Dzisiaj jest 27 lut 2025, 23:45



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 19 sie 2012, 21:44 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 sie 2012, 19:24
Posty: 34
Pojazd:
Siema.
Mam takie pytanie dotyczące filtra powietrza w mojej runnerce :)
Więc mam filtr Malossi e5 i czy przy zamianie na seryjny bardzo by stracił na mocy ?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 19 sie 2012, 22:29 
*

Rejestracja: 03 mar 2011, 18:10
Posty: 112
Lokalizacja: Dolnośląskie
Pojazd:
Nie




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 sie 2012, 18:20 
*

Rejestracja: 04 lut 2012, 19:56
Posty: 106
Pojazd:
Jeżeli masz seryjny cylek zostaw seryjny filtr (puche). Przy serii stożek nic nie daje poza dużym spalanie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 sie 2012, 19:33 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 sie 2012, 15:08
Posty: 831
Lokalizacja: Olsztyn
Pojazd:
wsadzaj puche osiagi nie spadna ale napewno spalanie :)




_________________

Gilera Stalker full sport [*] ; (
Aprilia Sr ♥ !! ; D na sporcie !
viewtopic.php?p=2048958#2048958
https://www.facebook.com/pages/F0xers-g ... 222?ref=hl




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 sie 2012, 21:19 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sie 2012, 20:11
Posty: 60
Lokalizacja: Płońsk
Pojazd:
Bzdury, spalanie wcale nie wzrasta wraz z założeniem stożka. No chyba, że... nie reguluje się po tym gaźnika. Cylinder zostaje ten sam, gaźnik też, jedynie zmieniamy dyszę, żeby uzyskać optymalny skład mieszanki. Wzrosnąć może tylko przy nieumiejętnym dobraniu ww dyszy i złej regulacji składu i wysokości iglicy. Jeżeli seryjna pucha nie ma blokujących zwężek to osiągi nie spadną, ofc. po odpowiedniej regulacji.




_________________

Ka-boom!


Ostatnio zmieniony 20 sie 2012, 21:19 przez Rico, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 sie 2012, 22:16 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 maja 2009, 22:19
Posty: 923
Lokalizacja: Radomsko
Pojazd: Honda NSR 125
Rico, sam sobie zaprzeczasz :roll: Napisałeś że trzeba będzie wymienić dyszę na większą no to na zdrowy rozum spalanie wzrośnie, a osiągi się nie zmienią. Przy serii stożek nic nie daję!

Seryjny filtr jest najlepszym rozwiązaniem :)




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 sie 2012, 22:35 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sie 2012, 20:11
Posty: 60
Lokalizacja: Płońsk
Pojazd:
Yakuza, nie zaprzeczam sobie, bo dysza służy do regulacji składu mieszanki na wysokich obrotach. Cylinder wciągnie tyle samo mieszanki. Jeśli założymy stożek będzie swobodniejszy dostęp do powietrza, wtedy potrzeba też większej dyszy, żeby zachować proporcję paliwo : powietrze.




_________________

Ka-boom!


Ostatnio zmieniony 20 sie 2012, 22:36 przez Rico, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 sie 2012, 7:15 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 sie 2010, 9:21
Posty: 1297
Lokalizacja: Ok. Tarnowa
Pojazd:
Rico, Cały czas sobie zaprzeczasz :roll:
W stożku trzeba te proporcje jak to nazwałeś paliwo-powietrze podnieść , a więc zwiększyć dawkę paliwa .
Na puszcze te proporcje bd mniejsze a co za tym idzie spalanie .




_________________

Bądź Modny - Myśl Samodzielnie

http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=10556700

Części Do Peżota 100 !


Ostatnio zmieniony 21 sie 2012, 7:17 przez OSYSEK, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 sie 2012, 8:29 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 sie 2012, 8:10
Posty: 97
Lokalizacja: KTA
Pojazd:
Rico pisze:
Yakuza, nie zaprzeczam sobie, bo dysza służy do regulacji składu mieszanki na wysokich obrotach. Cylinder wciągnie tyle samo mieszanki. Jeśli założymy stożek będzie swobodniejszy dostęp do powietrza, wtedy potrzeba też większej dyszy, żeby zachować proporcję paliwo : powietrze.



Piszesz żeby wyregulować gaźnik na stożku trzeba większej dyszy, a większa dysza = większe spalanie. A ty dalej że spalanie się nie zwiększy. To autor tematu ma sobie wsadzić stożek i nie zmieniać dyszy ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 sie 2012, 9:04 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sie 2012, 20:11
Posty: 60
Lokalizacja: Płońsk
Pojazd:
OSYSEK, proporcji się nie podnosi. Po założeniu stożka ustawiamy je ponownie na odpowiednie. Stosunek masowy paliwo - powietrze to 1 : 14,75! Spalanie może się "zwiększyć" tylko wtedy jeśli przesadzimy z rozmiarem dyszy. Wtedy paliwa będzie za dużo w mieszance i objawem będzie zalewanie świecy. Kiedy świeca jest zalewana przez nadmiar paliwa to IMO nie można mówić o spalaniu, tylko o marnowaniu paliwa. Cylinder ma określoną pojemność (tu mówimy akurat o 50) i jeśli gaźnik będzie git wyregulowana to zassana ilość mieszanki w odpowiedniej proporcji będzie taka sama, i na stożku, i na puszce. Wniosek jest taki, że odpowiednio wyregulowany stożek nie daje nic, a tym bardziej nie podnosi spalania przy seryjnym cylindrze. Na poparcie dam przykład z mojego skuterka. Seryjny cylinder + 17,5 z Polini AB = spalanie 2,7l.




_________________

Ka-boom!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 sie 2012, 9:38 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 sie 2012, 8:10
Posty: 97
Lokalizacja: KTA
Pojazd:
Rico pisze:
OSYSEK, proporcji się nie podnosi. Po założeniu stożka ustawiamy je ponownie na odpowiednie. Stosunek masowy paliwo - powietrze to 1 : 14,75! Spalanie może się "zwiększyć" tylko wtedy jeśli przesadzimy z rozmiarem dyszy. Wtedy paliwa będzie za dużo w mieszance i objawem będzie zalewanie świecy. Kiedy świeca jest zalewana przez nadmiar paliwa to IMO nie można mówić o spalaniu, tylko o marnowaniu paliwa. Cylinder ma określoną pojemność (tu mówimy akurat o 50) i jeśli gaźnik będzie git wyregulowana to zassana ilość mieszanki w odpowiedniej proporcji będzie taka sama, i na stożku, i na puszce. Wniosek jest taki, że odpowiednio wyregulowany stożek nie daje nic, a tym bardziej nie podnosi spalania przy seryjnym cylindrze. Na poparcie dam przykład z mojego skuterka. Seryjny cylinder + 17,5 z Polini AB = spalanie 2,7l.


Te wszystkie liczby to można w buty sobie wsadzić. Każdy obeznany w temacie powie ci że stożek = większe spalanie. Polecam lekturę KLIK

I cytuję
Cytuj:
Co do mechaniki zdania są podzielone, a mianowicie:
Przy cylindrach o pojemności 50cm³, uzyskujemy coś kosztem czegoś, ponieważ dla naszego cylindra nie jest on zdrowym przedsięwzięciem. Pamiętajcie, w cylindrach o 50cm³ stożek nie podnosi osiągów, co najwyżej spalanie. Jeżeli chodzi o 70cm³ i wzwyż, sprawa nabiera całkowicie innych "obrotów". Mamy większy gaźnik i cylinder, zatem potrzebujemy więcej powietrza i dawki paliwa, więc na owym filtrze moc może wzrosnąć nam nawet o 20%.


Cytuj:
Krótkie obalenie mitów:
•"Dzięki stożkowi uzyskujemy większą moc" - Tak, ale tylko przy cylindrach o pojemności 70cm³ wzwyż, przy pięćdziesiątce nie odczujemy żadnej różnicy, prócz większego spalania.
•"Skuter dostaje basowego pomruku" - Prawda, dźwięk jest głębszy taki "buczący".
•"Trzeba czyścić codziennie gaźnik!" - Jeżeli kupisz stożek bez osłonki, który nadaje się tylko na wyścigi i orzesz nim w polu/deszczu/błocie to się nie dziw.


Ostatnio zmieniony 21 sie 2012, 9:39 przez Slowik57, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 sie 2012, 10:32 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sie 2012, 20:11
Posty: 60
Lokalizacja: Płońsk
Pojazd:
Slowik57, I co Ty mi tu cytujesz? Gdzieś napisałem, że przy 50 ccm podnosi osiągi? O tym spalaniu też napisałem... "podnosi co najwyżej spalanie", zgadzam się, przy nieumiejętnej regulacji. Co za liczby chcesz wsadzać w buty? Chcesz oszukać fizykę? Do efektywnego spalenia danej dawki paliwa trzeba zawsze tej samej dawki powietrza w warunkach normalnych. Jeszcze raz się powtórzę: spalanie wzrośnie tylko wtedy, kiedy do stożka wstawimy ZA DUŻĄ dyszę. Uzyskamy za bogatą mieszankę, zalewanie świecy i wzrost "spalania". Uzyskując optymalny skład mieszanki spalanie pozostaje w normie.




_________________

Ka-boom!


Ostatnio zmieniony 21 sie 2012, 10:33 przez Rico, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 sie 2012, 10:35 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 sie 2012, 15:08
Posty: 831
Lokalizacja: Olsztyn
Pojazd:
Rico,
ale mam z cb polew.... ; D




_________________

Gilera Stalker full sport [*] ; (
Aprilia Sr ♥ !! ; D na sporcie !
viewtopic.php?p=2048958#2048958
https://www.facebook.com/pages/F0xers-g ... 222?ref=hl




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 sie 2012, 11:30 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sie 2012, 20:11
Posty: 60
Lokalizacja: Płońsk
Pojazd:
f0xer, co Twój post wniósł do dyskusji?
Dobra jeszcze jeden, ostatni argument. W końcu każdy może mieć swoje zdanie. Benzyna w stanie ciekłym ma wartość opałową ~43 MJ/kg. Energia ta zostaje uwolniona w procesie spalania. Powoduje ona, że nasz skuter jedzie. :mrgreen: Im więcej benzyny, tym więcej energii i większa moc naszego pojazdu, ale! Tylko pod jednym warunkiem! Do spalenia benzyny potrzeba odpowiedniej ilości powietrza (w zasadzie tlenu) w ww. stosunku. Jeśli piszesz, że wzrasta spalanie, a nie wzrasta moc to mamy niezłą bzdurę. Prawda jest taka, że osiągi nie wzrosną, a dawka paliwa o którą pozornie zwiększyło się spalanie jest marnowana, ponieważ nie ulega spaleniu z wydzieleniem energii. Po prostu wylatuje niewykorzystana ze spalinami. Taka sytuacja zachodzi właśnie w wypadku dobrania zbyt dużej dyszy głównej. Prościej tego wyjaśnić się nie da.




_________________

Ka-boom!


Ostatnio zmieniony 21 sie 2012, 12:00 przez Rico, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 sie 2012, 12:27 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 sie 2012, 15:08
Posty: 831
Lokalizacja: Olsztyn
Pojazd:
Rico,
że na seri jest tylko wieksze spalanie.




_________________

Gilera Stalker full sport [*] ; (
Aprilia Sr ♥ !! ; D na sporcie !
viewtopic.php?p=2048958#2048958
https://www.facebook.com/pages/F0xers-g ... 222?ref=hl




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 sie 2012, 14:22 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 sie 2012, 8:10
Posty: 97
Lokalizacja: KTA
Pojazd:
Rico pisze:
f0xer, co Twój post wniósł do dyskusji?
Dobra jeszcze jeden, ostatni argument. W końcu każdy może mieć swoje zdanie. Benzyna w stanie ciekłym ma wartość opałową ~43 MJ/kg. Energia ta zostaje uwolniona w procesie spalania. Powoduje ona, że nasz skuter jedzie. :mrgreen: Im więcej benzyny, tym więcej energii i większa moc naszego pojazdu, ale! Tylko pod jednym warunkiem! Do spalenia benzyny potrzeba odpowiedniej ilości powietrza (w zasadzie tlenu) w ww. stosunku. Jeśli piszesz, że wzrasta spalanie, a nie wzrasta moc to mamy niezłą bzdurę. Prawda jest taka, że osiągi nie wzrosną, a dawka paliwa o którą pozornie zwiększyło się spalanie jest marnowana, ponieważ nie ulega spaleniu z wydzieleniem energii. Po prostu wylatuje niewykorzystana ze spalinami. Taka sytuacja zachodzi właśnie w wypadku dobrania zbyt dużej dyszy głównej. Prościej tego wyjaśnić się nie da.


I jak rozumiesz to co napisałeś ? Co ten argument wnosi do tematu ? Człowieku wymieniasz jakieś liczby, ale sam nie wiesz co to jest. I dobrze piszesz że potrzeba odpowiedniej ilości benzyny i powietrza, że jeżeli jest za duża dysza to nieprzepalone paliwo wylatuje przez wydech. Ale gdy założysz stożek, to nie ma ograniczenia pobieranego powietrza i w tym wypadku aby powstała odpowiednia proporcja benzyna-powietrze, potrzeba do tego większą dyszę, gdy założysz większą dyszę idzie więcej paliwa, a gdy idzie więcej paliwa i więcej powietrza to spalanie wzrośnie !! Już prościej się nie da "fizyku".


Ostatnio zmieniony 21 sie 2012, 14:23 przez Slowik57, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 sie 2012, 15:18 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sie 2012, 20:11
Posty: 60
Lokalizacja: Płońsk
Pojazd:
Slowik57, Jezu...
Cytuj:
gdy założysz większą dyszę idzie więcej paliwa, a gdy idzie więcej paliwa i więcej powietrza to spalanie wzrośnie

Rozumiesz to, że cylinder ma określoną pojemność i więcej mieszanki wciągnąć nie może?
Jak może wzrosnąć spalanie, a nie wzrosną osiągi/moc? Coś takiego przy prawidłowej mieszance jest NIEMOŻLIWE z tym samym cylindrem.




_________________

Ka-boom!


Ostatnio zmieniony 21 sie 2012, 15:21 przez Rico, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 sie 2012, 17:32 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 sie 2012, 15:08
Posty: 831
Lokalizacja: Olsztyn
Pojazd:
Rico,
powiem ci tyle latasz chinolem, nie masz pojęcia o tuningu i wypisujesz jakieś głupoty z neta (kopiuj wklej)..




_________________

Gilera Stalker full sport [*] ; (
Aprilia Sr ♥ !! ; D na sporcie !
viewtopic.php?p=2048958#2048958
https://www.facebook.com/pages/F0xers-g ... 222?ref=hl




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 sie 2012, 19:22 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 sie 2012, 8:10
Posty: 97
Lokalizacja: KTA
Pojazd:
Rico pisze:
Slowik57, Jezu...
Cytuj:
gdy założysz większą dyszę idzie więcej paliwa, a gdy idzie więcej paliwa i więcej powietrza to spalanie wzrośnie

Rozumiesz to, że cylinder ma określoną pojemność i więcej mieszanki wciągnąć nie może?
Jak może wzrosnąć spalanie, a nie wzrosną osiągi/moc? Coś takiego przy prawidłowej mieszance jest NIEMOŻLIWE z tym samym cylindrem.


Bez komentarza "fizyku".




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 sie 2012, 19:59 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 sie 2010, 9:21
Posty: 1297
Lokalizacja: Ok. Tarnowa
Pojazd:
Rico pisze:
Rozumiesz to, że cylinder ma określoną pojemność i więcej mieszanki wciągnąć nie może?


:roll: :roll: :roll:




_________________

Bądź Modny - Myśl Samodzielnie

http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=10556700

Części Do Peżota 100 !




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy