Dzisiaj jest 31 sty 2025, 21:12



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
Post: 15 lut 2012, 21:53 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2010, 10:51
Posty: 2282
Lokalizacja: Gostyń
Pojazd:
szymonkopa, no to też racja :) ale to nie zmienia faktu że nowoczesny silnik ma mniejszą komorę spalania.




_________________

Nie pomagam na gg, od tego jest forum :)

Opel Vectra 2.0i : http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=247359


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 15 lut 2012, 22:05 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
Furian50 pisze:
No to jednak warto to zrobić :) Oj Marcin :D Porównując stare typy 2T np komar to one miały dość dużą, wąską i wysoka komorę spalania a we współczesnych silnikach masz zupełnie odwrotnie :) Toteż w jaki sposób miałoby sie przerobić tą komorę ? rozwiercić bardziej ?

Najlepiej po prostu splanować głowice :) bardziej skomplikowane operacje dla szarego człowieka są raczej poza zasięgiem jego możliwości :)

szymonkopa pisze:
Tylko ze komary maja wysokie denko nowoczesne motory maja płaskie


Owszem masz racje :)




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 lut 2012, 22:27 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2010, 10:51
Posty: 2282
Lokalizacja: Gostyń
Pojazd:
głowicy w domu też sobię nie splanujesz :)




_________________

Nie pomagam na gg, od tego jest forum :)

Opel Vectra 2.0i : http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=247359




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 lut 2012, 22:28 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 wrz 2010, 22:39
Posty: 40
Lokalizacja: MeXyK
Pojazd:
Furian50, heh jak to nie xD:D dla chcacego nic trudnego :PP wystarczy wyrozumiała mama xD :twisted:




_________________

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p=1462863#1462863 [glow=indigo]<----projekt sendzia WBIJAC ,UPY,POLERKI,TUNING!!!!![/glow]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 lut 2012, 22:41 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 kwie 2010, 15:07
Posty: 1287
Lokalizacja: Burzenin/Sieradz
Pojazd:
Szyba + papier scierny równy i możesz planowac.




_________________

Chcesz zobaczyć jeden z najlepszych projektów SuperMoto na forum? Kliknij !! Dziesiątki upów,Wiele modyfikacji,Obecnie już tuning na poziomie RACING,Napewno sie zainteresujesz!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 lut 2012, 10:03 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2010, 10:51
Posty: 2282
Lokalizacja: Gostyń
Pojazd:
No jak tam uważacie, ale osobiście bym się za to nie zabierał. Jak masz jeszcze rowek na uszczelkę to później musisz go pogłębiać, bo planowanie głowicy o 0,01mm nic ci nie da oprócz zmarnowanego czasu.




_________________

Nie pomagam na gg, od tego jest forum :)

Opel Vectra 2.0i : http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=247359




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 lut 2012, 23:46 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lut 2012, 19:41
Posty: 28
Lokalizacja: Tarczyn
Pojazd: Gilera Stalker China Power
Ja dziś sam splanowałem głowice w domowych warunkach i jest super niema żadnego stukowego spalania . Moc jest super i to na cylku wm 70 głowice splanowałem o jakieś 1mm albo nawet więcej niema żadnych przedmuchów i jest złożone bez uszczelki porostu szyba papier 60 i na koniec 400 i super . Wcześniej na tym cylindrze leciał 65-70 a teraz do 87 prędkości realnej . :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 lut 2012, 1:35 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
rafcio15397 pisze:
Ja dziś sam splanowałem głowice w domowych warunkach i jest super niema żadnego stukowego spalania . Moc jest super i to na cylku wm 70 głowice splanowałem o jakieś 1mm albo nawet więcej niema żadnych przedmuchów i jest złożone bez uszczelki porostu szyba papier 60 i na koniec 400 i super . Wcześniej na tym cylindrze leciał 65-70 a teraz do 87 prędkości realnej .

Oblicz stopień sprężania.
Fabrycznie w chińskim silniku 2t wynosi on zaledwie 6.9:1, więc mało...




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"


Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 1:00 przez Marcin194, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 lut 2012, 10:40 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2010, 10:51
Posty: 2282
Lokalizacja: Gostyń
Pojazd:
Marcin194, więc aby podnieśc moc chyńskiego 2T wystarczy splanować głowicę ? :)




_________________

Nie pomagam na gg, od tego jest forum :)

Opel Vectra 2.0i : http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=247359




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 lut 2012, 9:17 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
Teoretycznie tak :) Do tego wyrównać kanały itd. Aby dorównać silnikom minarelli powinno wystarczyć :wink:




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 lut 2012, 18:10 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2010, 10:51
Posty: 2282
Lokalizacja: Gostyń
Pojazd:
Marcin194, hmm.. Niezły patent :twisted: :twisted: Przyda sie na przyszłość.




_________________

Nie pomagam na gg, od tego jest forum :)

Opel Vectra 2.0i : http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=247359




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 lut 2012, 20:54 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lut 2012, 19:41
Posty: 28
Lokalizacja: Tarczyn
Pojazd: Gilera Stalker China Power
9.1:1 ale tłok i tak przytarty jest przed splanowaniem 5.9:1




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 lut 2012, 21:04 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 cze 2010, 13:57
Posty: 251
Lokalizacja: huta
Pojazd:
Jakim sposobem zmierzyć pojemność komory spalania?
W seryjnym cylindrze minarelli LC splanowanie głowicy by coś dało?




_________________

----------------------------------------------
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=84360 <- mój aerox ;d




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lut 2012, 12:10 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
strzykawka 20cc i olej :) doprowadzasz tłok do gmp zalewasz olejem przez otwór od świecy na tyle aby nie wylewał się na gwint, sprawdzasz ile oleju weszło... przykładowo weszło 10cc pojemność cylka 50cc 10/50 czyli 1/5 stopień sprężania to 5:1 :)

www.garbomania.com/grafiki/thebuger/thebuger-crkit.pdf

Tu masz dokładne wzory, ale mój sposób jest szybszy :)

rafcio15397 pisze:
9.1:1 ale tłok i tak przytarty jest przed splanowaniem 5.9:1


Ja bym splanował na tyle by uzyskać 10.5-11:1




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"


Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 1:00 przez Marcin194, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lut 2012, 20:05 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lut 2012, 19:41
Posty: 28
Lokalizacja: Tarczyn
Pojazd: Gilera Stalker China Power
Chyba powiedziałem ze tłok przytarty i większej kompresji nie da się osiągnąć.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lut 2012, 22:21 
*

Rejestracja: 27 sty 2011, 16:37
Posty: 86
Pojazd:
Z tym, że kompresja i stopień sprężania to nie to samo. Kompresja jest zależna np. właśnie od przytarcia itp. a stopień sprężania jest zawsze stałą wartością.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 lut 2012, 18:39 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2010, 10:51
Posty: 2282
Lokalizacja: Gostyń
Pojazd:
kolijuhy, dobrze gadasz. Często te 2 pojęcia są mylone.




_________________

Nie pomagam na gg, od tego jest forum :)

Opel Vectra 2.0i : http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=247359




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 lut 2012, 20:56 
*

Rejestracja: 27 sty 2011, 16:37
Posty: 86
Pojazd:
Trochę się ździwiłem, z obliczeń wyszło mi, że muszę jeszcze splanować dosyć dużo aby osiągnąć stopień sprężania 10:1. Aktualnie mam (po lekkiej modyfikacji) około 7.1:1.
Na zdjęciu to pokażę, będzie widać najlepiej. Aby osiągnąć te 10:1 trzeba dojść do tego "wypustu" (jest coś takiego w 3 miejscach na głowicy). Zdjęcie: Obrazek


Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 1:00 przez kolijuhy, łącznie zmieniany 3 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 lut 2012, 21:34 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
licz się z tym że może będziesz musiał roztoczyć głowice, aby nie uderzał o nią tłok.




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 lut 2012, 22:12 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
kolijuhy, Nie widzę potrzeby, żeby Twój post miał wygasnąć.
Sprawdzałeś najpierw jak ma się sprawa samego cylindra? Można toczyć cylinder z góry lub z dołu w zależności od tego jakie kąty otwarcia okien chcemy uzyskać. Ale tutaj już by się trzeba dobrze nad wszystkim zastanowić.
Planując w znacznym stopniu głowicę zmieniasz nieco jej kształt a w taki sposób też idzie zmienić charakterystykę silnika.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy