Dzisiaj jest 23 wrz 2024, 3:21



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 877 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 44  Następna

Co zrobić z kołami?
Rafki i piasty w czerń piasty,szprychy w polerę 38%  38%  [ 85 ]
Rafki w chrom, szprychy i piasty w czerń. 62%  62%  [ 141 ]
Liczba głosów : 226
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
Post: 15 lip 2012, 21:57 
***

Rejestracja: 01 maja 2010, 9:05
Posty: 1180
Lokalizacja: Racibórz
Pojazd:
Cały czas śledzę i podziwiam. Nie mogę się doczekać końca tego projektu :)
Pozdr i powodzenia! :D




_________________

Moja senda na racingu <3

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=273118

Zapraszam do komentowania :)


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 16 lip 2012, 1:16 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 paź 2009, 21:10
Posty: 0
Lokalizacja: Sokółka
Pojazd:
karol159620, lets to dudis party?
Marcinie, ruch w temacie jak na polskiej autostradzie ;d




_________________

Była Longjia LC.. Jest Piaggio NRG

Przelotnie :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 lip 2012, 6:01 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 mar 2011, 9:17
Posty: 1142
Lokalizacja: to masz ?
Pojazd:
karol159620 pisze:
nie za wysoko ciut?


Jak ma cylinder przystosowany do takiego wydechu [porting-zmiana kąta otwarcia okna wydechowego] to ja nie widzę w tym żadnego problemu, żeby wydech nie mógł być strojony do 9,5k o/min. :wink:




_________________

Śledź na bieżąco relacje z mojego garażu na Facebook'u: KLIK




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 lip 2012, 13:52 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
karol159620 pisze:
Marcin194, nie za wysoko ciut? Rób jak chcesz, ale na 10 tysięcy to strojony jest tecnigas g bo


Tecnigas=gotowiec, ponadto jego koszt znacznie przerasta wykonanie spawaka.

Cytuj:
Sam robisz spawak, czy nie masz takich umiejętności?
_________________


Potrafię wyliczyć spawaka. Kieruję się biblią wg Bell'a a także sugestiami których kiedyś mi udzielił chyba najbardziej znany polski mistrz tego fachu - Dudi.

Scythe pisze:
karol159620, lets to dudis party?


Postaram się sam policzyć jednak na pewno zagadnę Dudi'ego o jego opinię na temat wydechu, a także o sugestie co do niego.

Tom_Q pisze:
Jak ma cylinder przystosowany do takiego wydechu [porting-zmiana kąta otwarcia okna wydechowego] to ja nie widzę w tym żadnego problemu, żeby wydech nie mógł być strojony do 9,5k o/min.

Jesteś blisko. Mam swoją teorię
Mamy:
- Strojenie cylindra 8500
- Strojenie wydechu 9500
- Kwadratura silnika 39.25/44=0.89 (w przybliżeniu)

Moja teza wygląda tak:
strojenie cyla + strojenie wydechu/2 x kwadratura = przybliżone obroty mocy maksymalnej.

Co w tym przypadku daje:
(18000/2)x0.89= 8010

Patrząc po różnych wykresach, choćby tych z forum MM z działu Biblioteka, które zebrał w kupę Falcao, moja teza jest mniej więcej trafna.

Kwadratuara silnika to nic innego jak stosunek średnicy tłoka do jego skoku. Jest to ważny parametr, bo w dużej mierze to on decyduje o charakterystyce silnika.

Gdy silnik ma kwadraturę poniżej 1 (umownie przyjęto poniżej 0.8) mówimy, że jest to silnik podkwadratowy. Cechuję się on tym że jego moc maksymalna, mimo iż jest niska to występuje w niskim przedziale obrotów, poniżej ogólnego strojenia (w 2t kanałów i wydechu [tu żeby było bardziej skomplikowane dodatkowy wpływ na przebieg krzywej mają kąty stożków dyfuzora], w 4T strojenia wynikającego z zależności czasów otwarcia zaworów przez wałek/ki), i ma on bardzo szeroki zakres obrotów użytecznych. Jego moc jest wyraźnie niższa niż moment obrotowy. Za przykład można tu podać wszelkie Diesle bez turbin oraz silniki benzynowe starszych generacji. 1.9 Sdi po chi tuningu:
Obrazek
Moment jest dużo wyższy od mocy i jest dostępny W niższym przedziale niż moc (ze względu na chip tuning)

Silnik, którego kwadratura jest bliska 1 (umownie przyjęto 0.8-1.2)nazywamy go silnikiem kwadratowym. Jego moment i moc maksymalna jest zbliżona do siebie i jest osiągana w dość szerokim zakresie obrotów, zbliżonym do strojenia ogólnego silnika. Za przykład można podać silniki V-Tec serii B16.

Obrazek

Jak widać Moc tego silnika i moment jest zbliżona.


Silnik, którego kwadratura to ponad 1 (umownie przyjęto 1.2+) nazywamy silnikiem nadkwadratowym. Jego moc jest bardzo wysoka w stosunku do pojemności, jest dostępna ponad ogólnym strojeniem i w bardzo wąskim przedziale. Moment obrotowy jest znacznie niższy niż moc. Za przykład mogą służyć motocykle sportowe Typu R6 i R1 gdzie w przypadku R6

Obrazek

moment jest podany w jednostkach ft-lbs. Przeliczając na Nm daje nam to około 65-70Nm co wyraźnie widoczne jest dużo niższym wynikiem niż moc 120KM

Kwadratura silnika ma duży wpływ, jednak w dzisiejszych czasach, czasach wtrysków i Turbin duże znaczenie mają właśnie one. Na zależności kwadratury (szczególnie w 4T) duży wpływ ma także długość dolotu, czy wydechu. Chyba jednak żaden inżynier projektujący silnik, świadomie nie umieści krótkiego dolotu i wydechu w silniku podkwadratowym, czy też długiego dolotu i wydechu w silniku nadkwadratowym ograniczając tym samym potencjał silnika :)

Dobra koniec rozkmin mechaniczno-motoryzacyjnych.

Złożyłem na sucho skrzynię... I zonk...

Obrazek

Połówki silnika się nie schodzą, za żadne skarby...

Obrazek

oto winowajca!

Obrazek

Podkładki które dorobiono na zakładzie są o 1mm za grube! Przez co przerwa międzu karterami wynosi około 2.5mm zamiast 0.5 jakie powinno być. ponadto tulejka widoczna na zdjęciu jest zbyt ciasno spasowana, przez co skrzynia porusza się z dużym oporem.

Obrazek

Jutro jadę na zakład poprawić tulejkę, podkładki, dorobić jedną nakrętkę, i podkładkę, a także przerobić półki od eMZy.




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 lip 2012, 14:24 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 cze 2011, 15:34
Posty: 203
Pojazd:
i znowu latanie dorabianie znam ten ból :roll: Ale czego sie nie robi dla pasji :)




_________________

Malina [*]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 lip 2012, 14:31 
****

Rejestracja: 02 maja 2011, 19:55
Posty: 1630
Pojazd:
Marcin194, szkoda, że nie wiem na ile mam strojony cyl, bo bym sobie porobił takie obliczenia :mrgreen:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 lip 2012, 15:11 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
karol159620 pisze:
Marcin194, szkoda, że nie wiem na ile mam strojony cyl, bo bym sobie porobił takie obliczenia :mrgreen:


A jaki problem to policzyć?? :wink:

Wielkie dzięki bywalcom za przeglądanie tematu :)




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 lip 2012, 15:18 
****

Rejestracja: 02 maja 2011, 19:55
Posty: 1630
Pojazd:
Marcin194, a taki, że nie wiem na ile mam strojony cylinder, wiem że wydech na 10000, cyl nie mam pojęcia.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 lip 2012, 21:20 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
karol159620 pisze:
Marcin194, a taki, że nie wiem na ile mam strojony cylinder, wiem że wydech na 10000, cyl nie mam pojęcia.

Ale chyba nie ma większego problemu, żeby obliczyć kąt otwarcia okna wydechowego w cylindrze, z którego dowiesz się jak wysoko strojony jest ten cylinder, nie?




Jeśli masz seryjny cylinder to Twój cylinder ma : wydech/dolot 175°/115° co daje strojenie 7500-8000




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 lip 2012, 2:17 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 paź 2009, 21:10
Posty: 0
Lokalizacja: Sokółka
Pojazd:
Marcin194, ale z Ciebie jest straszna morda ;d wymadrzasz sie na forum ;) Cos wyjdzie z Twoich staran nareszcie ;) odpdalaj ta jawke i zapierdzielaj po drogach, bo wiem, ze sie chce ;p




_________________

Była Longjia LC.. Jest Piaggio NRG

Przelotnie :D


Ostatnio zmieniony 17 lip 2012, 14:50 przez Scythe, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 lip 2012, 22:16 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
Scythe pisze:
wymadrzasz sie na forum ;)


Staram się nie :mrgreen: po prostu uważam, że po to jest forum, może od tego mojego wymądrzania, ktoś dowie się o czymś czego wcześniej nie wiedział.


No więc, z samego rana wybrałem się na zakład i zaczęło się.

https://www.youtube.com/watch?edit=vd&v=ekwwTNjyXW8

Na pierwszy ogień poszły zbyt wysokie względem płaszczyzny karteru tulejki(na filmiku jest odwrócona kolejność).
Obrazek

Następnie dorobiliśmy nakrętkę i podkładkę
Obrazek

Fotka już leżącego na moim biurku zestawu.
Obrazek

Następnie do poprawki poszły podkładki

Obrazek

i tak z 2mm zrobiło się na każdej po 1mm
Obrazek

Również spust oleju należało dorobić, gdyż plastikowy oryginał zaginął, gdzieś podczas tysiąc letniego leżenia w dwóch piwnicach...

Takie części niestety (lub stety patrząc na jakość obecnych chińskich podróbek) nie są dostępne na rynku :|



jak ktoś mi przepowie gdzie schowałem łożyska to będę go wielbił...chciałbym już ponakładać je na wałki...



Czas zająć się kanałami w cylindrze... Na razie powstał projekt kanałów, mam go na papierze, już powycinane otwory jak należy...

Obrazek

Jeszcze jedno foto dodam, tylko pójdę na inny komputer...




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 lip 2012, 22:31 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 lip 2011, 22:49
Posty: 1002
Lokalizacja: Kłodawa
Pojazd: Aprilia Sr + Alfa 146 Ti
Masz łeb (w pozytywnym znaczeniu), jeden z lepszych tutaj projektów (przez większości nie doceniany) no ale masz rzeszę fanów i kibicuje by romet jak najszybciej poruszł się po polskich dro... dziurach :D




_________________

Ktoś się podszywa pode mnie pod nr gg 41030559!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 lip 2012, 18:33 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
Obiecane nieco spóźnione foto
Obrazek


Zacznijmy od początku dzisiejszego dnia prac...

Znalazłem całkiem ładne kierunkowskazy

Obrazek

Obrazek

Należało wyrównać płuki, żeby to w jakiś sposób było zasilane z jak najmniejszymi zawirowaniami...

Kanał lewy
Obrazek

Kanał prawy
Obrazek

Ogólny zarys
Obrazek

Jakby ktoś jeszcze próbował zarzucić mi, że czegoś nie wykonałem sam przy tym silniku, dorzucam filmik. Przy okazji możecie zobaczyć jakże paskudną moją mordę w wydaniu roboczym (robocze ubrania, nieuczesany, usyfiony smarami i opiłkami aluminium :mrgreen: )


http://www.youtube.com/watch?v=aJUxuk_U ... e=youtu.be

Również połówki trzeba dopasować do cylindra
Obrazek

Porównanie seria-przerobione
Obrazek

Widok na kanał
Obrazek

Obrazek

Tu niestety nie posłużę się filmikiem, bo trwa on ponad 1.5h...

Dobra, czas iść robić drugą stronę karterów...

later...

Filmik będzie dopiero za parę minut po wystawieniu posta




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 lip 2012, 19:19 
****

Rejestracja: 02 maja 2011, 19:55
Posty: 1630
Pojazd:
Marcin194 pisze:
Przy okazji możecie zobaczyć jakże paskudną moją mordę w wydaniu roboczym

Ale zachęcenie do obejrzenia :lol:

Jaki masz program do obliczania?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 lip 2012, 20:17 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 cze 2011, 15:34
Posty: 203
Pojazd:
hehe :D Fajna bródka :) Mam takiego samego dremla xd Nieźle Ci idzie ciekawe kiedy wyczerpią Ci sie pomysły na ten silnik :D moze go wtedy odpalisz :D




_________________

Malina [*]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 lip 2012, 20:52 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
bnio pisze:
hehe :D Fajna bródka :) Mam takiego samego dremla xd Nieźle Ci idzie ciekawe kiedy wyczerpią Ci sie pomysły na ten silnik :D moze go wtedy odpalisz :D


Silnik najpóźniej w przyszłym tygodniu jest do odpalenia ^^


hjuston! mamy problem!
Obrazek

Wyskoczyła wada spawu... Mała dziurka w spawie... Nie jest ona na wylot, ale nie daje mi to spokoju... Więc skoczę jutro do spawmena i on mi to ładnie zaleje...


Pozatym same plusy... Kartery ładnie schodzą się z ściankami cylindra...
Obrazek

Obrazek




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"


Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 1:00 przez Marcin194, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 lip 2012, 21:03 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 mar 2011, 9:17
Posty: 1142
Lokalizacja: to masz ?
Pojazd:
Marcin194, o kur@! będzie moc ! Jak widzę co ty wyczyniłeś z karterami i cylindrem. :D Składaj to panie jak najszybciej i zdawaj relacje :]




_________________

Śledź na bieżąco relacje z mojego garażu na Facebook'u: KLIK




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 lip 2012, 21:14 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
Tom_Q pisze:
Marcin194, o kur@! będzie moc ! Jak widzę co ty wyczyniłeś z karterami i cylindrem. :D Składaj to panie jak najszybciej i zdawaj relacje :]

Na razie mój potworek nie ma w czym jeździć... Jutro zawożę cylinder na "szlyf", kupię gaźnik simson 16n1, nakrętki na wał bo gdzieś zaginęły i wkrótce odpalę :mrgreen:




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 lip 2012, 21:26 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 mar 2011, 9:17
Posty: 1142
Lokalizacja: to masz ?
Pojazd:
Marcin194, no właśnie tak patrzyłem na gładź i myślę "albo mi się wydaje albo jest w opiłkach, albo swoje przeszła :D" :twisted:

Odpalaj, odpalaj :]




_________________

Śledź na bieżąco relacje z mojego garażu na Facebook'u: KLIK




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 lip 2012, 21:32 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
Tom_Q, ten cylinder zrobił więcej bez szlifu kilosów niż nie jeden chinczyk na tym forum... Oryginalny licznik wskazuje 29 897 km i 400 metrów xD z czego tato mówi że przez dłuższy czas linki licznika nie było. Romet jeździł do rozbiórki, więc cylinder trochę przeżył... Jest on nominalny 38mm.




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 877 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 44  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



cron Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy