Dzisiaj jest 11 lut 2025, 22:12



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 31 gru 2013, 15:24 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lut 2012, 19:37
Posty: 39
Lokalizacja: Bydzia
Pojazd:
Witam wszystkich mam spory problem z moją apką: / Zacznę od tego ,że jak ją kupiłem chodziła na aluminiowym króćcu z gaźnikiem SHA 14mm. Przelot tego króćca jest bardzo mały nie dało się włożyć małego palca ,kręciła na tym gaźniku i króćcu max 10-11 tys. obrotów na luzie. Niektórzy uważają ,ze apki miały gazioly 12mm a potem 16mm to jest nie prawda wrzucam cytat z wikipedi :

"W 2003 roku motorower zmodyfikowano w celu uzyskania normy emisji spalin Euro 2. Zastąpiono prosty gaźnik Dellorto SHA 14.12 bardziej precyzyjnym Dellorto PHBN 16."

Jeśli ktoś nie wierzy link : http://pl.wikipedia.org/wiki/Aprilia_RS_50

Postanowiłem więc zmienić króciec i gaźnik kupiłem króciec motoforce z dużo większym przelotem ( gumowy ! ) do tego używany gaźnik 16 PHBN z tzr , oczywiście nie obyło się bez problemów wejście na filtr powietrza jest bardzo dziwny w gaźniku który miałem i różni się od tego który jest w 16mm. (niżej dam link do zdjęć jak to wygląda) Na początku gaźnik okleiłem izolacją zostawiając małe szparki żeby powietrze się dostawało ( zakleiłem wejście na filtr powietrza) Odpaliłem , chodzi ! apka się rozgrzała przejechałem się no i na prawdę była różnica apka wpinała się na ładne obroty na luzie kręciła około 14 tys. No więc przyszedł czas żeby założyć filtr ,zrobiłem przejściówke żeby podpasować ładnie filtr założyłem i nie chce chodzić :C Gaźnik nic nie reaguje na regulacje powietrzem , ładnie zapala kręci wysokie obroty ale co chwile gaśnie nie wiem czym to jest spowodowane. Mam prośbę do osób które posiadają taką apke i mają gumowy króciec z gaziolem 16mm jak u was wygląda filtr i przejście do gaźnika od filtra ??


Zdjęcia dellorto SHA 14mm ( taki miałem przed ) : http://tablica.pl/oferta/aprilia-rs-50- ... 34575228c6


Gaźnik dellorto PHBN 16mm ( taki kupiłem ) : http://allegro.pl/yamaha-x-limit-xsm-se ... 46075.html


Zastanawia mnie jak wygląda filtr powietrza rs 50 już przy oryginalnym gaźniku 16mm jak ktoś ma fotki proszę BARDZO o wysłanie to Ważne !

( aukcje internetowe ,które powyżej udostępniłem są tylko przykładowe to nie są moje części ,ale moje wyglądają identycznie !! PROSZĘ O POMOC czy gaźnik który kupiłem jest zły czy po prostu coś musze zrobic z filtrem ? !!




_________________

Piaggio NRG Mc3 2004 AC
Mechanika :
Wydech Stage6 Pro Replica
Sprężyna dociskowa Stage6 Medium
Pasek Stage6 Pro
Wariator stage6 sport pro
Sprzęgło RMS Racing
Dzwon malossi


NRG wbijać !!!
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=274892


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 31 gru 2013, 15:57 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 kwie 2010, 20:44
Posty: 1516
Pojazd: C4
Coś z tym gaźnikiem 16 jest nie tak. Spróbuj go dokładnie wyczyścić. Jaką miałeś dysze w 14, a jaka teraz jest w 16?
Sam mam ori gaźnik 14 i nie narzekam na niego, według mnie jest optymalny co do serii.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 gru 2013, 16:06 
*

Rejestracja: 30 lis 2013, 15:42
Posty: 8
Pojazd: ApriliaRallyYamahaDTOpelVectra
Siema, jak ci odpaliła to dobry znak. A próbowałeś znów zdjąć filtr i odpalić tak jak poprzednio? Znalazłem jakieś zdjęcie: http://imageshack.us/a/img21/6926/img278i.jpg

Zapodałeś fotkę tego gaźnika, z tego co widzę to masz normalny kranik nie na podciśnienie. Musisz zatkać podciśnienie te co idzie przed samym króćcem (chyba, że masz tą wersje z zatkanym podciśnieniem). I pierwsze co robisz jak ci nie chce odpalać, to sprawdzaj jak świeca wygląda, czy jest zakopcona/zaolejona od mieszanki, zalana czy sucha. Pobaw się też ustawieniem iglicy i zobacz czy ssanie się domyka całkowicie. Też tak może być, że ten filtr jest pod pasowany przepustowością pod ten stary gaźnik 14mm.. Pozdro




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 gru 2013, 16:31 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 paź 2012, 18:29
Posty: 282
Pojazd:
Sproboj kupic stozek zwykly chinski za 20zl lub pozycz od kogos.
Jezeli bd na stozku nie bd dzialalo to musisz rozebrac gaznik.




_________________

Zapraszam do Tzr (komentowac ,doradzac itp.)

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p=2340960#2340960




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 gru 2013, 16:45 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lut 2012, 19:37
Posty: 39
Lokalizacja: Bydzia
Pojazd:
kEru! pisze:
Coś z tym gaźnikiem 16 jest nie tak. Spróbuj go dokładnie wyczyścić. Jaką miałeś dysze w 14, a jaka teraz jest w 16?
Sam mam ori gaźnik 14 i nie narzekam na niego, według mnie jest optymalny co do serii.


w 14 mm miałem 75 dysze , i był problem w tym ,ze na 4,5,6 biegu nie mógł przebić 8 tys obrotów jakby miał za mało paliwa ,a w 16mm włożyłem dysze 95 tak jak ma mój kolega w tzr i mu leci 105 licznikowe. Sprawdzałem świece i jest wszystko ładnie dawka jest ok ale z tym powietrzem coś jest nie halo :/

-- 31 gru 2013, o 16:45 --

Pele23NON pisze:
Siema, jak ci odpaliła to dobry znak. A próbowałeś znów zdjąć filtr i odpalić tak jak poprzednio? Znalazłem jakieś zdjęcie: http://imageshack.us/a/img21/6926/img278i.jpg

Zapodałeś fotkę tego gaźnika, z tego co widzę to masz normalny kranik nie na podciśnienie. Musisz zatkać podciśnienie te co idzie przed samym króćcem (chyba, że masz tą wersje z zatkanym podciśnieniem). I pierwsze co robisz jak ci nie chce odpalać, to sprawdzaj jak świeca wygląda, czy jest zakopcona/zaolejona od mieszanki, zalana czy sucha. Pobaw się też ustawieniem iglicy i zobacz czy ssanie się domyka całkowicie. Też tak może być, że ten filtr jest pod pasowany przepustowością pod ten stary gaźnik 14mm.. Pozdro



Odpala pięknie " na dotyk" ale gaśnie. Świeca jest idealna czyli dawka jest miód. Zdjęcie które wysłałeś mnie dziwi bo kumpel ma tzr i właśnie ma tak przy gaźniku taka rurka idzie , najpierw spróbowałem samą rurkę przyczepić do mojego filtra (pasuje) ale filt jest uniesiony trochę w górę i nie można baku założyć tak samo z filtrem od tzr jest za duży. Przed chwilą natknąłem się na to zdjęcie : http://forum.scigacz.pl/files/1152482818_1_166.jpg

taka plastikowa przedłużka wygląda na to ,ze tak właśnie mają apki seryjnie z gaziolem 16mm i wtedy seryjny filtr pewnie podchodzi zdjęcie filtra : http://tablica.pl/oferta/filtr-powietrz ... 4diBL.html


Na zdjęciach widać jaki ma duży otwór .




_________________

Piaggio NRG Mc3 2004 AC
Mechanika :
Wydech Stage6 Pro Replica
Sprężyna dociskowa Stage6 Medium
Pasek Stage6 Pro
Wariator stage6 sport pro
Sprzęgło RMS Racing
Dzwon malossi


NRG wbijać !!!
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=274892




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 gru 2013, 17:15 
*

Rejestracja: 30 lis 2013, 15:42
Posty: 8
Pojazd: ApriliaRallyYamahaDTOpelVectra
Czyli jednak to jest zdjęcie TZR nie RS, wszystko mówisz działa, odpalasz i po chwili gaśnie, spróbuj odpalić na ssaniu. Jest tam membrana czy tylko króciec jako dolot do cylindra? A co do tego reduktora/przejścia na filtr to może być to, tylko nie kojarzę żeby to było przy tych gaźnikach. Musisz sam spróbować zrobić jakieś przejście między gaźnikiem a filtrem.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 gru 2013, 17:36 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lut 2012, 19:37
Posty: 39
Lokalizacja: Bydzia
Pojazd:
Pele23NON pisze:
Czyli jednak to jest zdjęcie TZR nie RS, wszystko mówisz działa, odpalasz i po chwili gaśnie, spróbuj odpalić na ssaniu. Jest tam membrana czy tylko króciec jako dolot do cylindra? A co do tego reduktora/przejścia na filtr to może być to, tylko nie kojarzę żeby to było przy tych gaźnikach. Musisz sam spróbować zrobić jakieś przejście między gaźnikiem a filtrem.



No właśnie zrobiłem sam przejście szczelne i nie działa właśnie na filtrze seryjnym z moim przejściem. A właśnie ssania nie montowałem bo nie mam linki , poprzedni gaźnik 14mm SHA miał takie dziwne ssanie. Może coś z tym ssaniem nie teges , zobacze pokombinuje jeszcze , gaźnik kupiłem za 50zł z wyglądu to stan idealny ale może ma jakąś ukrytą wade w końcu za 50zł takich gaźników i w dodatku w tak zajebistym stanie wizualnym się nie sprzedaje :/ Może trafi mi kupić kolejny gaźnik.

-- 31 gru 2013, o 17:36 --

Pele23NON pisze:
Czyli jednak to jest zdjęcie TZR nie RS, wszystko mówisz działa, odpalasz i po chwili gaśnie, spróbuj odpalić na ssaniu. Jest tam membrana czy tylko króciec jako dolot do cylindra? A co do tego reduktora/przejścia na filtr to może być to, tylko nie kojarzę żeby to było przy tych gaźnikach. Musisz sam spróbować zrobić jakieś przejście między gaźnikiem a filtrem.



Tak jest membrana.




_________________

Piaggio NRG Mc3 2004 AC
Mechanika :
Wydech Stage6 Pro Replica
Sprężyna dociskowa Stage6 Medium
Pasek Stage6 Pro
Wariator stage6 sport pro
Sprzęgło RMS Racing
Dzwon malossi


NRG wbijać !!!
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=274892




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 gru 2013, 19:06 
*

Rejestracja: 30 lis 2013, 15:42
Posty: 8
Pojazd: ApriliaRallyYamahaDTOpelVectra
Wiesz z tymi gaźnikami to jest niezła bajka :P Ja u siebie w Aprili regulowałem i ładnie jeździła i odpalała. Podchodzę na drugi dzień i żadnej reakcji, nie wiadomo o co chodzi. Już się nauczyłem tego aby analizować świece zanim coś rozgrzebie. I tu jest w tym sporo racji, bo możesz kopniakiem tak kopać żeby zalać świece a możesz odpalić za pierwszym, wszystko tkwi w sile i sposobie. O co mi chodzi, ogólnie o sprawdzenie czy paliwo dochodzi do świecy. Jeśli ci zapala a po chwili gaśnie to jest tak, że dostaje odpowiednią dawkę paliwa i powietrza na prawidłowe odpalenia a później to już musisz ze słuchu wybadać czy braknie mu powietrza czy paliwa, jeśli momentalnie ucina po rozpaleniu to będzie paliwo a jeśli buczy i nie chce wejść na obroty to powietrze. Przyszedł mi do głowy pomysł abyś sobie przeczyścił kranik. Nie raz było tak, że ktoś regulował gaźnik a miał zabrudzony kranik. Jak wszystko będzie grać to wstaw ponownie stary gaźnik i jeśli będzie chodził jak ostatnio, to moim zdaniem masz problem z właściwym wyregulowaniem albo masz nieodpowiedni filtr i membranę...A i sprawdź sobie jeszcze masę i iskrę na świecy i czy iglicy nie masz zakrzywionej.

P.S. Może być tak, że gaźnik ma wadę ukrytą.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy