Dzisiaj jest 11 lis 2024, 15:37



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 315 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 16  Następna
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
Post: 23 mar 2011, 20:10 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 paź 2009, 13:38
Posty: 1219
Lokalizacja: Kraków
Pojazd:
ficu ale w samochodze żarowki idą z aku nie ? xD poza tym xenon musi miec stałe napięcie jak ja miałem u siebie to jak miałem słabe napięcie to sie robił stroboskop zaczął mrugać


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 23 mar 2011, 20:50 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 mar 2010, 19:21
Posty: 529
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd:
Stwierdziłem że chyba wywale xenon i zrobie przez pradnice tak jak było, za dużo kombinacji by było a motor i tak będę sprzedawał także xenon zostanie do innego moto. Jeszcze jak zrobię tak jak było seryjnie to zobaczę czy z prądnicy nie zapali;)

E: Pobór prądu podczas startu xenonu to chyba 6A a po rozgrzaniu 3,2A.


Ostatnio zmieniony 23 mar 2011, 20:53 przez Stunter, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 mar 2011, 21:05 
**

Rejestracja: 24 wrz 2010, 21:27
Posty: 297
Lokalizacja: Kowalik
Pojazd:
Co do wymagań to z tego co mi się kojarzy to on musi mieć na rozruchu przynajmniej 10,3V i te 6A, ale nie jestem ich pewny. A co do wpinania do prądnicy to ta przetwornica potrzebuje prądu stałego, więc jako tako odpada.




_________________

[center]Moje bp:
http://bikepics.com/members/nos2000kowroz/[/center]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 mar 2011, 21:28 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 mar 2010, 23:04
Posty: 2080
Lokalizacja: Nowa Sól/Wrocław
Pojazd: Kymco Vitality LC
vrathe, lecą z aku ale tam jest ładowanie o wiele większe bo uwzględnione są wszystkie odbiorniki.
Random, wystarczy dać mostek prostowniczy + kondensatory i mamy piękny prąd stały.




_________________

Elektronika do skutera i nie tylko: http://ficu.eu/

NAPRAWIĘ/KUPIĘ uszkodzone liczniki/termometry typu KOSO/S6.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 mar 2011, 21:41 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 paź 2009, 13:38
Posty: 1219
Lokalizacja: Kraków
Pojazd:
ficu moze bys przyblizyl info jak zrobic prad staly na pradnicy ? tzn zeby na swiatlach byl :P




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 mar 2011, 21:48 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 mar 2010, 23:04
Posty: 2080
Lokalizacja: Nowa Sól/Wrocław
Pojazd: Kymco Vitality LC
http://pl.wikipedia.org/wiki/Mostek_Graetza

Kupujesz mostek na ~10A, jakiś kondensator np 4700µF/25V albo bezpieczniej na 50V coby przy wysokich obrotach nie działał na skraju możliwości. Podłączasz mostek jak w wikipedii, pod input kable od żarówki, pod DC output kondensator i ksenon.




_________________

Elektronika do skutera i nie tylko: http://ficu.eu/

NAPRAWIĘ/KUPIĘ uszkodzone liczniki/termometry typu KOSO/S6.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 mar 2011, 21:59 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 mar 2010, 19:21
Posty: 529
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd:
ficu,brat tez sie bawi trochę elektroniką no i właśnie mi mówił coś żeby zastosować układ gretza i coś tam jeszcze.Narazie przerobie tak jak było oryginalnie a później będę kombinował coś;)




_________________

http://motoklub.malopolska.pl




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 mar 2011, 22:00 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 cze 2010, 20:51
Posty: 2563
Lokalizacja: Zawiercie
Pojazd:
ficu, Po to podpinają pod akumulator , bo xenon na zapalenie się potrzebuje więcej prądu niż wytwarza prądnica :P




_________________

Zajrzyj do mojego CPI :)
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 mar 2011, 22:12 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 mar 2010, 23:04
Posty: 2080
Lokalizacja: Nowa Sól/Wrocław
Pojazd: Kymco Vitality LC
aragon, jakbym miał ksenon to bym testował. Zawsze idzie zrobić układ przełączający albo wsadzić większy kondensator.




_________________

Elektronika do skutera i nie tylko: http://ficu.eu/

NAPRAWIĘ/KUPIĘ uszkodzone liczniki/termometry typu KOSO/S6.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 mar 2011, 22:12 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 mar 2010, 19:21
Posty: 529
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd:
Zawsze na odpalenie można dać gazu dużo zapali rozgrzeje i świeci.Sprubuję to zrobić i zobaczymy ;)




_________________

http://motoklub.malopolska.pl




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 mar 2011, 22:21 
**

Rejestracja: 24 wrz 2010, 21:27
Posty: 297
Lokalizacja: Kowalik
Pojazd:
ficu, jedna sprawa. Jeżeli zastosujemy tutaj mostek graetza to nie będzie to ładowanie (chyba tak to się określa) jednopółkowe? (Chodzi, że tylko połowa prądu jest prostowana). Bo z mojej wiedzy wynika, że jeżeli cewka jest masowa (a chyba jest) to lepiej jest dać diodę prostowniczą bo jest prostowany "cały prąd", jeżeli zaś jest bezmasowa to daje się mostek graetza.


P.S.
Jestem początkującym elektrykiem (bo określenie tego jako elektroniki byłoby gwałtem) i niekoniecznie dobrze dobieram określenia. Nie twierdzę też, że jestem nieomylny :D.




_________________

[center]Moje bp:
http://bikepics.com/members/nos2000kowroz/[/center]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 mar 2011, 22:27 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 mar 2008, 12:54
Posty: 1151
Lokalizacja: Mrągowo
Pojazd: Wir leben Autos
Hmm a co powiecie na taki patent: http://www.skuterek-forum.pun.pl/viewtopic.php?id=55

Użytkownik chips zrobił to i podał tego linka w tym temacie http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=129975&start=0

Efekt fajny ale czy to będzie dobrze rozpraszać światło? Bo jeśli to zdaje egzamin to ile prądu zaoszczędzamy :) .




_________________

Obrazek
"Tuskobus to ściema, szczaw jest prawdą."




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 mar 2011, 22:30 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 mar 2010, 23:04
Posty: 2080
Lokalizacja: Nowa Sól/Wrocław
Pojazd: Kymco Vitality LC
Random, a ja właśnie jestem elektronikiem (z zamiłowania) a nie elektrykiem. Wiem że mostek graetza sprawdza się przy transformatorach, jak to jest przy cewce to dokładnie nie wiem. Może faktycznie wystarczy dać jedną diodę ale co do tego nie jestem pewien. Mostek graetza chyba powinien się sprawdzić pomimo tego. Może jak będę miał chwilę to sprawdzę.

ALE.. tak sobie myślę czy na pewno prąd idący z cewki jest zmienny? Już się trochę pogubiłem bo przecież pod światła mam podłączoną elektronikę która nie ma po drodze żadnego mostka ani diody prostowniczej a działa.

Tutaj widać moje luki odnośnie elektryki w motorze. Jednak dla mnie "łatwiejsze" jest programowanie.. :)




_________________

Elektronika do skutera i nie tylko: http://ficu.eu/

NAPRAWIĘ/KUPIĘ uszkodzone liczniki/termometry typu KOSO/S6.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 mar 2011, 22:37 
**

Rejestracja: 24 wrz 2010, 21:27
Posty: 297
Lokalizacja: Kowalik
Pojazd:
Jakby nie patrzeć w skuterach idą 2 kable z prądnicy do regulatora, z jednego jest odczep na światła i regulator czuwa, aby żarówki się nie popaliły, więc możliwe, że prąd zmienny to to nie jest :D.

Piszesz o transformatorach - z tego co wiem (wyłącznie z Fizyki w szkole) jest tam uzwojenie pierwotne i wtórne które jest na jakimś rdzeniu - to jest pewne. Dalej już tylko spekuluje, że jest wyprowadzenie z początku uzwojenia pierwotnego i koniec z wtórnego, tak? Czy jest to umasowione do rdzenia? Jeśli nie to moja teza się potwierdza, jeżeli zaś tak to pieprzę głupoty i będzie mi siebie samego żal :D.


Edit:
Czytając temat z linku czarka, wyczytałem, że prąd wychodzący z prądnicy to
Kod:
Nie moze być to prad z pradnicy ponieważ jest on prądem stałym falującym
(chodzi o zasilanie diod).




_________________

[center]Moje bp:
http://bikepics.com/members/nos2000kowroz/[/center]


Ostatnio zmieniony 23 mar 2011, 22:43 przez Random, łącznie zmieniany 3 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 mar 2011, 22:52 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 mar 2010, 23:04
Posty: 2080
Lokalizacja: Nowa Sól/Wrocław
Pojazd: Kymco Vitality LC
Z tego ci wiem to cewka jest jakby "połową" transformatora. Cewka posiada jedno uzwojenie a transformator dwa lub więcej więc to co piszesz jest bardzo prawdopodobne.
Nie bardzo rozumiem tego "umasowienia rdzenia". Z mojego rozumowania wynika że magneto jest odpowiednikiem uzwojenia pierwotnego w transformatorze a cewka - uzwojenie wtórne. To jest tylko moja logika i może być wielce daleka od prawdy więc nie chce za dużo pisać o czymś czego nie jestem pewien.

Jedynie to co wyczytałem gdzieś w internecie to prąd z cewki jest prądem stałym tętniącym ale wydaje mi się że może być tylko albo stały albo tętniący.

EDIT:
Falujący a nie tętniący ;b ale w sumie tętniący też może być bo jego składową jest prąd stały.




_________________

Elektronika do skutera i nie tylko: http://ficu.eu/

NAPRAWIĘ/KUPIĘ uszkodzone liczniki/termometry typu KOSO/S6.


Ostatnio zmieniony 23 mar 2011, 22:56 przez Ficu, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 mar 2011, 23:18 
**

Rejestracja: 24 wrz 2010, 21:27
Posty: 297
Lokalizacja: Kowalik
Pojazd:
Przydałby się ktoś obyty tutaj :D. Umasowienie rdzenia rozumiem jako przyłączenie jednego z zakończeń uzwojenia do właśnie tego rdzenia jak to jest w przypadku cewek (świetlne zawsze są masowe, ostatnio spotkałem się że w Piaggio była bezmasowa na ładowanie).
Co do wytwarzanego prądu to magneto jak wiadomo ma magnesy. I to musi być związane z polem magnetycznym, ale w jaki sposób - nie mam pojęcia.

Wracając do tematu, moim zdaniem w przypadku Stuntera lepiej jest dać diodę, bo cewka jest raczej masowa i jeżeli dałoby się mostek to będzie prostowało tylko połowę. Najlepiej to to pod regulator podłączyć i wyjście z regulatora na ładowanie aku.

Analizując schemat to szczerze - strasznie pokręcona jest ta instalacja ... . Gdybym miał motorek na miejscu to może by coś zrobił, ale tak "zdalnie" nie za bardzo potrafię wytłumaczyć jak to podłączyć, a przynajmniej mi się już dziś nie chce :F.




_________________

[center]Moje bp:
http://bikepics.com/members/nos2000kowroz/[/center]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 mar 2011, 13:19 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lip 2009, 14:25
Posty: 106
Lokalizacja: ta cena paliwa ?
Pojazd:
tutaj sa same zaroweczki xenonowe. Tylko niewiem czy beda potrzebne jakies modyfikacje przy kloszu ..
http://allegro.pl/zarowka-skuter-revo-x ... 83295.html




_________________

dawid137137 pisze:
za 5zł robię 5km




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 mar 2011, 14:01 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 mar 2010, 19:21
Posty: 529
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd:
Ale uzyskam tyle prądu z prądnicy żeby odpalił xenon?




_________________

http://motoklub.malopolska.pl




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 mar 2011, 15:38 
Zbanowany

Rejestracja: 11 sty 2009, 12:33
Posty: 461
Pojazd:
Ja zamówiłem przed chwilą przetwornicę, ciekawe czy xenon mi nie zgaśnie w czasie jazdy :mrgreen:
Jak założę to zdam relację co i jak :P




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 mar 2011, 21:25 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 cze 2009, 18:52
Posty: 219
Lokalizacja: Krzyżkowice
Pojazd:
Zapłon w skuterze opiera się na zjawisku indukcji elektromagnetycznej. Magneto które jest magnesem wytwarza stałe pole magnetyczne. Umieszczone jest one na wale które wprawia je w ruch kołowy w wyniku tego wytwarza się zmienne pole magnetyczne. Magneto nałożone jest na iskrownik czyli cewki a cewka to nawinięte na rdzeń ferromagnetyczny uzwojenie(drut miedziany). Z definicji zjawiska indukcji elektromagnetycznej wynika że jeśli przewodnik(drut) umieścimy w zmiennym polu magnetycznym to wy indukuję(wytworzy) się w nim napięcie. W tym przypadku jest to napięcie przemienne. Wartość wyinkukowanego napięcie zależy od szybkości wirowania pola i ilości zwojów cewki. Na zewnątrz lub wewnątrz iskrownika znajduje się hallotron czyli czujnik który steruje nam napięciem wyindukowanym w zależności od położenia magneta. Gdy czujnik ten znajduje się na zewnątrz to na magnecie jest taki pasek. W momencie w którym znajdą się naprzeciwko siebie między nimi jest mała odległość. W tym czasie czujnik ten przepuszcza nam prąd do modułu. całość opiera się na efekcie Halla(Efekt Halla). Do modułu jest doprowadzany prąd zmienny który jest podwyższany i prostowany. Potrzebny jest on do naładowania wysokonapięciowego kondensatora w obwodzie ładującym. Całość jest podłączona do cewki która ma dwa uzwojenia(jedno na drugim oddzielone galwanicznie) pierwotne(o mniejszej ilości zwojów) i wtórne( o większej ilości zwojów). Do uzwojenia pierwotnego jest podłączony moduł a do uzwojenia wtórnego jest podłączona świeca. W momencie gdy moduł dostaje sygnał(od czujnika czyli halotrona) następuje rozładowanie kondensatora. W konsekwencji tego w uzwojeniu pierwotnym narasta(zwiększa się) prąd. A gdy w przewodniku płynie prąd to wokół tego przewodnika wytwarza się pole magnetyczne które jest skupiane w rdzeniu ferromagnetycznym. W ten sposób cewka zaczyna wytarzać pole magnetyczne które najpierw gwałtownie rośnie a potem maleje. Na uzwojeniu wtórnym wytwarza się napięcie o wiele wyższe spowodowane większą ilością zwojów które jest doprowadzane do świecy i następuje wyładowanie elektryczne w postaci iskry.
W ten sposób przybliżyłem wam trochę zasadę działania poszczególnych elementów. Całość jest bardziej skomplikowane ja napisałem w sposób mniej więcej zrozumiały.
Chciałbym również rozwiać wątpliwości co do prądu który płynie w obwodzie elektrycznym skutera. Napięcie przemienne wytworzone zapłonie jest doprowadzane do regulatora napięcia w którym jest prostowane i zmniejszane do wartości 12V. Na wyjściu mamy prąd stały który ładuje akumulator i doprowadzany jest do lamp, migaczy itp.
Prostowanie prądu to proces który jest skomplikowany. Odsyłam do wikipedii by najpierw dowiedzieć się co to jest, tu i tu
Aby rozwiać wątpliwości na temat diody i mostka Graetza odsyłam to punktu 3" Prostowniki jednofazowe"

To by było na tyle, mam nadzieje że pomogłem, a jeśli macie pytanie to pytajcie postaram się odpowiedzieć.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 315 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 16  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy