Dzisiaj jest 26 lis 2024, 18:55



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 06 wrz 2015, 0:06 
*

Rejestracja: 05 wrz 2015, 23:27
Posty: 3
Lokalizacja: Dal
Pojazd: piaggio typhoon 50
Witam wszystkich serdecznie .

Piaggio typhoon50 z 2011 przebieg 8500 km , wpada w wibracje pomiędzy 40 a 50 . Odczuwam to jako wibrowanie pulsacyjne . Nadwozie wpada w lekki rezonans. Poza tym zakresem prędkosci , ustają. Dzwon sprzęgła ma bicie ,, na boki ,, około 0,8 mm. Dzwon równy na powierzchni ciernej , nie pofładowany , nie przebarwiony. Wałek sprzegłowy , prosty. Czop wału również . Luzu na łożyskach wałka i czopie wału nie ma. Tłumik oryginalny jeszcze ze ,, ślepą kiszką ,, . Urwana jedna śruba mocujaca z boku. Siedząc na podnóżkach i rozkręcając manetkę do oporu , żadnych wibracji. Pracuje znakomicie w każdym zakresie predkości . Opona tylna ma bicie góra dół ok. 3 mm, przednia ok 2 mm. Felgi proste.

Tragedii strasznej z tym nie ma . Może ktoś poradzi , nie mam juz pomysłu... :? Dzięki za pomoc.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 06 wrz 2015, 0:29 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 lut 2012, 13:38
Posty: 1668
Lokalizacja: Pasłęk
Pojazd: Bora VR5 2.3
Dokręć wszystko , i sprawdź czy łożysko główki się nie skończyło




_________________

Regulamin ! :D regulamin-forum-t3.html

Polerowanie Felg i Przerabianie lamp

http://imgur.com/a/8DTBO




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 wrz 2015, 8:20 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 gru 2012, 17:59
Posty: 3719
Lokalizacja: Radom
Pojazd: Kymco Zx & Aprilia Sr R
Dokładnie , sprawdź jeszcze wachacz silnika , czy nie ma luzów itd.




_________________

Kymco Zx Swap p/g . Zajrzyj ! ---> http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=339884

Aprilia Sr R 05' Zajrzyj ! ---> post2607571.html#p2607571

FunPage : https://www.facebook.com/SR05R




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 wrz 2015, 9:39 
*

Rejestracja: 05 wrz 2015, 23:27
Posty: 3
Lokalizacja: Dal
Pojazd: piaggio typhoon 50
Dzieki za odpowiedz. Rozumiem że mam sprawdzić łożysko główki korbowodu. Wachacz dokręcony. Wszystko dokrecone. Ogólnie to stan sprzętu jest prawie że salonowy. Bardzo ładnie utrzymany. Kupiłem go z 8 tys przebiegu. Odblokowałem wariator. Zmieniłem pasek , oryginał włoski. Został tłumik do wymiany lub do usuniecia slepej kiszki. Z gażnikiem nie kombinowałem nic . Lata 70 na prostej. Pali 2,5 . Na podnóżkach siedząc i rozkręcając go stopniowo i gwałtownie aż do oporu pracuje gładko aż miło . Wiem że to może być złudne ponieważ silnik nie ma obciążenia jakie ma podczas normalnej jazdy. Czyli co dzwonu się nie czepiać z tym minimalnym biciem na boki ?

-- 06 wrz 2015, 10:39 --

Jeszcze wspomnę o łożysku podpierającym wałek sprzegłowy w pokrywie . Również brak luzów .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 wrz 2015, 20:20 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 gru 2012, 17:59
Posty: 3719
Lokalizacja: Radom
Pojazd: Kymco Zx & Aprilia Sr R
Jeśli dzwon rusza się z całym sprzęgłem na boki to norma - silnik p/g :) I tak podtrzymuje to łożysko w pokrywie przekładni więc po skręceniu nie ma prawa nic się ruszać.

Hmm.. Dziwne że taki przebieg , a taki problem wystąpił , wątpię żeby w takim razie były powybijane silent blocki czy coś takiego.

Reszta sprzegla nie jest krzywa itd. ? Chodzi o to że np. czy korektor momentu obr. jak obraca się czy nie bije itd. ?

Ew. Czy nie siadło łożysko w korektorze momentu obr. ? Chociaż to dziwne by było przy takim przebiegu , ale wszystko jest możliwe.




_________________

Kymco Zx Swap p/g . Zajrzyj ! ---> http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=339884

Aprilia Sr R 05' Zajrzyj ! ---> post2607571.html#p2607571

FunPage : https://www.facebook.com/SR05R




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 wrz 2015, 18:00 
*

Rejestracja: 05 wrz 2015, 23:27
Posty: 3
Lokalizacja: Dal
Pojazd: piaggio typhoon 50
Tak też się dziwię . Wezmę pneumata i odkręcę dzwon któregoś wolniejszego dnia , zajrzę do tego korektora i ocenię stan łożyska wewnątrz. Dam znać.

-- 11 wrz 2015, 19:00 --

Sprawdzone. Zdemontowałem wariator i sprzęgło . Łożysko korektora bez zarzutu. Cała reszta też. Tak jak wspomniałeś za młody sprzęt na takie dolegliwości. Przyczyną była urwana śruba od mocowania wydechu. Na razie zabezpieczone profilaktycznie .Wibracji ani śladu. Pózniej muszę rozwiercić pozostałości śruby w karterze. Zastosować nową śrubę. Cieszę się jak dziecko bo używam skutera codziennie do pracy i nie dawało mi to spokoju. Tym bardziej że mam go raptem drugi miesiąc. Dzięki wszystkim za pomoc i pozdrawiam :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 13 lut 2016, 16:29 
*

Rejestracja: 07 wrz 2015, 18:45
Posty: 8
Pojazd: skuter
witam, mam pytanie czy w swoim piaggio typhoon 2011rok masz odblokowany gaźnik ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy