja: małopolska
Pojazd: swap p/g by eldo ®
No i GITARA ! :mrgreen: Wiązka odpalona na stole, w 100% wszystko GITT pozostało wpakować to do squta i następny etap, ukłąd chodzenia.

Nizej kilka fot z testu wiązki elektrycznej i kilka ważnych parametrów które zmierzyłem.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Pomiar obciążenia akumulatora żelowego UPS 7,2Ah:

1. Tryb dzienny: światło LED (przód / tył), Koso (licznik). Wynik: 0,3A / 3,6W
2. Tryb dzienny: światło LED (przód / tył), Koso (licznik), kierunki, stop. Wynik: 0,5A / 6W
3. Tryb nocny: światło xenon przód, światło LED tył, Koso (licznik), stop, kierunki. Wynik: 3,8A / 45,6W

Porównanie:

- Jazda w dzień (elektryka oryginalna): ok. 80W + stop i kierunki 30W daje średnio ok. 90W / 7,5A
- Jazda w dzień (elektryka przerobiona) 3,6W + stop i kierunki 2,4W daje średnio 6W / 0,5A

Jazda w dzień na przerobionej elektryce to ok. 15 x mniejszy pobór prądu w porównaniu do oryginału !

Wniosek:

Zapłon MHR Selettra czy S6 R/T spokojnie nadaje się do codziennej jazdy po drodze w 100% zgodnie z przepisami dot. oświetlenia.

Z wiązką elektryczną j/w i akumulatorem 7,2Ah w trybie dziennym (nr 1 i 2) powinien przejechać w sumie ok. 14h ciągłej jazdy. W trybie nocnym (nr 3) ok. 2h ciągłej jazdy.
Reasumując, w moim przypadku gdzie skuter wykorzystuje 2-3 razy w tygodniu gdzie 10km przelatuje średnio w niecałe 10min powinienem bez ładowania akumulatora strzelić ok 900km :mrgreen: To w moim przypadku ok. 2 miesięcy jazdy w dzień. Zobaczymy jak wyjdzie w praktyce :cool:




_________________

MK1.R / Platek Racing / R/T / Koso / Selettra / Stage6 / Galfer / Polini / Artek / MHR
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 sty 2014, 12:02 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sty 2012, 16:25
Posty: 162
Lokalizacja: Borzychy
Pojazd:
Cholernie zazdroszczę ci tej instalacji :D
Czy do jazdy dziennej kupiłeś ten wynalazek z allegro "żarówka led h7" ?xd
Świeci to jakoś wgl ?




_________________

KTM SX 125 <3




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 sty 2014, 16:19 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 gru 2013, 0:56
Posty: 1069
Lokalizacja: małopolska
Pojazd: swap p/g by eldo ®
radzi18 pisze:
Cholernie zazdroszczę ci tej instalacji :D
Czy do jazdy dziennej kupiłeś ten wynalazek z allegro "żarówka led h7" ?xd
Świeci to jakoś wgl ?


Tak, żarówkę led kupiłem na allegro. Jest to wersja H7 bo takie mam soczewki (palnik xenonowy tez ma mocowanie H7). Światło dzienne świeci tak :

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Spodziewałem się dobrego efektu ale nie sądziłem że w nocy bedzie aż tak dobre światło. Nie jest to jednak światło do jazdy w nocy od tego jest xenon ale mimo wszystko jest bardzo dobrze.

Instalacja sama w sobie nie jest skomplikowana i przy odrobinie wiedzy można sobie ją zrobić samemu. Duzo czasu spedziłem przy niej bo raz ze chciałem to zrobić najdokładniej jak sie tylko da, dwa ze nigdzie mi sie nie spieszy, trzy cały projekt jest realizowany od zera i cztery robiłem to z dala od skutera :wink:
Zasada działania jest prosta, każdy odbiornik (rozrusznik, swiatła, licznik...czujniki) jest zasilany bezosrednio z akumulatora po przekręceniu stacyjki. A całość jest maksymalnie odchudzona i zabezpieczona przed uszkodzeniem tyle w temacie :wink:

-- 10 sty 2014, 17:10 --

Zainteresowanie tematem widze potężne he :P

Moze używa ktoś R/T Torque Boost ? Potrzebuje wiarygodne info nie "z sieci" czy ma sens do reszty części R/T w napędzie w zamian oryginalnego korektora P/G.




_________________

MK1.R / Platek Racing / R/T / Koso / Selettra / Stage6 / Galfer / Polini / Artek / MHR
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 sty 2014, 16:26 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lut 2012, 14:21
Posty: 1468
Pojazd: Simpli / Rs50
eldo, ładnie dzialasz . jak sie nazywa ta "oslonka" na kable ? kupie takie cos na allegro ?




_________________

Zipp Simpli LC & Longja Custom SR :D Garage By Wojtek369
KLIK : http://forum.mieloch.pl/post2383958.html#p2383958




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 sty 2014, 17:13 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 gru 2013, 0:56
Posty: 1069
Lokalizacja: małopolska
Pojazd: swap p/g by eldo ®
wojtek369 pisze:
eldo, ładnie dzialasz . jak sie nazywa ta "oslonka" na kable ? kupie takie cos na allegro ?


Na allegro się z tym nie spotkałem, kupiłem to u znajomego w sklepie Car Audio. Jest to osłona przewodów o różnych przekrojach (np. w car audio zabezpiecza się tą koszulką przewody zasilające i audio np. w progach). Jest to praktycznie niezniszczalna osłona, można ją ciąć skalpelem, opalać itp. Jak widać są różne kolory i średnice, ciekawy wygląd i super ochrona :wink:




_________________

MK1.R / Platek Racing / R/T / Koso / Selettra / Stage6 / Galfer / Polini / Artek / MHR
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 sty 2014, 17:46 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lis 2013, 13:05
Posty: 407
Pojazd: Zipp Vapor MKII
Wow z "chińczyka" jak to mówią to tu nic nie zostało ;D




_________________

TYLKO DWA TAKIE NA FORUM

zipp-vapor-mk-ii-t395022.html

"Nie sprzęt lecz technika czyni z ciebie zawodnika"
"Jedno życie , jeden cel mieć w garażu TZR" <3




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 sty 2014, 18:03 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 gru 2013, 0:56
Posty: 1069
Lokalizacja: małopolska
Pojazd: swap p/g by eldo ®
Aktualnie nowa instalacja jest "w skuterze" odpalona w 100% :mrgreen: W oczekiwaniu na dostawę z Mielocha 3 zamówień (hamuje mnie totalnie w temacie przeróbki układu chłodzenia) postanowiłem zmienić trochę kolorystykę zewnętrzną. Ale to już na foto ogólnym :wink:




_________________

MK1.R / Platek Racing / R/T / Koso / Selettra / Stage6 / Galfer / Polini / Artek / MHR
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 sty 2014, 18:07 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 lis 2012, 21:24
Posty: 2038
Lokalizacja: Orzesze
Pojazd: Barton Falcon <3
eldo, A moglbys mnie wiecej powiedziec jaki jest koszta takiej oslonki ( za metr) :?:

Szacun, szacun i jeszcze raz szacun "!!" tak dopieszczonego i ogarnietego chinolka jeszcze nie widzialem :wink:




_________________

PROJEKT 2k14 / 2k15 ROZPOCZĘTY !

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p=2203877#2203877

Jawa 356 175

http://forum.mieloch.pl/post2651344.html#p2651344




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 sty 2014, 18:12 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 gru 2013, 0:56
Posty: 1069
Lokalizacja: małopolska
Pojazd: swap p/g by eldo ®
kolego wygląda to mniej więcej tak :

http://www.caraudiosklepy.pl/oslony-i-k ... w-c53.html

przykładowa oferta z sieci, nie znam tego sklepu :wink:




_________________

MK1.R / Platek Racing / R/T / Koso / Selettra / Stage6 / Galfer / Polini / Artek / MHR
Obrazek


Ostatnio zmieniony 10 sty 2014, 18:14 przez eldo, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 sty 2014, 18:13 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 lis 2012, 21:24
Posty: 2038
Lokalizacja: Orzesze
Pojazd: Barton Falcon <3
eldo, Wielkie dzieki :wink: Nie wiedzialem co zrobic z instalacja bo jak pewnie sam wiesz chinczyki wkladaja to w jakies plastikowe rurki czy cos i sie to rozpada :P Lubie przegladac ten temat bo masz bardzo fane pomysly i ciekawe rozwiazania oby tak dalej :wink:




_________________

PROJEKT 2k14 / 2k15 ROZPOCZĘTY !

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p=2203877#2203877

Jawa 356 175

http://forum.mieloch.pl/post2651344.html#p2651344




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1913 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 96  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy