Dzisiaj jest 19 lis 2024, 13:33



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 02 lut 2013, 20:21 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 paź 2010, 10:39
Posty: 433
Pojazd:
Witam. Mam skuter z silnikiem minarelli horizontal, narazie mam w nim seryjne przełożenia: 13/52 i 14/46. W tej chwili matematycznie wychodzi mi 13 z kawałkiem obrotów sprzęgła na 1 obrót kołem, w praktyce wychodziło mi 12 obrotów. Mam zamiar zmienić przełożenia i mam 2 do wyboru, matematycznie: 11 obrotów sprzęgła lub 10 obrotów sprzęgła na 1 obrót kołem (w zaokrągleniu).

Który z tych wariantów będzie lepiej sprawował się z moim setupem: streetrace 70cm3, 17,5 dellorto, wał HPC, wydech Polini For Race 4, zawór Tassinari vforce 3, wariator overrange. V max to tylko 107km/h, w normalnej jeździe 90-95 km/h (prędkość przelotowa).

Osoby, które nigdy nie miały z tym do czynienia najlepiej niech się nie wypowiadają.


Ostatnio zmieniony 14 lut 2013, 15:53 przez patrolek, łącznie zmieniany 5 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 02 lut 2013, 21:45 
***

Rejestracja: 05 cze 2010, 10:09
Posty: 589
Lokalizacja: Zamość (Okolice)
Pojazd: Aprilia SR Minarelli Hor. LC
Z mojego doświadczenia mogę Ci powiedzieć, że z takim setupem spokojnie pociągnie przełożenie 10/1 czyli 10 obrotów dzwonem na 1 obrót kola. Czemu twierdzisz, że masz tylko dwie opcje? 11/1 i 10/1 co odpowiada zapewne przekładni +15.5% i +22%? Zobacz ofertę Top Racing, lub DR Evo można zamontować naprawdę ''długą'' przekładnie z tym, że trzeba mieć również mocny silnik.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 lut 2013, 22:02 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 paź 2010, 10:39
Posty: 433
Pojazd:
A bardzo spadnie przyspieszenie przy 10 do 1? O ile może mi wzrosnąć v-max przy takim zestawieniu? Wiem, że wybór jest, ale tylko te dwie opcje biorę pod uwagę.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 lut 2013, 10:08 
***

Rejestracja: 05 cze 2010, 10:09
Posty: 589
Lokalizacja: Zamość (Okolice)
Pojazd: Aprilia SR Minarelli Hor. LC
Podaj link do tej przekładni. Teraz prawdopodobnie kręci Ci za wysokie obroty przez przełożenia dobrane do seryjnej mocy po zmianie powinien lepiej przyśpieszać i mniej spalać.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 lut 2013, 15:17 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 paź 2010, 10:39
Posty: 433
Pojazd:
Na tych wychodzi mi 10,8 obrotu sprzęgła matematycznie:
http://www.shop.mieloch.pl/przekladnia- ... 0816.bhtml
A na tych 9,9 obrotu sprzęgła matematycznie:
http://www.shop.mieloch.pl/przekladnia- ... 0446.bhtml

A tak jeździ mój skuter na seryjnych przełożeniach:
http://www.youtube.com/watch?v=QrxRYJ8dk4I

Jak widać przy 90km/h przestaje ładnie przyśpieszać i już tylko wkręca się na niezdrowe obroty 107km/h pójdzie, ale po chwili puszczam gaz, bo aż mi silnika szkoda. Więc które mam brać te 10,8, czy 9,9?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 lut 2013, 15:30 
***

Rejestracja: 05 cze 2010, 10:09
Posty: 589
Lokalizacja: Zamość (Okolice)
Pojazd: Aprilia SR Minarelli Hor. LC
Spokojnie pociągnie tą dłuższą.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 lut 2013, 18:16 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sty 2011, 18:31
Posty: 295
Lokalizacja: Płock
Pojazd:
Jak już założysz to daj znać czy było warto.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 lut 2013, 19:13 
*

Rejestracja: 18 gru 2012, 21:14
Posty: 82
Pojazd:
w TWOIM PRZYPADKU WYMIANA PRZELOZEN NIE MA SENSU, PRZEKLADNIA , AREA MA DLUGIE PRZELOZENIA ,MASZ ZA SLABY SETUP NA DLUZSZE




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 lut 2013, 20:27 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 paź 2010, 10:39
Posty: 433
Pojazd:
UlneR Jak na serie to ma przełożenia długie w porównaniu np. do Keewaya, ale po co z takimi tekstami wyjeżdżasz? Oczywiście, że mam za krótkie, przecież jak jadę, to czuję, że obroty silnika nie przekładają się na osiągi.

Globo Ok, zdam relację


Ostatnio zmieniony 03 lut 2013, 20:28 przez patrolek, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 lut 2013, 20:56 
*

Rejestracja: 18 gru 2012, 21:14
Posty: 82
Pojazd:
patrolek - jak masz dużo pieniędzy t ozawsze mozesz wymienić , jednak z głową bo dasz za długie i przyspieszenie spadnie ...
Kompletnie nie opłaca sie kupować tych pseudo sportowych przełozęniem , które są dopasażone w parę ząbków względem serii
Jest jakiś skuter z tym silnikiem mający dłuższe przełozęnia ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 lut 2013, 21:06 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 paź 2010, 10:39
Posty: 433
Pojazd:
UlneR
Cytuj:
Kompletnie nie opłaca sie kupować tych pseudo sportowych przełozęniem , które są dopasażone w parę ząbków względem serii


Mam pytanie: montowałeś je u siebie? Jeśli tak, to podziel się spostrzeżeniami, jeśli nie, to nie zabieraj głosu w temacie.


Ostatnio zmieniony 03 lut 2013, 21:06 przez patrolek, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 lut 2013, 21:11 
*

Rejestracja: 18 gru 2012, 21:14
Posty: 82
Pojazd:
Arei nie mam , ale tak montowałem w Aragonie Malossi wtórne , wcześniej miałem te od Keewaya z 2003 roku i nic się nie zmianiał , bo po prostu zębatki były niemal takie same ...
Jesli mas ztaką opcje , jeżli istnieje inny model z tym silnikiem i dłuższymi przełozęniami to nie przepłącaj




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 lut 2013, 22:57 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 sie 2011, 10:33
Posty: 326
Lokalizacja: Wejherowo
Pojazd: Rox
Już wiele razy poruszany był temat przełożeń do sporta-nie opłaca sie. Wydana kwota nie jest adekwatna do wzrostu osiągów-jeśli w ogóle coś wzrosną.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 lut 2013, 15:37 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 paź 2010, 10:39
Posty: 433
Pojazd:
Czyli uważacie, że przełożeń nie warto wymieniać? Haha, może rolek tez się nie opłaca? To są zwykle czynności regulacyjne, wszystko dobiera się pod kątem własnych upodobań. Tak samo jak rolki, przełożenia mogę dobrać sobie pod kątem mojego stylu jazdy. I tak już leżą i czekają na złożenie, brakuje mi tylko 2 łożysk, które jeszcze nie doszły.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 lut 2013, 15:59 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 sie 2011, 10:33
Posty: 326
Lokalizacja: Wejherowo
Pojazd: Rox
No to powodzenia,skoro v-max lepszy o 5km/h doprowadzi ci do szczytów radości wydając prawie 200zł to twoja sprawa.Pytałes sie o opinie innych-dostałeś odpowiedź,skoro uważasz,że ty masz racje to zakładaj i sie nikogo nie pytaj :roll: .Pozatym to dopiero przełożenia pierwotne,a żeby faktycznie skuter miał lżej i miał lepsze osiągi wymienia sie też wtórne,no ale nie widze sensu zakupu jakichkolwiek przełożeń przy takim słabym secie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 lut 2013, 20:48 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 paź 2010, 10:39
Posty: 433
Pojazd:
Czy się opłaca, czy nie to się dopiero okaże. Sam fakt wymiany na inne, nie oznacza, że ma być lepiej, bo muszą być dobrze dobrane.

Jak to jest słaby set to pozdro - od 0 do 90km/h na 200 metrach. I u mnie licznik nie zawyża w przeciwieństwie do waszych roxików.


Ostatnio zmieniony 07 lut 2013, 20:50 przez patrolek, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 lut 2013, 22:33 
*

Rejestracja: 18 gru 2012, 21:14
Posty: 82
Pojazd:
patrolek pisze:
Czy się opłaca, czy nie to się dopiero okaże. Sam fakt wymiany na inne, nie oznacza, że ma być lepiej, bo muszą być dobrze dobrane.

Jak to jest słaby set to pozdro - od 0 do 90km/h na 200 metrach. I u mnie licznik nie zawyża w przeciwieństwie do waszych roxików.

Ty jesteś koeś jednak , po prostu żałosny - dobrze , ż en s-necie też nie wiedzę tych narcystycznych tekstów ...

I na ch*j sie pytasz ! To jest mocny set? To jestset sporta , włożyłęś tu klamoty , które nijak mają się do innych ...

[ Komentarz dodany przez: faciu3: Sob 16 Lut, 2013 13:52 ]
Złamanie regulaminu pkt. 10
Warn !


Ostatnio zmieniony 07 lut 2013, 22:34 przez UlneR, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 lut 2013, 22:59 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 paź 2010, 10:39
Posty: 433
Pojazd:
Żałosny to jesteś ty, bo jak widać bardzo ci się nudzi i nie masz nic lepszego do roboty niż spamować w czyichś tematach.

A sporta to ja miałem kiedyś i nie ma porównania z tym co jest teraz. Jak nie masz pojęcia, to najlepiej się nie odzywaj.

A pytam się, bo mam nadzieję dowiedzieć się czegoś od rozsądnych ludzi, a nie od jakiegoś zakompleksionego dzieciaka.


Ostatnio zmieniony 07 lut 2013, 23:01 przez patrolek, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 lut 2013, 9:31 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 sie 2011, 10:33
Posty: 326
Lokalizacja: Wejherowo
Pojazd: Rox
I po co sie spinacie...
PatrolekSkoro Streetrace to nie sport twoim zdaniem to co to jest ? Serio,bez urazy ale taki set ma co drugi użytkownik tego forum.Niewiem czy te magiczne 8-9KM wraz z Twoją waga i wagą skutera to naprawde dużo.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 lut 2013, 12:42 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sty 2011, 18:31
Posty: 295
Lokalizacja: Płock
Pojazd:
Multifruit, zgadzam się z tobą.
Ten jego set to jest zwykły sporcik nic więcej tym bardziej gaźnik 17,5 co sobie go można do serii włożyć.
Tak w ogóle to napisz tu czy coś ci dała zmiana tych przełożeń czy wręcz przeciwnie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy