Dzisiaj jest 29 sty 2025, 22:48



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 24 mar 2016, 17:20 
*

Rejestracja: 27 mar 2015, 21:06
Posty: 47
Pojazd: Junak 102
Witam .
Kilka dni temu założyłem nowy cylinder do swojego skutera 2T , a mianowicie Malossi Sport 70 , lecz wczoraj ,gdy wracałem do domu to urwała mi się flansza od wydechu prawie przy samym cylindrze zostało tylko mocowanie. Moje pytanie jest takie czy mogły się uszkodzić pierścienie , ponieważ wracałem jeszcze tak do domu ok 6km dlatego że nie miałem innego wyjścia (jechałem ok 20km/h).
Skuter nie stracił na mocy ,ale słychać jakieś dziwne dzwonienie tylko nie wiem czy dokładnie od strony cylindra mimo tego , że się przysłuchiwałem. Dzwonienie występowało już wcześniej na starym cylindrze lecz tak nie zwracałem na nie uwagi (było ciche z resztą tak jak teraz) , ale teraz na tym cylindrze , który tani nie był zwracam uwagę na każdy dziwny odgłos.
Przepraszam że tak się rozpisałem , ale chciałem to jak najlepiej opowiedzieć .
Proszę o wasze opinie na ten temat i z góry dziękuje.
Pozdrawiam.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 24 mar 2016, 17:54 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Jak nie nałapał piachu i różnej maści syfu to powinno być ok.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 mar 2016, 18:46 
*

Rejestracja: 27 mar 2015, 21:06
Posty: 47
Pojazd: Junak 102
raczej nie bo jechałem tylko po asfalcie suchym




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 mar 2016, 9:11 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Przecież nikt asfaltu nie odkurzał :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 mar 2016, 9:16 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 sie 2015, 10:28
Posty: 283
Lokalizacja: Protowo (Warmińsko-Mazurskie)
Pojazd: Rower z silnikiem 66cc
Imię: Jacek
Ciche dzwonienie z okolic dolotu jest chyba normalne dla tych silników. U mnie w skuterze dzwoni i kolegi tak samo, ale to słychać tylko na wolnych obrotach.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 mar 2016, 12:23 
*

Rejestracja: 27 mar 2015, 21:06
Posty: 47
Pojazd: Junak 102
Raczej chodziło mi, że nie jechałem po żadnej "polnej" drodze żartownisiu.
W moim skuterze to dzwonienie też na wolnych obrotach tylko słychać.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 mar 2016, 12:34 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Sprawdziłbym "gumy" talerzyka wariatora jak i prowadzenia w których one pracują.Wybite [czyli zwiększony luz]objawia się właśnie klepaniem na niskich obrotach.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 mar 2016, 15:07 
*

Rejestracja: 13 mar 2016, 22:25
Posty: 40
Lokalizacja: Elbląg
Pojazd: Aprilia SR 50
Moim zdaniem nie masz co się martwić :)




_________________

_______________________________
https://facebook.com/ApriliaSRbyJaruS




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 mar 2016, 15:27 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Kuba32123 pisze:
Raczej chodziło mi, że nie jechałem po żadnej "polnej" drodze żartownisiu.
W moim skuterze to dzwonienie też na wolnych obrotach tylko słychać.



Nie napisałem tego w sposób prześmiewczy. Możesz wierzyć albo i nie. Na doskonałej z wyglądu jezdni znajduje się mnóstwo syfu, nawet fragmenty stali. Jak masz magnes (nawet taki z głośnika) to możesz przetestować (nie dziw się temu co złapiesz po przyłożeniu). Ten problem dzwonienia mi przypomniał (skleiłem fakty do kupy) to: https://imageshack.com/i/plCP4JVVj W zasadzie to urwała mi się jedna ze śrub od flanszy wydechu i nie przejmowałem się tym zbytnio, a potem jakimś cudem pierścień zahaczył o jedno z okien w cylindrze. Najciekawsze jest to ,że dojechałem do domu (ponad 6km). Było właśnie charakterystyczne dzwonienie, wiedziałem, że to pierścienie ale nie zdawałem sobie sprawy co się stało w środku.
Zapomniałbym... To "dzwonienie było słychać kiedy musiałem wykonywać manewr skrętu na skrzyżowaniu, co wymusza obniżenia obrotów silnika.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 mar 2016, 17:54 
***

Rejestracja: 31 sie 2015, 10:02
Posty: 929
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd: Aprilia RS 125
Imię: Kamil
Mi też coś dzwoni na wolnych obrotach ale nigdy się tym nie przejmowałem za bardzo. Pierścienie całe. Miałem też takie wrażenie, że im cieplejszy silnik tym bardziej ono ustawało




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 mar 2016, 19:15 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2015, 21:02
Posty: 476
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Yamaha DT 50
U mnie również coś dzwoni, nawet świeżo po remoncie :) Nigdy się tym nie przejmowałem i nic się nie dzieje




_________________

Cylinder: Malina + Barikit
Wał: Naraku Racing
Wydech: Scr Corse Racing Line
Gaźnik: Dellorto Black Edition 21mm
Zawór: Malossi mhr vl6
Filtr powietrza: Athena Racing
Zębatki: 14z/56z
Sprzęgło: Top Performance kevlar




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 mar 2016, 19:20 
***

Rejestracja: 31 sie 2015, 10:02
Posty: 929
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd: Aprilia RS 125
Imię: Kamil
Może to jakiś dzwonek oznaczający, że silnik pracuje :D
Dzisiaj złożyłem silnik i po odpaleniu też dzwonnik sobie dzwonił :P




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 mar 2016, 19:32 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 sie 2010, 16:05
Posty: 583
Lokalizacja: Poddębice
Pojazd: Aprilia sr factory
4MaticPL pisze:
Może to jakiś dzwonek oznaczający, że silnik pracuje :D <br abp="711">Dzisiaj złożyłem silnik i po odpaleniu też dzwonnik sobie dzwonił :P
4MaticPL pisze:
Mi też coś dzwoni na wolnych obrotach ale nigdy się tym nie przejmowałem za bardzo. Pierścienie całe. Miałem też takie wrażenie, że im cieplejszy silnik tym bardziej ono ustawało

Byle by za mocno nie dzwoniło i maneta i na przód :P
Uwierzcie mi ze nie jest normalnym objawem jakiekolwiek dzwonienie z okolic cylindra.
Przerabiałem maszyny wyczynowe i jak cokolwiek zaczynało być słychać to cyl w górę i gruntowne pomiary.
Teraz większość dźwięków z tamtej okolicy bierze się z niestety kiepskiej jakości materiałów i niedbałości wykonania i taki tego efekt.
Kupując części z najwyższej półki unikniemy takich niespodzianek.
Niewysilone sety mogą i nader często się to zdarza dzwonić ,ale mimo to przez kilka tysięcy działają co nie było by możliwe w maszynach racingowych.
U Ciebie pewnie nic się nie stało bo przez wydech raczej nic nie zaciągnie przy jeździe ostrożnej jak pisałeś.




_________________

Mój projekt hamownia http://forum.mieloch.pl/motorynka-simron-70cc-zielony-szatan-pomiar-hamownia-10-koni-t415495.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 mar 2016, 19:59 
*

Rejestracja: 27 mar 2015, 21:06
Posty: 47
Pojazd: Junak 102
Dziękuję za pomoc i wyczerpujące odpowiedzi.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy