Dzisiaj jest 26 lis 2024, 10:10



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 87 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 15 sty 2012, 16:03 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lip 2011, 20:25
Posty: 454
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Kilka osób prosiło mnie żebym zrobił poradnik jak spolerować lakier.

To tak:

Do polerowania lakieru [akrylowego!!!] będzie nam potrzebne:

- Papier 2000

Obrazek

- Papier 2500

Obrazek

Papiery Oczywiście wodne
- Pasta Polerska G3 [ ja takiej użyłem, tempo to się nadaje na smar do nart odrazu mówię]

Obrazek

- ścierka z mikrofibry jak chcemy ładnie lakier ze smug wyczyścić

Obrazek

i ja użyłem Wkrętarki z regulacją obrotów [Makita]

uchwytu na rzep

Obrazek

i futerka polerskiego

Obrazek

W przypadku lakierów perłowych, pokrytych lakierem bezbarwnych, papiery wodne odpadają ponieważ możemy zedrzeć lakier bezbarwny.

Zaczynamy:

Bierzemy plastik który chcemy polerować, dokładnie myjemy go, następnie suszymy.
Bierzemy papier ścierny 2000 i LEKKO z dużą ilością wody robiąc ruchy koła trzemy, do tego trzeba mieć wyczucie ! powtarzamy później 2500 tak samo, ale dosłownie delikatnie jak mamy większe rysy, zacieki, jeżeli rysy są lekkie można pominąć ten punkt.

Przy tarciu papierami BARDZO uważamy na ranty naszego plastiku ponieważ żeby go przetrzeć nie potrzeba wiele.

Gdy nasz plastik będzie skończony papierami, myjemy go, suszymy.

Bierzemy naszą pastę polerską i plastik najlepiej lekko wilgotny, nie mokry.
Nakładamy pastę, rozprowadzamy, ja poczekałem 3min i zacząłem polerować wkrętarką na minimalnych obrotach dokładnie w każdym miejscu po zakończonej operacji, plastik dokładnie umyłem i nawoskowałem, natępnie dokładnie wyczysciłem szmatką z mikrofibry.

Mój lakier miał trochę zacieków i był chropowaty, efekt przed polerką:

Obrazek
Obrazek


i PO:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek



Podczas polerowania lakieru maszynowo, obroty muszą być małe, nie można mocno dociskać żeby nie spalić lakieru !!!

Myślę że poradnik przejrzysty jest.
O niczym raczej nie zapomniałem.

Wszystkie zdjęcia są mojego autorstwa, jedynie pasty, uchwytów itp. z internetu, wszelkie prawa zastrzeżone, kopiowanie zdjęć i całego poradnika bez zgody mojej zabronione. Poradnik napisany przez PrzemekSSP dla www.forum.mieloch.pl

Pozdrawiam.




_________________

Był - FullSport Aerox 97 [*] ->
Był - Mid-Race NrgPower 05 [*] ->
Jest - FullRacing Aerox 00 <33333


Ostatnio zmieniony 15 sty 2012, 16:06 przez PrzemekSSP, łącznie zmieniany 3 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 15 sty 2012, 16:46 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 lis 2010, 12:12
Posty: 230
Lokalizacja: Zabrze
Pojazd:
Bardzo dobry poradnik napewno się przyda przynajmniej mi :D




_________________

MKII Racing SWAP P/G
Aprilia RS 50 Sport




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 sty 2012, 16:48 
**

Rejestracja: 05 lut 2011, 18:19
Posty: 289
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Pojazd:
Papoerami polerowałeś ręcznie?




_________________

Szykujemy się na nowy projekt tym razem 4 kółka.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 sty 2012, 17:12 
***

Rejestracja: 12 sie 2009, 10:54
Posty: 1045
Lokalizacja: Malibu
Pojazd:
przemas995 pisze:
Papoerami polerowałeś ręcznie?


No pewnie że tak, przecież używając wiertarki zdarłbyś cały lakier :roll: Trzeba to robić ręcznie i delikatnie.




_________________

Honda Civic VI lift by mattiz1




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 sty 2012, 17:24 
*

Rejestracja: 23 sie 2010, 12:54
Posty: 167
Pojazd:
mattiz1, to po co potrzebna by mu była wiertarka i to koło jeżeliby polerował ręcznie??




_________________

Sprzedam:
przeciwtalerz polini do minarelli
lampę str8 evo do aeroxa
przedłużkę amortyzatora s6 mianrelli
gg 32138321




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 sty 2012, 17:27 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 lip 2011, 22:49
Posty: 1002
Lokalizacja: Kłodawa
Pojazd: Aprilia Sr + Alfa 146 Ti
Adrian96, polerował pastą mechanicznie... a nie papierami :D
PrzemekSSP, a powiedz mi jak to jest z innymi lakierami? Perła/metalic i za pomocą jakich gąbek (miekka/twarda - która na początek)?




_________________

Ktoś się podszywa pode mnie pod nr gg 41030559!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 sty 2012, 17:46 
*

Rejestracja: 23 sie 2010, 12:54
Posty: 167
Pojazd:
zwtacam honor...




_________________

Sprzedam:
przeciwtalerz polini do minarelli
lampę str8 evo do aeroxa
przedłużkę amortyzatora s6 mianrelli
gg 32138321




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 sty 2012, 18:22 
*

Rejestracja: 20 wrz 2010, 20:36
Posty: 54
Pojazd:
jeśli chodzi o polerowanie to ja robie 1500 na mokro później 2500 to starczy i później tak jak kolega ja używam innej pasty ale takiej też można




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 sty 2012, 18:40 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lip 2011, 20:25
Posty: 454
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Adrian96, ręcznie, wiertarką by było po lakierze, wkrętarka była mi do gąbki i wcierania pasty,

Zwol4, z lakierami perłowymi napisane jest, tak samo tylko bez papierów, gąbka do każdego rodzaju lakierów miękka, twardą możesz porysować.

damianoss94, wolę porobić dłużej a 2000 i 2500, mniej rys jest. :)




_________________

Był - FullSport Aerox 97 [*] ->
Był - Mid-Race NrgPower 05 [*] ->
Jest - FullRacing Aerox 00 <33333




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 sty 2012, 19:33 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 cze 2011, 21:20
Posty: 494
Lokalizacja: Pszczyna/Mizerów
Pojazd:
No i dzieki Świetny poradnik :mrgreen:




_________________

Derbi Senda DRD Evo
Zapraszam :D

http://www.senda.pl/viewtopic.php?f=33&t=13056




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 sty 2012, 19:36 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lip 2011, 20:25
Posty: 454
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
kucharz, Nie ma problemu, wkrótce więcej poradników odemnie, min, jak wymienić wał etc. :]




_________________

Był - FullSport Aerox 97 [*] ->
Był - Mid-Race NrgPower 05 [*] ->
Jest - FullRacing Aerox 00 <33333




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 sty 2012, 21:07 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 paź 2010, 16:24
Posty: 3001
Lokalizacja: Słopnice
Pojazd: nissan
PrzemekSSP pisze:
jak wymienić wał

Już jest taki poradnik, co prawda w minarelli ale zasada jest taka sama. :wink:

Co do twojego poradnika to bardzo dobry.Za ten poradnik powinni Ci anulować 1 ostrzeżenie (warna).Ale ja nie jestem adminem więc nic mi do tego :/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 sty 2012, 21:13 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lip 2011, 20:25
Posty: 454
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Jest poradnik ale mało zdjęć jest, nie zaszkodzi zrobić drugi.

Co do tego warna to bym się nie obraził jak teraz jakiś mod czy admin to czyta :D




_________________

Był - FullSport Aerox 97 [*] ->
Był - Mid-Race NrgPower 05 [*] ->
Jest - FullRacing Aerox 00 <33333




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 sty 2012, 21:54 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 lis 2010, 11:55
Posty: 2
Lokalizacja: Międzybórz :)
Pojazd: Yamaha Aerox
Kurde, podoba mi się ten poradnik. :) A nie wiesz jak jest w przypadku Candy? Nie był malowany bezbarwnym, więc można tak jak akryl, tak? :)
Ja się tylko obawiam że przy moim szczęściu zjadę lakier do podkładu xD




_________________

Pomarańczka ;*


Ostatnio zmieniony 15 sty 2012, 22:02 przez Roost., łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 sty 2012, 21:57 
**

Rejestracja: 21 cze 2010, 21:01
Posty: 267
Pojazd:
Zapomniałeś dodać, że trzeba od czasu do czasu zwilżyć powierzchnie polerowaną wodą, bo inaczej można spalić lakier.




_________________

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=70326 NRG :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 sty 2012, 22:02 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lip 2011, 20:25
Posty: 454
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Przeczytaj od początku do końca, napisane jest że plastik najlepiej wilgotny i polerować małymi obrotami i nie dociskać bo można spalić lakier -,-




_________________

Był - FullSport Aerox 97 [*] ->
Był - Mid-Race NrgPower 05 [*] ->
Jest - FullRacing Aerox 00 <33333




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 sty 2012, 22:08 
**

Rejestracja: 21 cze 2010, 21:01
Posty: 267
Pojazd:
Polerując G3 to nie najlepiej a konieczne jest użycie wody i nie tylko na początku, ale w czasie pracy również.




_________________

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=70326 NRG :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 sty 2012, 22:12 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 lis 2010, 11:55
Posty: 2
Lokalizacja: Międzybórz :)
Pojazd: Yamaha Aerox
PrzemekSSP, odpowiedz mi jeszcze czy jest możliwość zdarcia lakieru ? :mrgreen: Może dla bezpieczeństwa polerować samym 2500? ^^




_________________

Pomarańczka ;*




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 sty 2012, 22:31 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lip 2011, 20:25
Posty: 454
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Jest możliwość, oczywiście, możesz trzeć 2500 będziesz to robił dłużej ale większa pewność że lakieru nie zedrzesz, lecz smiało 2000 można polerować tylko z wyczuciem nie dociskać mocno papieru :)




_________________

Był - FullSport Aerox 97 [*] ->
Był - Mid-Race NrgPower 05 [*] ->
Jest - FullRacing Aerox 00 <33333




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 sty 2012, 23:41 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 lis 2010, 11:55
Posty: 2
Lokalizacja: Międzybórz :)
Pojazd: Yamaha Aerox
PrzemekSSP, ok, dzięki. Czyli delikatnie przejadę 2000, a potem 2500. :) Mam nadzieję, ze efekt będzie ok, a ''baranek'' zniknie. ;p




_________________

Pomarańczka ;*




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 87 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



cron Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy