Z reguły do twardej sprężyny daje się cięższe rolki, ale nikt Ci tego nie zagwarantuje. Dlatego nie zaczynaj regulacji od dupy strony.
Pierwsze co wypadałoby zrobić to zakupić sportowy wydech
Podciągnąć mu obroty twardszymi sprężynkami sprzęgła
Dopiero teraz założyć twardszą sprężynę centralną , jeśli sprzęgło będzie się otwierać za wcześnie.
i na końcu regulować rolkami moment obrotowy.
Lekkie rolki będą szybciej obracać sprzęgło, które otworzy się pierwsze, a więc pasek nie będzie dość naciągnięty, żeby później go wypchać na wariatorze i może też się po nim ślizgać.
Zakladając lekkie rolki do twardej sprężyny centralnej, może też dojść do tzw dziur w przyśpieszeniu, czyli... Lekkie rolki będą szybko kręcić sprzęgłem, ale twarda sprężyna będzie wolniej otwierać sprzęgło. Co może pozwolić obrotami na wyciśnięcie trochę paska na wariatorze, między czasie, ale rozłożenie siły może się okazać nierównomierne i będzie skutkowało, wysokimi obrotami , jednak brakiem mocy na kole do rozwinięcia maksymalnej prędkości. Przykładowo... Ładnie się rozpędzisz do 65km/h a potem ściana, dopiero górka pozwoli Ci się rozpędzić do 80km/h, a na prostej znowu zwolni.
Najlepszym rezultatem będzie, kiedy pasek będzie dobrze naciągnięty, czyli wpierw zacznie się podnosić po wariatorze i jednocześnie powoli będzie otwierać się sprzęgło. Taka regulacja da Ci pewność, że będziesz mieć dobry start i żadnych dziur później w przyśpieszeniu przy full manetce.
Przykład na tym vid :
https://www.youtube.com/watch?v=2VcdnM5l5b4