Dzisiaj jest 21 maja 2024, 23:06



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 18 wrz 2016, 21:28 
*

Rejestracja: 18 wrz 2016, 20:29
Posty: 50
Pojazd: Yamaha TZR 2007
Cześć! Wymieniając ostatnio łożyska w silniku AM6, włożyłem stary klin na wał. Klin wchodził w rowek z oporem, więc wyrobione gniazdo można wykluczyć. Magneto wbiłem na wał, aby stożek dobrze siedział, poczym zakręciłem nakrętką. Po tym wszystko było git aż do dzisiaj. Problem leży w tym, że motocykl odpalił z popychu dopiero za 4 popchnięciem(wcześniej palił od pchnięcia z metra, a może i nawet to nie) Po około 5km stracił moc i strasznie dusił się, zgasł podczas jazdy, po zredukowaniu biegu i puszczeniu sprzęgła załapał, lecz nie na długo. Po ok. 200 metrach zaczął strzelać z wydechu podczas dodawania gazu, a finalnie zgasł. Nie paliłem go już tylko doprowadziłem do domu, bo miałem blisko. Czy owe objawy dotyczą zjechanego klinu na wale? Gaznik wyregulowany na cacy, świeca kawa z mlekiem. Mieszankę robię sam, olej MOTUL 710. Proszę o pomoc. Pozdrawiam :cool:




_________________

Yamaha TZR 50 BLUE WHITE 2007

Cylinder: Polini 80 Porting + frezowanie karterów pod większy cylinder
Gaznik: PWK 24 + Polini Airbox
Wał: Top Racing HQ
Sprzęgło: Polini Evolution
Wydech: Voca Rookie


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 19 wrz 2016, 15:31 
**

Rejestracja: 05 wrz 2014, 18:26
Posty: 228
Lokalizacja: Częstochowa
Pojazd: TZR Blue White
Mam podobny problem. Podpowiecie mi jak wybic stary zajechany klin? Jest on na plasko z walem i nie widac zadnej szpary pomiedzy jego bokami. Nagrzewalem juz wal swieczka i nic, nawiercilem w nim dziure bo myslalem ze wyjdzie jak go podwaze. Tez nic. Nie mam juz sil do tego, a chce pojezdzic. Jak go wybic? Psikalem srodkiem typu wd i tez nic.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 wrz 2016, 16:12 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lut 2015, 19:34
Posty: 434
Lokalizacja: Szczecin
Pojazd: Aprilia SR
Weź palnik nagrzej klin i w ta dziurke srubokrecik wloz i powinno wyjsc .




_________________

Aprilia Sr'ka By Macieek
aprillia-sr-50-70-by-macieek-nowe-lampy-t415051.html
Wpadniesz do Sr'ki ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 wrz 2016, 17:52 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Bonus_BGC pisze:
Mam podobny problem. Podpowiecie mi jak wybic stary zajechany klin? Jest on na plasko z walem i nie widac zadnej szpary pomiedzy jego bokami. Nagrzewalem juz wal swieczka i nic

Świeczką w pierwszych sekundach tworzysz warstwę sadzy, która skutecznie izoluje przenikanie ciepła do metalu. Nic nie grzej tylko weź płaski śrubokręt, taki do pobijania (ma metalowe zakończenie za uchwytem), młotek o wadze 700-800g (jak masz pewną łapę to kilówka. Przykucnij prostopadle w stosunku do wału korbowego, przyłóż kantem śrubokręt pod kątem jakieś 45* do krawędzi zerwanego klina (na tzw łódkę, czyli jakbyś stanął na "dziobie" przycumowanej łódki to Ci podjedzie i wpakujesz się do wody, kumasz?) i uderz z wyczuciem w trzonek śrubokręta. Ważne, by koniec nie był zjechany na okrągło i nie bij pod kątami zbliżonymi do prostego, bo i tak nie wybijesz tylko skrzywisz wał. I nic tam nie wierć, bo rozbabrzesz gniazdo klina i masz lipę. Uważam, że dasz radę tylko przypomnij sobie co uczono Ciebie w szkole z zakresu matmy i fizy :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 wrz 2016, 19:22 
*

Rejestracja: 18 wrz 2016, 20:29
Posty: 50
Pojazd: Yamaha TZR 2007
Okej, wybiłem go. Teraz mam problem z ładowaniem. Otóż w ogóle go nie ma. Aku na wyłączonym silniku posiada napięcie 12.3V, po odpaleniu bez względu na obroty nie zmieni się o nawet 0.1V. Co jest problemem? Regulator napięcia kupiony w sklepie motoryzacyjnym na 4 piny. Światła działają - na starym paliły się. Zmierzyłem napięcie na żółtym kablu przy regulatorze(nie odpinałem go) i mam nie całe 8V. Co jest problemem?




_________________

Yamaha TZR 50 BLUE WHITE 2007

Cylinder: Polini 80 Porting + frezowanie karterów pod większy cylinder
Gaznik: PWK 24 + Polini Airbox
Wał: Top Racing HQ
Sprzęgło: Polini Evolution
Wydech: Voca Rookie




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 wrz 2016, 17:20 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Zobacz jakie napięcie podaje cewka (cewki)od ładowania. Albo padły/uszkodziłeś cewki albo kupiłeś zły regulator napięcia. Nie wiem jak jest w TZR ale we wszystkich pojazdach regulator napięcia ma za zadanie nie ukatrupić akumulatora za wysokim napięciem. Optymalne jest 14.4V, a naładowany akumulator powinien mieć wartość coś ponad 13V. 12.3V to praktycznie rozładowany.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 wrz 2016, 21:12 
*

Rejestracja: 18 wrz 2016, 20:29
Posty: 50
Pojazd: Yamaha TZR 2007
Jeżeli cewki byłyby uszkodzone to nie miałbym chyba świateł. Akumulator rozładowywał się przed ścięciem klina, więc już wcześniej tak się działo. Gdzie mam sprawdzić te napięcie? Na którym kablu?
______________________________________________________________________

Znalazłem na internecie:
Obrazek
Obrazek

Mój stary regulator to ten pierwszy SH272-12, zaś teraz mam ten srebrny z drugiego zdjęcia. Jak widać różnią się one podłączeniem. Czy to możliwe, że dlatego regulator mi się grzeje i nie działa ładowanie? Jeżeli przemienie kable tak jak na obrazku to nic mi się nie spali? Światła działają na wszystkich obrotach i się nie palą.




_________________

Yamaha TZR 50 BLUE WHITE 2007

Cylinder: Polini 80 Porting + frezowanie karterów pod większy cylinder
Gaznik: PWK 24 + Polini Airbox
Wał: Top Racing HQ
Sprzęgło: Polini Evolution
Wydech: Voca Rookie




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 wrz 2016, 17:30 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Nie siedzę w elektryce pojazdowej, więc nie wiele pomogę. Co do świateł to powinny być zasilane z osobnych cewek, ładowanie ma osobne i napięcie na CDI też z osobnej. Musisz mieć dedykowany regulator napięcia, bo przeważnie nie są zgodne pinowo. U siebie ten temat kiedyś przerabiałem i kupiłem oryginalny (droższy).




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy