Dzisiaj jest 24 lut 2025, 23:30



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 30 kwie 2012, 20:03 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 gru 2009, 11:31
Posty: 2482
Lokalizacja: Opoczno
Pojazd:
Witam!

Posiadam Peugeota Speedfighta 2. Siedzi w nim cylek 70ccm i wymienione są wszystkie podzespoły, seryjny został jedynie wał. Ostatnio dawno nie zaglądałem do przekładni co było wielkim błędem. Po otworzeniu dekla zaobserwowałem ze jedna z rolek wariatora znajduje się poza nim peknieta w pół :/ zrobilem prawdopodobnie bez tej rolki okolo 20 km. Kolejna niepokojąca sprawa to talerzyk wariatora ten najdalej w karterze ten którego wypychają rolki - zdeformowała się lekko ta dziurka którą wkłada się go na wał i talerzyk ledwo ledwo się kręci: filmik :

http://w98.wrzuta.pl/film/8BlepRlW8IA/20120430033


Pierwszy który spadł i kręci siędobrze to stary malossi multivar, drugi to mój obecny wariator hebo ng. Później włożyłem i przejechałem się na seryjnym wariatorze i z jego talerzykiem zrobiło się to samo, z malossim również. Do tego bardzo szybko zużywają się rolki w wariatorze.. Czy możliwe że przez ten czas kiedy jeździłem bez jednej rolki wał skrzywił się i teraz dzieją się takie rzeczy ? Będzie trzeba go wymienić?




_________________


Moja maszyna:

SpEeDfIgHt 2 Led R-CUP Full-Sport DR 70ccm EVO

Zobacz go !!!


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 30 kwie 2012, 20:42 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lip 2009, 23:02
Posty: 1617
Lokalizacja: Sandomierz
Pojazd: borsche vr5
odpal skuter bez pokrywy i obserwuj wał, jeśli będzie krzywy na pewno zauważysz falowanie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 kwie 2012, 21:25 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 gru 2009, 11:31
Posty: 2482
Lokalizacja: Opoczno
Pojazd:
http://w848.wrzuta.pl/film/6GhPBG8ulf7/ ... krzywy_wal




_________________


Moja maszyna:

SpEeDfIgHt 2 Led R-CUP Full-Sport DR 70ccm EVO

Zobacz go !!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 kwie 2012, 21:31 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 mar 2010, 23:04
Posty: 2080
Lokalizacja: Nowa Sól/Wrocław
Pojazd: Kymco Vitality LC
Rolki mogą topić się od złego docisku sprężyny centralnej. Pasek może być zbyt luźny i się ślizga bądź jest zbyt mocno zaciśnięty i musi pokonać duże opory żeby "jeździć" dobrze po wariatorze.




_________________

Elektronika do skutera i nie tylko: http://ficu.eu/

NAPRAWIĘ/KUPIĘ uszkodzone liczniki/termometry typu KOSO/S6.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 kwie 2012, 21:32 
**

Rejestracja: 16 lip 2009, 9:43
Posty: 331
Pojazd: 200+
krzywy , pasek skacze ..




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 kwie 2012, 21:41 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 gru 2009, 11:31
Posty: 2482
Lokalizacja: Opoczno
Pojazd:
No tak myślałem że krzywy.. Przez jedną głupią rolke :/ Tylko wymiana wchodzi w grę ?




_________________


Moja maszyna:

SpEeDfIgHt 2 Led R-CUP Full-Sport DR 70ccm EVO

Zobacz go !!!


Ostatnio zmieniony 30 kwie 2012, 21:42 przez Sopel38, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 kwie 2012, 21:51 
Zbanowany

Rejestracja: 31 mar 2012, 14:29
Posty: 172
Pojazd:
no wału nie da prostować ;d




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 kwie 2012, 21:52 
**

Rejestracja: 16 lip 2009, 9:43
Posty: 331
Pojazd: 200+
lepiej kupić nowy , chyba że dać do regeneracji ale nie opłaca się dawać seryjnego wały ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 kwie 2012, 22:12 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 gru 2009, 11:31
Posty: 2482
Lokalizacja: Opoczno
Pojazd:
no wlasnie myslalem nad regeneracja ale kupie sobie mocniejszy jakis np top racing evo ng i bede spokojnie mogl cisnac bez obaw ;)




_________________


Moja maszyna:

SpEeDfIgHt 2 Led R-CUP Full-Sport DR 70ccm EVO

Zobacz go !!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 kwie 2012, 22:21 
**

Rejestracja: 16 lip 2009, 9:43
Posty: 331
Pojazd: 200+
no dokładnie ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 kwie 2012, 23:06 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 maja 2009, 22:19
Posty: 923
Lokalizacja: Radomsko
Pojazd: Honda NSR 125
Ja tu nie widzę żeby wał miał jakiekolwiek bicie bo tak naprawdę tego się nie zauważy od tak. Jeśli po kilku set kilometrach łożyska na wale nie padną i nie będzie luzu tak wał nie ma bicia jest ok :)




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 maja 2012, 7:41 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 gru 2009, 11:31
Posty: 2482
Lokalizacja: Opoczno
Pojazd:
no a jak wytlumaczyc wtedy te talerzyki wariatora ? Jakas inna rzecz na to wplywa?

Edit

moge dodac tez ze podczas jazdy czuc wibracje dosc spore w pewnym momencie.. To chyba tez oznaka walu krzywego




_________________


Moja maszyna:

SpEeDfIgHt 2 Led R-CUP Full-Sport DR 70ccm EVO

Zobacz go !!!


Ostatnio zmieniony 01 maja 2012, 8:27 przez Sopel38, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 maja 2012, 9:13 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 maja 2009, 22:19
Posty: 923
Lokalizacja: Radomsko
Pojazd: Honda NSR 125
Sopel38, może mieć bicie ale najpierw sprawdź luz góra dół bo jeśli łożyska dostaną luzu to będzie wiadomo że wał na złom.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 maja 2012, 10:05 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 gru 2009, 11:31
Posty: 2482
Lokalizacja: Opoczno
Pojazd:
Yakuza, no luzu nie ma wgl siedzi sztywno




_________________


Moja maszyna:

SpEeDfIgHt 2 Led R-CUP Full-Sport DR 70ccm EVO

Zobacz go !!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 maja 2012, 10:18 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 mar 2010, 23:04
Posty: 2080
Lokalizacja: Nowa Sól/Wrocław
Pojazd: Kymco Vitality LC
Sprawdź czy dzwon nie jest krzywy, ostatnio miałem na warsztacie takiego co powyżej 50km/h trzepało. Po wymianie dzwonu było ok. Nie widzę aby wał był krzywy. Podgazuj trochę i jak się naciągnie pasek to nie będzie latał.




_________________

Elektronika do skutera i nie tylko: http://ficu.eu/

NAPRAWIĘ/KUPIĘ uszkodzone liczniki/termometry typu KOSO/S6.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 maja 2012, 11:45 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 gru 2009, 11:31
Posty: 2482
Lokalizacja: Opoczno
Pojazd:
dzwon jes prawie nowka s6 wingcooler 300-400 km ma.. Z tym trzepaniem to najmniejszy problem tylko chodzi mi o te talerzyki od wariatorow dlaczego one sie krzywia




_________________


Moja maszyna:

SpEeDfIgHt 2 Led R-CUP Full-Sport DR 70ccm EVO

Zobacz go !!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 maja 2012, 11:48 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 mar 2010, 23:04
Posty: 2080
Lokalizacja: Nowa Sól/Wrocław
Pojazd: Kymco Vitality LC
Skoro rolki się topią to pewnie krzywią się od temperatury. Pobaw się centralkami.




_________________

Elektronika do skutera i nie tylko: http://ficu.eu/

NAPRAWIĘ/KUPIĘ uszkodzone liczniki/termometry typu KOSO/S6.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 maja 2012, 12:23 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 gru 2009, 11:31
Posty: 2482
Lokalizacja: Opoczno
Pojazd:
sluchajcie ale ja juz te rolki i drgania przezyje ale chodzi mi o to ze nie wiem czy moge jezdzic bo boje sie o cylek.. Chodzi mi o to krzywienie sie talerzykow.. Hebo kiedys chodzil luzno a od momentu gdy wypadla ta rolka i jezdzilem bez niej to chodzi na wale ciezko.. Seryjny wariator i multivar chodzily na wale idealnie tak jak na filmiku widzieliscie a po przejechaniu kilku metrow juz na wale ciezko sie kreci.. Wiec to nie jest wina temperatury bo wariator byl zimny jak zdejmowalem po tych kilku metrach a jednak cos oddzialowuje na ten talerzyk ze sie ciezko kreci pozniej




_________________


Moja maszyna:

SpEeDfIgHt 2 Led R-CUP Full-Sport DR 70ccm EVO

Zobacz go !!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 maja 2012, 15:53 
*

Rejestracja: 13 lip 2011, 21:00
Posty: 134
Lokalizacja: Gołdap
Pojazd:
Zdejmij wariator, zaloz tylko ta tulejke na ktorej chodzi wariator, potem przeciwtalerz i zakrec nakretka, a potem krec przeciwtalerzem powoli i patrz czy prosto chodzi.Mysle ze na oko powinienes zobaczyc czy jest prosty czy nie.




_________________

Moja Maszyna:
http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=255487
Wejdz i zobacz!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 maja 2012, 18:08 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 gru 2009, 11:31
Posty: 2482
Lokalizacja: Opoczno
Pojazd:
kurde na oko to ciezko to sprawdzic.. Jak tak patrze to delikatnie minimalnie jest krzywy i te deformacje talerzykow sa tez minimalne wiec moze on jest tak delikatnie krzywy tylko.. Nie umeim tego stwierdzic od tak.. To lepiej wymienic ten wal czy nie? Moze jeszcze jakis sposob na sprawdzenie tego walu? Luzu nawet minimalnego nie ma gora dol ani w bok siedzi sztywno.




_________________


Moja maszyna:

SpEeDfIgHt 2 Led R-CUP Full-Sport DR 70ccm EVO

Zobacz go !!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy