Dzisiaj jest 11 sie 2025, 10:47



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
Post: 19 lut 2012, 18:32 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 mar 2010, 19:06
Posty: 1702
Lokalizacja: Śląsk
Pojazd:
FLYP001 pisze:
A niech stracę ten jeden dzień na składanie silnika na ciepło. Jak sam nie sprawdzę to się nie przekonam :idea:
To kwestia max poltora godzin, jesli silnik chcesz zrobic dobrze i dla siebie w domowych warunkach. Przy uzycia prasy montaz jest momentalny :)


Ostatnio zmieniony 19 lut 2012, 18:33 przez maciek805, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 21 lut 2012, 16:09 
*

Rejestracja: 18 lut 2012, 19:24
Posty: 5
Lokalizacja: Tychy
Pojazd:
Dzięki wielkie panowie, co do uszczelnienia karterów to co radzicie, najlepszy będzie sylikon czy może coś innego ? Uszczelka odpada, nie ma do tych silników ale są jakieś pasty itd :). To nałożyć sylikon od razu przed składaniem nie trzeba czekać, żeby trochę przesechł lub coś w tym stylu ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lut 2012, 17:24 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 mar 2010, 19:06
Posty: 1702
Lokalizacja: Śląsk
Pojazd:
Nic nie czekasz. Podejdz do smugglera i wez silikon wysokotemperaturowy k2. Tym mozesz sobie takze blok membram uszczelnic i wiele innych rzeczy :)
Pozdro :)


Ostatnio zmieniony 21 lut 2012, 17:25 przez maciek805, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 mar 2012, 18:09 
*

Rejestracja: 29 gru 2010, 23:32
Posty: 57
Pojazd:
Siemka, jako że w piątek chcę składać po raz pierwszy silnik, podobnie jak autor tematu, to myślę, że jeżeli zadam kilka pytań na ten temat w tym temacie to autor się na mnie nie obrazi.
Więc tak, składam silnik z cpi, mam wał taki jak autor tematu top racinga a łożyska SKF C4 Metal. I mam następujące pytania:
1. Do jakiej temperatury mogę rozgrzać metalowe łożyska SKF'a ?
2. Jak je rozgrzać ? Jeżeli wrzucić do piekarnika to na ile stopni i jak długo ?
3. Rozgrzewanie karterów... Czym najlepiej je rozgrzać ? Opalarka, czy może lepiej wsadzić do piekarnika ? Jeżeli tak to jak długo rozgrzewać opalarką lub na jak długo wsadzić je do piekarnika i na ile stopni ?
4. Bd robił tak jak opisał maciek805, najpierw rozgrzeje łożyska i zmrożę wał nakładając je na siebie, potem zmrożę ponownie i rozgrzeję kartery. Stąd pytanie, jeżeli rozgrzeję kartery wystarczająco a wał z łożyskami pomroz się wcześniej przez noc, czy wszystko wejdzie bez problemu ? bez użycia siły ? nie staną łożyska w karterach ?

Proszę o odpowiedzi, dziękuję i pozdrawiam.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 mar 2012, 18:44 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
łożyska grzej do 100-110 stopni :)




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 mar 2012, 20:46 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 mar 2010, 19:06
Posty: 1702
Lokalizacja: Śląsk
Pojazd:
Lozyska wytrzymuja do 125 stopni, Martwi mnie ten smar w lozyskach, choc pewnie sie nic nie stanie, ale smar w wysokich temperaturach sie wysusza, wiec najlepiej wyplukac benzyna smar z lozyska, troszke polac olejem do 2t i wtedy bawic sie w metode cieplo zimno. Chociaz prasa najlepsza, ale to nie domowe warunki.

Dodam, ze jesli nie umiesz skladac silnika to nawet jak rozgrzejesz kartery do 300 stopni to i tak nie wlozysz walu z lozyskami, bo zatrzymasz sie w polowie.


Ostatnio zmieniony 13 mar 2012, 20:47 przez maciek805, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 mar 2012, 22:30 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
Prasą nie wprasujesz 100% równo łożysk i na 100% naruszysz łożyskiem kształt jego gniazda co prowadzi do jego wyrobienia. Najlepie najpierw łożyska nałożyć na wał i na ciepło-zimno złożyć bo stygnący materiał sa wycentruje łożyska i nawet nie trzeba nic ostukiwać :)




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 mar 2012, 22:33 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 mar 2010, 19:06
Posty: 1702
Lokalizacja: Śląsk
Pojazd:
Marcin194 Wydaje mi sie, ze sie mylisz. Prasa rowno nakladasz lozysko na swoje miejsce, byle nie opierala sie o wewnetrzny pierscien tylko zewnetrzny i tyle. A myslisz, ze fabrycznie jak sa wkladane ?

Do konca tez nie wiem czy ten smar wyplukiwac, mysle, ze tak.


Ostatnio zmieniony 13 mar 2012, 22:34 przez maciek805, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 mar 2012, 22:48 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
maciek805, rozumiem o co chodzi i wiem jak robią w fabryce, ale wszystko jest tam dokładnie ułożone, a w domowych warunkach ciężko tak równo to zrobić nawet na prasie :) Smar wypłukaj bo przy rozgrzewaniu i tak go nie wytopisz :)




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"


Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 1:00 przez Marcin194, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 mar 2012, 23:12 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Powinno się wprasowywać łożysko w rozgrzany karter, i pewnie w fabryce tak robią. Łożyska jak już powtórnie smarować to po wbiciu.
Znowu Maćku pytanko czy już sam taki zabieg robiłeś? Ja umiem składać silnik, a przynajmniej mi się tak wydaje, dysponuję palnikiem i zamrażarką a i tak nie zawsze łożysko wejdzie w karter.


Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 1:00 przez Booyaka, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 mar 2012, 4:19 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 mar 2011, 13:54
Posty: 2646
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Pojazd: Audi A3 1.8T
to mnie deczko przeraziliscie bo mialem robic szporta za rok ;p




_________________

Obrazek
~Kliknij~ :lol:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 mar 2012, 6:28 
*

Rejestracja: 26 paź 2005, 15:22
Posty: 113
Lokalizacja: Śląsk
Pojazd:
maciek805, w jednym temacie pytasz o podstawowe rzeczy dotyczące składania silnika, a w innym doradzasz jakbyś już na silnikach zjadł zęby i był autorytetem w tej dziedzinie.
Uważajcie na porady tego forumowicza.




_________________

Runner 50 '03




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 mar 2012, 20:09 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 mar 2010, 19:06
Posty: 1702
Lokalizacja: Śląsk
Pojazd:
gandw_runner Buhahaha, odzywa sie ten co pyta o niestworzone rzeczy, ma zero pojecia, zlozyl silnik i "wie wszystko". Nie podniecaj sie :roll:

No to powiedzmy, ze fabrycznie rozgrzewaja kartery i wbijaja na prasie ... A podgrzejesz karter do 120 stopni i wlozysz lozysko osi tylnego kola, ktore ma gumy po obu stronach ? Tu zaczyna sie problem. Nie wiem z czym masz problem Marcin194, bo jak sie ma juz prase to wtedy domowych warunkow nie ma. Nakladasz tuleje i wciskasz lozyska... Ale na prasie nie wbijalem, choc nei wydaje mi sie, zeby bylo cos nie tak, bo duzo osob tak skladalo, np. chips i problemu nie bylo.

Apropo podgrzewania palnikiem - Nigdy nie wiesz do jakiej temperatury nagrzejesz, wiec mozna przegrzac lozysko.
Booyaka pisze:
dysponuję palnikiem i zamrażarką a i tak nie zawsze łożysko wejdzie w karter.
No to nie wiem jakimi technikami nakladasz, bo powinno wejsc bez problemow reka.


Ostatnio zmieniony 14 mar 2012, 20:10 przez maciek805, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 mar 2012, 20:12 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
Ja tam łożyska grzeje w przenośnym starym rosyjskim piecyku elektrycznym z możliwością ustawienia temperatury :)




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 mar 2012, 20:31 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 mar 2010, 19:06
Posty: 1702
Lokalizacja: Śląsk
Pojazd:
Marcin194 No dokladnie, bo to bardzo dobry sposob, tylko ze nie mam elektrycznego, wiec ustawiam temperarature "na oko" :/ Moze i ten smar warto wyplukac jeszcze, dac kapke oleju do 2t i wtedy nie ma czegos takiego jak wysuszenie smaru.
A ustosonkujesz sie do tego co napisalem czy dalej myslisz jak myslales ? Bo nie skladalem przy uzyciu prasy, ale wydaje mi sie bardzo dobrym pomyslem.


Ostatnio zmieniony 14 mar 2012, 20:32 przez maciek805, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 mar 2012, 20:33 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Cytuj:
No to powiedzmy, ze fabrycznie rozgrzewaja kartery i wbijaja na prasie ... A podgrzejesz karter do 120 stopni i wlozysz lozysko osi tylnego kola, ktore ma gumy po obu stronach ? Tu zaczyna sie problem.

Ja problemu nie widzę.
Nie wiem skąd twierdzenie, że powinno wejść ręką.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 mar 2012, 20:35 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 mar 2010, 19:06
Posty: 1702
Lokalizacja: Śląsk
Pojazd:
Booyaka pisze:
Nie wiem skąd twierdzenie, że powinno wejść ręką.
Poczekaj, zalatwie jeden problem i postaram nagrac sie filmik jak wkladam lozysko w rozgrzany karter. A potem to juz przyciagacz walu i wszystko na temat.

Cytuj:
Ja problemu nie widzę.
Guma moze sie "sfajczyc" ...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 mar 2012, 21:16 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2010, 18:23
Posty: 788
Lokalizacja: Ryglice
Pojazd:
maciek805, ja miałem spore problemy z włożeniem łożysk ( musiałem je popukać przez stare łożyska żeby weszły) choć stosowałem metodę mrożenia i grzania. Także wątpię zeby można było wsadzić lekko ręcznie łożysko




_________________

Minarelli Horizontal

Cytuj:
Teraz tak patrze to ty tam nie masz żadnego cyla, to też może być tym spowodowane




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 mar 2012, 21:21 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 sty 2011, 16:23
Posty: 785
Lokalizacja: Rybnik
Pojazd:
limak1808 pisze:
Także wątpię zeby można było wsadzić lekko ręcznie łożysko


jak z poczatku krzywo przyłożysz to potem już lipa . sam moge ci nagrac filmik jak ręką w rozgrzany karter wkładam łożysko ktore wchodzi do samego końca. trzeba mieć wyczucie czasu robic to szybko i precyzyjnie




_________________

Obrazek


Ostatnio zmieniony 14 mar 2012, 21:21 przez marcinek, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 mar 2012, 15:35 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 mar 2010, 19:06
Posty: 1702
Lokalizacja: Śląsk
Pojazd:
To musisz zrobic perfekt, bo jak odbierze temperature to juz pozamiatane. I minimum 100 stopni i 20 min. A zeby stal zmniejszyla swoja objetosc to tak naprawde nie na godzine trzeba lozyska wlozyc do zamrazarki tylko na pol dnia.

Marcin194 - Slucham cie... Jak sa jakies niejasnosci to trzeba je wyjasnic.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



cron Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy