Dzisiaj jest 21 lis 2024, 18:04



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 18 lip 2016, 21:55 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lip 2016, 11:56
Posty: 11
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: Typhoon 96r. RACING AC
Witam kolegów z forum, to mój pierwszy post :) Na imię mam Jakub, mam 26 lat.

Dopiero co wziąłem się za tuning mojego 20 letniego Typhoona. Kupiłem go w zeszłym roku za 7 stówek od kolegi, z którym zresztą chodziłem onegdyś do podstawówki. Silniczek miał mieć 6 tysięcy km po remoncie, miał mieć 70ccm i tłok z yamahy, karbonowe plytki membrany, różne rzeczy miały być, a im więcej zacząłem go rozkręcać tym więcej się nie zgadzało. 70ccm nie było, nie było nawet pełnych 60. Płytki membrany zmienione były, ale tylko z jednej strony i to na karbonitowe ;) Tłok koło yamahy nawet nie leżał, na dodatek pod dolny pierścień podłożona była blaszka. Wymówki byłego kolegi w stylu, że to pierścień zbierający olej (w 2T ;) ), szkoda gadać.

Postanowiłem wziąć się porządnie za tego sprzęta i wybór padł na taki setup:
- KIT Cylinder Kit Airsal Tech Racing 70cc: Cylinder aluminiowy 70ccm AIRSAL z tuleja nicasilową, głowica, tłok Vertex z 2 pierścieniami chromowanymi (głowica i tłok we wrześniu zostaną wysłane do pokrycia powłokami: na płaszcz dwusiarczek molibdenu HPT1, na denko ceramika HPC2 do 1600C, glowica - również HPC2)
- Gaźnik 24mm typu Keihin PWK z płaską przepustnicą, zintegrowaną kierownicą strumienia powietrza i powerjetem, połączony przez trójnik pod oryginalne podciśnienie kranika
- Króciec Motoforce
- Karbonowe płytki membrany Mallossi 0.3mm
- gazbox Polini V2 chrom
- wydech Giannelli Reverse Kev (E) pod 70ccm z końcówką z włókien aramidowych
- filtr powietrza - póki co oryginalny airbox przerobiony (dodane 2 tulejki Motoforce z filtracją ) z wkładem Malossi Double Red Sponge
- Wariator mam z TGB, dokupiłem zestaw rolek Polini 16x13mm 3.5, 4, 4.5, 5g, póki co wsadzone 5g
- Łożysko korbowodu Polini Evolution 12x17x15
- z tyłu nowa opona Dunlop ScootSmart 130/90-10, z przodu Duro 120/90-10
- wywalony dozownik i pompa oleju, przejście na mieszankę.

Kanały cylindra polerowane papierami 150, 320, 600, 1500. Zeszło 15 godzin na to.

I na dzień dobry mam pytanie do bardziej rozeznanych ;) póki co będę się musiał pocieszyć przerobionym filtrem powietrza (trochę się wystrzelałem finansowo na to wszystko, prawie 2k PLN), docelowo chce stożek, gdyż lepiej wychodzi w kategorii długości drogi powietrza w porównaniu do airboxa i tu pytanie jaki stożek polecacie do tego gaźniczka ?

Fotek całego skuta póki co nie wrzucam, bo się nie nadaje do pokazania ;)

Tutaj kilka fotek:
ObrazekObrazek
Obrazek
ObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazek

No i coś tam nakręciłem wstępnego.

VIDEO:
https://youtu.be/aMvGGOQpH-k

odkręt na 2/3 manety, dopiero 280km na dotarciu. Poprawiłem linke miedzy rollgazem, a lacznikiem, bo po tym jak przy gazniku skracalem pancerz to trzeba bylo nadrobic przy rolce. Pojawiło mi sie od razu więcej manetki, ale w ogole wywale lacznik i linke z metra zaloze. Stroilem jeszcze po tym wszystkim gaznik, ale na szybko, wiec reszta jadac do pracy. Jeszcze wlać trzeba, bo je skubaniec, ale dysza musi pójsc 100 lub mniej trochę. Rolki 5g jeszcze za lekkie, ale jak sprzęgło przyjdzie i dzwon to się wszystko odmieni zapewne.

Muszę jakiś wiatrochron dorobić do tej kamerki, bo nic nie słychać przez ten szum :/




_________________

Piaggio Typhoon RACING 96r., bo zabytkom należy się druga młodość :)


Ostatnio zmieniony 23 sie 2016, 2:41 przez kooboos89, łącznie zmieniany 14 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 19 lip 2016, 20:04 
**

Rejestracja: 23 cze 2014, 18:40
Posty: 222
Pojazd: matrix&speedfight
Imię: Kuba
Fajnie się zapowiada :mrgreen: . Wstaw kilka fotek jak to wygląda i koniecznie zrób filmik jak to lata.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 lip 2016, 21:06 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 paź 2013, 13:48
Posty: 377
Pojazd: piaggio typhoon
Fajnie że się Typhoon pojawił w dziale. Ten wariator to pewnie seryjny, bo na częściach Piaggio jest skrót TGB. Ja bym zmienił w pierwszej kolejności. Ja mam rozwierconą puszke filtra powietrza, to lepsze wyjście niż stożek. Też miałem ten cylek i ładnie śmigał. Powodzenia.




_________________

Chcesz wiedzieć czym jeżdże?

https://www.facebook.com/typhoon.il/?fref=ts




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 lip 2016, 0:31 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 gru 2015, 13:47
Posty: 148
Lokalizacja: Turek
Pojazd: Gilera Stalker Big Bore 77cc
Imię: Emil
Miałem ten cylinder , był to jeden z najlepszych jaki miałem , dobrze go wspominam , u mnie chodził z gaźnikiem 21mm oraz polini for race 3 , naprawdę świetny cylinder jak za taką kasę :) , będę zaglądać :wink:

Wpadnij do mnie , bo od piątku reaktywacja mojego potworka :)




_________________

Gilera Stalker Big Bore 77cc™




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 lip 2016, 16:11 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lip 2016, 11:56
Posty: 11
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: Typhoon 96r. RACING AC
ryczus99 pisze:
Fajnie się zapowiada :mrgreen: . Wstaw kilka fotek jak to wygląda i koniecznie zrób filmik jak to lata.

Dzięki :) Póki co moto jest w słabym stanie wizualnym, a do odpalenia i docierania jeszcze trochę ;)

witek651 pisze:
Fajnie że się Typhoon pojawił w dziale. Ten wariator to pewnie seryjny, bo na częściach Piaggio jest skrót TGB. Ja bym zmienił w pierwszej kolejności. Ja mam rozwierconą puszke filtra powietrza, to lepsze wyjście niż stożek. Też miałem ten cylek i ładnie śmigał. Powodzenia.

Na zabytki też przychodzi czas ;) No to mnie właśnie zdziwiło w wariatorze, bo gdzie jakieś oznaczenie było na częściach to było logo Piaggio, a tu napis TGB. Póki co fundusze się skończyły i będę musiał się zadowolić tym co mam. Za półtora miesiąca zmienię sprzęgło i wariator. Co do filtra, w czym prócz odporności na wodę jest lepszy airbox według Ciebie? Na stożku jest dużo krótsza droga powietrza do gaźnika.

Uzzy pisze:
Miałem ten cylinder , był to jeden z najlepszych jaki miałem , dobrze go wspominam , u mnie chodził z gaźnikiem 21mm oraz polini for race 3 , naprawdę świetny cylinder jak za taką kasę :) , będę zaglądać :wink:

Wpadnij do mnie , bo od piątku reaktywacja mojego potworka :)

Bardzo mnie cieszy takie info, bo jednak powłok na tłoku i głowicy nie będzie z początku, zbyt długi czas oczekiwania (początek września). Tak jest ;) dzięki za zapro.

EDIT:
Dzisiejsze postępy: zdjęta blokadka na wlocie wydechu

PRZED
Obrazek
PO
Obrazek




_________________

Piaggio Typhoon RACING 96r., bo zabytkom należy się druga młodość :)


Ostatnio zmieniony 21 sie 2016, 14:44 przez kooboos89, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 lip 2016, 16:25 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 paź 2013, 13:48
Posty: 377
Pojazd: piaggio typhoon
Seryjna pucha nie przemoknie, wklad bedzie zawsze czysty, ale najważniejsza sprawa to hałas. Kręcąc koło12rpm będzie taki ryk że można zwariować. Miałem przez pewien czas e5 ale się zmęczyłem.




_________________

Chcesz wiedzieć czym jeżdże?

https://www.facebook.com/typhoon.il/?fref=ts




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 lip 2016, 16:59 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 maja 2010, 5:24
Posty: 751
Lokalizacja: 10km od Śremu - Wlkp
Pojazd: Vivka 70ccm ;)
Pięknie się zapowiada, czekam na postępy. A ten wydech jest po prostu piękny. :D




_________________

Zapraszam do Vivki. ;)
peugeot-vivacity-red-by-kuba-d-s6-pro-replica-chrom-t112986-480.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 lip 2016, 17:03 
***

Rejestracja: 31 sie 2015, 10:02
Posty: 929
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd: Aprilia RS 125
Imię: Kamil
witek651 pisze:
Seryjna pucha nie przemoknie, wklad bedzie zawsze czysty, ale najważniejsza sprawa to hałas. Kręcąc koło12rpm będzie taki ryk że można zwariować. Miałem przez pewien czas e5 ale się zmęczyłem.

Jak kupiłem stożek to podobało mi się to, że skuter tak fajnie głośno chodzi ale po 2 latach korzystania ze stożka stanowczo odradzam :D Ani porozmawiać jak się jedzie we dwóch a jak chcesz przejechać gdzieś lasem to każdy robi na ciebie zabójczy wzrok i wyzywa :p




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 13 sie 2016, 18:59 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lip 2016, 11:56
Posty: 11
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: Typhoon 96r. RACING AC
No to jedziemy dalej :)

Filtr powietrza przerobiony:
Obrazek
Obrazek

Filtr przed nasączeniem ELFem:
Obrazek

Serduszko z wyzionem:
Obrazek

Dolocik:
Obrazek

No i gazboxik:
Obrazek




_________________

Piaggio Typhoon RACING 96r., bo zabytkom należy się druga młodość :)


Ostatnio zmieniony 21 sie 2016, 14:50 przez kooboos89, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 13 sie 2016, 21:34 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 gru 2015, 13:47
Posty: 148
Lokalizacja: Turek
Pojazd: Gilera Stalker Big Bore 77cc
Imię: Emil
No i elegancko , ważne aby jeździł jak najdłużej i jak najlepiej :wink:




_________________

Gilera Stalker Big Bore 77cc™




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 sie 2016, 8:22 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lip 2016, 11:56
Posty: 11
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: Typhoon 96r. RACING AC
Uzzy pisze:
No i elegancko , ważne aby jeździł jak najdłużej i jak najlepiej :wink:

Oby :D Dzięki wielkie :) póki co jeszcze musze wygrać z brakiem iskry, z niewiadomych przyczyn zaginęła po złożeniu tego wszystkiego :/




_________________

Piaggio Typhoon RACING 96r., bo zabytkom należy się druga młodość :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 sie 2016, 10:27 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 mar 2014, 16:36
Posty: 447
Pojazd: Kymco Vitality 2t
Sprawdz dokładnie kabel masowy ,mógł się przerwać w środku a pancerzyk jest cały po zewnątrz miałem raz taki właśnie przypadek :)
Składaj składaj czekamy :D




_________________

Vicia na Racinguuu :P project by Michaśśś :>
ZAPRASZAM :roll:
viciaa-3-lc-max-port-project-by-michass-t413978.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 sie 2016, 10:56 
*

Rejestracja: 07 lip 2015, 21:21
Posty: 49
Lokalizacja: Gorlice
Pojazd: Rieju SMX 50/75
Fajny projekt się zapowiada,powodzenia w pracach :) Będę śledził :)




_________________

Rieju SMX50

-cylinder Olympia 75 ported by JackMotors
-wał Top Racing High Tech
-gaźnik Dellorto 21mm + Motoforce Racing
-sprzęgło Polini Evolution
-wydech seria




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 sie 2016, 22:03 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lip 2016, 11:56
Posty: 11
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: Typhoon 96r. RACING AC
dzieki wielkie chlopaki! Ten sprzecik to taki miastowy ma byc, moze na troche dluzsze traski. Nie do wyscigow, ale moze sie pokusze kiedys o przystosowanie setupu pod ten "eko" cylinder (tam chyba 12hp ma byc, rzekomo), a jakis taki agresywniejszy ;) ale to takie mrzonki póki co.

Co do przewodu masowanego, to od cewkomodulu chyba zaden nie odchodzi, bo to stary typ piaggio. Mówimy o jakimś inym? Przyznaję szczerze, ze nie zglebilem jeszcze tematu elektroniki w tym ustrojstwie dosc doglebnie. Musze obczaic schematy, czy jakies bezpieczniki tu w ogole sa. Najsmiesniejsze, ze popsulo sie po tym jak w chwili bezmyslnosci wkrecilem stara swiece, te z dluzszym gwintem, no i elektrody sie zwarly, jednakze silnik nie mogl zakrecic, bo mialem odpietą czujke od poziomu oleju. Pierwsze bede fajke i przewod ataktowal, a potem cewkomodul, generlanie najpierw musze pomierzyc czy jakies impulsy z samego zpłonu idą na to CDI.

Dość wywodu. Ciesze się, że to wszystko tam weszło generalnie. Sruba od mocowania wydechu jest 0.5cm od kola, gaznik 1.5cm, w ogole mi nie wszedl blotnik i to bedzie problem, bo przerobke filtra mi zakurzy w momencie.

Generalnie jest w czym jeszcze rece ubrudzic. Jeszcze czeka mnie wymiana kierunków wszystkich, a jak Wam pokaze jak te owiewki drutem pozaciągałem to się uśmiejecie :D

Stay tuned!




_________________

Piaggio Typhoon RACING 96r., bo zabytkom należy się druga młodość :)


Ostatnio zmieniony 16 sie 2016, 0:07 przez kooboos89, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 sie 2016, 22:10 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 gru 2015, 13:47
Posty: 148
Lokalizacja: Turek
Pojazd: Gilera Stalker Big Bore 77cc
Imię: Emil
Cewkomoduł piaggio starego typu posiadał taki kabelek wychodzący z cewkomodułu , którym była to masa przykręcana do ramy :wink:

-- 14 sie 2016, 22:10 --

Cewkomoduł piaggio starego typu posiadał taki kabelek wychodzący z cewkomodułu , którym była to masa przykręcana do ramy :wink:




_________________

Gilera Stalker Big Bore 77cc™




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 sie 2016, 22:29 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lip 2016, 11:56
Posty: 11
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: Typhoon 96r. RACING AC
Uzzy pisze:
Cewkomoduł piaggio starego typu posiadał taki kabelek wychodzący z cewkomodułu , którym była to masa przykręcana do ramy :wink:

-- 14 sie 2016, 22:10 --

Cewkomoduł piaggio starego typu posiadał taki kabelek wychodzący z cewkomodułu , którym była to masa przykręcana do ramy :wink:

o widzisz, to jest info dla mnie jakieś, bo u mnie takiego przewodu nie widziałem, musze popatrzeć jeszcze raz ;) Na pewno jest to Ducati Energia




_________________

Piaggio Typhoon RACING 96r., bo zabytkom należy się druga młodość :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 sie 2016, 12:04 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8336
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Fajnie ,że zainwestowałeś w Giannelli. Coraz mniej ich już idzie spotkać na drogach.




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 sie 2016, 21:04 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lip 2016, 11:56
Posty: 11
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: Typhoon 96r. RACING AC
Mate57 pisze:
Fajnie ,że zainwestowałeś w Giannelli. Coraz mniej ich już idzie spotkać na drogach.

Tak to niestety prawda, aż dziw bierze, dlaczego skoro to porządne konstrukcje i mają taki urok.

A z nowości to ogarnąłem iskrę, moto odpaliło za pierwszym razem :) Jednakże dysze, którymi dysponuje (oryg. 102, oraz polini 105 i 120) są jednak niestety za duże, silniczek się przylewa, więc za 2 tygodnie (dzień matki pieniężnej) uzbroję się w komplet mniejszych rozmiarów. Bardzo się cieszę, że sprzęt w końcu dał dźwięk :) a pyska drze koszmarnie hehe

EDIT:
Już 200 km na dotarciu. Zamówiłem Sprzęgło Polini For Race 3G oraz Dzwon sprzęgła Tec CNC R, no i dysze Polini do gaziora, 100 i 95. Pasek po dotarciu zmienie pewnie dopiero, póki co jest w dobrym stanie. Paczka 'sprzęgłowa' powinna przyjść za 3 tygodnie :) jutro może jakieś video sie nagra.

CIEKAWOSTKA - mierzyłem u znajomego kompresję, wyszło 9.8. To normalne dla tego kitu? Będę musiał sprawdzić czy dałoby się cieńszą uszczelkę wsadzić pod cylinder, tłok pójdzie do góry, jeśli ma jeszcze gdzie, a po secundo cieńszą pod głowicę, chociaż i tak już zajebiście cienka była, a co dopiero jak się już ugniotły obydwie. Takie wolne rozmyślania, co by tu jeszcze gdzieś coś udrapać tej wydajności z tego cylindra. Podobno ma potencjał ;)

Jest gdzie w Krakowie go tanio shamować? Znalazłem coś takiego: http://www.tech-moto.pl/

BTW Kto z Krakowa? Przyznawać się ;) By się spotkał, pobzyczał wspólnie, zawsze to raźniej i milej :)

Wrzucam fotki mojego padła:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek




_________________

Piaggio Typhoon RACING 96r., bo zabytkom należy się druga młodość :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 sie 2016, 13:11 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 gru 2015, 13:47
Posty: 148
Lokalizacja: Turek
Pojazd: Gilera Stalker Big Bore 77cc
Imię: Emil
Co Ty za "towar" zamówiłeś ,że bedzie za 3 tygodnie? :mrgreen:




_________________

Gilera Stalker Big Bore 77cc™




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 sie 2016, 13:26 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lip 2016, 11:56
Posty: 11
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: Typhoon 96r. RACING AC
mocny :D byle czego nie biorę :P na sprzęgło i jedną z dysz muszę tyle czekać, bo sprowadzić mają. Kurde miałem Wam filmik nakręcić jakiś dzisiaj i się rozpadało :/

Obrazek




_________________

Piaggio Typhoon RACING 96r., bo zabytkom należy się druga młodość :)


Ostatnio zmieniony 21 sie 2016, 14:08 przez kooboos89, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy