Dzisiaj jest 30 lis 2024, 8:03



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 31 mar 2012, 11:23 
*

Rejestracja: 12 lip 2011, 13:34
Posty: 66
Pojazd:
Witam!
Mianowicie "euro" jest to urządzenie od powtórnej emisji spalin. Chińczycy wrzucili to, aby nasz skuterek przeszedł jakieś tam Unijne normy;)
Postanowiłem, więc napisać art jak to cudeńko odłączyć, nie uszkadzając przy tym naszego bzyka.

Może najpierw pokaże jak to wygląda, bo niektórzy pewnie nie wiedzą o co chodzi;)

[center]Obrazek[/center]

Fotkę oznaczyłem numerkami nie bez powodu. Zaczynamy, więc robotę;) Odłączamy
wszystkie przewody od tego ustrojstwa. Czyli oznaczone nr. 1,2,3. Jeżeli mamy już je
odłączone, wyrzucamy te urządzonko z naszego skutera

[center]Obrazek[/center]

Teraz przyszedł czas na zaślepianie, demontaż poszczególnych przewodów w skuterze

Przewód oznaczony nr. 1 na fotce. Jak wiemy idzie on od „Euro” do filtra powietrza.
Zdejmujemy go z filtra (z euro mamy już zdjęte) i wyrzucamy, bądź kładziemy na półkę, jak
kto woli; > Teraz została nam dziura po przewodzie w filtrze powietrza, Musimy tę dziurę
jakoś załatać, bo skuter będzie przez filtr łapał lewe powietrze i nie pojedzie… Ja
zastosowałem coś takiego: kawałek gumowego przewodu tego, co nam zostanie po zdjęciu z
euro (na fotce oznaczony nr.3) + śruba wkręcona w ten przewód. Trzyma, idealnie i szczelnie.

[center]Obrazek[/center]

Ok. jedziemy dalej, bierzemy przewód nr. 2. (Idzie on od Euro, pod dekiel zaworów), jeżeli
nie mamy go zdjętego to zdejmujemy. Po tym przewodzie została nam dziura (tam przy
zaworach). Musimy cos tym zrobić i to est najtrudniejszy moment naszej roboty, gdyż
musimy dorobić zaślepkę. Robimy to z kawałka płaskownika, najlepiej wziąć wzór z
końcówki tego przewodu, co przed chwilą odkręciliśmy i wyciąć płaskownik pod ten wzór,
wywiercić w nim dziury (takie jak w tym przewodzie) i zamontować w naszym skuterze.

Tu macie fotkę jak ten płaskownik wygląda + uszczelka:

[center]Obrazek[/center]

Zabieramy się za przewód oznaczony nr. 3. Jak widzimy idzie on od Euro do trzech
przewodów połączonych takim mini trójnikiem. Zdejmujemy z trójnika ten jeden z trzech
kabli (co szedł od euro) i zaślepiamy trójnik w taki sposób:

Ja użyłem w tym celu rurki termokurczliwej.

[center]Obrazek[/center]

Robota skończona, ustrojstwo wyrzucone;)
Aha, jeżeli skuter zacznie przerywać, nic nie róbcie gaźnik sam się wyreguluje.
W moim przypadku Euro wyrzuciłem, ponieważ miałem uszkodzone. U mnie dało to oczywiście polepszenie osiągów oraz zmniejszenie spalania.


Ostatnio zmieniony 31 mar 2012, 11:25 przez Bakso, łącznie zmieniany 2 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 02 kwie 2012, 20:20 
*

Rejestracja: 10 lut 2012, 20:50
Posty: 83
Lokalizacja: Pajęczno
Pojazd:
Dobre o tym bym nigdy nie pomyślał sam spróbuje jak będzie czas




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 kwie 2012, 16:07 
****

Rejestracja: 02 maja 2011, 19:55
Posty: 1630
Pojazd:
Poradnik dobry :P
Bakso pisze:
U mnie dało to oczywiście polepszenie osiągów oraz zmniejszenie spalania.

U kolegi po odłączeniu nie było różnicy. No ale cóż każdy chińczyk jest niepowtarzalny :mrgreen:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 kwie 2012, 16:34 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 mar 2011, 21:24
Posty: 130
Pojazd:
To jest w 2t i 4t? Bo u siebie czegoś takiego nie widzę.. :mrgreen:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 kwie 2012, 16:55 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lis 2011, 16:48
Posty: 655
Lokalizacja: Kętrzyn
Pojazd: Vapor MKII P/G Kawasaki GPZ500
Dokładnie ja też takiego czegoś nie posiadam :roll:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 kwie 2012, 17:11 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 mar 2011, 9:17
Posty: 1142
Lokalizacja: to masz ?
Pojazd:
Iceman_, Siwy0232, lataliście na serwisy do kingway'a ? U mnie po 1k kilometrów w serwisie to wywalili, więc ja sobie rączek brudzić nie musiałem :P




_________________

Śledź na bieżąco relacje z mojego garażu na Facebook'u: KLIK




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 kwie 2012, 17:33 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 mar 2011, 21:24
Posty: 130
Pojazd:
Tom_Q, kupiłem używany :wink:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 kwie 2012, 19:01 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 paź 2010, 18:36
Posty: 449
Lokalizacja: Kościan
Pojazd:
Imię: Tomasz
Nie wiem od czego to zależy czy to jest czy nie ma.
Jeden kumpel ma Rometa z 2011 - nie posiada Euro,
Drugi ma Rometa z 2011 - posiada Euro.

Oczywiście kupili nowe, silniki te same tylko inne modele :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 kwie 2012, 19:26 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 mar 2011, 21:24
Posty: 130
Pojazd:
wiechu1996 pisze:
Nie wiem od czego to zależy


No właśnie ja też nie, mam 4t i nie mam, kolega ma 2t i posiada te całe ' euro '.


Ostatnio zmieniony 11 kwie 2012, 19:28 przez Iceman_, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 kwie 2012, 22:02 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 mar 2011, 22:21
Posty: 1290
Lokalizacja: Łuków
Pojazd: Gp1 Racing, TZR 125
Ja tez w keeway mam te euro. Najlepsze jest to ze jeden z przewodów idzie bezposrednio do ramy. Wyciągnełem z wydechu i zapawałem otwór. Osiągi sie zwiekszyły.

Cytuj:
U mnie dało to oczywiście polepszenie osiągów oraz zmniejszenie spalania.


Rozumiem osiągi ale żeby wyjęcie EURO zmniejszyło spalaniie? Eee kreci cos bo EURO własnie po to jest.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 kwie 2012, 23:04 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lis 2010, 19:53
Posty: 206
Lokalizacja: okolice Częstochowy
Pojazd:
Euro służy do oczyszczania spalin , a nie do zmniejszania spalania. Przy okazji oczyszczania przytyka wydech , co zmniejsza sprawność silnika i może skutkować większym spalaniem, czyli po wyjęciu euro spalanie powinno zmaleć .




_________________

http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=118661 Odwiedź moje Piaggio i poczuj jego pozytywną eNeRGię!!

DR_Evolutio pisze:
positiveNRG i to jest najlepsza odpowiedź jaka padła!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 lut 2013, 4:14 
*

Rejestracja: 10 sie 2012, 23:35
Posty: 50
Lokalizacja: Brzesko
Pojazd:
Poprawie was to sie prawidłowo nazywa EGR:P

A tu proszę opis dokładny do czego to służy:

Opis EGR




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



cron Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy