Dzisiaj jest 26 lut 2025, 0:39



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 160 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
Post: 18 lip 2011, 9:35 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 wrz 2009, 8:12
Posty: 1770
Lokalizacja: Warka
Pojazd: Insignia B
Japonia po prostu potrafi zbudować dobre oraz elastyczne silniki benzynowe. W sumie najlepsze 4 cylindrowe silniki benzynowe to robią właśnie w Japonii nie potrzebują żadnych turbo itd. żeby miały moc a dzięki całej masie technologii mało palą. O hybrydach to już nie mówię te to palą tyle co nic. Nawet w nowym Avensisie widać jak się rozwinęła technologia benzynowa w Toyocie mój palił w trasie 6,5-7l na 100km nowy Avensis pali 5,8l na 100 w mieście różnica między nowym a moim wynosi około 4l na 100 (mój 13 nowy 9,2) a przy dieslu różnica w spalaniu to od około 1l-2/3l na 100 więc praktycznie żadna.




_________________

toyota-corolla-1-6-dual-vvt-i-by-razor99-t323266.html Corolla by Razor
corolla-ts-by-razor99-t415180.html Corolla TS by Razor


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 18 lip 2011, 10:15 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 kwie 2009, 20:53
Posty: 53
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
razor99 Bez urazy, ale w każdym wątku poruszasz temat swojej obecnej lub byłej toyoty, rozumiem że jest to offtopic ale to robi się trochę nudne...
Co do tych zużywających się turbin przy dieslu wystarczy dobrze sprawdzić przy kupnie a później odpowiednio używać czyli. po odpaleniu poczekać 2 min. aż olej rozprowadzi się rozprowadzi, a po jeździe schłodzić trochę w tym przypadku 2 minuty także wystarczą, nie potrzeba przecież chłodzić tej turbiny 20 minut... Nie jest to aż tak uciążliwe, a jestem pewien że jeżeli będziesz tak użytkował samochód z turbiną nic złego jej nie zrobisz.
Dwumas w dieslu? Chyba jakiś styrany ten diesel musi być albo bardzo nie umiejętnie jeżdżony (jazda na sprzęgle w dieslu to najgorsze co może dla niego być) lecz po co to robić skoro dieslem najlepiej rusza się bez używania gazu...
W rodzinie jest Omega 2.5 DTI (150km) jest to taki wół roboczy, ciąga się nią przyczepy ładuje się ile wejdzie i nigdy jakoś problemu z nią nie było :wink:

Jeszcze dodam od siebie tylko tyle że gdybym miał na tydzień 50zł na paliwo i miałbym wybrać 1.9 Diesla którym zrobię około 130 km za tą kwotę a 2.0 benzynę którą zrobię około 90km (nie oszukujmy się 2.0 spali w mieście spokojnie ponad 10l). Wybrał bym diesla, oczywiście to tylko moja opinia nie każdy musi się z nią zgadzać.




_________________

Obrazek


Ostatnio zmieniony 18 lip 2011, 10:18 przez AviX, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 lip 2011, 10:44 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 wrz 2009, 8:12
Posty: 1770
Lokalizacja: Warka
Pojazd: Insignia B
No spokojnie spali, ale każdy kto ma rozum wie, że diesel nie nadaje się do miasta :mrgreen: A daję przykład Toyoty bo jestem najbardziej obeznany w tej marce równie dobrze mogę specjalnie dla Ciebie przestudiować hmm Mitsubishi i na jego przykładach wszystko tłumaczyć




_________________

toyota-corolla-1-6-dual-vvt-i-by-razor99-t323266.html Corolla by Razor
corolla-ts-by-razor99-t415180.html Corolla TS by Razor




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 lip 2011, 11:02 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 mar 2008, 12:54
Posty: 1151
Lokalizacja: Mrągowo
Pojazd: Wir leben Autos
AviX pisze:
Co do tych zużywających się turbin przy dieslu wystarczy dobrze sprawdzić przy kupnie a później odpowiednio używać czyli. po odpaleniu poczekać 2 min. aż olej rozprowadzi się rozprowadzi, a po jeździe schłodzić trochę w tym przypadku 2 minuty także wystarczą

Zycia ci nie szkoda? Po odpaleniu stoisz 2 minuty?

Co ja robię z dieslem- odpalam, jadę spokojnie te 5 czy 6 km i potem jazda normalna ale nie żyłowanie, studzenie turbiny to tak samo- przed domem ok 4-5km staram już się spokojnie jechać, wrzucać luz z górek a do tego mam odcinek ok 400m drogi gruntowej i tam też spokojnie się jedzie i takie to moje studzenie, co innego w trasie i mam np zatankować to odczekam sobie te pół min i gaszę.




_________________

Obrazek
"Tuskobus to ściema, szczaw jest prawdą."




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 lip 2011, 11:26 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lut 2011, 23:00
Posty: 0
Lokalizacja: Wałcz
Pojazd:
Ja zgodze sie z czarekcw przeciez nie trzeba po odpaleniu stac i czekac. Wystarczy nie krecic go za wysoko a jak wiesz ze bedziesz go zaraz gasil to tak samo i jak sie zatrzymasz to czekasz nie cala minute i gasisz.




_________________

DoMaN




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 lip 2011, 11:33 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 kwie 2009, 20:53
Posty: 53
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
czarekcw Masz rację, w lato odpalasz i po prostu jedziesz, ale w zimę raczej tak nie zrobisz, a 2 minuty napisałem przykładowo aby było jaśniej przecież nie trzeba stać z zegarkiem w ręku, możesz poczekać nawet i 30 sekund, nigdzie nie jest napisane że trzeba dokładnie 2 min :roll:
Ja nie jestem ani za benzyną ani za dieslem, jeden wybierze benzynę do poruszania się po mieście, a drugi diesla do ciągania przyczep.
Moje rozumowanie różni się od waszego tym że po prostu nie chcę faworyzować żadnej jednostki, bo każda z nich ma swoje plusy jak i minusy nie ma rzeczy idealnych...
Każdy kto stoi przed zakupem samochodu powinien dobrze przemyśleć do czego będzie mu potrzebny samochód a następnie wybrać to co dla niego najlepsze.




_________________

Obrazek


Ostatnio zmieniony 18 lip 2011, 11:38 przez AviX, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 lip 2011, 11:43 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lut 2011, 23:00
Posty: 0
Lokalizacja: Wałcz
Pojazd:
Ja wam powiem tak ze ja osobiscie wolal bym na pierwszy samochod beznzyne. Poniewaz ben jak bedziesz chcial to zakrecisz wyzej a diesla nie za bardzo. Ja wole szybka jazde i moim zdaniem lepsza jest benzyna. Diesel w ostatecznosci ale to jakiegos dobrego z moca a nie jakas padake 90 KM. Mialem w rodzinie benzyne a teraz mam 2 diesle. I szczerze tesknie za benzyna ale moi rodzice nie kupia juz sobie benzyny. Dlatego jestem troche zly. Ja sie nie orientuje za bardzo jak tam te benzyny u alfy ale slyszalem ze diesle sa niczego sobie. Sasiad ma w 156 i mowi ze dobry silniczek.




_________________

DoMaN




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 lip 2011, 11:59 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 mar 2008, 12:54
Posty: 1151
Lokalizacja: Mrągowo
Pojazd: Wir leben Autos
domanty pisze:
Ja wam powiem tak ze ja osobiscie wolal bym na pierwszy samochod beznzyne. Poniewaz ben jak bedziesz chcial to zakrecisz wyzej a diesla nie za bardzo.

I to jest kryterium wyboru silnika? Jeśli tak myślałbym to kupiłbym min 6 cylindrów :) . Diesel jest opłacalny w głównych przypadkach:
- gdy dużo zarabiasz
- gdy sporo przemierzasz kilometrów

Ty mówisz że możesz wyżej kręcić a ja w dieslu przy niższych obrotach mam większy moment obrotowy- no i masz remis.

Choć i tak kupno dla nastolatka auta z dieslem to mało trafiony wybór, niewielka benzyna i jest ok. Co do pojemności silnika: w przeważającej części diesle mają powyżej 1.6 więc OC dla młodego kierowcy strasznie drogie ( teraz byłem u agenta, jako iż mam prawie 5 lat prawko, swój wiek + współwłaściciel ojciec to za OC z pierdołami zapłacę na rok 600zł, gdybym sam miał rejestrować to koszt od 1200zł i w górę. Lepiej mieć te 600zł w kieszeni aniżeli nie mieć co nie? A ojciec płaci za OC Pasiora 500zł ze wszystkimi zniżkami, pomysleć ile nastolatek zapłaciłby :mrgreen: .




_________________

Obrazek
"Tuskobus to ściema, szczaw jest prawdą."




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 lip 2011, 12:27 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 sie 2010, 9:59
Posty: 220
Lokalizacja: zbk
Pojazd:
Z tym ubezpieczeniem też niema łatwo tak jak pisze czarekcw, mojemu bratu też policzyli 1200zl minimum za golfa 1.9 i tak samo załatwiliśmy że na jest na dwóch właścicieli.
Czy diesel czy benzyna to dla mnie już kwestia wyboru. Kiedyś w124 w dieslu to była naprawdę złota bryka która przejechała 800tys km bez remontu nawet na najgorszym paliwie. W dzisiejszych czasach dobre diesle się skończyły, dużo elektroniki, czułe pompy i to wszystko się pierdoli a serwis jest drogi dla diesla.
Pisaliście coś wcześniej o gazie, że szkoda silnika. Ja powiem tak, do małego silnika się nie zakłada gazu ale do większego jest to bardzo opłacalne, zakładamy sekwencje i jest o wiele taniej. W dzisiejszych czasach przy tych cenach paliwa tylko to sie opłaci. Ktoś wmawia wam głupią teorie że silniki się psują na gazie a wy później ploty siejecie m.in na tym forum.




_________________

Obrazek

...:::Wszyscy z Wawy i okolic-Wbijać:::...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 lip 2011, 12:29 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lut 2010, 14:00
Posty: 57
Lokalizacja: California
Pojazd: X-type 3.0/Astra Turbo
AviX pisze:
po odpaleniu poczekać 2 min. aż olej rozprowadzi się rozprowadzi, a po jeździe schłodzić trochę w tym przypadku 2 minuty także wystarczą


Powinno się ruszyć praktycznie po odpaleniu silnika, tylko nie kręcąc go wysoko... Podczas jazdy nagrzewa się zdecydowanie szybciej, rośnie temperatura oleju i krócej pracuje w niekomfortowych warunkach :) Szczególnie w zimie. :wink:




_________________

GALAXY pisze:
coś mi sie wydaje że masz 2t (mój derbi ma to samo) :)


quap pisze:
kielbaski z gazowego grilla sa dobre


Sprzedam: http://otomoto.pl/yamaha-yz-125-zarejes ... 93269.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 lip 2011, 16:04 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lut 2011, 23:00
Posty: 0
Lokalizacja: Wałcz
Pojazd:
czarekcw, benzyne zakrecic wyzej i przy okazji slyszysz fajne mruczenie silnika a jak jest jeszcze dobry wydech to miodzio. A diesel to co terkot jakis. Moze ma ten moment duzy ale dla mlodego czlowieka to diesel na krotkie trasy lub do lansu sie nie nadaje.

Z ubezpieczeniem to jest wlasnie porazka dla nowych kierowcow.

A co do gazu to oslabia silnik ma mniejsza zywotnosc niz sama benzyna. No ale koszty robia swoje. Za benzyne placisz 5 zl a za gaz 2,5 zl. Ale najbardziej mnie rozsmiesza to ze kupuje sobie jakis typ BMW 730 lub wieksza w benzynie i gaz zakladaja to porazka.




_________________

DoMaN




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 lip 2011, 17:23 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 wrz 2009, 8:12
Posty: 1770
Lokalizacja: Warka
Pojazd: Insignia B
jedrula123, tak od razu po odpaleniu powinno się ruszać, ale to benzyną :D




_________________

toyota-corolla-1-6-dual-vvt-i-by-razor99-t323266.html Corolla by Razor
corolla-ts-by-razor99-t415180.html Corolla TS by Razor




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 lip 2011, 17:28 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lut 2010, 14:00
Posty: 57
Lokalizacja: California
Pojazd: X-type 3.0/Astra Turbo
Turbodoładowanym można dać chwilkę na rozgrzanie, ale też nie powinno się przesadzać . Raczej skupiłbym się na chłodzeniu turbo.




_________________

GALAXY pisze:
coś mi sie wydaje że masz 2t (mój derbi ma to samo) :)


quap pisze:
kielbaski z gazowego grilla sa dobre


Sprzedam: http://otomoto.pl/yamaha-yz-125-zarejes ... 93269.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 lip 2011, 19:06 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 kwie 2010, 17:14
Posty: 76
Pojazd:
razor99, już te twoje posty mnie irytują , prawi wszystkie tematy jakie czytam i ty sie wypowiadasz mówisz ze disel jest zły . Ja mam w domu to i to , Np. Caddy 06r już ma nakulane 200 tys ani razu w niej nic nie robiliśmy no oprócz tych standardowych rzeczy . Mamy tez Craftera 08r 180 tys nakulane tez ani razu nic nie robione . No o benzynie tez złego słowa nie mogę powiedzieć bo mamy Astre IV ale ona ma dopiero 4 tys i jeszcze insigna ale ona tez nowe :P




_________________

Obrazek Staram się pisać poprawnie :)

]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 lip 2011, 19:06 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lut 2011, 23:00
Posty: 0
Lokalizacja: Wałcz
Pojazd:
jedrula123, ma racje ze trzeba sie skupic glownie na chlodzeniu turbiny, a po odpaleniu w nowych dieslach mozna spokojnie ruszac odrazu ale nienalezy wysoko krecic silnika.




_________________

DoMaN




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 lip 2011, 20:41 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 wrz 2009, 8:12
Posty: 1770
Lokalizacja: Warka
Pojazd: Insignia B
kubadge, jeżeli to są 2.0 TDI to niedługo zaczną się jazdy (chociaż w tych samochodach diesel ma prawo być bo to są woły robocze używane w transporcie a tam jak najbardziej mają rację bytu w osobówkach to głupota), ale raczej siedzą tam 1.9 TDI na PD, które mnie drażnią swoim głosem, ale chociaż ciut tańsze w naprawach od 2.0 tdi :D te silniki po przekroczeniu 200tyś km potrafią doprowadzić do bankructwa. A niestety nowe diesle są zbyt przeładowane technologią żeby miały być bezawaryjne (takie diesle skończyły się 15 la temu) mnie również irytują posty obrońców diesla, którzy nawet porządnych argumentów nie mają i jeżeli ktoś ze znajomych kupił diesla to nie ryzykuje i nie trzyma go dłużej niż rok a to coś znaczy.




_________________

toyota-corolla-1-6-dual-vvt-i-by-razor99-t323266.html Corolla by Razor
corolla-ts-by-razor99-t415180.html Corolla TS by Razor


Ostatnio zmieniony 18 lip 2011, 20:45 przez razor99, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 lip 2011, 21:27 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 kwie 2010, 17:14
Posty: 76
Pojazd:
Caddy 1.9TDI Crafter 2.5 TDI . Nie sadze żeby się sypały po 200 tys bo to nie jest nasz pierwszy disel ktory przekroczy 200 tys. Brat ma tez tGolfa V który ma 330 tys i żadnych problemów z nim nie ma . Stoi tez u mnie jeszcze Sprinter podajże 99r. 2,9 disel przekulane ma juz sporo bo z 570 tys i nigdy nie bylo z nim problemów . :mrgreen:




_________________

Obrazek Staram się pisać poprawnie :)

]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 lip 2011, 21:45 
***

Rejestracja: 19 gru 2010, 19:51
Posty: 662
Lokalizacja: Zabrze
Pojazd:
ja to nie wiem jak wam te auta tak mało palą.

U mnie w domu to tak:
Volvo S80 2.5 diesel max 7.2
Audi A6 2.5 diesel 9-10
Jeep Grand Cherooke 2.7 diesel 12
R1- 8
Booster 3.5-4
Była Alfa to 12 brała, Astra 1.4 16v z 9 wzieła

I tak uważam że diesle się opłaca! Człowieku 2.5 w benzynie to 15 lelo




_________________

Domin192 pisze:
Pomykałem dziś roxem ponad 105, bez kasku z włączonymi neonami




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 lip 2011, 21:48 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lut 2011, 23:00
Posty: 0
Lokalizacja: Wałcz
Pojazd:
kubadge, te silniki w sprinterach to jeszcze wytrzymuja po milion kilometrow.

przemek.99, co ty gadasz ze 2.5 benzyna pali 15. Zalezy jeszcze jaka to benzyna.




_________________

DoMaN


Ostatnio zmieniony 18 lip 2011, 21:49 przez domanty, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 lip 2011, 21:50 
***

Rejestracja: 19 gru 2010, 19:51
Posty: 662
Lokalizacja: Zabrze
Pojazd:
Omega wiem ze miala wiecej niz 200km jak tata jezdzil to 13-14
Alfa 1.8 spalala nam 12




_________________

Domin192 pisze:
Pomykałem dziś roxem ponad 105, bez kasku z włączonymi neonami




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 160 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy