Cześć, od jakiegoś czasu zastanawiałem się jak zrobić swój skuter. Więc na początku był plan podniesionego rasowego skuterka, mimo że to chińczyk wygląda dość przyzwoicie. Zaczęło się od takiego stanu :
W takim stanie skuter kupiłem od znajomego za 200 zł. Stał 3 lata w garażu.
Przez kolejne dni starałem się go uruchomić. Wyczyściłem gaźnik, wymieniłem pasek napędowy, wymieniłem olej, filtry wszystkie, świece. Okazało się że wadliwy był kranik podciśnieniowy który dawał paliwo z obu wężyków. I tak po tygodniu skuter odpalił.
Jeździłem nim cały czas, robił duże odległości lecz któregoś dnia skuter zgasł i już nie odpalił. Postanowiłem że rozbiorę go i sprawdzę stan tłoka i cylindra. Po ściągnięciu cylindra ujrzałem coś takiego:
Cylinder miał już widoczne rysy, silnik stracił kompresje. Jako że byłem dopiero po powrocie z Wrocławia więc byłem spłukany i nie było mnie stać na porządny zestaw więc zamówiłem chiński zamiennik 80cc. Złożenie całego silnika zajęło mi dwa dni gdyż robiłem to pierwszy raz. Oczywiście zanim go złożyłem został umyty preparatem do czyszczenia bloków aluminiowych.
Po złożeniu efekt był zadowalający, silnik odpalił po kilku próbach. Pochodził 10 minut i później zaczął odpalać od tak zwanego "kopa".
Wróciłem więc do codziennej jazdy ale któregoś dnia zaliczyłem szlif. Skuter z super stanu zmienił się w ruinę, lakier rozdrapany w każdym miejscu. Więc postanowiłem że polakieruje swojego Zipka na jakiś fajny kolor. Wybrałem jaskrawą zieleń z czarnym matem a na felgi zielony metalik z palety forda i zabrałem się do pracy:
Tu oczekiwanie na ostatni element jeszcze przed dodaniem czarnego matu:
A tu już efekt końcowy z czarnym matem:
Niestety mieszkam w takim miejscu gdzie ludzie z zazdrości zrobią wiele i ktoś porysował mi czasze z lewej strony. Nie chciałem jej na nowo malować więc poleciały wlepki byleby to zakryć :
Jeździłem nim do ostatniego tygodnia jak pękła mi pokrywa na tulei kopniaka. Skuter postawiłem i myślałem co z nim jeszcze zrobić. Postanowiłem więc zrobić go w wyżej wspomnianym tajwańskim stylu tuningu lub inaczej ruckus mod. Zrobiłem ala projekt na komputerze:
Dzisiaj mimo takiego upału chciałem mniej więcej sprawdzić jak będzie się siedziało, jak to będzie wyglądało, co jeszcze będę musiał zmienić. O dziwo do tego jedynie muszę dokupić dłuższą linkę hamulca tylnego, przyspawać wyżej uchwyt amortyzatora no i oczywista oczywistość wydłużyć wahacz.
Mniej więcej tak będzie siedział:
Na dniach jadę do znajomego by obciąć wahacz, wydłużyć go i wzmocnić. Temat będę aktualizował na bieżąco w nowe zdjęcia jak coś zrobię.
Zipp Steed:
-Tłok 80 china
-Cylinder 80 china
-Głowica china
-Wydech przelotowy dedykowany do silników GY6
-Oryginalny filtr powietrza z gąbką polini
-Wał motorforce
-Wariator polini high speed control
W planach:
-Tłok 89cc Naraku
-Cylinder 89cc Naraku
-Głowica Naraku
-Przekładnie koła tylnego Naraku
-Filtr Polini Air Box
-Sprzęgło Polini For Race 3G
-Dzwon Motorforce Racing
-Wydech Leovince Titan
-Kierownica Downhill
No i chyba to tyle. Jeśli ktoś ma jakieś uwagi, opinie, porady chętnie wysłucham.