Dzisiaj jest 16 wrz 2024, 20:32



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: Technika Jazdy
Post: 26 sie 2010, 12:29 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
Zawsze mnie ciekawiła technika jazdy na wyścigach...
Zakładam ten temat jako temat poradnik gdzie zawodnicy i bardziej doświadczeni jeźdźcy będą się dzielić spostrzeżeniami z mniej doświadczonymi...
Zadam więc dwa pytania na początek:
Teoretycznie na skuterze trudniej się złożyć do kolana... Jak zrobić to prawidłowo??
Jak ratować się z poślizgu koła przedniego a jak tylnego?? mam tępą oponę z przodu bardzo starą i lubi sobie uciekać... Ja to robię na wyczucie lekko podcinając tylnym hamulcem i użyciem gazu...




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"


Ostatnio zmieniony 26 sie 2010, 12:29 przez Marcin194, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 26 sie 2010, 18:20 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2010, 21:26
Posty: 389
Lokalizacja: Ząbkowice Ślaskie
Pojazd:
weź sobie poszukaj odcinek motory z tvn turbo to tam jest wszystko o składaniu do zakrętu a jak znajde to dam linka




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 sie 2010, 20:58 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
skladanie jakos mniej mnie interesuje...




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 sie 2010, 23:27 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lip 2009, 18:19
Posty: 255
Lokalizacja: Szczecin
Pojazd:
przecież napisałeś jak zejść na kolano, a teraz piszesz że składanie Cię mniej interesuje, to co Cię w końcu? interesuje? :roll:
jak się ratować? podnieść skuter, a jeśli jesteś nisko i nie zdążysz to nijak się nie uratujesz, jedynie dobrze możesz upaść, bo to też umiejętność :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 sie 2010, 16:23 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 maja 2008, 13:56
Posty: 1073
Lokalizacja: Hajnówka (Podlaskie)
Pojazd:
Czytanie przedniego koła, to tzw feedback. Czyli jak przednie koło "rozmawia" z Tobą. Jeżeli koło zacznie uciekać masz ułamki sekund na reakcje, można skontrować delikatnie kierownicą, można próbować unieść motor ze złożenia, zamknąć gaz, przyhamować tylnym hamulcem. W złożeniu jeżeli już zerwiesz przyczepność przedniej opony, jest bardzo ciężko to uratować. Trzeba czuć jak sie zachowuje przednie koło. Jeżeli zaczyna tracić przyczepność można temu jakoś zaradzić. Dużo zależy też od nawierzchni, na piasku nie można za wiele zrobić, ale na suchym asfalcie opona ucieka troche mniej, więc masz więcej czasu na reakcje.

Ja np. w zakręcie gdy przód ucieka na suchy asfalcie lekko ujmuje gazu i próbuje go delikatnie podnieść do góry.




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.


Ostatnio zmieniony 30 sie 2010, 16:23 przez Suchy, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 sie 2010, 19:23 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
Suchy pisze:
Czytanie przedniego koła, to tzw feedback. Czyli jak przednie koło "rozmawia" z Tobą. Jeżeli koło zacznie uciekać masz ułamki sekund na reakcje, można skontrować delikatnie kierownicą, można próbować unieść motor ze złożenia, zamknąć gaz, przyhamować tylnym hamulcem. W złożeniu jeżeli już zerwiesz przyczepność przedniej opony, jest bardzo ciężko to uratować. Trzeba czuć jak sie zachowuje przednie koło. Jeżeli zaczyna tracić przyczepność można temu jakoś zaradzić. Dużo zależy też od nawierzchni, na piasku nie można za wiele zrobić, ale na suchym asfalcie opona ucieka troche mniej, więc masz więcej czasu na reakcje.

Ja np. w zakręcie gdy przód ucieka na suchy asfalcie lekko ujmuje gazu i próbuje go delikatnie podnieść do góry.

Mi prawie cały czas ucieka... Po prostu uślizguje się i poszerza wyjście z zakrętu o jakieś 1-2 metry... czasami staram się podcinać tylnym




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 sie 2010, 20:17 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 maja 2008, 13:56
Posty: 1073
Lokalizacja: Hajnówka (Podlaskie)
Pojazd:
To zmień opone :shock:




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 wrz 2010, 11:48 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
Suchy pisze:
To zmień opone :shock:

Nie ;p wystarczy... opona ślizga się na ostatnich około 3cm do krawędzi opony




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 wrz 2010, 13:45 
**

Rejestracja: 03 sie 2007, 17:58
Posty: 232
Pojazd:
Złe ciśnienie, zła nawierzchnia, zimna lub brudna opona czy źle ustawiona zawiecha. Jest wiele powodów uciekającego laczka. Mi zazwyczaj nie ucieka...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 wrz 2010, 20:58 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 wrz 2008, 19:52
Posty: 145
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:
Mam podobnie, jak próbuje się złożyć, przód mi ucieka i szybko muszę podnosić sqt do pionu, żeby nie zaliczyć szlifa; o dotknięciu kolanem nawierzchni mogę sobie tylko pomarzyć. Może to wina nawierzchni albo brudu (jak napisał kolega wyżej). Popróbuje jeszcze trochę.




_________________

Obrazek

http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Piaggio/Zip/103307
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Piaggio/Zip/35984




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 wrz 2010, 17:53 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
Panthelion pisze:
Złe ciśnienie, zła nawierzchnia, zimna lub brudna opona czy źle ustawiona zawiecha. Jest wiele powodów uciekającego laczka. Mi zazwyczaj nie ucieka...
Ciśnienie jest tak jak w instrukcji 1.8 bara... bo opona z przodu pamięta jeszcze fabrykę bieżnik ponad 5mm ;p zazwyczaj zanim się ruszę opona wygrzewa się na słońcu ale to pewnie za mało... staram się utrzymywać cały skut razem z oponami w jak najczystrzej postaci... nie wiem czy dobrze robię ale jakoś się udaje że jak ucieka przód to staram się środek ciężkosci wysunąć jak najbardziej na tył czyli upuszczam gazu i gwałtownie dodaje iwychylam się na tył ;p




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 wrz 2010, 14:24 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 wrz 2010, 14:05
Posty: 309
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:
Przepraszam że odświeżam temat, ale nikt w końcu nie napisał, ani nie dał filmu jak wykonać "składanie". Prosił bym o jakieś linki do filmu, albo instrukcję wykonania. Potrafię się kłaść ale nie jestem pewien czy dobrze. Z góry dzięki i pozdrawiam.




_________________

Obrazek
LWG!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 wrz 2010, 16:47 
**

Rejestracja: 03 sie 2007, 17:58
Posty: 232
Pojazd:
Na tym filmiku masz trochę techniki LINK




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 wrz 2010, 18:35 
*

Rejestracja: 25 wrz 2010, 14:51
Posty: 138
Pojazd:
Marcin194 pisze:
Panthelion pisze:
Złe ciśnienie, zła nawierzchnia, zimna lub brudna opona czy źle ustawiona zawiecha. Jest wiele powodów uciekającego laczka. Mi zazwyczaj nie ucieka...
Ciśnienie jest tak jak w instrukcji 1.8 bara... bo opona z przodu pamięta jeszcze fabrykę bieżnik ponad 5mm ;p zazwyczaj zanim się ruszę opona wygrzewa się na słońcu ale to pewnie za mało... staram się utrzymywać cały skut razem z oponami w jak najczystrzej postaci... nie wiem czy dobrze robię ale jakoś się udaje że jak ucieka przód to staram się środek ciężkosci wysunąć jak najbardziej na tył czyli upuszczam gazu i gwałtownie dodaje iwychylam się na tył ;p


To masz farta bo zamykanie gazu w zakręcie to najczęstszy błąd i przyczyna gleb - no chyba, że się kulasz gratem. Kładzenie się w zakrętach powinno przyjść samo, a szuranie kolanem po asfalcie wcale nie jest najszybszym sposobem, potrenuj sobie przeciwskręt (czyli gdy chcesz skręcić w lewo, to prawą ręką pchasz kierownicę do przodu, i na odwrót - jak na rowerze ;) , na odwrót niż jeździsz codziennie ;d) posprawdzaj kiedy zamykasz opone i przesuwaj te granice jak najdalej ;) Bez gleb się nie obejdzie, więc zdejmij plastiki. No i ekhem ... tyle.




_________________

MotoRoxik pisze:
dzięki wielkie PenerCargo, widze że bardzo pomagasz na forum i za to cię cenie:wink:

Zajrzyj i oceń moje Rieju




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 wrz 2010, 18:46 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 maja 2009, 14:55
Posty: 210
Lokalizacja: Myszków
Pojazd:
PenerCargo pisze:
Marcin194 pisze:
Panthelion pisze:
Złe ciśnienie, zła nawierzchnia, zimna lub brudna opona czy źle ustawiona zawiecha. Jest wiele powodów uciekającego laczka. Mi zazwyczaj nie ucieka...
Ciśnienie jest tak jak w instrukcji 1.8 bara... bo opona z przodu pamięta jeszcze fabrykę bieżnik ponad 5mm ;p zazwyczaj zanim się ruszę opona wygrzewa się na słońcu ale to pewnie za mało... staram się utrzymywać cały skut razem z oponami w jak najczystrzej postaci... nie wiem czy dobrze robię ale jakoś się udaje że jak ucieka przód to staram się środek ciężkosci wysunąć jak najbardziej na tył czyli upuszczam gazu i gwałtownie dodaje iwychylam się na tył ;p


To masz farta bo zamykanie gazu w zakręcie to najczęstszy błąd i przyczyna gleb - no chyba, że się kulasz gratem. Kładzenie się w zakrętach powinno przyjść samo, a szuranie kolanem po asfalcie wcale nie jest najszybszym sposobem, potrenuj sobie przeciwskręt (czyli gdy chcesz skręcić w lewo, to prawą ręką pchasz kierownicę do przodu, i na odwrót - jak na rowerze ;) , na odwrót niż jeździsz codziennie ;d) posprawdzaj kiedy zamykasz opone i przesuwaj te granice jak najdalej ;) Bez gleb się nie obejdzie, więc zdejmij plastiki. No i ekhem ... tyle.

Padłem jak to przeczytałem ;D

1. "Szuranie kolanem po asfalcie" pozwala zachowac odpowiedni kąt, aby nie przedobrzyc i pomaga w rozłożeniu masy.
2. Gdy chcesz skręcic w lewo popychasz lewą rączkę do przodu, a nie prawą.
3. Przeciwskrętu używasz zawsze lecz robisz to nieświadomowie. To na tym polega nauczenie się jazdy na rowerze, aby dziecko pokonało swoje odruchy i nauczyło się podstawowych zasad przeciwskrętu.
4. Jak zamykasz oponę to granicy już dalej nie przesuniesz...
5. Ogólnie: Nie wiesz nie pisz. Ja jak czegoś nie wiem nie piszę wcale, robie to tylko gdy jestem pewien.
6. Polecam książkę "Motocyklista doskonały" jeśli chcecie poprawic swoją technikę jazdy, a nie porady "pro riderów"




_________________

Obrazek
Obrazek

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p ... 815#601415

http://bikepics.com/members/sebek111/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 gru 2010, 11:17 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 sty 2010, 17:22
Posty: 77
Lokalizacja: OSW bikersOsW
Pojazd:
Może warto wspomnieć że jak wchodzisz szybko w zakręt to musisz obrać odpowiedni tor jazdy.. z zewnętrznego łuku w wewnętrzny bo inaczej nawet jak się złożysz to wylądujesz tam gdzie nie chciałbyś być;]




_________________

AEROX RACING... PRACA TRWA, A SENDA W TOKU;]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 gru 2010, 20:34 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sty 2010, 17:05
Posty: 469
Lokalizacja: Jasło
Pojazd: Mz Rt 125/Beta ARK
Sebek111 pisze:
PenerCargo pisze:
Marcin194 pisze:
Panthelion pisze:
Złe ciśnienie, zła nawierzchnia, zimna lub brudna opona czy źle ustawiona zawiecha. Jest wiele powodów uciekającego laczka. Mi zazwyczaj nie ucieka...
Ciśnienie jest tak jak w instrukcji 1.8 bara... bo opona z przodu pamięta jeszcze fabrykę bieżnik ponad 5mm ;p zazwyczaj zanim się ruszę opona wygrzewa się na słońcu ale to pewnie za mało... staram się utrzymywać cały skut razem z oponami w jak najczystrzej postaci... nie wiem czy dobrze robię ale jakoś się udaje że jak ucieka przód to staram się środek ciężkosci wysunąć jak najbardziej na tył czyli upuszczam gazu i gwałtownie dodaje iwychylam się na tył ;p


To masz farta bo zamykanie gazu w zakręcie to najczęstszy błąd i przyczyna gleb - no chyba, że się kulasz gratem. Kładzenie się w zakrętach powinno przyjść samo, a szuranie kolanem po asfalcie wcale nie jest najszybszym sposobem, potrenuj sobie przeciwskręt (czyli gdy chcesz skręcić w lewo, to prawą ręką pchasz kierownicę do przodu, i na odwrót - jak na rowerze ;) , na odwrót niż jeździsz codziennie ;d) posprawdzaj kiedy zamykasz opone i przesuwaj te granice jak najdalej ;) Bez gleb się nie obejdzie, więc zdejmij plastiki. No i ekhem ... tyle.

Padłem jak to przeczytałem ;D

1. "Szuranie kolanem po asfalcie" pozwala zachowac odpowiedni kąt, aby nie przedobrzyc i pomaga w rozłożeniu masy.
2. Gdy chcesz skręcic w lewo popychasz lewą rączkę do przodu, a nie prawą.
3. Przeciwskrętu używasz zawsze lecz robisz to nieświadomowie. To na tym polega nauczenie się jazdy na rowerze, aby dziecko pokonało swoje odruchy i nauczyło się podstawowych zasad przeciwskrętu.
4. Jak zamykasz oponę to granicy już dalej nie przesuniesz...
5. Ogólnie: Nie wiesz nie pisz. Ja jak czegoś nie wiem nie piszę wcale, robie to tylko gdy jestem pewien.
6. Polecam książkę "Motocyklista doskonały" jeśli chcecie poprawic swoją technikę jazdy, a nie porady "pro riderów"


Dobrze gadasz .
Co do książki to taka sobie , czytałem ją i myślałem ,że nauczę się czegoś nowego a tam wszystko co już wiedziałem tylko opisane dokładnie itp. Motocykliści z większym doświadczeniem nie znajdą tam nic ciekawego . Ale sama książka dla " zielonych " jest dobra :D .

Podczas " składani się " trzeba jak najczęściej używać przeciwskrętu a nie nachylać skuter/motocykl ciałem czy kolanami , bo w razie czego ciałem nie jest tak łato wyprostować moto .

Ale te skutery z filmiku brzęczą jak stado os :lol: .


Ostatnio zmieniony 02 gru 2010, 20:37 przez szybkikoks, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 gru 2010, 21:03 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2009, 19:47
Posty: 811
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd:
Powiem Ci tak, wybierz się na tor jak chcesz "kolanem poszurać" bo na normalnych drogach tego nie zrobisz, no chyba że nowo wybudowana, zero piasku i dobrze rozgrzana guma. :wink:

To jest tak jak z tymi podnóżkami gdzie nie którzy się dziwią po co jest ta " kulka " na końcu, a po to że jak by była prostokątna a ty byś składał się w zakręt (naprawdę głęboko) jak to robią zawodowcy to masz 100% że leżysz bo ta niby mała kuleczka pomaga Ci stabilizować tor jazdy, tak jak kolano które się wystawia. A wiem to z doświadczenia kolegów, którzy już nie raz leżeli przez wytarte podnóżki. :mrgreen:




_________________

[center]Obrazek[/center]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 gru 2010, 22:34 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 sty 2010, 17:22
Posty: 77
Lokalizacja: OSW bikersOsW
Pojazd:
Co do składania to nie ma to jak zaliczyć ślizga i się nauczyć... Jak się nie przewrócisz to się nie nauczysz;]

Przez czytanie nie nauczysz się jeżdzić tylko przez praktykę;]




_________________

AEROX RACING... PRACA TRWA, A SENDA W TOKU;]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 gru 2010, 10:51 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 paź 2010, 17:23
Posty: 243
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
Na Cargo (taka miejscówka u nas w Warszawie) gość uczył się szurać kolanem, nawet mu to wychodziło (jeździł w kółko kolanem przy ziemi, praktycznie cały czas na granicy) i nagle szur i motor leci w naszą strone - prawie nówka Fazer :D Powiedział, że musiał sprawdzić na ile może sobie pozwolić ... podnosiłem go - wiecie ile to kurna waży ;D Nie wiem czy zauważyliście, ale w każdych sportach motorowych na torach asfaltowych , czy to samochody, czy motocykle przed zakrętem skręcają ku wewnętrznej stronie zakrętu, potem ku zewnętrznej i dopiero potem składają się w zakręt - wiecie czemu to służy ? Motor sam wtedy składa się ku zakrętowi, a siła odśrodkowa pozwala łatwiej wbić na 'kolano' tudzież szybciej pokonać zakręt :)




_________________

Cytuj:
.a siedze w branży juz pare ładnych latek .


Cytuj:
Cytat:
Wiek: 16

:cool: :cool:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy