Dzisiaj jest 01 maja 2025, 23:36



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
Post: 23 lis 2012, 15:14 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lut 2010, 14:43
Posty: 154
Lokalizacja: Leżajsk(podkarpackie
Pojazd:
Cytuj:
stosowano typowo pierścienie żeliwne,czyli w tym przypadku tarcie się zmienia i wzrasta;żeliwo-żeliwo,ale dzisiaj są stosowane pierścienie z warstwą chromu czyli tutaj tarcie jest mniejsze;żeliwo-chrom.

ThisIsSparta logika, tak lepsze są chromowane :)




_________________

Projekt DRAGSTER "SpeedY"
mini bike z silnikiem Speedfight'a
"!!" Filmik z jazdy->https://www.youtube.com/watch?v=9SXmFARVUo8


Ostatnio zmieniony 23 lis 2012, 15:16 przez pablo176, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 23 lis 2012, 18:20 
*

Rejestracja: 23 maja 2012, 19:21
Posty: 152
Lokalizacja: Kościan
Pojazd:
Booyaka ja mam ogólnie malossi sport ale mam tez chińską 70 no i dziadek jest tokarz i tak na testa zrobi mi porting na mapce hebo monstrum tylko że kanał wylotowy (wydechowy) będzie taki jak w s6 racing mkII. A tak to mnie nie stać na racinga czy evo.
mam gaznik 21 multivar hebo performer i wałek sport.
I jestem ciekaw czy dziadek osiągnie większą moc na chińczyznie od malossiego stąd nasunęło mi się pytanie "Moc cylindra aluminiowego a żeliwnego"
Dodam że to wszystko za darmo wiec warto spróbować :mrgreen:


Ostatnio zmieniony 23 lis 2012, 18:22 przez Michal87, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 lis 2012, 18:25 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2010, 16:53
Posty: 2808
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Imię: Maciej
pablo176, rozszerzalność ma znaczenie i to duże ;)
Rozszerzalność musi być jak najbliższa wartości tłoka i pierścieni.




_________________

Obecnie biedny student nie mający na nic czasu xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 lis 2012, 18:54 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lut 2010, 14:43
Posty: 154
Lokalizacja: Leżajsk(podkarpackie
Pojazd:
ale sama rozszerzalność tłoka bo cylinder przy temp. w jakich(czyli od 100-200st.) pracuje się nie odkształca :wink: -chyba że jest to sytuacja zatarcia a to sa temp. 3x wyższe,
najlepszy przykład przegrzanie silnika 4T,pierwsze co to odkształcenie pierścieni które są żeliwne- czyli znowu żeliwo o żeliwo :wink:
miałem za dużo lekcji o odprężeniach i wytrzymałości popularnych materiałów więc będe sie z tym kłócił :D




_________________

Projekt DRAGSTER "SpeedY"
mini bike z silnikiem Speedfight'a
"!!" Filmik z jazdy->https://www.youtube.com/watch?v=9SXmFARVUo8




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 lis 2012, 19:05 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2011, 21:21
Posty: 1709
Lokalizacja: Połomia / Wodz. Śl.
Pojazd: Faspi F8, Tigra 1.6 16V
Michal87 pisze:
hebo monstrum

Jak już to Hebo Manston :)




_________________

Obrazek

https://www.facebook.com/PKRHgarage ZAPRASZAM !

http://forum.mieloch.pl/faspi-by-przemek051195-70cc-midrace-t261458-580.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 lis 2012, 19:20 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Maciek1997 pisze:
Rozszerzalność musi być jak najbliższa wartości tłoka i pierścieni.

Nie rozumiem tego zdania.
Michal87, Długo ten cylinder na chińskim tłoku nie pociągnie. Samo odwzorowanie okien w cylindrze to nie wszystko, ważne jest też odpowiednie nakierowanie okien co umożliwia sprawne przepłukiwanie cylindra.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 lis 2012, 19:26 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2010, 16:53
Posty: 2808
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Imię: Maciej
Booyaka, chodzi mi o to że materiały muszą mieć podobna rozszerzalność.




_________________

Obecnie biedny student nie mający na nic czasu xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 lis 2012, 20:28 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lut 2010, 14:43
Posty: 154
Lokalizacja: Leżajsk(podkarpackie
Pojazd:
Cytuj:
chodzi mi o to że materiały muszą mieć podobna rozszerzalność

to jeszcze bardziej bez sensu... nie da się takiego stanu uzyskać...
i dalej to samo-Maciek1997 wiesz w ogóle jak wzmacnia się dzisiaj najcześciej żeliwo,a w temacie motoryzacji tuleje żeliwne?
widzę,że jeszcze trochę nauki cię czeka... w technikum się dowiesz :)




_________________

Projekt DRAGSTER "SpeedY"
mini bike z silnikiem Speedfight'a
"!!" Filmik z jazdy->https://www.youtube.com/watch?v=9SXmFARVUo8




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 lis 2012, 22:13 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2010, 16:53
Posty: 2808
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Imię: Maciej
pablo176, powinny mieć jak najbliższą wartość.
Wyobraź sobie że cylinder ma mniejszą wartość rozszerzalności niż tłok - prowadzi to do zatarcia.




_________________

Obecnie biedny student nie mający na nic czasu xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 lis 2012, 22:47 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lut 2010, 14:43
Posty: 154
Lokalizacja: Leżajsk(podkarpackie
Pojazd:
tylko,że rozszerzalność jest zależna od temperatury, więc żeliwo azotowane w temp. do 200 nie obejmują jakieś wielkie wartości rozszerzalnosci-owszem wzrasta nieliniowo w stosunku do temp. ale dopiero w zakresach temperatur wyższych
więc od nowa wałkuje to z powrotem-liczy się tylko rozszerzalność tłoka, bo dla żeliwa chartowanego są to bardzo małe wartości rozsz. w stosunku do temp.(do 200st.)

a właśnie dąży się do uzyskania jak najmniejszej wartości rozszerzalności dla tłoków pracujących przy cylindrach żeliwnych- o tłokach twardych nie słyszałeś?
mają bardzo mała rozszerzalność :wink:
logiki troche




_________________

Projekt DRAGSTER "SpeedY"
mini bike z silnikiem Speedfight'a
"!!" Filmik z jazdy->https://www.youtube.com/watch?v=9SXmFARVUo8


Ostatnio zmieniony 23 lis 2012, 23:00 przez pablo176, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 lis 2012, 23:01 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2010, 16:53
Posty: 2808
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Imię: Maciej
pablo176, słyszałem ;)
Tylko zobacz że te nakrzemowane tłoki nie nadają się do żeliwa.
Ale co z tego że mają małą rozszerzalność skoro musi być dopasowany materiał.
Jak będzie tłok nakrzemowany a gładź żeliwna to też może się zatrzeć ;)




_________________

Obecnie biedny student nie mający na nic czasu xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 lis 2012, 23:20 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lut 2010, 14:43
Posty: 154
Lokalizacja: Leżajsk(podkarpackie
Pojazd:
Cytuj:
Tylko zobacz że te nakrzemowane tłoki nie nadają się do żeliwa

walnąłeś ładną głupotę :D właśnie najczęściej się stosuje do tulei żeliwnych :wink:




_________________

Projekt DRAGSTER "SpeedY"
mini bike z silnikiem Speedfight'a
"!!" Filmik z jazdy->https://www.youtube.com/watch?v=9SXmFARVUo8




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 lis 2012, 23:26 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2010, 16:53
Posty: 2808
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Imię: Maciej
pablo176, najczęściej to stosuje się do wysilonych jednostek na gładzi z nicasilu.

http://motobert.blox.pl/html poczytaj ;)




_________________

Obecnie biedny student nie mający na nic czasu xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 lis 2012, 23:42 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lut 2010, 14:43
Posty: 154
Lokalizacja: Leżajsk(podkarpackie
Pojazd:
znajdz mi zdanie o tym mówiące w tym artykule... :wink:




_________________

Projekt DRAGSTER "SpeedY"
mini bike z silnikiem Speedfight'a
"!!" Filmik z jazdy->https://www.youtube.com/watch?v=9SXmFARVUo8


Ostatnio zmieniony 24 lis 2012, 0:09 przez pablo176, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 lis 2012, 2:20 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Maciek1997, Pierwsze zdanie, które przeczytałem: "Pomimo, że wały korbowe cały czas wykonywane są ze stali z powodu jej wysokiej wytrzymałości, tłoki wysilonych silników są zazwyczaj robione z aluminium.". Wały robi się z odpowiedniego gatunku żeliwa, a tłoki ze stopów aluminium. Dwie informacje, które są nieprawdziwe.
Zauważ, że tłok nie ma kształtu walca a bardziej stożka ściętego, dlatego właśnie że górna jego część styka się z wyższą temperaturą. Pierścień działa za to na zasadzie sprężyny-gdy tłok się jeszcze nie rozszerzy to on i tak zachowa szczelność.

pablo176, Fajnie, że próbujesz się podzielić jakąś wiedzą z zakresu materiałoznawstwa, jednak sprawia to wrażenie, jak gdybyś dzielił się informacjami których nie rozumiesz.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 lis 2012, 8:09 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2009, 8:49
Posty: 2257
Lokalizacja: Kasinka Mała/krk
Pojazd: Bmw e82
Trochę odbiegnę od tematu, A co by dało pochromowanie gładzi cylindra, bo wiem ze jest taka możliwość




_________________

facebook.pl/weldonespawmichalak
Spawanie TIG. MAG . MMA - aluminium, stal nierdzewna, stal czarna itp




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 lis 2012, 10:46 
*

Rejestracja: 23 maja 2012, 19:21
Posty: 152
Lokalizacja: Kościan
Pojazd:
Booyaka pisze:
Michal87, Długo ten cylinder na chińskim tłoku nie pociągnie. Samo odwzorowanie okien w cylindrze to nie wszystko, ważne jest też odpowiednie nakierowanie okien co umożliwia sprawne przepłukiwanie cylindra.

Mam chiński cylek tłok malossi :)
Nie rozumiem
Kod:
nakierowanie okien co umożliwia sprawne przepłukiwanie cylindra




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 lis 2012, 12:39 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2010, 16:53
Posty: 2808
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Imię: Maciej
Booyaka, tak masz rację że tłok nie ma kształtu walca.
Krzemień jest odporny na ścieranie. Powłoka Nicasilowa jest zrobiona z węglika niklowo-krzemowego. Więc gdy damy tłok pokryty krzemem to zmniejszy się siła tarcia.


Michal87,
Zauważ że w cylindrze, kanały płuczące mają odpowiednie kąty wpadania.
Mieszanka musi się odbić i wlecieć do kanałów wydechowych- Chyba dobrze napisałem ;)




_________________

Obecnie biedny student nie mający na nic czasu xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 lis 2012, 16:02 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lut 2010, 14:43
Posty: 154
Lokalizacja: Leżajsk(podkarpackie
Pojazd:
Cytuj:
pablo176, Fajnie, że próbujesz się podzielić jakąś wiedzą z zakresu materiałoznawstwa, jednak sprawia to wrażenie, jak gdybyś dzielił się informacjami których nie rozumiesz.

czyli co nie rozumię?

ale przecież do popularnych zestawów cylindrów nicasilowych są dawane tłoki "miękkie",
większość jednopierścieniówek jest ze stopu miękiego do nicasilu, aby zredukować opór tarcia
jest zastosowany jeden pierścień i stop miękki utrzymujący szczelność,
czyli analogicznie wnioskuje to odpowiedz wcześniejsza:
Cytuj:
Pierścień działa za to na zasadzie sprężyny-gdy tłok się jeszcze nie rozszerzy to on i tak zachowa szczelność.

--------------------------------------------------------
Michalak
stosuje się żeliwo szare, i też dodaje sie po części chrom,molibden i nikiel aby uzyskać większą twardość-alsą to stopy żeliwa,
a sam chrom był niegdyś stosowany-z reguły twardzy jest od żeliwa :)




_________________

Projekt DRAGSTER "SpeedY"
mini bike z silnikiem Speedfight'a
"!!" Filmik z jazdy->https://www.youtube.com/watch?v=9SXmFARVUo8


Ostatnio zmieniony 24 lis 2012, 17:52 przez pablo176, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy