Dzisiaj jest 29 lis 2024, 16:25



Strefa czasowa UTC+1godz.





Forum zablokowane Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 20 sie 2012, 16:48 
*

Rejestracja: 16 cze 2012, 23:38
Posty: 45
Pojazd:
Witam :)
Moja Aprilia RS 50 z 2008 roku ma jeszcze blokadę na wydechu "ślepą kiszkę".
Mimo to jej przyspieszenie jest powalające. Podejrzewam,że to za sprawą zębatki z tyłu (49 zębów). Czy to aby nie za duża zębatka? Motorek kręci na prawdę wysokie obroty nawet podczas spokojnej jazdy (na szóstym biegu kręci równe 8.5 tys przy jedynie 60km/h).
Czy to wina zębatki? Przy v-max (90 km/h - przypominam,że ma jeszcze blokady) kręci aż 12 tys a więc nawet po ich zdjęciu niewiele by się zmieniło bo silnik przecież więcej nie wykręci :)
Na jakie zębatki warto byłoby zmienić obecną i czy to w ogóle wina tak wysokich obrotów?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 20 sie 2012, 17:02 
**

Rejestracja: 11 maja 2012, 14:00
Posty: 392
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: Derbi GPR 125 4t
Im większa zębatka z tyłu tym wolniejszy.

A jaką masz z przodu?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 sie 2012, 17:12 
*

Rejestracja: 16 cze 2012, 23:38
Posty: 45
Pojazd:
Z przodu jest mała zębatka,ciężko mi powiedzieć jaka to, mogę sprawdzić oczywiście :)
Chciałbym to wyregulować jedną zmieniając np na 40 zębów. Czy różnica byłaby odczuwalna? Czy dałoby się jechać na niższych obrotach i podnieść jednocześnie v-max?
Na tej zębatce z tyłu na pewno ma dużą moc... :roll:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 sie 2012, 15:52 
*

Rejestracja: 21 maja 2011, 13:42
Posty: 75
Pojazd:
Jak zmienisz zębatke na mniejszą to stracisz na przyspieszeniu a zyskasz na prędkości, to zastanów się czy ci to odpowiada, i nie jestem pewien czy robią tak małe zębatki jak 40 zębów, ale z przodu zapewne masz 11z to zmień odrazu na 13-14 i wyjdzie ci to samo a motorek poleci ponad 100




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 sie 2012, 16:55 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2010, 10:51
Posty: 2282
Lokalizacja: Gostyń
Pojazd:
na 40 z tyłu nie zmieniaj. co najwyżej na 44




_________________

Nie pomagam na gg, od tego jest forum :)

Opel Vectra 2.0i : http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=247359




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 sie 2012, 16:56 
*

Rejestracja: 28 maja 2012, 15:54
Posty: 42
Pojazd:
michal3454 pisze:
Jak zmienisz zębatke na mniejszą to stracisz na przyspieszeniu a zyskasz na prędkości, to zastanów się czy ci to odpowiada, i nie jestem pewien czy robią tak małe zębatki jak 40 zębów, ale z przodu zapewne masz 11z to zmień odrazu na 13-14 i wyjdzie ci to samo a motorek poleci ponad 100
Na 14/48 seria może nie uciągnąć i wcale nie będzie tak fajnie. Dałbym mu 12 jeśli chcesz mieć przyspieszenie (v-max też powinien być zadowalający) lub 13 jeśli chcesz nieco dłużej ale szybciej :)

A zmieniałbym przednią zębatkę, a nie tylną z dwóch prostych powodów. Łatwiej i taniej.


Ostatnio zmieniony 21 sie 2012, 16:56 przez DuzyEd, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 sie 2012, 20:00 
*

Rejestracja: 21 maja 2011, 13:42
Posty: 75
Pojazd:
No to powiedziałem 13-14, 13-48 powinno być okej bo w tzrkach często dają 13-47 i sobie chwalą na v-max a jak motor ci tak wysoko kręci to nawet zdrowiej dla silnika będzie jak dasz zębatki na prędkość




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 sie 2012, 20:59 
*

Rejestracja: 16 cze 2012, 23:38
Posty: 45
Pojazd:
Co powiecie na zębatkę 42 na tył?
http://www.sklep.s-x-t.pl/zbatkatylnaig ... ml?cPath=0
Czego mogę się spodziewać po zmianie na taką? Dużo mocy ubędzie czy to mała różnica w ząbkach?
Mam zamiar założyć taką zębatkę bardziej na v-max bo wysokie obroty przez cały czas są irytujące. Po tym odblokuję tłumik i może wyjdzie mniej więcej dobre przyspieszenie + dobry v-max :mrgreen:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 sie 2012, 23:16 
*

Rejestracja: 21 maja 2011, 13:42
Posty: 75
Pojazd:
Czemu się uparłeś na tylnią zębatkę, z przednią mniej roboty, ponoć jeden ząbek z tyłu to 2,5 km/h różnicy a z przodu 5 km/h, i z przodu jak zmienisz o 2 zęby to nie będzie to aż taka straszna strata, wiem bo sam zmieniałem z 11z na 13z




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 sie 2012, 23:27 
*

Rejestracja: 16 cze 2012, 23:38
Posty: 45
Pojazd:
Uparłem się na tylną ponieważ są łatwiej dostępne ( link podałem wcześniej).
Przednia czym większa tym większy v-max czy jak? :P




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 sie 2012, 23:42 
*

Rejestracja: 21 maja 2011, 13:42
Posty: 75
Pojazd:
Tak jak mówisz, i ja znalazłem zębatki zdawcze do twojego silnika ale trochę dziwne miały rozmiary, musisz sprawdzić ile masz tych zębów z przodu




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 sie 2012, 13:29 
**

Rejestracja: 11 maja 2012, 14:00
Posty: 392
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: Derbi GPR 125 4t
LiVre, tak jak w rowerze




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 sie 2012, 22:13 
*

Rejestracja: 16 cze 2012, 23:38
Posty: 45
Pojazd:
Sprawdziłem, z przodu mam 11 zębów na zębatce, rozumiem ,że mało :mrgreen:
Na jaką polecacie zmienić przy tylnej 49 ,żeby moto miało jeszcze zryw?
Teraz super idzie mi na gumę :roll:
No ale rozumiem,że coś za coś - jednego i drugiego nie będę miał :P


Ostatnio zmieniony 22 sie 2012, 22:45 przez LiVre, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 sie 2012, 22:55 
**

Rejestracja: 06 sie 2011, 9:00
Posty: 348
Lokalizacja: Olsztyn
Pojazd:
12z na przod i bedzie tak pomiedzy moca a predkoscia




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 sie 2012, 23:00 
*

Rejestracja: 16 cze 2012, 23:38
Posty: 45
Pojazd:
Tylko jeden ząbek różnicy? Myślałem o 14 a nawet 15...
Chcę jakiejś odczuwalnej zmiany a nie 2 km/h z takimi samymi,wysokimi obrotami :|




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 sie 2012, 7:33 
**

Rejestracja: 11 maja 2012, 14:00
Posty: 392
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: Derbi GPR 125 4t
zmień 2 zęby z przodu




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 sie 2012, 10:30 
*

Rejestracja: 16 cze 2012, 23:38
Posty: 45
Pojazd:
Czyli na 13? Michał w wypowiedzi mówił,że zmieniał właśnie z 11 na 13 i nie było dużego spadku mocy. Może warto 14 wpakować ? :P
Która bardziej będzie pasowała do tylnej , która jest bardziej na przyspieszenie ? (49)


Ostatnio zmieniony 24 sie 2012, 10:17 przez LiVre, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Forum zablokowane Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 17 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy