Dzisiaj jest 25 lis 2024, 13:10



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 877 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 44  Następna

Co zrobić z kołami?
Rafki i piasty w czerń piasty,szprychy w polerę 38%  38%  [ 85 ]
Rafki w chrom, szprychy i piasty w czerń. 62%  62%  [ 141 ]
Liczba głosów : 226
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
Post: 13 lip 2011, 23:57 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
Jeśli cofniemy się kilka stron wstecz, zobaczymy taką fotkę

Obrazek

Widzimy tutaj różne progi w skrzyni korbowej, oraz na tzw. dyszach przewężenia i wypusty... Zaburza to przepływ mieszanki przez co zmniejsza moc silnika, poprzez spowolnienie dostawania się mieszanki do kanałów płuczących... ZMD-Dezamet nie popisał się tu jeśli chodzi o projekt skrzyni korbowej... Cóż ;-) nie dało mi to spokoju, toteż zrobiłem tzw"flow".

Tak wygląda flow lewego karteru w moim wykonaniu!

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zdjęcia nie są poukładane zgodnie z kolejnością prac :wink: pierwsze, czwarte i szóste zdjęcie to efekt końcowy :mrgreen:

Nie posługiwałem się multiszlifierką, gdyż się zepsuła... Na koniec poprawiłem miękkim druciakiem. Wszystko zrobione ręcznie, pilniczkami tzw. iglakami jeszcze z czasów PRL, zajęło parę dobrych godzin, ale myślę że to gra warta świeczki.

Jutro drugi karter...




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"


Ostatnio zmieniony 22 wrz 2011, 20:45 przez Marcin194, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 14 lip 2011, 9:58 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 paź 2009, 22:01
Posty: 268
Lokalizacja: Gdańsk
Pojazd:
Ladnie :wink: Widze ze masz checi..




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 sie 2011, 20:56 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
Flow karterów skończony... Z powodu wyjazdu nie wiele się działo... Przemyślałem sprawę... Tłok z minarelli na razie pójdzie na półkę, a wróci oryginał na łożysku igiełkowym! Dodatkowo znalazłem Bakelitowe sprzęgło które zniesie więcej niz moje korkowe ;)




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 31 sie 2011, 9:02 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 sie 2011, 9:19
Posty: 34
Lokalizacja: Poddębice(Łódź)
Pojazd:
Kiedy planujesz składać ramę z silnikiem?




_________________

Katana na części--> pisz: 9778696




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 31 sie 2011, 10:46 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lip 2011, 15:50
Posty: 1137
Pojazd: Hrr/Ninja 250r
No no widzę, że pracujesz . Kiedy planujesz nim śmigać ?
Wpadnij do mojego Keewaya ; )




_________________

Hary ! :
viewtopic.php?t=226138&postdays=0&postorder=asc&start=0

Ninja ! :

kawasaki-ninja-250r-technicznie-sprawna-sesja-t369596.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 wrz 2011, 18:48 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
Przed 2025 może się wyrobię :D Na razie czekam aż chłopaki na zakładzie dorobią jedną pier... podkładkę pod łożysko zamachu...


Do tego odchudzam zamach... o w ten sposób :wink:
Obrazek




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"


Ostatnio zmieniony 05 wrz 2011, 18:49 przez Marcin194, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 wrz 2011, 19:31 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 sie 2011, 22:24
Posty: 0
Lokalizacja: Płock
Pojazd:
No widzę pracę trwają tak trzymać :P




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 wrz 2011, 20:11 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 cze 2010, 19:01
Posty: 410
Lokalizacja: Koronowo (CBY)
Pojazd:
Marcin194, hmm z tego co dobrze kojarzę moje rozebranie silniczki Dezamet, to jeden oryginalnie ma zamach z otworami, projekt piekny, a co do jakości karterów to faktycznie jakiś żart to jest chyba, pomijając skrzynie korbową jakość odlewów jest po prostu bardzo niska, różnego rodzaju rysy itd. czeskie silniki jawki mają odlewy na zdecydowanie wyższym poziomie. A co do sprzęgła to chyba romet 750 (wersja manualna) miał właśnie tarcze bakelitowe.

szybkikoks, chyba tematy pomyliłeś




_________________

Obrazek
Ku pamięci[*]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 wrz 2011, 14:19 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
Projekt stoi z powodu wyżej wymienionych podkładek... Ponadto nie moge nigdzie dostać śrub imbusowych na 65mm...




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 wrz 2011, 15:52 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 cze 2010, 19:01
Posty: 410
Lokalizacja: Koronowo (CBY)
Pojazd:
Marcin194, a po co Ci imbusy? czyżby do skręcenia karterów? przecież tam łeb od śruby się nie zmieści a pozatym orygiinalne na śrubokręt chyba lepsze?




_________________

Obrazek
Ku pamięci[*]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 wrz 2011, 19:49 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
ziolas94 pisze:
łeb od śruby się nie zmieści a pozatym orygiinalne na śrubokręt chyba lepsze?

Zmieści się bez problemowo :wink: A jak będę musiał parę razy w miesiącu rozpoławiać kartery? Szlag mnie trafi jak będę się p... z tymi śrubokrętami... imbusy są wygodniejsze... Ostatecznie klasyczne sześciany wylądują... Ale najpierw szukam imbusów...




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 wrz 2011, 20:09 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 wrz 2011, 20:46
Posty: 15
Pojazd:
Marcin194 pisze:
Do tego odchudzam zamach... o w ten sposób

Myślenie Mycena [*] :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 wrz 2011, 20:15 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
rozowystant pisze:
Marcin194 pisze:
Do tego odchudzam zamach... o w ten sposób

Myślenie Mycena [*] :)

Nom :wink:



Pokój jego duszy :/




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 wrz 2011, 20:21 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 wrz 2011, 20:46
Posty: 15
Pojazd:
Marcin194, z tym że otwory muszą być dokładnie równo nawiercone tak?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 wrz 2011, 20:22 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
Tak :wink: do tego jeszcze to wyważę domowym sposobem :wink:




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 wrz 2011, 20:31 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 cze 2010, 19:01
Posty: 410
Lokalizacja: Koronowo (CBY)
Pojazd:
Domowym sposobem jestem ciekaw? ogólnie jestem pełen podziwu za ogrom pracy, w sumie kiedyś też bym chciał zbudować coś w ten deseń ale jak już to będe budował jawkę czy ogara 200 ze względu na mocniejszy już w serii silnik no i lepsze wykonanie karterów,




_________________

Obrazek
Ku pamięci[*]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 wrz 2011, 20:44 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
ziolas94 pisze:
Domowym sposobem jestem ciekaw? ogólnie jestem pełen podziwu za ogrom pracy, w sumie kiedyś też bym chciał zbudować coś w ten deseń ale jak już to będe budował jawkę czy ogara 200 ze względu na mocniejszy już w serii silnik no i lepsze wykonanie karterów,


Wyważanie jest stosunkowo proste, musisz jakis stary wałek na który to koło zamachowe nachodzi, ułożyskować, tak, żeby się jak najlżej obracał. lekko kołem obrócic, az sie zatrzyma. zaznaczyc dół (marker czy cos), obrócic ponownie. Jesli bedzie sie w tym samym miejscu zatrzymywało koło (lub po minieciu punktu "zero" wróci się) to znaczy, ze w tym miejscu koło jest cięższe i trzeba go troche odchudzić. czy to delikatnie nawiercic (nie przelotowo, góra milimetr) czy też szlifierką kątową liznąć. i ponownie przeprowadzić próby.
aż do skutku, czyli jak koło bedzie sie zatrzymywac za kazdym razem w innym miejscu. Im mniejsze opory łożysk, tym dokładniejszy pomiar.




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 wrz 2011, 20:53 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 wrz 2011, 20:46
Posty: 15
Pojazd:
Marcin194 pisze:
Wyważanie jest stosunkowo proste, musisz jakis stary wałek na który to koło zamachowe nachodzi, ułożyskować, tak, żeby się jak najlżej obracał. lekko kołem obrócic, az sie zatrzyma. zaznaczyc dół (marker czy cos), obrócic ponownie. Jesli bedzie sie w tym samym miejscu zatrzymywało koło (lub po minieciu punktu "zero" wróci się) to znaczy, ze w tym miejscu koło jest cięższe i trzeba go troche odchudzić. czy to delikatnie nawiercic (nie przelotowo, góra milimetr) czy też szlifierką kątową liznąć. i ponownie przeprowadzić próby.
aż do skutku, czyli jak koło bedzie sie zatrzymywac za kazdym razem w innym miejscu. Im mniejsze opory łożysk, tym dokładniejszy pomiar.

Nie ogarniam xd Ale powodzenia :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 wrz 2011, 21:05 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
rozowystant pisze:
Nie ogarniam xd Ale powodzenia

heheh no dzięki ;D




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 wrz 2011, 21:07 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 wrz 2011, 20:46
Posty: 15
Pojazd:
Nie no, przeczytałem to 5 razy i coś już powoli łapie :D To zadziała ;d




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 877 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 44  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy