Dzisiaj jest 30 lis 2024, 0:17



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 31 mar 2009, 19:33 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 mar 2009, 19:18
Posty: 3210
Lokalizacja: Pułtusk
Pojazd:
Witam
Kilka dni temu jadac skuterem nagle zgasł wydajac dziwny dzięk. Przy próbie odpalenia sterter nożny był sztywny. Za którymś razem dopiero ruszył. Po odpaleniu silnika motor chodził jakby miał cieżko po czym zgasł. Po ponownym odpaleniu dalem gazu i skuter chodził normalnie lecz przy próbie odjechania zgasł jakby zabrakło siły. Skuter stajać na nózce centralnej chodzi normalnie lecz nie da sie nim jechać bo gaśnie po kilku metrach. Mam założony od pewnego czasu cylinder 60ccm. Za pokrywą przekładni znajduje sie olej który jest w przekładni wtórnej za sprzegłem. Wszystko pozornie jest ok lecz nie wiem co to może być. Proszę o pomoc.

Wariator MotoForce
Filtr powietrza MK
Dysza główna 90


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 31 mar 2009, 19:37 
*

Rejestracja: 08 lip 2008, 20:33
Posty: 114
Lokalizacja: B-stok
Pojazd:
to juz po cylindrze zatarl sie :)




_________________

NiGdY NiE JeDź sZyBcIeJ, nIż pOtRaFi lAtAć tWóJ AnIoŁ StRóŻ..

Scooter tuning is
>> NOT A CRIME <<

WoWo




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 31 mar 2009, 20:55 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 mar 2009, 19:18
Posty: 3210
Lokalizacja: Pułtusk
Pojazd:
A możliwe że łożyska wału padły??
Gdyby był zatarty cylinder by nie chodzil na wolnych obrotach ani w ogóle na nóżkach na wysokich. :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 31 mar 2009, 21:03 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
Chyba wysypało się w reduktorze,ale wtedy musiał by być duży opór przy prowadzeniu skutera.




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 31 mar 2009, 21:35 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 mar 2009, 19:18
Posty: 3210
Lokalizacja: Pułtusk
Pojazd:
Skuter prowadzilo sie lajtowo, a olej ciekł juz od dłuższego czasu. A wcześniej podczas jazdy było czuć jakby łożyska na wale były wyrobione.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 31 mar 2009, 21:46 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
Niejasno napisałeś o tym oleju,On może być rozbryzgany w przekładni i ślizga się sprzęgło a może nawet pas.




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 kwie 2009, 14:42 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 mar 2009, 19:18
Posty: 3210
Lokalizacja: Pułtusk
Pojazd:
Olej wydobywa sie z pod pokrywy przekładni wtórnej (za sprzęgłem). Pasek sie nie ślizga a cale sdprzegło ma na sobie niewielką ilość oleju wiec raczej nic sie nie powinno dziać. A jak można zapobiec wydobywaniu sie tego oleju??




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 kwie 2009, 15:56 
***

Rejestracja: 02 paź 2008, 20:12
Posty: 564
Pojazd:
Wydaje mi się że masz do wymiany uszczelniacze tego wałka na którym siedzi sprzęgło




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 kwie 2009, 16:32 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
pawel0523 pisze:
cale sdprzegło ma na sobie niewielką ilość oleju wiec raczej nic sie nie powinno dziać.
Wręcz przeciwnie,ślizga się.Nawet dotykanie zatłuszczonymi palcami okładzin spowoduje poślizg,a co dopiero taka kąpiel :)




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 kwie 2009, 18:02 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 mar 2009, 19:18
Posty: 3210
Lokalizacja: Pułtusk
Pojazd:
No to po wyjęciu sprzęgła czym najlepiej je wyczyścić ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 kwie 2009, 18:08 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
Najpierw dobrze na sucho,jasnym materiałem aby było wyraźnie widać kiedy już nie brudzi.Na koniec szczeki benzyną,najlepiej ekstrakcją lub acetonem.(może być zmywacz do lakieru)Tylko na szczekach ścierać w bok ,nie rozmazywać po nich.




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 kwie 2009, 18:20 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 mar 2009, 19:18
Posty: 3210
Lokalizacja: Pułtusk
Pojazd:
Akurat posiadam aceton a resztę sprzegła tym samym sposobem?? (dzwon itp)


Ostatnio zmieniony 01 kwie 2009, 18:20 przez ProgrameR, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 kwie 2009, 19:02 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
pawel0523 pisze:
resztę sprzegła tym samym sposobem??
Tak,tylko musiał byś byś i tak wymyć wnętrze przekładni,wario też bo resztki tego oleju siedzą w prochu jaki się osadza ze sprzęgła i pasa.Po zagrzaniu przekładni będzie to parować i może dalej robić kłopoty,choć już mniejsze.




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 kwie 2009, 19:53 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 mar 2009, 19:18
Posty: 3210
Lokalizacja: Pułtusk
Pojazd:
No pokrywę juz wczoraj wypucowałem jeszcze wyciągnąc wnętrze przekładni (sprzeęgło , wario) ale to po zmianie łożysk wału
Przekładnie myję płynem do mycia silników (K2 Akra) łatwo zmywa olej i resztki


Ostatnio zmieniony 01 kwie 2009, 20:01 przez ProgrameR, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 kwie 2009, 21:33 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 kwie 2008, 8:06
Posty: 990
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd:
Możliwe że pasek nasączył się olejem, wtedy nie było by ciekawie. Sprawdź czy pasek nie jest zaolejony. W przekładni nie ma prawa być nawet kropli oleju.




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 kwie 2009, 21:48 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 mar 2009, 19:18
Posty: 3210
Lokalizacja: Pułtusk
Pojazd:
Pasek jest suchy tak samo jak wariator i wewnętrzna część sprzegła trzymająca pasek. No a olej niestety jest.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy