Dzisiaj jest 23 kwie 2024, 17:38



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 01 lis 2011, 14:07 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 mar 2011, 12:10
Posty: 599
Lokalizacja: Lipsko
Pojazd:
Witam! Jako że na forum codziennie pojawia się mnóstwo tematów i pytań o s6 streetrace postanowiłem sporządzić kompendium na temat tego cylindra.

Obrazek

Można śmiało powiedzieć że street bo o nim tu mowa jest jednym z najbardziej popularnych cylindrów sportowych, prawdopodobnie ze względu na jakość wykonania, moc, trwałość jak i stosunkowo niską cenę.
Kupując nowy cylinder dostajemy w zestawie :
serce
głowice
tłok Vertex i pierścienie
sworzeń
zabezpieczenia
i wszelkiego rodzaju uszczelki

Wielkim plusem streetrace jest fakt że przy dobrym stanie wału nie trzeba go zmieniać, cylinder nie kręci ogromnych obrotów, zaleca się jednak wymianę łożysk wału na wzmacniane np. Skf, Ntn lub koyo dodatkowo dla osoby która chce wiedzieć czym jeździ zaleca się wymianę łożyska korbowodu na wzmacniane. Wymieniając cylinder na sportowy trzeba pokusić się o wymianę gaźnika na większy (w przypadku S6 najlepszy jest 19mm, można też wsadzić 21mm) oraz wydechu. Najczęściej wybieranymi wydechami są Yasuni R, laser x-pro, stage6 pro replica, stage6 pro. W celu jeszcze większego zwiększenia osiągów powinno się wymienić napęd tj. wariator, sprzęgło, dzwon oraz w wyjątkowych okolicznościach korektor momentu obrotowego. Jeśli chodzi o docieranie zaleca się 300 km jazdy ze zmiennym gazem, nie jak to robi większość osób 1000 km do 45 km/h , to chińska 50 gdzie dodanie gazu może wywołać wyplucie pierścieni, osobiście podczas docierania stosowałem mieszankę 1:40.

Cylinder o którym tu mowa jest bardzo dobrą bazą do modyfikacji, mowa tu o portingu.
Jeśli wykonawca takiego zabiegu jest dobrze zorganizowany to taka modyfikacja może przynieść bardzo korzystne efekty, zdarza się że streetrace po wszelkich przeróbkach nie ingerując w zmianę otwarcia okien płuczących potrafi osiągnąć 12/13 km czyli tyle co słaby racing.
Przy decyzji takich przeróbek trzeba wziąść pod uwagę wymianę wału na wzmacniany, gaźnika min, 21mm oraz wydechu na racingowy np. C16, R1200.

Konkurencją dla stage6 może być malossi sport czy polini sport jednak Street bije je na głowę pod względem trwałości i elastyczności.

Cylinder o którym tu mowa jest najkorzystniejszym wyjściem dla młodego tunera, odporny na katowanie, dobrze odprowadza ciepło, dobre osiągi oraz niskie spalanie w przedziale od 4,5 do 6 l zdecydowały że S6 klasyfikuje się w najściślejszej czołówce najczęściej wybieranych cylindrów w polsce, być może i na świecie.

Jakość wykonania 10/10
Wykonany z dobrych materiałów, łatwy w obróbce oraz trwały
Wytrzymałość 9/10
Cena 10/10

Jako autor tego artykuły zabraniam rozpowszechniania go bez mojej zgody.



Przyda się :) Przenoszę do biblioteki.
/seku145




_________________

SR na Racingu by KORH:)
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.


Ostatnio zmieniony 23 lis 2011, 14:22 przez Korh, łącznie zmieniany 4 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 01 lis 2011, 14:11 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 lip 2011, 22:49
Posty: 1002
Lokalizacja: Kłodawa
Pojazd: Aprilia Sr + Alfa 146 Ti
Bardzo i to bardzo fajny artykuł. Fajnie, że napisałeś mi o nim bo jeśli będe miał kase na następny sezon zawita może on u mnie w SR. Czytałem, że można go szybko zatrzeć (pewnie wina użytkowników) :). Jak ktoś ma na sprzedanie używke w bdb stanie prosze o PW :P




_________________

Ktoś się podszywa pode mnie pod nr gg 41030559!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 lis 2011, 11:53 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 paź 2010, 16:24
Posty: 3001
Lokalizacja: Słopnice
Pojazd: nissan
Korh, Sam to pisałeś?
Bo mnie się wydaje że już coś podobnego widziałem :/

Ale muszę przyznać poradnik dobrze napisany :wink:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 lis 2011, 12:05 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lis 2011, 22:08
Posty: 12
Pojazd:
fajny artykół to do streeta lepiej gaźnik 19mm niż 17,5mm




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 lis 2011, 14:57 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 mar 2011, 12:10
Posty: 599
Lokalizacja: Lipsko
Pojazd:
capekpl1 pisze:
Korh, Sam to pisałeś?
Bo mnie się wydaje że już coś podobnego widziałem :/

Ale muszę przyznać poradnik dobrze napisany :wink:


W 100% napisałem go sam. Sam jestem użytkownikiem tego cylindra i widząc tyle tematów na forum postanowiłem odpowiedzieć na wszystkie ogólne w jednym temacie.




_________________

SR na Racingu by KORH:)
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 gru 2011, 14:32 
**

Rejestracja: 26 wrz 2011, 17:08
Posty: 330
Lokalizacja: Polska
Pojazd:
Korh pisze:
Jeśli chodzi o docieranie zaleca się 300 km jazdy ze zmiennym gazem, nie jak to robi większość osób 1000 km do 45 km/h , to chińska 50 gdzie dodanie gazu może wywołać wyplucie pierścieni, osobiście podczas docierania stosowałem mieszankę 1:40.

Nie bardzo rozumiem, może ktoś pomóc?
Bo mam ten cylinder na dotarciu właśnie i teraz po przeczytaniu tego nie wiem.
Mam docierać tylko 300km? I z jaką prędkością?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 gru 2011, 14:35 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 mar 2010, 18:45
Posty: 597
Lokalizacja: Szczecin
Pojazd:
No jest dobrze, :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 gru 2011, 14:42 
**

Rejestracja: 26 wrz 2011, 17:08
Posty: 330
Lokalizacja: Polska
Pojazd:
Ale mi nie chodzi czy jest dobrze czy nie tylko nie wiem jak bo pierwszy raz docieram silnik.
Mam streetrace 70cm.
Myślałem że trzeba docierać przez 1000km o prędkości 45km/h a tu zonk co innego.
Może mi ktoś dokładnie wszystko napisać jak dobrze dotrzeć ten cylinder?
Przez ile? Z jaką prędkością? Do jakiej max prędkości można rozwijać? Czy trzeba rozgrzewać silnik przed jazdą? Czy można gazować? Czy można dochodzić do full obrotów?
Jaki olej lać? W jakim stosunku na dotarciu i po (Nie mam dozownika)?? I co jeszcze nie zapytałem a jest ważne. :<




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 gru 2011, 14:55 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 mar 2011, 12:10
Posty: 599
Lokalizacja: Lipsko
Pojazd:
Rafal176, nie wiem kto wymyślił żeby cylindry docierać do 45 na godzine, chyba panowie niebiescy żeby skutery były zamulone, nie musisz się trzymać konkretnej prędkości, może być 50 a nawet 70 tylko bez przegrzewania, wkręcania go na ogromne obroty, polecam jazdę ze zmienną wartością obrotów czyli falowanie manetką,

Olej polecam najbardziej sprawdzony castrol 2-t, na dotarciu rób mieszanke 1:40 lub 1:45 a po tych powiedzmy 300 km 1:50




_________________

SR na Racingu by KORH:)
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 gru 2011, 15:02 
**

Rejestracja: 26 wrz 2011, 17:08
Posty: 330
Lokalizacja: Polska
Pojazd:
Ok, a jeszcze olej jaki syntetyk, półsyntetyk, mineralny?
Czyli podczas jazdy mam się bawić manetką? Dodawać gazu i ujmować? Aby nie dawać gazu od razu do końca tylko powolutku?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 gru 2011, 15:17 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 paź 2010, 16:24
Posty: 3001
Lokalizacja: Słopnice
Pojazd: nissan
Tu masz wszystko.nie zaśmiecajmy kolejnym tematem o docieraniu forum.

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=34056

Miłej lektury życzę :wink:


Ostatnio zmieniony 11 gru 2011, 15:19 przez capekpl1, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 cze 2012, 16:42 
*

Rejestracja: 06 maja 2012, 17:58
Posty: 113
Pojazd:
mieszanka 1;40 to na 5l paliwa ile oleju. Jeśli się ma dozownik należy też robić mieszankę?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 cze 2012, 17:14 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lis 2011, 10:08
Posty: 469
Pojazd:
YamahaNeos pisze:
mieszanka 1;40 to na 5l paliwa ile oleju

125ml oleju.
YamahaNeos pisze:
Jeśli się ma dozownik należy też robić mieszankę?

Jeśli masz dozownik to on robi mieszanke 1:50, czyli na 5l benzyny 100ml oleju. Więc jeśli chcesz mieszanke 1:40 musisz na każde 5l dolewac 25ml do baku.


Ostatnio zmieniony 17 cze 2012, 17:15 przez sebek_97, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 cze 2012, 16:33 
*

Rejestracja: 06 maja 2012, 17:58
Posty: 113
Pojazd:
O co chodzi w tym docierani ze zmiennym gazem czyli jak to ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 cze 2012, 17:06 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lip 2011, 16:03
Posty: 164
Lokalizacja: Starogard ;/
Pojazd:
nie ciągle 45hm/h tylko z zmienna predkością.. napisał to wyraźnie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 lip 2012, 19:46 
****

Rejestracja: 02 maja 2011, 19:55
Posty: 1630
Pojazd:
Z całym szacunkiem dla autora, ale widzę, że jest to tuner napalony tylko na firmę s6.

Korh pisze:
Konkurencją dla stage6 może być malossi sport czy polini sport jednak Street bije je na głowę pod względem trwałości i elastyczności.

Kiedy polini i malossi istniało to o s6 nikt nawet nie myślał. Lata doświadczenia tych firm mówią same za siebie. S6 ma bardzo dobre produkty, ale myślę że wychwalanie go ponad wszystko to błąd :/

Korh pisze:
dobrze odprowadza ciepło

Oj może jeszcze tak dobrze jak aluminiowe co? To jest żeliwo, tak jak polini i malossi sport 70, więc na tych cylindrach temp. jest wyższa niż na alu. No chyba że gwiazdki s6 poprawiają chłodzenie, minimalizując grzanie się cyla :roll:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 lip 2012, 19:53 
**

Rejestracja: 16 lip 2009, 9:43
Posty: 331
Pojazd: 200+
karol159620, bo masz polini sporta ? :lol:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 lip 2012, 22:10 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 mar 2011, 12:10
Posty: 599
Lokalizacja: Lipsko
Pojazd:
karol159620, a masz porównanie malossi, polini i stage6? Bo tak się składa że ze wszystkimi miałem do czynienia :) pozdrawiam




_________________

SR na Racingu by KORH:)
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 lip 2012, 16:21 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2009, 19:47
Posty: 811
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd:
2 razy go zatarłem, za drugim łożysko korbowodu S6 rozsypało się na kawałeczki.. rozwalając mi całą komorę w Quantumie jak i wał Topracinga.. czyli prawie 600zł w .... za jednym zamachem pozdro za jakość S6. Chodź ogólnie porównując cenę/osiągi to naprawdę polecam. :)




_________________

[center]Obrazek[/center]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 lip 2012, 19:53 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 mar 2011, 12:10
Posty: 599
Lokalizacja: Lipsko
Pojazd:
Stasiu2, trudno powiedzieć co się mogło stać :) być może zły montaż albo po prostu wada fabryczna :)




_________________

SR na Racingu by KORH:)
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy