Dzisiaj jest 11 lis 2024, 13:19



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14298 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 345, 346, 347, 348, 349, 350, 351 ... 715  Następna
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
Post: 09 cze 2012, 17:24 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lut 2007, 19:25
Posty: 592
Pojazd: E90 w dizlu
Warto. Po drugie takie deptanie na najniższych możliwych obrotach niewiele ma wspólnego z ekonomią, najtaniej wychodzi w zwykłych benzynkach zazwyczaj jazda miedzy 2 a 3 tys obr, silnik nie ma już tak ciężko, a obroty są nadal niewysokie, czyli nie ma zbyt wielu wtrysków/min, taka jazda nie jest też zabójcza dla silnika ;)


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 09 cze 2012, 21:56 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 sty 2011, 20:40
Posty: 302
Lokalizacja: Myślenice
Pojazd:
Ekonomiczna jazda to 6 bieg, 1500 obr, 110 km/h :D mówię tu o dieslu, w benzyniaku 1500 obr to by się tylko toczył :D
Poza tym ciężko połączyć ekonomię i przyjemność z jazdy silnikiem benzynowym... Benzyniak po prostu lubi wysokie obroty :D

Co do LPG, to nie ważne czy się ciśnie czy nie, w każdym zakresie obrotów temp. spalania jest wyższa niż na benzynie... moje zdanie jest takie, że kto wkłada gaz to po prostu dużo jeździ...bo na jazdę na krótkie odcinki gaz nie zdaje egzaminu, bo zanim się to przełączy...szczególnie w zimie.


Ostatnio zmieniony 09 cze 2012, 21:59 przez krystek023, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 cze 2012, 22:23 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lut 2007, 19:25
Posty: 592
Pojazd: E90 w dizlu
Wiadomo, że w każdym zakresie temperatura jest wyższa, tyle że EGT jest niższe jak jedziesz sobie 90 na 5 biegu niż jak poganiasz vmaxem autobaną i o ile przy tych 90 nie jest to zjawisko aż tak szkodliwe (bo gorzej zawsze jest) o tyle przy pałowaniu motoru jest wręcz zabójcze ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 cze 2012, 23:03 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 cze 2009, 23:25
Posty: 1409
Lokalizacja: Płock
Pojazd: mamy, taty i siostry
krystek023, to co to za samochód? :D
W passku mam na 6 biegu trochę ponad 2000obr/min przy 110km/h.

Zdradź mi sekret :D Bo to już full ekonomia :D



Ale dodam od siebie, że dieslem najlepiej jeździć na obrotach w przedziale 1800-2300obr/min. Najekonomiczniej i silnikowi lekko się pracuje.
Z nowszymi już inaczej jest.
Mondeo najmniej mi spalało, jak kręciłem do 3000obr/min. 2500 to było minimum.
Passkiem podobnie się jeździ.
A Vectrą zmienie przy ok. 2000obr i też jest w miarę. Ale lepiej się jeździ do tych 2300. Lepsza kultura pracy silnika.


A benzynowcami, to z reguły do 3500 jeździłem i wychodziło w miarę ekonomicznie i żwawo.
Poniżej 3000 to idzie zamulić silnik przy nagłym dodaniu gazu.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 cze 2012, 10:24 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 sty 2011, 20:40
Posty: 302
Lokalizacja: Myślenice
Pojazd:
lucek15,Peugeot 407 2.0 HDI FAP :D (136 KM) :D (oczywiście nie mój :D)
to 110 km/h to oczywiście na prostej drodze i jak nikt nie blokuje :D wtedy się płynie :D

Co do silnika benzynowego to poniżej 2 tyś obr nie ma co jechać :D najlepiej koło 3000 :D Np. moje clio poniżej 2000 obr wgl nie pojedzie, bo zacznie nim szarpać i trzeba redukować ( coś jest zrypane), ale poza tym najlepiej "ciągnie" w przedziale 3-4 tyś obr :D Potem to tylko wyje :D




_________________

ostry-jezdziec pisze:
Doni a nie zastanawiales sie zeby poprostu strzelic przy niej z tlumika?odrazu by zwróciła uwage na ciebie.Wtedy byś pokazal co umiesz i była w szoku.I wtedy jest twoja


F*ck yeeahh !




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 cze 2012, 15:07 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lut 2007, 19:25
Posty: 592
Pojazd: E90 w dizlu
Ja swoją benzynką zazwyczaj po mieście (jeżdżę dynamicznie ale bez szaleństw) jeżdżę między 1800 a 3500 obr, na trasie między 2000 a 6400 obr ;) Jak się toczę za kimś 65 po płaskim to wrzucam 5 i mam 2000 obr, nie protestuje, jak trzeba wyprzedzić to od 4000 w górę. Generalnie ja się staram dostosowywać do warunków i do aktualnych potrzeb także nie mam obrotów przy których stale zmieniam, jak czuję że trzeba to zmieniam ;)


krystek023, Jak jeździłem 407 2.0 hdi w manualu to przy 110 miał coś koło 2000 obr, to jest automat ? Ale ogólnie te nowe autka mają dość długie przełożenia (zazwyczaj). Jak jeździłem nową F10 520d to tam przy 200 km/h na 8 biegu (aftomat ZF) były 3000 obr (2.0 diesel i duże limo :D), z tego co wiem to nowe 530d ma jeszcze dłuższą skrzynię. A w 206 1.4 hdi przy 130 były już 3000 obr :P




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 cze 2012, 18:46 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 sty 2010, 18:40
Posty: 477
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pojazd:
Wróciłem przed chwilą z trasy. Na licznik nabiło równo 450km., 400 trasa, 50 miasto. Auto Chevrolet Kalos 1.4. Jazda była od 2 do 4 tyś obr. Spalanie mi wyszło 5l/100km :mrgreen: benzyny 92 oktanowej co lepsze :lol:. Prędkość w trasie to od 90 do 120km/h wg gps-u.

Nie będę ukrywał ale jestem zszokowany tym wynikiem.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 cze 2012, 20:56 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lut 2007, 19:25
Posty: 592
Pojazd: E90 w dizlu
Ile to jajko waży ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 cze 2012, 21:36 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 sty 2011, 20:40
Posty: 302
Lokalizacja: Myślenice
Pojazd:
mati590, to jest manual 6 biegowy :D Aż żałuje, że nie mam diesla :D Ale już wiem, że po clio będzie jakieś HDI :D To jest normalnie luksus, przyciśniesz to ładnie leci, cichutko w środku :D tak powinno być :D czego brakuje np. w TDI...szczególnie jeśli chodzi o wyciszenie.




_________________

ostry-jezdziec pisze:
Doni a nie zastanawiales sie zeby poprostu strzelic przy niej z tlumika?odrazu by zwróciła uwage na ciebie.Wtedy byś pokazal co umiesz i była w szoku.I wtedy jest twoja


F*ck yeeahh !




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 cze 2012, 21:36 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 sty 2010, 18:40
Posty: 477
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pojazd:
Coś około tony.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 cze 2012, 22:07 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 cze 2009, 10:21
Posty: 638
Pojazd:
Panowie potrzebne jakies autko miejskie dla cioci.
benzynka tak do 14-15k




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 cze 2012, 22:10 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 mar 2008, 12:54
Posty: 1151
Lokalizacja: Mrągowo
Pojazd: Wir leben Autos
Dziś po 193km od pełnego tankowania zalałem swoją furmanę- weszło 16l a tankuję non stop Vervę 98 :cool: . Można powiedzieć, że 8.5l na 100km mi on jara heh.




_________________

Obrazek
"Tuskobus to ściema, szczaw jest prawdą."




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 cze 2012, 22:14 
***

Rejestracja: 02 lut 2010, 20:57
Posty: 1126
Lokalizacja: WLKP
Pojazd: Coś co ma 4 kółka..
czarekcw, odstąp mi trochę wachy :D
Mi wczoraj żydek się zaświecił.. :(




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 cze 2012, 22:16 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 mar 2008, 12:54
Posty: 1151
Lokalizacja: Mrągowo
Pojazd: Wir leben Autos
Darex, chciałoby się :mrgreen: . Teraz przez tydzień pojeżdże bez tankowania i znowu ponad 2 stówki pójdą w pisstu :) . A kasy coraz mniej heh, dobrze że mam trochę złomu to się sprzeda :mrgreen:




_________________

Obrazek
"Tuskobus to ściema, szczaw jest prawdą."




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 cze 2012, 22:17 
***

Rejestracja: 02 lut 2010, 20:57
Posty: 1126
Lokalizacja: WLKP
Pojazd: Coś co ma 4 kółka..
czarekcw pisze:
chciałoby się

A no... ^^
Ja nie tankuję póki co, bo jutro odstawiam machinę do mechasa :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 cze 2012, 12:48 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lut 2007, 19:25
Posty: 592
Pojazd: E90 w dizlu
krystek023, HDi poza małymi wyjatkami to dobre diesle i w miarę przyjemne w jeździe. Ja teraz jeśli nie będę miał siana na megi 2.0 dCi to się chyba skusze na 307 FL 1.6 hdi 90+program (90 nie ma ani DM ani VNT ani FAP, wtrysk boscha i turbo o stałej geo, także to jest diesel nie do zajechania do tego mało pali-o to mi właśnie chodzi).Ale sprawdź sobie bo głowe daje ze w 407 2.0 hdi 136 przy 110 jest cos koło 2000 obr, jeszcze nawet teraz specjalnie jakiś filmik obejrzałem ;)

Asaroth, Bardzo mało spalił, to mój benzyniak o podobnej masie przy takiej jeździe z pół litra wiecej spokojnie by potrzebował (inna sprawa że mi na codzień pali ~7:D). A spalanie mierzone na stacji do któegoś tam odbicia czy komp? Bo kompy też czasami są niezłymi bajkopisarzami, coś o tym wiedzą użytkownicy E46 :D Potrafi zaniżyć prawie o cały litr.

Co do paliwa to to jest ciężka sprawa, mi na przykład w maju wyszło 2000km to policzcie sobie ile kasy kosztował mnie jeden miesiac, a zazwyczaj 1500 w miesiącu robię ;) Dlatego teraz jak będę zmieniał furę to nie kupię większej beny tylko (niestety) diesla, bo te 7l to dla mnie taka granica, no 8l już max, bo jeśli sobie kupię coś co przy moim bucie spali 11-12 to portfel będzie chudł w oczach.


Ostatnio zmieniony 11 cze 2012, 12:50 przez mati590, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 cze 2012, 18:57 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 sty 2010, 18:40
Posty: 477
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pojazd:
mati590, Akurat ten samochód nie ma komputera :D.
Ale i w trasie kończy się jego mega oszczędność. W mieście zmienia się w niezłego ssaka. Zejście poniżej 9l graniczy z cudem.

I potrzebuję danych o 3 silnikach.

1.9 TD 90 koni z S40-tki starej
2.0 TD 90 koni z Avensisa 1gen
2.0 TDI 110 koni z Avensisa 1gen.

Czy komuś przewinęły się przez ręce takie motory ?




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 cze 2012, 19:00 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 wrz 2009, 8:12
Posty: 1770
Lokalizacja: Warka
Pojazd: Insignia B
Asaroth, mało wysilone to będzie to jeździć i jeździć :mrgreen: tam właściwie nie ma co się zepsuć




_________________

toyota-corolla-1-6-dual-vvt-i-by-razor99-t323266.html Corolla by Razor
corolla-ts-by-razor99-t415180.html Corolla TS by Razor




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 cze 2012, 19:11 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lip 2009, 21:19
Posty: 596
Lokalizacja: Long Beach, CA
Pojazd: Z4 E85/530dA E60 M-Tech/Sierra
Asaroth pisze:
1.9 TD 90 koni z S40-tki starej

Podobnież awaryjne to to.
Asaroth pisze:
2.0 TD 90 koni z Avensisa 1gen

Dobry, bezawaryjny, jednomas, troche mulasty.
Asaroth pisze:
2.0 TDI 110 koni z Avensisa 1gen.

W sensie, że D4D? Lepszy wybór od TD, też w miarę bezawaryjny, potrafi zawieść dwumas i wtryskiwacze denso.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 cze 2012, 19:12 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 sty 2010, 18:40
Posty: 477
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pojazd:
razor99, Właśnie słyszałem opinie, że w wersjach 110 konnych dwumasy lubią padać i chciałbym się dowiedzieć ile w tym prawdy :)




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14298 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 345, 346, 347, 348, 349, 350, 351 ... 715  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy