Dzisiaj jest 26 kwie 2025, 7:48



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 23 sty 2012, 22:57 
*

Rejestracja: 09 paź 2010, 8:09
Posty: 42
Pojazd:
Zawsze zastanawiało mnie dlaczego nie można zrobić szlifa w aluminiowym cylindrze. Proszę o jakąś konkretną odpowiedź. Moze to przez to że cylindry alu są pokryte nicasilem i jeśli to zeszlifujemy nie będzie juz taki odporny?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 23 sty 2012, 22:59 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2009, 8:49
Posty: 2257
Lokalizacja: Kasinka Mała/krk
Pojazd: Bmw e82
Dokładnie . Większość cylindrów pokrytych jest nicasilem i zeszlifowanie go mija się z celem . Choć sa cylindry aluminiowe które można szlifować




_________________

facebook.pl/weldonespawmichalak
Spawanie TIG. MAG . MMA - aluminium, stal nierdzewna, stal czarna itp




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 sty 2012, 14:13 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 cze 2011, 21:20
Posty: 494
Lokalizacja: Pszczyna/Mizerów
Pojazd:
Michalak pisze:
. Choć sa cylindry aluminiowe które można szlifować


naprzyklad jakie?




_________________

Derbi Senda DRD Evo
Zapraszam :D

http://www.senda.pl/viewtopic.php?f=33&t=13056




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 sty 2012, 14:19 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 cze 2010, 13:27
Posty: 985
Lokalizacja: Będzin
Pojazd:
W cylindrach alu jedyna opcja to honowanie lub tuleja i jazda




_________________

"Odważni nie żyją wiecznie, za to ostrożni nie żyją wcale ... "

Sprzedam moją niunię
http://tablica.pl/oferta/kymco-super9-s ... 30S9d.html


Ostatnio zmieniony 24 sty 2012, 14:20 przez Freeszu, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 sty 2012, 14:27 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 paź 2009, 13:17
Posty: 1072
Lokalizacja: Śląsk
Pojazd: Aprilia SR Audi A4
Freeszu, Tylko koszt tulei to nowy cylinder :P




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 sty 2012, 14:32 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 cze 2010, 13:27
Posty: 985
Lokalizacja: Będzin
Pojazd:
No też prawda przy 70cc nie opłaca się tego robić przy większych pojemnościach to tak :cool:




_________________

"Odważni nie żyją wiecznie, za to ostrożni nie żyją wcale ... "

Sprzedam moją niunię
http://tablica.pl/oferta/kymco-super9-s ... 30S9d.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 sty 2012, 14:35 
***

Rejestracja: 27 mar 2011, 17:00
Posty: 629
Pojazd:
Xxwojtus123xX, Nie zawsze. Koszt cylindra do cagivy mito to 990zł. A tuleja 500zł.
Ale na tulej moc jest mniejsza




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 sty 2012, 17:49 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
Oskar. pisze:
Ale na tulej moc jest mniejsza

Zależy jak tą tuleję zrobisz :)




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 sty 2012, 18:07 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2010, 10:51
Posty: 2282
Lokalizacja: Gostyń
Pojazd:
Oskar., samego cylindra czy razem z tłokiem ? bo do tulejowania dolicz 300-400zł tłok. Marcin194, nie on by robił tylko zakład więc on nie ma wpływu na jakość wykonania tej operacji




_________________

Nie pomagam na gg, od tego jest forum :)

Opel Vectra 2.0i : http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=247359




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 sty 2012, 19:14 
***

Rejestracja: 27 mar 2011, 17:00
Posty: 629
Pojazd:
Marcin194, Z tego co wiem to nawet na najlepszej tulei jest różnica niż nascil. Furian50, Sam cylinder tłok około 300-400 vertex, wossner




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 sty 2012, 21:07 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2010, 10:51
Posty: 2282
Lokalizacja: Gostyń
Pojazd:
Oskar., to prawda :) motorek po tulejowaniu nie będzie juz taki sam jak na oryginalnym cylindrze. kumpel miał robioną tuleje w rs125 i sam mi mówił że to już nie to samo, troche mocy spadło




_________________

Nie pomagam na gg, od tego jest forum :)

Opel Vectra 2.0i : http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=247359


Ostatnio zmieniony 24 sty 2012, 21:07 przez Furian50, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 sty 2012, 21:35 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2010, 10:19
Posty: 482
Lokalizacja: Jabłonowo Pomorskie
Pojazd:
kucharz, np simsonowskie. ale mają żeliwną tulej




_________________

Old SR
Stage6 Streetrace ported by redus
Yasuni C16 Carbon Black Edition
Malossi MHR Overrange KIT
Stage6 21 Black Edition
Stage6 Torque Control MKII
ITP




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 sty 2012, 22:24 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 cze 2011, 21:20
Posty: 494
Lokalizacja: Pszczyna/Mizerów
Pojazd:
no to to nie jest aluminum.... :roll:




_________________

Derbi Senda DRD Evo
Zapraszam :D

http://www.senda.pl/viewtopic.php?f=33&t=13056




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 sty 2012, 22:53 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 20:52
Posty: 4799
Lokalizacja: Nowy Targ
Pojazd:
Co ja czytam. :roll:

Jak masz cylinder aluminiowy to może on być pokryty nicasilem lub innym podobnym spiekiem który ma bardzo niewielką grubość i nie ma co tam zeszlifować. Honowanie nie ma nic do rzeczy bo to jest jedynie przerysowanie cylindra w jodełkę aby lepiej trzymał się film olejowy. Jak masz wbitą tuleje żeliwną do aluminiowego cylindra co niszczy cylinder osłabiając go pod każdym względem to wtedy robisz szlif.




_________________

Pozdrawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 sty 2012, 15:28 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
Konrad324 pisze:
niszczy cylinder

Może nie niszczy, ale obniża osiągi.

Oskar. pisze:
Marcin194, Z tego co wiem to nawet na najlepszej tulei jest różnica niż nascil.


Zależy od tego jak odwzorują Ci kanały :)




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"


Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 1:00 przez Marcin194, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 sty 2012, 16:12 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Mi się wydaje, że sam materiał nie ma raczej znacznego wpływu na osiągi.
Kwestia dobrania tłoka, luzu i zrobienia czegoś, żeby się nie zapadała w cylinder. Niektóre silniki mają fabrycznie żeliwne tuleje w aluminiowych odlewach.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 sty 2012, 16:58 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 20:52
Posty: 4799
Lokalizacja: Nowy Targ
Pojazd:
Niszczy bo już później nie zrobisz nicasilu. Większość osób które miały tuleje uważa że nie popełnią drugi raz tego samego błędu ale były już o tym tematy więc nie warto znów dyskutować.




_________________

Pozdrawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 sty 2012, 17:14 
***

Rejestracja: 19 lip 2010, 17:37
Posty: 875
Lokalizacja: Kurów
Pojazd: opel combo c
Konrad324, hehe, dodam swoje dwa grosze.

Tuleja a nicasl teoretycznie dwie inne rzeczy ale... Miałem właśnie wbijaną tuleje do alu, kanały robione na wzór oryginalnych (w miarę możliwości) powiem jedno, moc się zwiekszyła lub była bardzo podobna oraz wielki + szlify. Grzać się to nigdy się nie zagrzał, temperaturę miał może 2stopnie większą niż na nicaslu.

Czytam wiele wypowiedzi każdy poleca cylinder alu, ale chyba mylą pojęcia.
przykład ludzi

alu = koks
żeliwo = słabiej.

A może ktoś pomyśli że w alu może być wbita tuleja,

Na jednym szlifie nawet 2/3 tłoki można przelatać oczywiście na dobrej tulejna dobrej i regulacji oraz oleju.




_________________

PAPIER TOALETOWY


Ostatnio zmieniony 26 sty 2012, 20:58 przez Iniector, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 sty 2012, 20:49 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2010, 10:51
Posty: 2282
Lokalizacja: Gostyń
Pojazd:
Zastanawia mnie fakt czemu wszyscy na żeliwną tuleję mówią "tuleja" a na fabryczną alu albo nicasil. Przecież to jedno i to samo. Tuleja to część cylindra w której pracjue tłok a nie nazwa stopu :/ Tak na przyszłość :wink:




_________________

Nie pomagam na gg, od tego jest forum :)

Opel Vectra 2.0i : http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=247359




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 sty 2012, 22:51 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Powinieneś odróżniać pojęcie tulei od odlewu.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy