Dzisiaj jest 08 lut 2025, 14:20



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 123 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
Post: 20 wrz 2010, 13:12 
*

Rejestracja: 20 lis 2008, 23:11
Posty: 32
Pojazd:
mowa w temacie o TDDI i TDCI czy wy potraficie czytac?




_________________

http://images1.wikia.nocookie.net/pikmi ... 6/Fail.gif


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 20 wrz 2010, 14:13 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2010, 21:26
Posty: 389
Lokalizacja: Ząbkowice Ślaskie
Pojazd:
najlepsze są silniki tdi 2.0 tdi lub 3.0 tdi w 3 litrowym najlepsze jest ten wygar




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 wrz 2010, 16:25 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2009, 17:24
Posty: 281
Lokalizacja: Radomsko
Pojazd:
TDCI - nowocześniejszy, "lepszy", oparty na common rail.(wtryski), jest bardziej wrażliwe na paliwo = padające wtryskiwacze - też drogi interes.
TDDI - bezpośredni wtrysk. "Gorszy", ale tańszy w naprawach, ponoć bardziej niezawodny.

Osobiście mam dwa autka mondeo 95r ,1.8td 260 tys km przebiegu może i nie jest takie żwawe ale mało pali . A mam też v40 98rok 1.9 TDI 240 tys km i nie powiem sandał jest ale spalanie jest tata ma dość ciężką noge 10l na 100km co prawda brat zszedł do 6,7 l na 100km ale ekonomiczna jazda jest beznadziejna . Auto jest po to aby je gnieść tyle ile wejdzie

A pozatym Diesel jest do ekonomicznej jazdy .
A benzyna jest do szaleństw .
Lecz nawiasem mówiąc jest dużo młodych łepków co kupują bmki w gazie tak mnie to irytuje , bo przecież na gazie to się ziemniaki gotuje jak mój kolega powiada . Np, mój pracodawca ma 2 autka jeepa 5l i c5 każde jest w automacie i w gazie a co najlepsze żadne nie zapali z pierwszego razu .




_________________

http://www.polskajazda.pl/Profil,Italje ... ster/54034

Obrazek

"Twoja racja mój spokój"


Ostatnio zmieniony 20 wrz 2010, 16:30 przez jarek337, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 wrz 2010, 17:19 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 lip 2009, 8:38
Posty: 821
Lokalizacja: M-ów
Pojazd:
ja mam astre 3 silnik 1.9 CDTI 150KM i powiem wam że bardzo mało pali na trasie jak sie ciskało do 150 to wychodziła 4,3 litra na 100km ale polecam zwykłego 1.9 TDI najmniej awaryjny silnik .. co wlejesz to przepali ...




_________________

Silnik, dwa koła i mina wesoła/ Stelaż, klatka i duża zębatka




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 wrz 2010, 17:32 
*

Rejestracja: 13 lip 2009, 7:03
Posty: 65
Lokalizacja: świętokrzyskie
Pojazd:
Widzę, że sami specjaliści tutaj od silników diesla są na tym forum :lol: :mrgreen:
No dobra, ale że jako się "troche" znam na tym, to już tłumaczę co i jak :wink: Zacznę od wytłumaczenia odnośnie głównego pytania tego wątku :) Jeśli chodzi o silnik TDCI, jest to silnik już wyposażony w układ zasilania Common Rail, jest czulszy na jakość paliwa, ale bez przesady, zależy na jakim jest osprzęcie, no i tutaj zaczynają sie schody, ponieważ TDCI jest na Delphi, no i starsze częściej padają wtryskiwacze, a nowsze, tak jak nowe Mondeo, to pompy się okropnie mielą. Zaletą TDCI jest niższe spalanie, lepsza kultura pracy, elastyczność no i większy moment obrotowy jak i moc, choć to drugie, to już zależy od mapy wtrysku. Na pewno jeśli chodzi o naprawę jeśli coś padnie, to jest troche drożej, ale nie jest to tragedia, jak niektórzy tutaj już wcześniej pisali, sam naprawiam te auta i nie jest to coś mega skomplikowanego, fakt, zajmuję się tym dosyć mocno od 1 gim, a teraz w tym kierunku uczę się, ale jeśli ktos ma trochę chęci i zdolnosli manualnych, to Sobie poradzi z naprawą... Nie mówię, że wszystkiego, ale spory zakres da sie zrobić samemu, nie pakując się w koszty. No a wracając do sedna, TDDI, starszy silnik, czy trwalszy, to trudno powiedzieć, na pewno dosyć częstym przypadkiem w niem jest zacięcie się pompy głównej paliwa, zdaża się, że da się odblokować, a czesem trzeba wymienić. Na pewno nie padają wtryskiwacze tak jak w CR, jest słabszy i raczej bardzie "twardo" chodzi, jest głośniejszy. Może faktycznie TDDI jest wytrzymalszy, ale to już Twój wybór, generalnie jeśli chodzi o TDCI, to jest to jeden z bardziej awaryjnych silników z tymi wyposażonymi w układ CR.

Co do TDI :mrgreen:
Tych silników było kilka rodzajów, z różnymi pompami, jeśli chodzi np o AFN, to 110Km, który faktycznie jest dosyć oszczędny, żwawy(o ile sprawny, ale o tym dalej), no i wytrzymały. Tyle, że 1.9 TDI, to jeszcze silniki 90km, 101km, 105km :wink: Niby to samo, ale nie to samo i długo było by to tłumaczyć. Następnie jest 1.9TDI 130KM najczęściej, na pompowtryskiwaczach, nie jest to jeszcze układ CR, ale każdy wtryskiwacz ma tak jakby swoją pompę, no i tutaj faktycznie jeśli padnie, to jeden nowy kosztuje nawet 4000zł, przy czym wtryskiwacz CR nowy to wydatek 1600zł, ale używki dobre chodzą po 200 :twisted: :twisted: Ale trzeba przyznać, że silnik jest żwawy. No, ale teraz wracając do tej sprawności. Jak wiadomo, aby zniwelować efekt tzw. turbo dziury zastosowano turbinę ze zmienną geometrią łopatek czyli tzw VTG, jest właśnie coś zwane objawem VTG. Dosyć często w tych silnikach zapiekają się właśnie kierownice tych łopatek, które są sterowane podciśnieniowo. Wtedy auto zachowuje się co najmniej dziwnie, spora grupa osób nie potrzebnie przez niewiedzę wymienia sprężarki, co problem usuwa, ale jest bezsensowne, bo koszt naprawy, to 5 zł za WD40 :wink: Także, już mi się nie chce dalej robić wywodów, ale jakby co, to proszę pytać :roll:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 wrz 2010, 17:36 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2009, 17:24
Posty: 281
Lokalizacja: Radomsko
Pojazd:
Matek04 pisze:
1.9 TDI najmniej awaryjny silnik .. co wlejesz to przepali ...


x2
ale do silników z wtryskami cr już tak nie zrobisz tzn zrobisz ale potem skutki są na prawde potężne nowy wtrysk to od 900 zł wzwyż , nie wiem ile regeneracja ale pewnie też w podobie , jeszcze jak by pompa paliwa poszła to już na prawdę portfel by zabolało.

Albo przyprowadzili punto jtd koleś zalał gdzieś lipne paliwo no i chustek pompa się zrypała jak zawsze majster zawozi pomp do czestochowy tak i tym razem dzwoni i mówi model a to była Lucas'a (podał jakiś numer) a tu mówią ,że takich nie robią i tylko w Gdańsku dostał tam telefon i dzwoni , no i naprawa może się zamknąć w 3 tys za samą pompe . I koleś się za głowe złapał...


W tych nowych autach to jeszcze lepszy bajer jest , jest jakiś czujnik paliwa czy coś zalejesz jakieś lipne paliwo i zapłon odcina tzn jakoś to blokuje przez komputer pokładowy dokładnie taki przypadek był w mercedesie ....




_________________

http://www.polskajazda.pl/Profil,Italje ... ster/54034

Obrazek

"Twoja racja mój spokój"


Ostatnio zmieniony 20 wrz 2010, 17:40 przez jarek337, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 wrz 2010, 17:49 
***

Rejestracja: 17 sty 2010, 12:22
Posty: 1052
Lokalizacja: opole
Pojazd:
TDCI też nie jest zły, kolega ojca ma forda rangera 07r z tym silnikiem i już zrobił prawie 200tyś bez awarii




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 wrz 2010, 18:12 
*

Rejestracja: 13 lip 2009, 7:03
Posty: 65
Lokalizacja: świętokrzyskie
Pojazd:
olek_69, nikt nie mówi, że bleee, ale na pewno są bardziej awaryjne niż inne CR np PSA, czyli HDI, czy D4D Toyoty.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 wrz 2010, 18:22 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lis 2009, 18:52
Posty: 2610
Lokalizacja: Radomsko [ERA]
Pojazd: BMW E61
Też polecam TDI.. ;)
Ojciec miał kiedyś passata b4 1,9 TDI 110 KM. Samochód nie do zdarcia. Bardzo mało palił, części jakby co tanie, łatwo dostępne ;)

Teraz ma paska b5 FL (po lifcie) 1,9 TDI 131 KM.
Auto ma kopa, ale sporo pali.. W mieście to już lepiej nie mówić.. W trasie co prawda strasznie dużo nie spali, ale czasem potrafi wypić.. No ale coś za coś.

TDI - 90KM albo 110KM - Dla mnie najlepsze silniki na rope.

A te paski B6 z 2.0 140KM do 2008 roku, podobno porażka.. Te nowsze trochę lepsze, ale te silniki to im nie wyszły.




_________________

REGULAMIN FORUM ---> viewtopic.php?t=3




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 wrz 2010, 18:53 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 maja 2010, 11:56
Posty: 136
Lokalizacja: z nienacka
Pojazd:
Cytuj:
ja ci polecam zwukłego TDI na zwykłym wtrysku, nie żadne pompo wtryski tdi jk cos ci w nim walnie to najtaniej naprawa wyjdzie a wybierając starsze samochody z dieslem najlepiej brać najmniej awaryjne tdi 1.9
x2




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 wrz 2010, 19:34 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2009, 17:24
Posty: 281
Lokalizacja: Radomsko
Pojazd:
Cytuj:
A te paski B6 z 2.0 140KM do 2008 roku, podobno porażka.. Te nowsze trochę lepsze, ale te silniki to im nie wyszły.



Prawda prawda b6 05 rok koncówka 280 tys km i przydymia na czarno:d Wiem bo wujek takie posiada




_________________

http://www.polskajazda.pl/Profil,Italje ... ster/54034

Obrazek

"Twoja racja mój spokój"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 wrz 2010, 19:36 
**

Rejestracja: 23 kwie 2010, 16:08
Posty: 450
Pojazd:
Scoodi pisze:
Moi rodzice mieli Forda Mondeo 2003 rok 2.0 TDCI 130 koni przy tym samochodzie naprawde dobrze dawało radę gdyż nie jest ciężki 220km/h z górki Co do Awaryjności to cytuje słowa mojego taty "Gorszego samochodu chyba nie ma" Sypał się okropnie koło dwumasowe, wtryski,turbina i sprzedaliśmy go za 20tyś zł miał jasną skóre full opcja BMW
mój tata ma takiego forda tylko 2002 rok ez full opcja no powiem tak daje rade silnik ma kopa ale to auto dla emerytów mój ojciec pojezdził rok ostrzej i sie sypie wszystko teraz nawet majstry nie wiedzą co to że jak daje gazu na wyższych biegach to silnik wpada w drgania i brakuje mu mocy, odradzam najlepszy diesel 1.9 TDI z VW, octavia z tym silnikiem przebiegi po 300 tys bezawaryjnie robisz tylko że to ma tylko 90 koni muł a jak chcesz coś szybkiego i bezawaryjnego japońska 2 L benzynka w manualu najlepsza !!!!! ojciec miał kiedyś daewoo nubira 1.6 silnik zero awarii w tym sąsiad ma taką od nowości zero awarii (wymienił tylko to co się zużywa przeguby itp) z 300 tys samochód oleju zero bierze i samochód ten robi mu za dostawczy wozi nim wszystko i szybko :D i nic się nie dzieje




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 wrz 2010, 20:47 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lip 2009, 21:19
Posty: 596
Lokalizacja: Long Beach, CA
Pojazd: Z4 E85/530dA E60 M-Tech/Sierra
A poza tym, to niezniszczalny silnik to 2.5 TDI AAT (5 cylindrów 115km). Mój tata miał kiedyś A6 C4 z tym silnikiem, po przebiegu ponad 300tys. km ZERO oznak zużycia, żadnej chmurki, żadnego brania oleju. Poza tym, przyjeżdżają do nas do warsztatu Volkswageny Caravelle, które mają ponabijane ponad milion kilometrów na silniku AAT. Tylko wymiany oleju i rozrządu i jeździsz. (Tak zbaczając z tematu, bo jest przecież o fordzie).




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 wrz 2010, 22:16 
*

Rejestracja: 29 mar 2010, 11:07
Posty: 5
Lokalizacja: Rzeszów
Pojazd:
jarek337 pisze:
Cytuj:
A te paski B6 z 2.0 140KM do 2008 roku, podobno porażka.. Te nowsze trochę lepsze, ale te silniki to im nie wyszły.



Prawda prawda b6 05 rok koncówka 280 tys km i przydymia na czarno:d Wiem bo wujek takie posiada


Każdy diesel puszcza dymka. I jest to zupełnie normalne. Problemem jest gdy robi to w nadmiernej ilości lub nie dymi na kolor czarny, a np. siwy.
Wyjątkiem są nowoczesne diesle z FAP-em czyli filtrem cząstek stałych.


Ostatnio zmieniony 20 wrz 2010, 22:22 przez patricks, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 wrz 2010, 18:55 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2009, 17:24
Posty: 281
Lokalizacja: Radomsko
Pojazd:
patricks pisze:
jarek337 napisał/a:
Cytat:
A te paski B6 z 2.0 140KM do 2008 roku, podobno porażka.. Te nowsze trochę lepsze, ale te silniki to im nie wyszły.



Prawda prawda b6 05 rok koncówka 280 tys km i przydymia na czarno:d Wiem bo wujek takie posiada


Każdy diesel puszcza dymka. I jest to zupełnie normalne. Problemem jest gdy robi to w nadmiernej ilości lub nie dymi na kolor czarny, a np. siwy.
Wyjątkiem są nowoczesne diesle z FAP-em czyli filtrem cząstek stałych.


No raczej nie jest normalne jak auto przydymia to coś jest nei tak , i tu nie filozofuj bo auto jak jest nowe to nie kopci nawet jak po garach się ciśnie .

(mowa o czarnym dymie i w sumie też o niebieskim)




_________________

http://www.polskajazda.pl/Profil,Italje ... ster/54034

Obrazek

"Twoja racja mój spokój"


Ostatnio zmieniony 21 wrz 2010, 18:56 przez jarek337, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 wrz 2010, 19:09 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2009, 19:47
Posty: 811
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd:
Borek96, ale 2.5TDi mają też zapotrzebowanie na stację.




_________________

[center]Obrazek[/center]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 wrz 2010, 19:23 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2010, 18:40
Posty: 133
Lokalizacja: Śrem
Pojazd:
Mój wujek ma Audi A6 C4 2.5 TDI (115 km rzędowy 5-cio cylindrowy). Auto nie do zdarcia. Przy ostrej jeździe (pod 150km/h) spala ok. 8l/100km. Podobno te silniki są lepsze od tych nowych 2.5 TDI V6.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 wrz 2010, 19:28 
***

Rejestracja: 17 sty 2010, 12:22
Posty: 1052
Lokalizacja: opole
Pojazd:
adamus, są lepsze, ale nie pod względem mocy




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 wrz 2010, 19:29 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 mar 2008, 12:54
Posty: 1151
Lokalizacja: Mrągowo
Pojazd: Wir leben Autos
adamus pisze:
tych nowych 2.5 TDI V6


Tych to już nie produkują bo są bardzo awaryjne, dlatego powstał 3.0 TDI.




_________________

Obrazek
"Tuskobus to ściema, szczaw jest prawdą."




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 wrz 2010, 19:34 
***

Rejestracja: 17 sty 2010, 12:22
Posty: 1052
Lokalizacja: opole
Pojazd:
2.5 TDI V6 ten silnik nie jest w ogóle przemyślany, żeby uszczelnić go trzeba rozbierać pół silnika i koszty są ogromne




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 123 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy