Dzisiaj jest 07 lut 2025, 19:39



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 12 lis 2011, 16:29 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2011, 22:36
Posty: 12
Pojazd:
Witam.
Mam problem, widziałem dużo razy na forum jak ludzie powiększali wylot z cylindra do tłumika. Zamierzam też to zrobić ale boje się że przychacze o coś i bedzie kłopot. Powiedzcie mi jak to zrobic.? Czy musze zdjąć cylek zeby to wywiercic. Czy moge po prostu wiercic jak jest na skuterze.? Aaa i jeszcze jedno, czy te pylki sie tam dalej nie dostana.?
Pomóżcie :(


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 12 lis 2011, 16:31 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 7:28
Posty: 2771
Lokalizacja: Psary
Pojazd: Air Max System
dlatego właśnie musisz wyjąć cylek, żeby opiłki się nigdzie nie dostały. no wiadomo, że rozwiert to fajna rzecz, ale trzeba też umieć, żeby nie spaprać cylka.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 lis 2011, 14:14 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 wrz 2010, 22:39
Posty: 40
Lokalizacja: MeXyK
Pojazd:
najlepiej jak wyjmniej sobie cylinder wtedy masz wiecej swobody bo jak juz robic to pozadnie ;) przy powiekszaniu poszerz go o jakies 1-2z kazdej strony i podnies o 102minimetry w gore bedzie krecil wyzsze obroty przez co osiagi sie zwieksza po zakonczonej robocie wez go pod kran lub szlauf i wyplucz wszystkie kanaly dokladnie poczekaj jak wyschnie zaloz i zobacz jak to bedzie ;) :twisted:




_________________

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p=1462863#1462863 [glow=indigo]<----projekt sendzia WBIJAC ,UPY,POLERKI,TUNING!!!!![/glow]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 lis 2011, 15:30 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2010, 10:51
Posty: 2282
Lokalizacja: Gostyń
Pojazd:
mati7374, chcesz być śmieszny czy się ośmieszyć ? Po co go wprowadzasz w błąd ? A później chłopak bedzie płakał że mu jechać skuterek nie chce.veq.!, Możesz rozwiercić kanał wydechowy i okno 1mm w górę i 2mm na boki (po 1mm na 1 bok) :P




_________________

Nie pomagam na gg, od tego jest forum :)

Opel Vectra 2.0i : http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=247359




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 lis 2011, 15:38 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 kwie 2011, 21:04
Posty: 1
Lokalizacja: Wieruszów
Pojazd:
mati7374, Żeliwo myć wodą? Nie bardzo. Z tego co mi kumpel tłumaczył to im niższe okno wydechowe tym lepszy start. Jest nawet kopia malossi sporta z obniżonym oknem wydechowym do stuntu.




_________________

Simson: http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p=2029930#2029930
Booster: http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t ... &start=760
Sprzedam Boostera.
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 lis 2011, 15:47 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 wrz 2010, 22:39
Posty: 40
Lokalizacja: MeXyK
Pojazd:
Furian50, heh smieszny mozesz byc ty ;) im okno wyzej tym wyzej kreci odpowiedni wydech i jest ok ;) jeslli wdg Cb od tego ze okno jest wyzej to skut nie chce jezdzic to sport/midrace/racing/evo to nie wypal bo tam okna sa ekstremalnie wysoko ;) napisal ze od 1mm do 2 to jego wybor ile ale jak wiecej rozwierci to lipa bedzie ;P nie osmieszaj sie Ty a po 2mm na boki moze spokojnie ;) :lol:
chUdy, heh Cb nie rozumie teraz czemu niby mialby zeliwa woda pozniej nie przemyc ??? po skonczonym zabiegu?? czyli ze cos ma zalozyc cylek z tymi wszystkimi opilkami metalu do skutwa ..aha powodzenia :lol: tak kumpel Ci dobrze tlumaczyl im okno nizej tym lepszy stra(tj lapie od dolu) ale kreci nizsze obroty ;) jak podnosisz okno wystarczy mala regulacja i od razu jest lepiej;) :mrgreen:
a i Furian50, na przyszlosc to Ty nikogo nie wprowadzaj wblad;) chcee to niech okno podniesie i o 3-4mm wystarczy modyfikacja plukow odpowiedni uklad dolotowy i wydeszek i regulacja oczywiscie i bedzie jak malina ...




_________________

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p=1462863#1462863 [glow=indigo]<----projekt sendzia WBIJAC ,UPY,POLERKI,TUNING!!!!![/glow]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 lis 2011, 15:59 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 kwie 2011, 21:04
Posty: 1
Lokalizacja: Wieruszów
Pojazd:
mati7374, Lepiej wytrzeć na sucho lub mocnym ciśnieniem powietrza. Przecież jak umyje wodą i zostawi aż wyschnie to pordzewieje.




_________________

Simson: http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p=2029930#2029930
Booster: http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t ... &start=760
Sprzedam Boostera.
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 lis 2011, 21:03 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 wrz 2010, 22:39
Posty: 40
Lokalizacja: MeXyK
Pojazd:
chUdy, nic nie pordzewieje jak go wysuszy ;) przeciez on nie bedzie stal w wilgoci nie waidomo ile po jedym myciu nic mu sie nie stanie...




_________________

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p=1462863#1462863 [glow=indigo]<----projekt sendzia WBIJAC ,UPY,POLERKI,TUNING!!!!![/glow]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 lis 2011, 21:34 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2011, 22:36
Posty: 12
Pojazd:
Dobra ale ja chce tylko rozwiercic okno wydechowe zeby bylo wieksze.
Bo na seryjnym jest maly wylocik a ja go zaokrągle rowno jak od wejscia tłumika ;]
A cylek juz zdjalem, jutro biore sie za robote.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 lis 2011, 21:35 
*

Rejestracja: 08 paź 2010, 19:05
Posty: 129
Pojazd:
ale macie problemy, po skończonej robocie przemyć benzyną i będzie ok,




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 lis 2011, 15:04 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
Furian50 pisze:
Możesz rozwiercić kanał wydechowy i okno 1mm w górę i 2mm na boki (po 1mm na 1 bok)

Nigdy na pałe... Kanał wydechowy w serii może mieć maks 24-25mm szerokości!!!

Zmiana wysokości wydechu o 1mm w silnikach minarelli zmienia kąt otwarcia okna o 6.1 stopnia (10/100*60 daje nam 6stopni i 6 minut ), czyli zwiększając wydech o 2mm (12.2stopnia) wypadałoby podciągnąć płuki o 1mm :wink:

Seryjny cylinder ma kąt wydechu 160,4 stopnia w Aeroxie. Daje to moc masymalną w okolicach 8000 rpm.




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"


Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 1:00 przez Marcin194, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 lis 2011, 19:07 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Marcin194 pisze:
Nigdy na pałe... Kanał wydechowy w serii może mieć maks 24-25mm szerokości!!!

Seria Piaggio ma większy kanał. Spokojnie może to być 0.7*średnica tłoka, czyli w serii 28mm. Niekoniecznie większy kąt wydechu daje większą obrotowość, większe znaczenie ma wydech. Nie wiem skąd ten wzór, ale chyba nie jest poprawny.
veq.!, Jeżeli starcza materiału to jak najbardziej warto spasować cylinder z wydechem. Otwór na końcu powiększasz na rozmiar wejścia do kolanka i maksymalnie łagodzisz przejście w nowy kształt. Samego okna w tulei najlepiej nie ruszaj :wink:




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 lis 2011, 20:02 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2010, 10:51
Posty: 2282
Lokalizacja: Gostyń
Pojazd:
Marcin194, /tak się składa że wiem co mówię i nie wysysam sobie postów z palca tylko z głowy. :<




_________________

Nie pomagam na gg, od tego jest forum :)

Opel Vectra 2.0i : http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=247359




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 lis 2011, 20:20 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 gru 2009, 19:47
Posty: 1905
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Najprostsza sprawdzona metoda to 0,5mm-1mm w górę i po 0,5-0,75mm na boki. To ma być nasz cel, dlaczego tak mało? Jako osoba wykonująca pierwszy raz porting musisz po pierwsze zrobić go tak by nie uszkodzić cylindra co może spowodować rozwiercanie wydechu na pałę myśląc tokiem im więcej tym lepiej + nie umiejętna regulacja, a takie wartości wpływają tylko pozytywnie na skuter i nawet bez ruszania gaźnika wszystko powinno być okej, mimo wszystko zaleca się wymienić dysze i porządnie wyregulować gaźnik! Druga sprawa to to że robiąc to pierwszy raz bez doświadczenia możesz popłynąć i ustalając np. wartości takie jak podał mati7374 (które i tak są głupie i bez sensu) czyli 2mm na stronę, co daje nam 4mm całkowitego poszerzenia kanału wydechowego i przez dekoncentracje itp. przekroczenie tej wartości np. 3mm / str. zepsuje cylinder - spalanie niewłaściwe (w sumie wartość 2mm/str też jest moim zdaniem nie prawidłowa ale to tylko przykład). Wartości które podałem zastosowałem (mniej więcej dokładne mam spisane w książeczce) u siebie w Minarelli LC i przyniosły one oczekiwany rezultat lecz moja modyfikacja cylindra i skrzyni korbowej nie składała się tylko z zabawy kanałem wydechowym.

Pamiętaj też że porting to nie wszystko, sprawdź dokładnie stan tłoka i cylindra bo przy zajechanym zestawie z kompresją 6 bar nawet port wykonany przez profesjonalistę Ci nic nie pomoże.

mati7374, widać że twoja wiedza o portingu składa się z bzdur czytanych na forum.




_________________

Aprilia SR '98

*Wrzuć na luz, śpiesz się powoli, myśl za kółkiem, myślenie nie boli*

......Lasst die Straße brennen - jagt das Baby durch die Stadt......


Ostatnio zmieniony 14 lis 2011, 20:24 przez Kamek46, łącznie zmieniany 3 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 lis 2011, 22:04 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Z tym zbytnim podnoszeniem wydechu też bym się nie zgodził. Często stosuje się cylinder strojony wyżej niż wydech, np. oryginał z MZ'tki czy minarelli AM. Bell w swojej książce podawał dość duże kąty wydechu, wydawałoby się na wyrost.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 lis 2011, 22:34 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
Booyaka pisze:
Nie wiem skąd ten wzór, ale chyba nie jest poprawny.


Który wzór? :) 0.7 niby może być... Wzór 0.6D pochodzi z książki Bell'a :) znowu ja też spotkałem się z wydechem na 0.75D w silniku od komara i tez niby jeździło...

Kamek46 pisze:
Najprostsza sprawdzona metoda to 0,5mm-1mm w górę i po 0,5-0,75mm na boki. To ma być nasz cel, dlaczego tak mało? Jako osoba wykonująca pierwszy raz porting musisz po pierwsze zrobić go tak by nie uszkodzić cylindra co może spowodować rozwiercanie wydechu na pałę myśląc tokiem im więcej tym lepiej + nie umiejętna regulacja, a takie wartości wpływają tylko pozytywnie na skuter i nawet bez ruszania gaźnika wszystko powinno być okej, mimo wszystko zaleca się wymienić dysze i porządnie wyregulować gaźnik! Druga sprawa to to że robiąc to pierwszy raz bez doświadczenia możesz popłynąć i ustalając np. wartości takie jak podał mati7374 (które i tak są głupie i bez sensu) czyli 2mm na stronę, co daje nam 4mm całkowitego poszerzenia kanału wydechowego i przez dekoncentracje itp. przekroczenie tej wartości np. 3mm / str. zepsuje cylinder - spalanie niewłaściwe (w sumie wartość 2mm/str też jest moim zdaniem nie prawidłowa ale to tylko przykład). Wartości które podałem zastosowałem (mniej więcej dokładne mam spisane w książeczce) u siebie w Minarelli LC i przyniosły one oczekiwany rezultat lecz moja modyfikacja cylindra i skrzyni korbowej nie składała się tylko z zabawy kanałem wydechowym.

Pamiętaj też że porting to nie wszystko, sprawdź dokładnie stan tłoka i cylindra bo przy zajechanym zestawie z kompresją 6 bar nawet port wykonany przez profesjonalistę Ci nic nie pomoże.
mati7374, widać że twoja wiedza o portingu składa się z bzdur czytanych na forum.

Wg teorii optymalnym gaźnikiem do cylindra(SERII!) minarelli horizontal LC jest 18,6mm~19mm :? A i tak montuje się 12mm :lol:

To czy 2 czy 3mm na szerokość polecieć zależy od średnicy tłoka :)


Booyaka pisze:
Bell w swojej książce podawał dość duże kąty wydechu, wydawałoby się na wyrost.


Porównując Bell'a i Jeninngsa faktycznie duże są różnice... Z obrotowością raczej opieram się na opracowaniach niemieckich do simsonów i tabelce z s.net :wink:


Ile Doktorów w dziedzinie dwusuwów tyle teorii :)
Ogólnie dąży się do tego aby różnica kątów otwarcia między płukami, a wydechem ma była jak największa, jednak nie powinna przekroczyć 50-60 stopni! (Dla przykładu wydech 180stopni, płuki 120-130 )Jeśli stroimy okno wydechowe na 10 000 rpm(powiedzmy 180 stopni), to wtedy ssące na około 7-8k (150-160 stopni) :)

Booyaka pisze:
Często stosuje się cylinder strojony wyżej niż wydech,

Bo wpływa to pozytywnie na elastyczność silnika... AM6 z wydechem strojonym tak jak cyl zaczęło by jechać pewnie gdzieś od 8-9K a przy 10 kończą się obroty użyteczne... Z resztą w wydechach jest wiele innych zależności poza strojeniem, takich jak kąty i długości poszczególnych sekcji :wink:




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"


Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 1:00 przez Marcin194, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 lis 2011, 0:44 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 wrz 2010, 22:39
Posty: 40
Lokalizacja: MeXyK
Pojazd:
Kamek46, wiesz zalezy w ajkim cylindre robi sie porting ;) ja w 70ccm zrobilem tak jak mowilem i chodzil ladnie ;) nie wmowisz mi ze gadam tj pisze bzdury bo wiem co pisze ;) nie wiem jak w 50ccm (nie robilem portingu) ale w 70 te wymiary ktore podalem nie sa wcale wielkie ;) swoj drugi cylek w LC 70ccm robie wdg map kanałow na athene racing(wiem ze to nie bedzie to samo) po prostu chce sprobowac i ta okno musze bardzo powiekszyc znacznie wiecej niz te 2 mm ;) takze za przeproszeniem nie pieprz mi tu swoich farmazonow chcesz pogada wal na PW zaprezentuj tjunerze swoje cylki po obrobce nastepnie filmiki z pokazem jak chodza ;) :mrgreen: tak na marginesie wala mnie Twoje hmmm spostrzezenia ;) rob jak chcesz wiesz on nawet nie podal w jakim cylku chce to robic 50ccm,70ccm,moze nawet i 80ccm a dla kazdego z tych cylindrow wartosc bedzie inna ;)wal na PW chetnie sie od Cb czegos naucze :lol:




_________________

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p=1462863#1462863 [glow=indigo]<----projekt sendzia WBIJAC ,UPY,POLERKI,TUNING!!!!![/glow]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 lis 2011, 7:28 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 gru 2009, 19:47
Posty: 1905
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
mati7374, może i twoje wartości ( w przybliżeniu) bo przy tak zaawansowanej modyfikacji trzeba byłoby zmierzyć kąt otwarcia i co najważniejsze zając się kanałami płuczącymi, poprawić skrzynie korbową, dopasowac / zrobic wydech strojony pod cylinder włożyc większy gaźnik i lepszy filtr powietrza są dobre ale takie pisanie na pałę mnie przeraża - "2mm w górę, będzie kręcił wyższe obroty to lepiej". :roll: :| :/

Po pierwsze -

zwiększasz obroty, pogarszając dolny zakres obr

Po drugie -

zmniejszasz korzystną prędkośc obrotową silnika

Po trzecie -

Porting o jakim myślisz i obroty, co polecałeś autorowi tematu mogą byc dla niego problemem bo : po portingu powinno się dobrac wydech by to miało ręce i nogi a kolega nic o tym nie pisałem.

Po czwarte -

Wydech może nie osiągnąc tych obrotów którymi będzie dysponował cylinder czyli pogorszysz dół i spieprzysz górę.




_________________

Aprilia SR '98

*Wrzuć na luz, śpiesz się powoli, myśl za kółkiem, myślenie nie boli*

......Lasst die Straße brennen - jagt das Baby durch die Stadt......


Ostatnio zmieniony 15 lis 2011, 7:37 przez Kamek46, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 lis 2011, 9:36 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
mati7374 pisze:
Furian50, heh smieszny mozesz byc ty ;) im okno wyzej tym wyzej kreci odpowiedni wydech i jest ok ;) jeslli wdg Cb od tego ze okno jest wyzej to skut nie chce jezdzic to sport/midrace/racing/evo to nie wypal bo tam okna sa ekstremalnie wysoko ;) napisal ze od 1mm do 2 to jego wybor ile ale jak wiecej rozwierci to lipa bedzie ;P nie osmieszaj sie Ty a po 2mm na boki moze spokojnie ;) :lol:
chUdy, heh Cb nie rozumie teraz czemu niby mialby zeliwa woda pozniej nie przemyc ??? po skonczonym zabiegu?? czyli ze cos ma zalozyc cylek z tymi wszystkimi opilkami metalu do skutwa ..aha powodzenia :lol: tak kumpel Ci dobrze tlumaczyl im okno nizej tym lepszy stra(tj lapie od dolu) ale kreci nizsze obroty ;) jak podnosisz okno wystarczy mala regulacja i od razu jest lepiej;) :mrgreen:
a i Furian50, na przyszlosc to Ty nikogo nie wprowadzaj wblad;) chcee to niech okno podniesie i o 3-4mm wystarczy modyfikacja plukow odpowiedni uklad dolotowy i wydeszek i regulacja oczywiscie i bedzie jak malina ...



Samo okno wydechowe to nie wszystko 4mm? 24 stopnie więcej?
Wcale nie prawdą jest że im okno niżej tym lepszy start... Za moc na niskich obrotach odpowiada raczej kształt okienka wydechowego.




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 lis 2011, 15:24 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 gru 2009, 19:47
Posty: 1905
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Może w pośpiechu na autobus na który i tak nie zdarzyłem trochę źle się wyraziłem.

Podnosząc wydech, przenosisz zakres dolnych obrotów wyżej co sprawia że silnik jest nieco słabszy przy dolnych obrotach i jest to sprawdzone i potwierdzone dlatego 70cc niewysilone (Sport) mają mocny dół, a podkręcane 50cc lub 50cc klasy Sport takim nie dysponują dlatego w skuterze do stuntu bardziej korzystną opcją jest cylinder 70cc. Analizowałem kiedyś mapy kanałów seryjne, sport 50cc (np. Malossi Sport 50) i sport 70cc, konkluzja wygląda mniejwięcej tak jak opisałem wyżej, gadałem również z panem Woryną (Motor-Tech) i też mniejwięcej ku temu zmierzał lecz porting to nie jest wymiana wariatora wszystko trzeba ze sobą spasować i dograć, założę się że nawet autor "2 Stroke Perfomance Tuning" nieraz zaskoczony był wynikami obliczeń i działaniem silnika po modyfikacjach więc nie ma co się spuszczać nad swoimi tezami, bo jak to mówią teorii jest tyle ilu jest mechaników.




_________________

Aprilia SR '98

*Wrzuć na luz, śpiesz się powoli, myśl za kółkiem, myślenie nie boli*

......Lasst die Straße brennen - jagt das Baby durch die Stadt......


Ostatnio zmieniony 15 lis 2011, 15:25 przez Kamek46, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy