Dzisiaj jest 15 lis 2024, 5:44



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 10 lis 2014, 20:00 
*

Rejestracja: 06 sie 2014, 21:13
Posty: 13
Lokalizacja: Sosnowiec
Pojazd: Yamaha booster ng 96'r
Witam mam problem z moim skuterkiem (Yamaha booster)
Otóż problem polega na tym że :

*Iskra jest na 8 świecach sprawdzana mocna niebieska na 1 świecy fioletowa

*Kompresja jest zatykając wejście na świecę kciukiem i kopiąc starterem nożnym palca mocno odpycha do góry

*Benzyna dochodzi nawet jak wyciągnę gaźnik z krućca i wstrzyknę paliwo do cylindra to nie chce odpalić

*Stan tłoka i cylindra oraz uszczelek sprawdzałem wszystko jest ok .


Już nie mam pomysłów czemu nie mogę zapalić skutera ! ;c


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 10 lis 2014, 20:17 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sie 2014, 21:22
Posty: 96
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Pojazd: CPI GTR
Jeżeli na 100% masz sprężanie i wszystko ok z tłokiem i cylindrem, iskra jest i paliwo dochodzi, to motor musi chociaż zagadać po wstrzyknięciu paliwa do komory. Spróbuj mu wstrzyknąć na denko tłoka przez dziurę od świecy, może to pomoże.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 lis 2014, 10:40 
*

Rejestracja: 06 sie 2014, 21:13
Posty: 13
Lokalizacja: Sosnowiec
Pojazd: Yamaha booster ng 96'r
Robiłem już tak i nic ! Sprawdzałem także czy benzyna ma swoje właściwości rower z silnikiem 2t chodzi na niej bez problemu . Nawet nie daje żadnego znaku nic nie chyta

-- 10 lis 2014, 21:39 --

Dała oznaki życia próbuje zapalić ale nie może a po 2 to mi szczeliła 2 razy z tłumika

-- 11 lis 2014, 10:40 --

@ref




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 lis 2014, 14:59 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 kwie 2013, 13:22
Posty: 907
Lokalizacja: rzechcino
Pojazd: piaggio nrg
sprawdz simeringi na wale i sprawdz moze jeszcze klin na wale




_________________

moja YAMAHA zapraszam do sb yamaha-booster-remacik-od-zera-powoli-do-celu-t397350.html


boster numer 2 mbk-booster-nowy-projekt-t408779.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 lis 2014, 15:46 
*

Rejestracja: 06 sie 2014, 21:13
Posty: 13
Lokalizacja: Sosnowiec
Pojazd: Yamaha booster ng 96'r
simeringi ok sprawdze klin

-- 11 lis 2014, 15:46 --

Klin także ok ;/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 lis 2014, 19:04 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 kwie 2013, 13:22
Posty: 907
Lokalizacja: rzechcino
Pojazd: piaggio nrg
ja tak miałem jak gaznik sie zasyfił i tez tak miałem jak zabezpieczenie wypadło




_________________

moja YAMAHA zapraszam do sb yamaha-booster-remacik-od-zera-powoli-do-celu-t397350.html


boster numer 2 mbk-booster-nowy-projekt-t408779.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 lis 2014, 21:43 
*

Rejestracja: 06 sie 2014, 21:13
Posty: 13
Lokalizacja: Sosnowiec
Pojazd: Yamaha booster ng 96'r
Z jakim zabezpieczeniem ? gaźnik czyściutki ;c




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 lis 2014, 12:28 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 kwie 2013, 13:22
Posty: 907
Lokalizacja: rzechcino
Pojazd: piaggio nrg
zabezpieczenie tłoka




_________________

moja YAMAHA zapraszam do sb yamaha-booster-remacik-od-zera-powoli-do-celu-t397350.html


boster numer 2 mbk-booster-nowy-projekt-t408779.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 13 lis 2014, 19:38 
*

Rejestracja: 06 sie 2014, 21:13
Posty: 13
Lokalizacja: Sosnowiec
Pojazd: Yamaha booster ng 96'r
Zabezpieczenie tłoka na swoim miejscu ;c

-- 13 lis 2014, 19:38 --

Jakieś jescze pomysły ? Proszę o pomoc ;c




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 13 lis 2014, 20:40 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2008, 14:10
Posty: 3489
Lokalizacja: okolice Bytowa
Pojazd: Golf III TDI++ , Yamaha BWS 50
Witam.

Może go już tak mocno zalałeś tymi testami że nie chce dygnąć?
Wykręć świecę, przyłóż szmatke, dociśnij ją mocno palcem do otworu.
Potem energicznie kopnij z 10-15 razy aż wydmucha benzynę.
Nie tylko z braku paliwka ale także z jego nadmiaru skuterek może nie zapalić.

Jak już to zrobisz to wydmuchaj również świecę. Następnie wkręć ją i probuj odpalić ale juz bez dokładania paliwa do cylindra.
Kopnij mocno 3-4 razy, jeśli nie zagada to 5 kopów na pełnej manetce gazu.
Elektryka okej ?

Jeśli w dalszym ciągu nie chwyci to spróbuj ponownie dać trochę mieszanki pod świecę, ale nie za dużo. Jedna czubata mała łyżeczka kuchenna w zupełności starczy.
Gaźnik na pewno sprawny a dysza czysta ?
Po odłączeniu wężyka paliwa nie może samo lecieć paliwo - sprawdź to.

Hmmm co jeszcze....
Jeśli na pewno jest dobra kompresja , jest iskra, jest dobry zapłon (klin na swoim miejscu itp) , cały silnik jest szczelny, to wtedy powinien załapać.
Sprawdź też szczelność puszki filtra powietrza oraz stan króćca ssącego.
Co do uszczelniaczy wału.... masz nowe ? są suchutkie ?

Podałem ci sporo rzeczy do oblukania.... Sprawdź, wykonaj je, i potem daj znać czy coś pomogło.
Wspólnymi siłami powinniśmy dać radę :)
PS : podaj też wcześniejszą historie skuterka, jak to sie stało, że nie odpala.
Takie informacje są bardzo pomocne w diagnozie.




_________________

ObrazekPiszę poprawnie
---------------------------
Mycen, nigdy o Tobie nie zapomnimy.
---------------------------
Wbijaj ---> viewtopic.php?t=3




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 lis 2014, 1:37 
*

Rejestracja: 06 sie 2014, 21:13
Posty: 13
Lokalizacja: Sosnowiec
Pojazd: Yamaha booster ng 96'r
Jutro sprawdzę wszystko po kolei według Twoich instrukcji skuter nie miał żadnego wypadku nigdy nie zaliczyłem szlifa po prostu z dnia na dzien coraz gorzej odpalał jakis miesiąc temu musiałem go przechylać na bok i położyć go tak na jakies 5 min po czy kopalem i kopałem aż odpalił później jak nazłość poszła mi linka od ssania ten zaworek co jest linka to też zgubiłem rozkręcając gaźnik . ostatnio zaglądałem do cyl tłoka itp wszystko wydaje się być wpożo ;c ale cóż jutro sobota to pogmeram poszperam może a nóż coś przeoczyłem sprawdzę także wszystko według twoich rad .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 lis 2014, 7:14 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 wrz 2012, 9:36
Posty: 122
Pojazd: Neos
U mnie zalewało go ssanie, po założeniu ręcznego i przy zamkniętym ssaniu pali od razu.




_________________

Forum Volvo V40 S40




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 lis 2014, 18:47 
*

Rejestracja: 06 sie 2014, 21:13
Posty: 13
Lokalizacja: Sosnowiec
Pojazd: Yamaha booster ng 96'r
A więc powiem wam tak dzis postanowilem sprawdzic simmering od strony magneta a nie tak jak zwykle od wariatora zdiełem magneto a tu taki przykry widok powiedzcie mi co jest z tym nie tak i czy do wymiany ten simering

-- 16 lis 2014, 18:47 --

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 lis 2014, 20:20 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 wrz 2012, 9:36
Posty: 122
Pojazd: Neos
Zdjęcie jest z małej rozdzielczości i nic nie widać ale skoro już tyle rozebrałeś to może poświeć te 10zł i kup ten uszczelniacz i go wymień :|




_________________

Forum Volvo V40 S40




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 lis 2014, 20:49 
*

Rejestracja: 06 sie 2014, 21:13
Posty: 13
Lokalizacja: Sosnowiec
Pojazd: Yamaha booster ng 96'r
Jeszcze na wszelki wypadek zrobię fotko aparatem cyfrowym i podeślę

-- 17 lis 2014, 20:49 --

Nie ma jednak po co cykać fotek na dniach kupuje sylikon czerwony simeringi łożyska piercień i po kolei wszystko wymienię rozpołowię silnik wszystko pięknie założę i uszczelnię nie ma bata żeby po tych zabiegach nie chciał odpalić :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 lis 2014, 20:18 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2008, 14:10
Posty: 3489
Lokalizacja: okolice Bytowa
Pojazd: Golf III TDI++ , Yamaha BWS 50
To jest błoto czy jakiś smar ? ? Wysusz przez parę dni elektrykę, która siedzi w okolicach tego bagna.

No jak złożysz silnik na nowych częściach to chociaż będziesz miał sprawną bazę i pewność, że jest okej. Łożyska najlepiej kup skf c3 z metalowym koszykiem a uszczelniacze z firmy Corteco.
Inne dobre łożyska to : Koyo, NTN, Fag. Możesz też zmienić górne łożysko korbowodu ale koniecznie firmowe bo jak słabe to może szybko paść i rozwalić ci nawet cały cylinder.

Pisałeś, że zgubiłeś tłoczek od ssania - to bardzo nie dobrze. Gaźnik musi być kompletny, zaślepki nic nie dadzą.
Bez tego jest zupełnie inna proporcja mieszanki i nawet tego nie wyregulujesz.
Silnik bez tego może nawet w ogóle nie zapalić więc bardzo możliwe, że tutaj leży główny problem.

Remoncik silniczka będzie bardzo przydatny bo między innymi uszczelniacze w 2T stanowią kluczową rolę aby silnik dobrze i równo pracował.
Mocne ich zużycie może nawet skutkować całkowitą nie możnością uruchomienia silnika.
Przez to silnik zaciągą fałszywe powietrze.

Gdy silnik jeszcze odpala na tak mocno uszkodzonych (nieszczelnych) uszczelniaczach to ma bardzo ciężki żywot ponieważ wytwarza się przez to dużo większa temperatura na płaszczu tłoka oraz na gładzi cylindra.
Często taka jazda doprowadza do przegrzania i zatarcia cylindra/tłoka.
Nawet najlepszy olej tutaj nie pomoże. Taki urok małych silniczków 2T (zwłaszcza chłodzone jedynie powietrzem)

Zapamiętajcie co napisałem powyżej bo to bardzo ważne.
Większość zatarć jest wynikiem złego skladu mieszanki i/lub fałszywego powietrza.
Brzmi to dziwnie ale niestety taka jest prawda.

Pozdro.




_________________

ObrazekPiszę poprawnie
---------------------------
Mycen, nigdy o Tobie nie zapomnimy.
---------------------------
Wbijaj ---> viewtopic.php?t=3




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy