Dzisiaj jest 15 lis 2024, 13:46



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 25 maja 2014, 10:21 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 kwie 2010, 15:08
Posty: 1428
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Pojazd: Matrix LC
Witam, czy przełożenia Top Racing wtórne + pierwotne mają sens przy streetrace ?
Wg. moich skromnych obliczeń wychodzi na to że mają one 9,3 obr dzwonu na 1 obrót koła
Dodam że przy seryjnych przełożeniach mam ok 14,5 / 15 obrotów dzwonu.

Czy w ogóle opłacalny jest zakup przełożeń ?




_________________

Hebo Manston Replica
Stage6 Pro Replica <niedługo C21>
Wał Top Racing Evo NG
Polini Speed Controll
Polini For Race 3g
Tec CNC
Tec Black Edition 21
Polini Air Box
Malossi X-Special
<zawór> Polini Evolution
<króciec>Polini 21mm


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 02 cze 2014, 7:51 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 paź 2010, 10:39
Posty: 433
Pojazd:
W Matrixie warto zmienić przełożenia, bo seryjne są blokowane. Pytanie tylko na jakie. Sam długo jeździłem na 10/1, ostatnio zmieniłem na oryginalne 13/1 i moje wnioski są następujące:
-im więcej obrotów sprzęgła na obrót wału, tym cięższe można dać rolki (mniejsze spalanie, cichsza praca silnika, niski vmax, ale za to większe możliwości regulacji napędu przy niskich i średnich prędkościach)
-im mniej obrotów sprzęgła na obrót wału, tym lepszy v-max - kosztem przyśpieszenia, żeby przywrócić przyspieszenie, trzeba wyżej wykręcić silnik lżejszymi rolkami o 1-2 tys. obr/min (wzrasta spalanie, głośność oraz v-max), nie da się spokojnie jeździć na takim setupie z niskimi i średnimi prędkościami, manetka jest albo on na maksa albo off, za to ładnie sunie "na luzie" w okolicach 90-105 km/h

Które przełożenia są lepsze krótsze, czy dłuższe, to zależy kto jaki ma styl jazdy. Jak lubisz dawać po manecie bierz długie ale nie dłuższe niż 10/1, jak lubisz pobujać się niekoniecznie z maksymalną prędkością weź krótsze, ogólnie ja bym celowal pomiędzy 10/1 i 13/1. Jeszcze jedna sprawa: bierz cały komplet, czyli pierwotne + wtórne. Wymiana samych pierwotnych, lub samych wtórnych, może spowodować nierównomierny rozkład sił na zębatkach, przez co może wystąpić efekt hamowania przełożeniami. Pozdr




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy