Dzisiaj jest 05 lis 2024, 9:03



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 07 lip 2011, 21:04 
**

Rejestracja: 25 mar 2011, 18:12
Posty: 217
Lokalizacja: Małopolska
Pojazd: Kymco Vitality
Zrobiłęm szlif cylindra w moim Vitality i włożyłem nowy tłok Vertexa. Wszystko niby ok, ale jest mały problem...

Już po zapaleniu zimnego silnika obroty są dość wysokie, ale to można przeboleć.
Jak silnik się zagrzeje obroty spadają i są niby ok. Ale jak zacznę jechać i dodam gazu, obroty nie chcą spaść mimo odjęcia gazu, są za wysokie i po odjęciu gazu skuter dalej jedzie i się nie wysprzęgla.

Dopiero jak zgaszę silnik i włączę go od nowa obroty są na normalnym poziomie. Co to może być ? Poza zmianą tłoka i szlifem cylka nic w skuterze nie robiłem.

@edit: dodam jeszcze, że obroty falują, skuter sam je zwiększa lub zmniejsza jak chce na postoju.


Ostatnio zmieniony 07 lip 2011, 22:34 przez dr_kotowicz, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 07 lip 2011, 22:54 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2010, 20:25
Posty: 839
Lokalizacja: Rybnik
Pojazd:
Lewe powietrze gdzieś łapie




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 lip 2011, 23:18 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 sie 2009, 21:39
Posty: 1337
Lokalizacja: Ciechanowiec
Pojazd:
Po patrz czy wszystko ok założyłeś. Kumpel kiedyś wężyka od podciśnienia nie założył i mu tak wariował :) Po sprawdzaj po kolei. Jak gaźnik będzie ok to może być uszczelniacz walnięty i ssie tamtędy powietrze...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 lip 2011, 23:43 
**

Rejestracja: 25 mar 2011, 18:12
Posty: 217
Lokalizacja: Małopolska
Pojazd: Kymco Vitality
Piórek pisze:
Po patrz czy wszystko ok założyłeś. Kumpel kiedyś wężyka od podciśnienia nie założył i mu tak wariował :) Po sprawdzaj po kolei. Jak gaźnik będzie ok to może być uszczelniacz walnięty i ssie tamtędy powietrze...


A czy cieknące paliwo przy filtrze paliwa też może być przyczyną ? Dziś zauważyłem że lekko cieknie...

Jezeli nie to zacznę chyba od uszczelniacza od strony magneta, miałem tam kilka takich obtłuczeń które zrobiły się przy wybijaniu starego simmeringa, niby zakładając nowy dałem trochę takiej masy uszczelniającej ale może to nie wystarczyło. A czy będzie przy simmeringu widać jakąs plamę jeżeli to on ?

Jak to nie pomoże to wtedy się wezmę za gaźnik. Między karterami raczej nie łapie bo było by widać wycieki a nic takiego nie stwierdziłem.


Ostatnio zmieniony 07 lip 2011, 23:44 przez dr_kotowicz, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 lip 2011, 6:06 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 sie 2010, 20:22
Posty: 415
Lokalizacja: Lublin
Pojazd:
A spróbuj linke poluzowac;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 lip 2011, 8:06 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 cze 2010, 18:49
Posty: 612
Lokalizacja: Radom
Pojazd: cpija sr xD
najpierw to właśnie poluzuj linkę gazu i wyreguluj gaźnik potem sprawdzaj lewe powietrze kompresję itd




_________________

Obrazek

cpi hussar minarelli lc s6 mk2 ported :D
cpi-lgt-malossi-sport-70cc-t75513-220.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 lip 2011, 10:47 
**

Rejestracja: 25 mar 2011, 18:12
Posty: 217
Lokalizacja: Małopolska
Pojazd: Kymco Vitality
Spróbuję z linką. A regulacja gaźnika nic nie daje, kręciłem śrubkami w czasie pracy silnika i nie było zmian.


Ostatnio zmieniony 08 lip 2011, 10:47 przez dr_kotowicz, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 lip 2011, 12:07 
**

Rejestracja: 25 mar 2011, 18:12
Posty: 217
Lokalizacja: Małopolska
Pojazd: Kymco Vitality
Linka gazu i wężyk podciśnienia odpadają.

W jaki sposób można wyjąc simmering od strony magneta bez rozbiórki silnika ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 lip 2011, 17:27 
*

Rejestracja: 06 lut 2010, 13:38
Posty: 105
Pojazd:
Musisz wyjąć całe magneto i potem "wydłubać" ten simer a wbić top bierzesz nasadke taka zeby pasowała na cały okrągły simer i lekko wbijasz i cała filozofia :D:D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 lip 2011, 17:51 
**

Rejestracja: 25 mar 2011, 18:12
Posty: 217
Lokalizacja: Małopolska
Pojazd: Kymco Vitality
Poradziłem sobie z simmeringami, już wymienione na nowe. Niestety nic to nie dało...
Wymieniłem filtr paliwa na niecieknący, tez bez zmian. Wszystkie przewody i połaczenia posprawdzałem, sprawdziłem dokręcenie gaźnika i filtra powietrza.

No i nie bardzo wiem, gdzie jeszcze szukać przyczyny. Macie jeszcze jakies pomysły ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 lip 2011, 18:23 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2010, 20:25
Posty: 839
Lokalizacja: Rybnik
Pojazd:
Wszystkie śrubki w króćcu masz wkrecone?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 lip 2011, 18:27 
**

Rejestracja: 25 mar 2011, 18:12
Posty: 217
Lokalizacja: Małopolska
Pojazd: Kymco Vitality
navi777 pisze:
Wszystkie śrubki w króćcu masz wkrecone?


Jasne, dodatkowo były nowe uszczelki założone + masa uszczelniająca dirko HT. Wszystko robiłem porządnie i była zachowana super czystość.

Takie lekkie falowanie obrotów jak silnik był zimny zauważyłem już przed szlifem i zmianą tłoka. Ale dopiero teraz dzieje się to tak bardzo.

Nieraz też jak dodam troszkę gazu na postoju skuter wkręca się na bardzo wysokie obroty i nie schodzi z nich mimo ujęcia gazu.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 lip 2011, 21:48 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 maja 2011, 21:35
Posty: 44
Lokalizacja: Chojnice
Pojazd:
iglica sie nie zacina ? może ma za mała dawke paliwa i kreci wysokie obroty gaznik moze byc zapchany i ma za mało paliwa , właczone ssanie ?, jakieś lewe powietrze lub za dużo go , kompresja nigdzie nie ucieka ? żle wyregulowany gaznik , nieszczelne membranki ? sprawdz to wszystko i napisz




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 lip 2011, 14:43 
**

Rejestracja: 25 mar 2011, 18:12
Posty: 217
Lokalizacja: Małopolska
Pojazd: Kymco Vitality
domiele94 pisze:
iglica sie nie zacina ? może ma za mała dawke paliwa i kreci wysokie obroty gaznik moze byc zapchany i ma za mało paliwa , właczone ssanie ?, jakieś lewe powietrze lub za dużo go , kompresja nigdzie nie ucieka ? żle wyregulowany gaznik , nieszczelne membranki ? sprawdz to wszystko i napisz


- zdjałem cylinder i przykręciłem go od nowa na nowej uszczelce + masa uszczelniająca
- wyjąłem membranki, są w dobrym stanie, ale jeszcze zostały wymyte w benzynie
- króciec przykręciłem od nowa na nowych uszczelkach + masa uszczelniająca
- przepustnica nie ma rys, iglica się nie zacina
- gaźnik został umyty jeszcze raz w benzynie oraz przedmuchany kompresorem wraz z dyszami
- regulacja gaźnika nic nie daje, tzn. kręcę śrubą składu mieszanki i czy jest wykręcona 2 obroty do oporu , czy 5, nie robi mu różnicy. Poza tym gaźnik jest tak ustawiony jak wcześniej, nic nie zmieniałem, a wtedy chodził dobrze.
- co do ssania - gdyby było zepsute, ciężko by go było zapalić jak jest zimny, a zapala dobrze. Gdyby znowu działało cały czas, raczej by się zalewał jak się zagrzeje, a wygląda, że dostaje za mało paliwa.
- simmeringi zostały zmienione na nowe, ale o tym już pisałem wcześniej


Kompletnie NIC to nie dało, dalej jest tak samo. Poza tym silnik jakby cały czas tak huczy czy wyje ( nie wiem jak to nazwać ). Jakieś pomysły jeszcze ?


Ostatnio zmieniony 10 lip 2011, 14:45 przez dr_kotowicz, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 lip 2011, 15:27 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 sie 2009, 21:39
Posty: 1337
Lokalizacja: Ciechanowiec
Pojazd:
Świeca ? Cewka ? Możę coś gdzieś się nagrzewa i samozapłon następuje... Niespotykane zjawisko :D Tak jak u mnie... Wsio wymieniłem z ele a iskry nie mam... :/


Ostatnio zmieniony 10 lip 2011, 15:29 przez Piórek, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 lip 2011, 16:08 
**

Rejestracja: 25 mar 2011, 18:12
Posty: 217
Lokalizacja: Małopolska
Pojazd: Kymco Vitality
Dobra, wstyd się przyznać, ale to chyba regulacja gaźnika tylko :ups: :P
Trochę zmieniłem ustawienia i zaczął lepiej pracować :D

Mam prośbę - czy ktoś może mi napisać dokłądnie jak wyregulować ten gaźnik ? Czytałem różne tutoriale na necie ale jakoś średnio sie sprawdzają.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 lip 2011, 17:08 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 sie 2009, 21:39
Posty: 1337
Lokalizacja: Ciechanowiec
Pojazd:
dr_kotowicz pisze:
Mam prośbę - czy ktoś może mi napisać dokłądnie jak wyregulować ten gaźnik ? Czytałem różne tutoriale na necie ale jakoś średnio sie sprawdzają.


Rozgrzewasz porządnie silnik. Wkręcasz na max śrubkę od składu mieszanki. Zmniejsz obroty drugą śrubką. Teraz wykręcaj o pół obrotu od mieszanki po każdym wykręceniu małe prze gazowanie. Jeżeli obroty wzrosły to zmniejsz je drugą śrubką. Reguluj tak, aż skuterkowi obroty nie będą rosły po odkręcaniu mieszanki i będzie równo pracował. Potem przejedź się i sprawdź stan świecy. Jak jest brązowa (kawa z mlekiem, ceglasta) to jest ok :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 lip 2011, 22:28 
**

Rejestracja: 25 mar 2011, 18:12
Posty: 217
Lokalizacja: Małopolska
Pojazd: Kymco Vitality
Ok, dzięki Piórek, jutro się pobawię.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 lip 2011, 15:26 
**

Rejestracja: 25 mar 2011, 18:12
Posty: 217
Lokalizacja: Małopolska
Pojazd: Kymco Vitality
Mam jeszcze pytanie, bo chciałbym się upewnić. Czy śruba regulacji składu mieszanki to jest ta po lewej ? Dobrze zaznaczyłem na zdjęciu ? Bo szukałem na necie która śruba jest która i widziałem już różne wersje... :/

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 lip 2011, 15:33 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lut 2010, 19:18
Posty: 741
Lokalizacja: Wojkowice
Pojazd:
tak dobrze




_________________

http://tablica.pl/oferta/kymco-vitality ... 2VQmP.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



cron Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy