Dzisiaj jest 03 sie 2025, 14:11



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 21 maja 2012, 15:21 
*

Rejestracja: 25 lis 2011, 22:02
Posty: 33
Pojazd:
Witam, zakończyłem etap docierania na ty cylindrze (Hebo Manston Replica). Na dotarciu wlewałem +/-130ml czasem więcej oleju na 5litrów. Olej jaki używam to Castrol 2t Power Racing. Moje pytanie to jaką teraz robić mieszankę ? Ile ml na 5litrów paliwa, i ile na litr paliwa ?

Dzięki, pozdrawiam.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 21 maja 2012, 15:24 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 sty 2011, 16:23
Posty: 785
Lokalizacja: Rybnik
Pojazd:
1:50




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 maja 2012, 16:47 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2009, 20:08
Posty: 294
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd:
Na dotarciu 1:40 albo nawet 1:35. Bedzie dymil ale sie nie zagrzeje tak szybko.




_________________

-Tecnigas Next-r
-Malossi Multivar
-rolki 6,5g
-sprężyna centralna Hebo +60
-pasek dayco
-sprzęgło Tec Evo
v-max 80+ km/h




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 maja 2012, 18:10 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2010, 10:51
Posty: 2282
Lokalizacja: Gostyń
Pojazd:
BlackSmith, przecież napisał że zakończył docieranie
123qwerty123, tak jak marcinek 1:50




_________________

Nie pomagam na gg, od tego jest forum :)

Opel Vectra 2.0i : http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=247359




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 maja 2012, 19:17 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
1:50 jest optymalną wartością. Spotkałem sę z opiniami że 1:55 jest lepszą proporcją, jednak nie znam jej działania z doświadczenia. Prawdopodobnie szybciej zużyją się pierścienie, o ile nie zatrze się cylinder.




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 maja 2012, 21:27 
*

Rejestracja: 25 lis 2011, 22:02
Posty: 33
Pojazd:
Czyli robić 1:50, 20ml oleju na litr= 100ml na 5litrów, starczy, czy lepiej lać więcej, bo nie chce zatrzeć, anij przytrzeć anij też zmieniać tłoka i pierścienia co 2000.

Aaaa, oczywiście było dużo takich tematów, zgodzę się, jakby co, tylko w każdym różne informacje. :/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 maja 2012, 15:48 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2010, 10:51
Posty: 2282
Lokalizacja: Gostyń
Pojazd:
Wystarczy. To nie jest wysilona jednostka żeby mu lać więcej oleju




_________________

Nie pomagam na gg, od tego jest forum :)

Opel Vectra 2.0i : http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=247359




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 maja 2012, 15:51 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 maja 2011, 16:06
Posty: 237
Pojazd:
Furian50 pisze:
Wystarczy. To nie jest wysilona jednostka żeby mu lać więcej oleju

silnik w komarku też nie był wysilony a jakoś się lało 1:13/15 :mrgreen:




_________________

Derbi senda DRD Pro i Honda MTX 125r




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 maja 2012, 19:43 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 maja 2009, 22:19
Posty: 923
Lokalizacja: Radomsko
Pojazd: Honda NSR 125
wiktor5557, 1l oleju na 13 litrów benzyny powodzenia życzę.. :roll: :lol:




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 maja 2012, 20:18 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 maja 2011, 16:06
Posty: 237
Pojazd:
Wcześniej benzyna miała 78 oktanów i była słucha jedynym olejem był mixol o brązowym kolorze. Jak zrobiłeś mieszankę to paliwo wyglądało jak coca-cola. Odlądałem legędy PRL :mrgreen: .




_________________

Derbi senda DRD Pro i Honda MTX 125r




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 maja 2012, 22:56 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Trochę mylicie, bo wysilone silniki (a za taki już od biedy można go uznać) wymagają lepszego smarowania.
Marcin194 pisze:
Spotkałem sę z opiniami że 1:55 jest lepszą proporcją, jednak nie znam jej działania z doświadczenia. Prawdopodobnie szybciej zużyją się pierścienie, o ile nie zatrze się cylinder.

Bzdura. Stare książki mówią o próbach stosowania dużo mniejszych ilości oleju w silnikach użytkowych a za jedyną przeszkodę podają brak dostatecznego zabezpieczenia wnętrza silnika przed korozją.
123qwerty123, Castrol mimo wielu z dupy wziętych opinii nie jest dobrym olejem, nie sprawdza się raczej w wysilonych dwusuwach i jeśli już koniecznie chcesz go lać to dawałbym 1:40, ewentualnie schodził w kierunku 1:50 jeśli będzie pluł mocno olejem z wydechu (coś zawsze będzie pluł).
Pomyśl o stosowaniu czegoś z najwyższej półki typu Ipone Samourai czy Motul 800. Tam spokojnie możesz lać to 1:50 a nawet schodzić do mniejszych ilości w zależności od wysilenia silnika. Ipone dopuszcza z tego co pamiętam stosowanie go w proporcji 1:100 a Motul 1:70, a im mniej oleju w mieszance tym bardziej zyskujesz na jej kaloryczności czyli lepszych osiągach. W końcowym rozrachunku i tak pewnie wyjdzie na to samo.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 maja 2012, 6:54 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
Za dużo oleju=źle, za mało jeszcze gorzej :) Trzeba dobrać tę proporcję, tylko teraz czym to jest warunkowane? Klasą oleju rzuca się na myśl jako pierwsze. A co z resztą?

Tylko z drugiej strony producent oleju podaje taką dawkę, a producent silnika inną, co wtedy?




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"


Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 1:00 przez Marcin194, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 maja 2012, 7:46 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2010, 10:51
Posty: 2282
Lokalizacja: Gostyń
Pojazd:
Marcin194, wtedy to najlepiej stosować się do zaleceń producenta silnika, no chyba że używasz takich olejów co podał Booyaka,




_________________

Nie pomagam na gg, od tego jest forum :)

Opel Vectra 2.0i : http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=247359




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 maja 2012, 21:12 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 maja 2010, 20:50
Posty: 1308
Lokalizacja: CK
Pojazd:
Booyaka, podałbyś nam dobre oleje w dobrej cenie skoro castrol jest zły a iphone czy motul kosztują po 90 zł za litr :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 maja 2012, 22:02 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 sie 2011, 10:33
Posty: 326
Lokalizacja: Wejherowo
Pojazd: Rox
hmm a co powiecie na temat oleju Malossi 7.1 full syntetyk dokładnie taki:
http://www.shop.mieloch.pl/olej-malossi ... 5817.bhtml

Warto go kupić zamiast Castrola? Cena ta sama więc czemu nie?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 maja 2012, 22:04 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Motul kosztuje trochę ponad 50zł, Ipone dychę więcej. Wolałbym lać Ipone'a w proporcji 1:70 niż co innego w proporcji 1:50. W końcowym rozrachunku wyjdzie na to samo.
Jeżeli lejesz byle jaki olej warto sugerować się tym, co pisze producent silnika bo on także to musi założyć. Jeżeli silnik nie jest jakoś wysilony to można sugerować się tym, co podaje producent oleju.
Schody zaczną się, gdy silnik jest wysilony, tym bardziej, gdy olej jest lipny. Wg mnie można przyjąć, że jeśli olej mamy w miarę dopasowany do klasy silnika, to jeśli znacznie pluje z wydechu można zmniejszać jego ilość.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 maja 2012, 22:05 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 mar 2011, 13:54
Posty: 2646
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Pojazd: Audi A3 1.8T
hubert514 pisze:
[b], iphone :)



ahahahahhahahahah padłem :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

IPONE!!

Ipone "scoot city" kosztuje 35zl nawet mniej, właśnie na nim docieram streetrace i jest wyśmienicie leje : 1:33 po docierce : 1:40-45 bede lał oleju.

I fajnie pachnie truskawkami.




_________________

Obrazek
~Kliknij~ :lol:


Ostatnio zmieniony 23 maja 2012, 22:06 przez Pyle, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 maja 2012, 14:59 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
A co to znaczy wg Ciebie ten porting?
Racing i AC to się trochę gryzie, do tego porting to już w ogóle. Więc lepiej coś z wyższej półki.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 maja 2012, 19:28 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 mar 2010, 19:06
Posty: 1702
Lokalizacja: Śląsk
Pojazd:
Polecam tego ipone http://www.sprzetmotocyklowy.pl/olej-ip ... -2855.html

Fullsyntetyk, na docieraniu jak na razie stosuje proporcje 1;35 i jest ok, naprawde dobry olej, nie kopci na cieplym silniku ...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 maja 2012, 20:09 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
Furian50 pisze:
Marcin194, wtedy to najlepiej stosować się do zaleceń producenta silnika, no chyba że używasz takich olejów co podał Booyaka,

Weź jedno pod uwagę... mój silnik z rometa jak i wiele silników z sima nie ma wiele wspólnego z serią... Dużo wyższe obroty itd... Potrzeba od nowa dobierać proporcje mieszanki... Przy portingach itd. zalecenie producenta silnika/cylindra ma się jak papier toaletowy do kartki papieru :wink:

Cytuj:
Racing i AC to się trochę gryzie, do tego porting to już w ogóle. Więc lepiej coś z wyższej półki.

Są cylindry AC kręcące koło 19-20KM jak np. MXS Kit dla Verticali i jakoś to jeździ po zawodach itd. :)




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"


Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 1:00 przez Marcin194, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy