Dzisiaj jest 03 gru 2024, 18:16



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 19 mar 2014, 21:15 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 mar 2014, 20:24
Posty: 65
Pojazd: bt49qt-9
Obecny set'up
Airsal 50mm
Polini Hi Speed
Polini Airbox + dolot domowej roboty z wejściem odmy
Głowica z rozwierconymi kanałami spasowanymi do wydechu i króćca
Agresywny wałek rozrządu
Chiński przelot z db-killerem po przejściach
gaźnik 19mm, dysza 90
króciec maksymalnie rozwiercony, spasowany z głowicą
wał odprężający
Awaryjne Aku
Chiński dzwon WM + sprzęgło z ciut lepszymi okładzinami
Pasek Bando

Optyka
Nie jest niezbędna do jazdy, dlatego ją pomijam, aczkolwiek skuter ma zaślepione miejsce bagażnika i zlepioną górę tyłu + nadkole, które muszę lepiej spasować.

Regulacja
Obecnie
Rolki 6,9 g
Sprężyna zielona Top Racing

Uwaga!!!

Wszystko co pisze poniżej tego zdania może już nie być zgodne z prawdą, dlatego polecam przelecieć na dół.

Jak powszechnie wiadomo największą zaletą colibrów jest niska masa , niska cena i tanie części, poza tym maja same wady ...

Jednak z nieznanych mi powodów zachciało mi się podnieść moc . Zaczęło się od stożka Polini Airbox - dał lepsze ,,odczucie'' przyspieszenia ( czytaj : nic) . Potem przyszedł czas na rozregulowane zawory i się zaczęło . Mój warsztat zaczął powiększać się w zastraszającym tempie , na narzędzia wydałem więcej niż na tuning , ale to jest nieistotne . W sezonie 2013 wystąpiło małe zatarcie ( przez stosowanie złego oleju - klasa lepkości się zgadzała, ale miał za słabe właściwości czyszczące ).Wtedy postanowiłem założyć dobry cylek, co dało mi 2000 km bez awarii , tylko raz sprzęgło mi się odkręciło od talerzy .
Jednak w marcu 2014 poszły łożyska korbowodu, co w 4t oznacza wymianę wału, lecz postanowiłem pójść na żywioł i władować jeszcze kilka części , a łącznie wyszło tak : wzmocniony wał, głowica z frezem pod 50 mm i powiększonymi zaworami, agresywny wałek rozrządu ( nie tylko z nazwy ) i konkretniejszy łańcuszek , do całości w międzyczasie dochodziła masa małych wydatków typu cewka, regulator , rolki , pasek .

Obecnie wygląda to tak :
Polini Airbox
Agresywny wałek rozrządu
Głowica z powiększonymi zaworami ( i kanałami ) z frezem 50mm
Cylek Airsal 50mm

Króciec gaźnika i podkładkę poddałem powiększaniu i dopasowaniu pod głowicę - pasują co do mm
wał z lepszymi łożyskami

Wariator Wm - z sklepu godnego zaufania, podobnie jak wszystkie części
Pasek Bando
Sprzęgło Koso - jakieś chińskie ( ale pisze Koso )
Dzwon Wm motor

i na końcu napędu największa opona jaka tu wchodzi - 4.00-10
Na dodatek pomarańczowa cewka o rzekomo wyższym napięciu - nie jestem pewien, co do takiego stanu rzeczy
oraz porządna świeca ngk


Jak chodzi skuter :D
http://youtu.be/mPpd2yKhzzs

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek




_________________

WBIJAĆ PYTAĆ KOMENTOWAĆ
http://forum.mieloch.pl/maver-action-na-airsalu-mod-lipiec-t386280.html


Ostatnio zmieniony 01 wrz 2014, 11:20 przez Im_Jurek, łącznie zmieniany 7 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 20 mar 2014, 13:35 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lut 2013, 17:53
Posty: 423
Lokalizacja: Rudna Wielka/Rzeszów
Pojazd: Simson s51
Zapowiada sie ciekawie :D wrzóć jakieś foty skutera z optyki coś robiłeś ?




_________________

Router Bassa - sprzedany
viewtopic.php?t=331635&postdays=0&postorder=asc&start=20
Simson S51
simson-s51-kris121-t397143.html
Moje oferty :
http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/D5Z9/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 mar 2014, 14:34 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 mar 2014, 20:24
Posty: 65
Pojazd: bt49qt-9
szczerze to na optyke nie patrzę zbytnio , ale w niedługiej przyszłości zamierzam zrobić nadkole z włókna szklanego i żywicy, ale tak czasu w soboty nie mam , więc dokładnego terminu podać nie mogę :(

Z zdjęciami walczę , ale już chyba mam sposób :D




_________________

WBIJAĆ PYTAĆ KOMENTOWAĆ
http://forum.mieloch.pl/maver-action-na-airsalu-mod-lipiec-t386280.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 mar 2014, 16:08 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lip 2012, 13:08
Posty: 1200
Pojazd: Szkutr
Fajny skuterek, jaki tam masz gazior?
Zajmij się optyką z lekka - podwyższ tył, obniż przód :p Ta oponka mi nie podchodzi jakoś, za wysoka jest moim zdaniem ale ważne żeby tobie pasowało ;) Powodzenia w planach, pracach i zapraszam do mojego coliberka ;) Pozdro!




_________________

Moja Malaga! malaguti-f12-midrace-racing-zapraszam-t406973.html
Malaga na FB - https://www.facebook.com/RadeckiGarage




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 mar 2014, 16:37 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 mar 2014, 20:24
Posty: 65
Pojazd: bt49qt-9
gazior na razie to siedzi 19 mm z podkładką i króćcem po szlifie - są idealnie spasowane do głowicy , przez co nie mam zawirowań , ale wydech musze kiedyś wymienić i wtedy gaźnik też przy okazji .

Gdybym tera wymienił tylko wydech , albo gaźnik, to z regulacja miałbym przesrane ... ( a reguluję na ideał )

Oponka to kwestia gustu , po mojemu dobrze dopełnia przełożenia, ale się ciężko reguluje ...




_________________

WBIJAĆ PYTAĆ KOMENTOWAĆ
http://forum.mieloch.pl/maver-action-na-airsalu-mod-lipiec-t386280.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 mar 2014, 16:50 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 sty 2014, 19:23
Posty: 497
Lokalizacja: CLS
Pojazd: Aprilia MX 70
Radeck14 dobrze mówi, rusz lekko tą optykę a będzie dobrze :)
Powodzenia w majsterkowaniu. Zapraszam do mnie.




_________________

Skomentowałem twój sprzęt ? Odwdzięcz się tym samym:

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 mar 2014, 17:46 
*

Rejestracja: 21 cze 2012, 21:44
Posty: 88
Lokalizacja: Rzeszów
Pojazd: MB SLK350
Balon z tyłu mi sie super podoba :D A jaki masz Vmax tego, i planujesz zmiane przełożeń?




_________________

Speedfight 2 AC @ DR EVO 70, Dellorto 17.5, Polini Speed Control, Giannelli Reverse, Gearbox LC

VW Golf mk.IV german style @ TDI AGR wtryski 216-chip na 142km 320nm, wzmak Toxic 1000W, tuba Raveland 250W, Alpine IVA-D105R, AEZ Excite Black 17'




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 mar 2014, 18:06 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lip 2012, 13:08
Posty: 1200
Pojazd: Szkutr
Wydech nie wnosi nic do regulacji, to nie 2t :wink: Tu jedynie ma na celu stłumienie pracy silnika :<




_________________

Moja Malaga! malaguti-f12-midrace-racing-zapraszam-t406973.html
Malaga na FB - https://www.facebook.com/RadeckiGarage




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 mar 2014, 18:54 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lis 2013, 13:05
Posty: 407
Pojazd: Zipp Vapor MKII
Dokładnie tak jak mówi Radeck14




_________________

TYLKO DWA TAKIE NA FORUM

zipp-vapor-mk-ii-t395022.html

"Nie sprzęt lecz technika czyni z ciebie zawodnika"
"Jedno życie , jeden cel mieć w garażu TZR" <3




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 mar 2014, 19:30 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 mar 2014, 20:24
Posty: 65
Pojazd: bt49qt-9
Niestety wydech ma trochę do rzeczy , w 4t liczy się tylko przepustowość i jeżeli założyłbym gaźnik 24 mm to by mi go zalewało, a jeżeli wydech o średnicy 25 mm to by za szybko opróżniało ( miałby za niskie sprężanie , ale bogatszą mieszankę w cylindrze ) ... Temat można ciągnąć bez końca... wiem to z mojego doświadczenia i znajomego wieloletniego motocyklisty . Jak już to od wydechu będę musiał zacząć ( pod żadnym pozorem nie od gaźnika )

V-max był licznikowe 85 ( gps'owe około 76 ) na prostej bez pochylania się i bez wiatru obecnie reguluję po wymianie głowicy, wału i kilku innych rzeczy ...




_________________

WBIJAĆ PYTAĆ KOMENTOWAĆ
http://forum.mieloch.pl/maver-action-na-airsalu-mod-lipiec-t386280.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 mar 2014, 20:27 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lip 2012, 13:08
Posty: 1200
Pojazd: Szkutr
Chłopie, mówisz o wydechu 2t chyba... w przypadku 2-sówa to co mówisz ma sens lecz nie w przypadku 4t. Tu masz zawory i to one odpowiadają za sprężanie, a nie wydech. Wydech odprowadza jedynie w 4t spaliny i wycisza odgłos silnika.




_________________

Moja Malaga! malaguti-f12-midrace-racing-zapraszam-t406973.html
Malaga na FB - https://www.facebook.com/RadeckiGarage




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 mar 2014, 20:40 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 gru 2013, 18:14
Posty: 54
Lokalizacja: Wałcz
Pojazd: Piaggio Zip Fast Rider 2T
Bez sensu inwestować w wydech do 4t jak i tak nic ci nie da... Pomyliło ci się chyba z 2t ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 mar 2014, 22:11 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 mar 2014, 20:24
Posty: 65
Pojazd: bt49qt-9
Nie do końca o to mi chodzi - chodzi mi tylko i wyłącznie o przepustowość - czyli o średnicę i opory wylotu. Najlepiej spawaka wstawić, albo jakiś od 125 - liczy się średnica kolanka około 25 mm po wewnętrznej , ale nie chcę mieć 85 'tki co chodzi jak CBR'ka z wydechem przelotowym , gdy zapina dwójkę .

Za dużego wydechu też nie można wstawić, bo się silnik będzie nierówno grzał ( przy rozprężaniu gazy wylotowe oddają energię w postaci ciepła) i będzie miał drgania przy głowicy, co kończy się szybkim rozregulowywaniem się popychaczy .

Polecam się zastanowić jakim cudem wydechy renomowanych firm w samochodach dają po kilkanaście koni , mimo, że nie są przelotowe ??? Odpowiedź jest całkiem prosta - idealna średnica i minimalne opory dla spalin.

Wydech w 2t i 4t to równie ważna sprawa , tylko że przyrost mocy w 4t nie wyniesie więcej niż 10 - 15 % . Ale nieodpowiedni wydech nieważne czy do 2t, czy 4t może tylko pogorszyć osiągi, dźwięk itd .


P.S. specjalnie dla Radeck14
wydech ma często więcej zadań niż wygłuszanie silnika i jak najszybsze wydalanie spalin . Wydech reguluje straty mocy przy wydalaniu spalin - weź wodę do strzykawki i wyciśnij ją bez igły , potem wciągnij jeszcze raz i załóż igłę, łatwo jest zauważyć że było ciężej - w 4t mamy identyczną sytuację . Ma też zapewnić równą pracę silnika . Kulturę pracy jednostki można podnieść poprzez zwężenie wydechu i przedłużenie dolotu o mniejszej średnicy niż optymalna pod względem mocy dla jednostki . Efekt jest taki ,że występuje mała różnica ciśnień pomiędzy silnikiem a wydechem , czy dolotem i jednostka staje się nie tylko cichsza, ale też wytwarza mniejsze wibracje .

Przez ostatnie 2 lata poznałem działanie silników 4t praktycznie na wylot , przy czym też najdrobniejsze szczegóły wpływające na ich pracę . Temat jest jak rzeka można ciągnąć w nieskończoność.

Co nie zmienia faktu że optymalny wydech do 4t to koszt około 100 - 150 zł, chyba że ktoś chce znaczek leo vince .




_________________

WBIJAĆ PYTAĆ KOMENTOWAĆ
http://forum.mieloch.pl/maver-action-na-airsalu-mod-lipiec-t386280.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 mar 2014, 8:02 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 gru 2013, 18:14
Posty: 54
Lokalizacja: Wałcz
Pojazd: Piaggio Zip Fast Rider 2T
Ale czemu ty porównujesz silnik samochodu z silnikiem od skutera ? W samochodzie masz te 2000ccm to rozumiem, że sportowy tłumik da te parę koni, ale tu gdzie pojemność jest tylko 80ccm.. ? To według mnie da tylko wygląd ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 mar 2014, 18:05 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 mar 2014, 20:24
Posty: 65
Pojazd: bt49qt-9
Są gdzieś wykresy, które porównują serię do jakiegoś silencera, daje coś, tymbardziej, że seryjne wydechy mają za małą średnicę.

-- 30 mar 2014, 19:05 --

Ostatnio wrzuciłem niebieską sprężynę rolki 9g i uwaga - seryjny wariator, który dzięki swojej ultrapłaskiej charakterystyce zapewnił mi v-max na poziomie licznikowych 85, przy równym przyspieszeniu bez luk - ciągnie niczym Sasha Grey ;) poprzednio miałem takiego kopa tylko do 30 km/h.




_________________

WBIJAĆ PYTAĆ KOMENTOWAĆ
http://forum.mieloch.pl/maver-action-na-airsalu-mod-lipiec-t386280.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 mar 2014, 19:03 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lip 2012, 13:08
Posty: 1200
Pojazd: Szkutr
licznikowe 85 przy takim osprzęcie to coś mało jednak... W moim przypadku cylek 72cc, poza tym wszystko seryjne i 80 licznikowe osiągał




_________________

Moja Malaga! malaguti-f12-midrace-racing-zapraszam-t406973.html
Malaga na FB - https://www.facebook.com/RadeckiGarage




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 kwie 2014, 21:00 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 mar 2014, 20:24
Posty: 65
Pojazd: bt49qt-9
Radeck v-max to nie wszystko, dla mnie ważniejsze jest przyspieszenie i osiągalność tej prędkości, przez długi czas miałem mułowato ustawiony napęd, że za ciężarówką byłem w stanie bujnąć się około ,,do kierunkowskazów'' ( licznikowe około 95, rzeczywiste około 85 ), ale przyspieszenie było dobre do 30 km/h potem muł , a pod wiatr jechał tylko 65 - 70 , za to teraz mogę z wiatrem, czy pod wiatr jechać ciągle te 80 bez ,,pseudo-sportowego'' pochyłu , z pochyłem 85 , co według mnie jest świetnym wynikiem do jazdy na codzień . Poza tym tulejki przedniego koła zaczynają mi nawalać, przez co podnoszenie v-maxa sobie odpuszczę w najbliższym czasie, a tulejki nowe kupię .

Musiałbym zdobyć jakiś ciut większy wariator, ale nie mam zamiaru wywalać rozrusznika, fakt że mogę mój skuter gdy jest ,, zimny '' odpalić ręką - dosłownie , ale wygoda korzystania z rozrusznika jest nieoceniona.

Obecnie mam te 80/85 na seryjnym wariatorze, przy tym z wm miałem muła. Może polini speed control by coś dał, ale nie chcę wydawać 200 zł na ,, może '' .

Za optykę się może wezmę i hamulec przedni , bo podnosząc osiągi nie można zapominać o bezpieczeństwie .




_________________

WBIJAĆ PYTAĆ KOMENTOWAĆ
http://forum.mieloch.pl/maver-action-na-airsalu-mod-lipiec-t386280.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 kwie 2014, 21:41 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lip 2012, 13:08
Posty: 1200
Pojazd: Szkutr
No wiadome to z bezpieczeństwem i v-maxem :)
Osobiście sądzę ze prędkości rzędu 80km/h (realne) to za dużo na tak małe koła i planowałem 12'ki, jednak musiałem spowrotem zamówić 10, jednak kiedyś robiąc skuterek 4fun napewno to zrealizuję :twisted:

Dodatkowo co do wario to podsunę Ci pomysł, że po małej przeróbce, od minarelli horizontal pasują, a co i jak to okazyjnie przeczytaj w moim temacie, więc masz okazję zajżeć i skomentować ;)




_________________

Moja Malaga! malaguti-f12-midrace-racing-zapraszam-t406973.html
Malaga na FB - https://www.facebook.com/RadeckiGarage




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 kwie 2014, 15:08 
*

Rejestracja: 21 lut 2014, 19:40
Posty: 30
Pojazd: romet 747 4t
Siema sam jeżdżę na airsalu 50mm i mam vmax 77.5 pomiar gps na kołach 12' przełożeniach 11/1, wariatorze top racing sv1 (większa średnica od serii + skrócona tuleja i Wkreca sie na sama górę , ale jeszcze bym pasek dłuższy dał o 2 cm). Jaka masz dokładnie głowice i czy polecasz jakąś konkretną pod ten cylek? Ja mam jakąś od chiny 90. Ziomek mój na tym samym cylku miał głowice od 72 i serie od 50. Większą kompresje uzyskał z seryjną 50. Jak odczuwasz wymianę na agresywny wałek i masz noname z allegro ten wałek? Dodam jeszcze, że nie regulowalem u siebie na perfekt rolkami itd.

Pozdro




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 13 sie 2014, 14:02 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 mar 2014, 20:24
Posty: 65
Pojazd: bt49qt-9
No cóż, wysokoobrotowa charakterystyka szybko kończy żywot silnika, na szczęście w moim przypadku głowica 50mm okazała się mieć wadę jakościową, przez którą mój skuter brał olej jak narkoman kokę . Ale zamiast zamawiać nową głowicę, postanowiłem poważnie zmodyfikować tą od 50'tki, która ja się okazało zapewniła znaczny przyrost mocy ( oczywiście jak na głowicę ).
Zrobiłem porting kanałów, oraz króćca , by te idealnie do siebie przylegały, zawory ponownie dotarłem, dzięki czemu się już tak nie grzeją. Kanał dolotowy zrobiłem na mat, aby zapobiec osadzaniu się paliwa na ściankach - działa !!! A wylotowy został spolerowany, ale efektów polerki wydechowego nie jestem wstanie ocenić, bo musiałbym zdemontować wydech. Co do samego wydechu obecnie mam przelot z db-killerem domowej roboty, który jest dość skuteczny. Sam dolot jest na razie dość nieestetyczny, ale skuteczny. Stożek umieszczony w miejscu seryjnego filtra z osłoną termiczną z obudowy filtra zapewnia równiejszą pracę silnika i bardziej liniową charakterystykę, nawet zapewnia więcej powietrza niż sam stożek przy gaźniku, co wynika z doładowania dynamicznego. Wczoraj pomalowałem pokrywę na szaro , co wygląda dość efektownie, kopke wywaliłem, bo najnormalniej w świecie frez nie wytrzymuje tego cylindra, dorzuciłem drugi akumulator w kufrze, by mieć pewność, że skuter odpali, co na razie zdaje egzamin.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek




_________________

WBIJAĆ PYTAĆ KOMENTOWAĆ
http://forum.mieloch.pl/maver-action-na-airsalu-mod-lipiec-t386280.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy