Dzisiaj jest 09 lut 2025, 0:46



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1051 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 53  Następna
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
Post: 01 lut 2012, 20:33 
*

Rejestracja: 01 lut 2012, 20:29
Posty: 36
Pojazd:
Witam. Mam pytanie jak można by zespawać wydech ''prosty'' np. leovince L scott? Jak tam wygląda sprawa stożków?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 01 lut 2012, 20:49 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 lip 2008, 15:18
Posty: 252
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Pojazd:
Mówiąc prosty, masz na myśli 4T ? Tam sprawa ma się inaczej, duże znaczenie ma średnica i długość układu, stożki tam nie mają racji bytu, wydech jest prosty, nie rozszerza się. Ale pełen przelot z grubą rurą od głowicy to też nie najlepszy pomysł. Jest wiele w internecie o wydechach do 4T, nawet Sałek o tym pisał ...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 lut 2012, 21:41 
*

Rejestracja: 01 lut 2012, 20:29
Posty: 36
Pojazd:
Nie nie chodziło mi o wydech do 4t tylko do 2t. Czyli wykonanie takiego wydeszku do dwu takta jest niemożliwe. A jak ma się sprawa z Leo GP? Dało by radę uspawać samemu?
Pisząc prosty miałem na myśli jego kształt.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 lut 2012, 0:31 
*

Rejestracja: 27 sty 2011, 16:37
Posty: 86
Pojazd:
Znalazłem zdjęcie(wizualizację) przekroju tego wydechu:
Obrazek


Ostatnio zmieniony 02 lut 2012, 0:33 przez kolijuhy, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 lut 2012, 9:13 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2009, 15:26
Posty: 2647
Pojazd:
Hm ten leovince gp to taki nietypowy, jego sposób wygłuszenia został zrobiony w dyfuzorze, nie ma tu żadnego silencera ;) . Jestem ciekawy co Dudi myśli nt tego wydeszku :) .




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 lut 2012, 15:30 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
To jest chyba homologowany wydech. Czyli ma być cichy, możliwe że stąd ta konstrukcja.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 lut 2012, 15:45 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 maja 2011, 15:15
Posty: 226
Lokalizacja: Leszno/Kościan
Pojazd: jetforce/ntv deauville/focus
Ale czytając opinie o nim ta "nietypowa" budowa nie wpływa negatywnie na osiągi, a wręcz jest bardzo chwalonym wydechem.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 lut 2012, 16:18 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2009, 15:26
Posty: 2647
Pojazd:
Booyaka inne sportowe też są homologowane puki nie usuniesz zwężki ;)




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 lut 2012, 16:41 
*

Rejestracja: 27 sty 2011, 16:37
Posty: 86
Pojazd:
Do budowy trzebaby było poprosić kogoś, kto ma taki wydech o zwymiarowanie wszystkiego. Cena tego to coś koło 800zł, więc dziwne by było gdyby nie dawał dobrych osiągów (gdzieś czytałem opinię, że odał około 15km/h i bardzo dobre przyśpieszenie). Z wyglądu mi się spodobał, trzeba będzie poszukać kogoś, kto go ma.
Ewentualnie możnaby było na podstawie wielkości kół wyskalować zdjęcie. Będę próbował.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 lut 2012, 16:57 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 maja 2011, 15:15
Posty: 226
Lokalizacja: Leszno/Kościan
Pojazd: jetforce/ntv deauville/focus
Szukać by było trzeba u kogoś kto skutery sprowadza, bo w Polsce jest to rzadki tłumik, czasami na allegro można znaleźć sprowadzonego skuta z tym wydeszkiem.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 lut 2012, 17:58 
*

Rejestracja: 27 sty 2011, 16:37
Posty: 86
Pojazd:
Mniej więcej wymiary mam, na podstawie zdjęcia znalezonego gdzieś w sieci policzyłem a później pzreniosłem wymiary na rysunek, także z internetu:
Obrazek

Oczywiście wszystko jest dosyć niedokładne, ale możnaby było się pokusić o wykonanie, chociażby z ciekawości




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 lut 2012, 19:37 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 maja 2011, 15:15
Posty: 226
Lokalizacja: Leszno/Kościan
Pojazd: jetforce/ntv deauville/focus
No można by :) Na allegro jest do jeta ten wydeszek za 499zł




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 lut 2012, 21:33 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 lip 2008, 15:18
Posty: 252
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Pojazd:
Ten wydech prawdopodobnie nawet nie wykorzystuje zjawiska rezonansu, być może trochę lepiej odprowadza spaliny, pewnie popracowano nad dźwiękiem - głównym zadaniem tego wydechu jest "lans", żeby wyglądał, dawał przyzwoity dźwięk, dodatkowo miał homologację, wszystko po to żeby przybliżyć naszą maszynę do supersport'ów ... A cena ? O niczym nie musi świadczyć ...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 lut 2012, 21:41 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 maja 2011, 15:15
Posty: 226
Lokalizacja: Leszno/Kościan
Pojazd: jetforce/ntv deauville/focus
Z opini użytkowników można wywnioskować, że dźwięk właśnie nie jest najlepszy (porównywany do kosiarki), osiągi daje przyzwoite, wygląd jest kwestią sporną, a homologacje posiada dużo wydechów "tuningowych" i nie jest to jakaś nowość :wink: .




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 lut 2012, 2:51 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Nawet przy pustej rurze występuje jakieś zjawisko rezonansu tyle, że słabsze.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 lut 2012, 16:25 
*

Rejestracja: 14 lut 2010, 11:58
Posty: 109
Pojazd:
Polecam poszukać o wydechach od starszych kreidlerów które startowały w wyścigach. Tam bylo zastosowane podobne rozwiązanie. Wady i zalety tego rozwiązania oraz z czym to się wiązało podczas jazdy do poczytania dla wnikliwych

fiecio93 jestes w błędzie.




_________________

http://bikepics.com/members/dudi1203/p9/
pisz za siebie - nie wypowiadaj sie za mnie
jak nie masz o czymś pojęcia - nie pisz

NIE ODPOWIADAM NA BZDURNE PW
Na inteligentne wiadomości odpowiadam bardzo chętnie.


Ostatnio zmieniony 03 lut 2012, 16:26 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 lut 2012, 21:19 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 paź 2010, 17:24
Posty: 161
Lokalizacja: Okolice Lublina
Pojazd:
w tym wydechu zachodzi zjawisko rezonansu tylko że zamiast końcowego stożka jest ściana jak i od stożka tak i od prostej ścianki odbije się fala tylko że zakres rezonansu będzie w bardzo małym zakresie obrotów ale ogólnie silnik będzie miał bardzo łagodną charakterystykę oddawania mocy. Takie rozwiązania były w motorach MZ150 MZ250 i ogólnie większości starych motorów z silnikami 2T nisko obrotowych te silniki nie były jakoś strasznie wyżyłowane. Takie jest moje zdanie na temat konstrukcji tamtego wydechu ale znawcą nie jestem :/ pozdro




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 lut 2012, 21:38 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2010, 16:53
Posty: 2808
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Imię: Maciej
Dudi, chodzi ci o model Kreidler MEO 1 Zigarre??
To był potwór z turbodoładowaniem:D
Też można zobaczyć tłumiki od tych modeli:
Kreidler GP
NSU Baumm




_________________

Obecnie biedny student nie mający na nic czasu xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 lut 2012, 23:05 
*

Rejestracja: 14 lut 2010, 11:58
Posty: 109
Pojazd:
Cytuj:
zakres rezonansu będzie w bardzo małym zakresie obrotów ale ogólnie silnik będzie miał bardzo łagodną charakterystykę oddawania mocy.

Weź to jeszcze raz przeczytaj i dobrze przemyśl. Jak rezonans w malym zakresie obrotow ma dać plynną charakterystykę oddawania mocy?

Kreidlerki mialy po 15 biegów zeby silnik pracował non stop w bardzo wąskim zakresie mocnej pracy wydechu.




_________________

http://bikepics.com/members/dudi1203/p9/
pisz za siebie - nie wypowiadaj sie za mnie
jak nie masz o czymś pojęcia - nie pisz

NIE ODPOWIADAM NA BZDURNE PW
Na inteligentne wiadomości odpowiadam bardzo chętnie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 lut 2012, 23:36 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 paź 2010, 17:24
Posty: 161
Lokalizacja: Okolice Lublina
Pojazd:
Nom źle sformułowałem to wypowiedz :/ ale jak patrzeć na obliczenia, to będzie tak jakby zakres rezonansu był w danych obrotach długości fali rezonansowej. Tak jak to było w którymś opracowaniu że niby da się obliczyć długość rezonansu przez długość ostatniego stożka. A patrzeć z praktycznego punktu widzenia jeździłem już nie jedną MZ i simsonem i tam jest też taka ściana zamiast stożka w wydechu i nie ma czegoś takiego jak nagły rezonans nie ma dziur w charakterystyce oddawania mocy tylko płynnie przyśpiesza. Za pewne jest jakieś tam strojenie tych wydechów ale w czasie jazdy nie jest to jakoś bardzo odczuwalne.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1051 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 53  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy