Dzisiaj jest 27 kwie 2024, 15:17



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 30 cze 2010, 12:54 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 lip 2008, 15:18
Posty: 252
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Pojazd:
Mały poradnik wymiany głowicy w 4T silnik GY6 139QMB/QMA, czyli popularnym chińczyku.

Wymiana głowicy wprawionej osobie powinna zająć max 2h, wszystko możemy zrobić za pomocą standardowych kluczy i pomocy jednej osoby. Wygodnie jest wyjąć silnik, lecz wydłuża nam się czas roboty. Ja miałem wymontowany silnik.

1.Demontujemy gaźnik z króćcem.

Obrazek

2.Odkręcamy tłumik.

Obrazek

3.Zdejmujemy plastiki osłaniające cylinder i głowicę.
4.Odkręcamy pokrywę głowicy.

Obrazek

Obrazek
Nasz silnik ...

5.Demontujemy napinacz łańcuszka rozrządu.

Obrazek

6.Zdejmujemy popychacze zaworów.

Obrazek

7.Ściągamy wałek rozrządu.

Obrazek

Obrazek
Wygląd naszego silnika ...

8.Odkręcamy dwie zaznaczone śruby.

Obrazek

9.Nasza głowica ...

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Głowicę lekko wyczyściłem, zdemontowałem zawory i szpilki, ponieważ szła do portingu.

Zawory demontujemy kładąc głowicę na twardym podłożu i dociskając np. kluczem oczkowym na sprężynę zaworu. Wtedy trzeba wyciągnąć półksiężyce (może się przydać druga osoba).

Po jakimś tygodniu ...

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Kanały powiększone i wypolerowane, wypolerowane i dotarte zawory - diabeł tkwi w szczegółach ;)

Później zakładamy wszystko w odwrotnej kolejności do momentu wałka rozrządu.
Rozrząd ustawiamy tak, aby dzióbek w karterze ustawił się równo ze znakiem "T" na magnecie.

Obrazek

Wtedy ustawiamy wałek rozrządu tak, żeby dwie dziurki w wałku były równolegle ułożone do głowicy, a znak "W" był na górze.

Obrazek

Składamy całość w odwrotnej kolejności.
Głowica przerabiana przez użytownika mirekf0263 (można znaleźć na forum i allegro), dała mi sporo na przyspieszeniu, jakieś 8 km/h i lepszą reakcję na manetkę.

Sorry za niektóre zdjęcia, robione w ciemności ;)

Copyright by fiecio93


Ostatnio zmieniony 30 cze 2010, 14:35 przez fiecio93, łącznie zmieniany 2 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 04 lip 2010, 12:06 
*

Rejestracja: 07 lut 2010, 18:44
Posty: 25
Lokalizacja: Radziejowice
Pojazd:
W jaki sposób zdemontowałeś zawory z głowicy ??




_________________

<<<Opt Tuning>>>




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 lip 2010, 17:42 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 lip 2008, 15:18
Posty: 252
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Pojazd:
Naciskamy na tą "podkładkę" na zaworze np. kluczem oczkowym, wtedy trzeba wyjąć te półksiężyce (są pomiędzy zaworem, a podkładką).




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 lip 2010, 17:55 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 kwie 2010, 21:41
Posty: 182
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: X-max 250i
Imię: Jarek
marcin_r-ce pisze:
W jaki sposób zdemontowałeś zawory z głowicy ??


Stary sprawdzony sposób bierzesz rurkę o średnicy talerza zaworu opierasz ją o talerz zaworu i uderzasz młotkiem w rurkę, półksiężyce same wypadną,




_________________

Bandyci Mogą Wszystko




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 lip 2010, 18:09 
***

Rejestracja: 24 sie 2006, 21:39
Posty: 526
Lokalizacja: Łódź
Pojazd:
ale już się same nie zamontują :P
przy montażu przydaje się ścisk stolarski z podciętą stopą (jakby ktoś nie miał maszynki do rozpinania)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 lip 2010, 18:17 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 kwie 2010, 21:41
Posty: 182
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: X-max 250i
Imię: Jarek
Co do demontażu zawsze rozbieram tak jak pisałem a do składania używam takiego urządzenia http://moto.allegro.pl/item1091373040_s ... 6_536.html




_________________

Bandyci Mogą Wszystko




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 lip 2010, 18:40 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 lip 2008, 15:18
Posty: 252
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Pojazd:
Co do składania to ja używam siły rąk. ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 lip 2010, 18:45 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 kwie 2010, 21:41
Posty: 182
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: X-max 250i
Imię: Jarek
fiecio93, Jak przyjdzie ci składać głowicę w bmw 24v to byś raczej siły rąk nie używał czy w Mercedesie actrosie takie często naprawiam




_________________

Bandyci Mogą Wszystko




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 lip 2010, 19:42 
*

Rejestracja: 23 cze 2009, 22:14
Posty: 12
Pojazd:
fiecio93, jakich narzędzi użyłeś do portingu ? I o ile poszerzyłeś te kanały ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 lip 2010, 19:55 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 lip 2008, 15:18
Posty: 252
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Pojazd:
chemik211, w kazdym razie w skuterze to ręką można zrobić ;)
Havard, porting robił mi mirekf0263, z tego co wiem ssący z 18 na 23 mm, wydechowy z 16 na 25 mm ...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 lip 2010, 19:59 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 kwie 2010, 21:41
Posty: 182
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: X-max 250i
Imię: Jarek
fiecio93, To już nie jest porting a rozwiercanie i do tego jestem ciekaw czy to liczył czy robił na pałę




_________________

Bandyci Mogą Wszystko




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 lip 2010, 20:30 
***

Rejestracja: 05 cze 2010, 10:09
Posty: 589
Lokalizacja: Zamość (Okolice)
Pojazd: Aprilia SR Minarelli Hor. LC
A czym różni się porting od rozwiercania skoro to 4T? :roll:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 lip 2010, 21:05 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 kwie 2010, 21:41
Posty: 182
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: X-max 250i
Imię: Jarek
John8walker pisze:
A czym różni się porting od rozwiercania skoro to 4T? :roll:


Porting to tylko spasowanie kanałów głowicy z kolektorem ssącym wydechowym względem uszczelki, czyli rozwiercenie jest małe, a ty masz już porządnie rozwiercone okna gdzie już to nie jest porting, do tego jestem ciekaw czy obliczał to jak robił zoptymalizował kanały, zawory jak robił to czy zmieniał kąty na przylgni żeby szybciej się otwierały, jak prowadnice??




_________________

Bandyci Mogą Wszystko




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 lip 2010, 10:35 
***

Rejestracja: 05 cze 2010, 10:09
Posty: 589
Lokalizacja: Zamość (Okolice)
Pojazd: Aprilia SR Minarelli Hor. LC
Właśnie tak robiłem z kanałem wydechowym aby był idealnie pod kolektor wydechowy a ssący rozwiercony idealnie pod króciec więc chyba wszystko ok ponieważ nie są za duże.


Ostatnio zmieniony 19 lis 2011, 15:33 przez John8walker, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 mar 2011, 18:10 
*

Rejestracja: 14 cze 2009, 18:56
Posty: 1
Lokalizacja: stężyca
Pojazd:
fiecio93, mamtakie pytanie gdzie można dostać taką rurke co przychodzi do głowicy w zipp otis 4t
Na 10 zdjęciu z góry u ciebie w górnym lewym rogu taką rurke się przykręca do głowicy gdzie można ją nabyć albo jak ona się nazywa?????


Ostatnio zmieniony 14 mar 2011, 18:11 przez pakier100, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 mar 2011, 19:00 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 kwie 2009, 12:40
Posty: 18
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:
Mam pytanko Czy ktoś mógłby podać wszystkie wymiary które wchodzą w skład portingu :?




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 mar 2011, 22:28 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 lip 2008, 15:18
Posty: 252
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Pojazd:
Nie ma czegoś takiego jak konkretne wymiary. Wszystko robi się pod dany silnik. Poczytaj artykuły na temat tuningu 4T T.Sałka, tam jest poruszony temat głowicy ...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 kwie 2011, 13:11 
*

Rejestracja: 23 mar 2011, 15:47
Posty: 20
Pojazd:
czy w tym tłumiku który jest na zdjęciu jest blokada ?jeżeli tak to jak ją zdjąć?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 lip 2014, 18:23 
*

Rejestracja: 19 lip 2014, 18:19
Posty: 1
Pojazd: Zipp $T
A ja wszystko robiłem według instrukcji i przestał odpalać.Wystrzeliła mi wczoraj świeca wymieniłem jedynie głowicę zgodnie z instrukcją.Pomocy co zrobiłem źle.Pozdrawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 sie 2014, 8:21 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 kwie 2013, 13:22
Posty: 907
Lokalizacja: rzechcino
Pojazd: piaggio nrg
zawory zle ustawione albo rozrzad albo ci łancuszek z wału spadł




_________________

moja YAMAHA zapraszam do sb yamaha-booster-remacik-od-zera-powoli-do-celu-t397350.html


boster numer 2 mbk-booster-nowy-projekt-t408779.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy