Dzisiaj jest 08 lut 2025, 4:08



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 22 lis 2012, 16:08 
*

Rejestracja: 23 maja 2012, 19:21
Posty: 152
Lokalizacja: Kościan
Pojazd:
Hej mam następne pytanie przyjmijmy że mamy dwa takie same cylindry poziomu racing
np.(Hebo monster replica)
Jeden wykonany w alu a drugi w żeliwku.Są Takie same kanały itd.
Który jest mocniejszy i o ile?
nie interesują mnie zalety i wady alu i zelu bo to wiem. Chcę się dowiedzieć jaka jest różnica mocy między alu i zeliwka :mrgreen:

Po za tematem jak sprawóje się cylinder żeliwny po porcie strojany na 15000 obr?
Po za tym że pewnie się lubi grzać :roll:


Ostatnio zmieniony 22 lis 2012, 16:10 przez Michal87, łącznie zmieniany 2 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 22 lis 2012, 16:23 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 cze 2012, 20:24
Posty: 367
Lokalizacja: Garwolin ,okolice.
Pojazd:
Cylinder aluminiowy jest mocniejszy od Żeliwnego dlatego że lepiej odprowadza ciepło i może zyskać na mocy. Podczas gdy jest temp niska to chyba mają taką samą moc, w wyższe temp lepiej będzie się sprawdzać alu.




_________________

Setup:
-Power Force 70cc
-Dellorto 17,5 z dyszą 100
-Stage6 Pro Replica Chrom.
-Wario Polini Speed Control.
-Króciec Top Racing 21mm.
-Rolki 6 g
-Centralka Stage6 Medium.
-Sprężynki Polini Niebieskie.
-Wał wypełniany Motoforce Racing.
V-Max 95. :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 lis 2012, 16:57 
*

Rejestracja: 23 maja 2012, 19:21
Posty: 152
Lokalizacja: Kościan
Pojazd:
Dzięki AdrianSpeed2 czy ktoś jeszcze ma jakaś teorie :?:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 lis 2012, 17:19 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2010, 16:53
Posty: 2808
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Imię: Maciej
Inna siła tarcia jest.
2T musi mieć swoją temperaturę ;)




_________________

Obecnie biedny student nie mający na nic czasu xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 lis 2012, 17:24 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2011, 19:09
Posty: 155
Pojazd:
dokładnie silnik 2t najlepiej chodzi w temp 65-80 stopni i to w tedy ma swoją maxymalna moc. A co do pytania to alu jest lepsze ale trzeba umieć dbać, Wystarczy popatrzec na cylki streetrace i sport pro




_________________

C16 + 50cc...Dogonisz mnie :D ?

https://www.youtube.com/watch?v=X5lHbvlNpnM
^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 lis 2012, 18:07 
*

Rejestracja: 23 maja 2012, 19:21
Posty: 152
Lokalizacja: Kościan
Pojazd:
Czy taka 70 żeliwna po "wgraniu mapki hebo monstrum" w lc da rade?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 lis 2012, 18:18 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2010, 16:53
Posty: 2808
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Imię: Maciej
Michal87, nie grasz mapki do żeliwa z Hebo Manston ;)




_________________

Obecnie biedny student nie mający na nic czasu xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 lis 2012, 18:19 
*

Rejestracja: 23 maja 2012, 19:21
Posty: 152
Lokalizacja: Kościan
Pojazd:
a to dlaczego :?:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 lis 2012, 18:26 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2010, 16:53
Posty: 2808
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Imię: Maciej
Bo Hebo Manston ma dzielony okno wydechowy
e, a z tego co wiem to żadne żeliwo nie ma dzielonego okna.




_________________

Obecnie biedny student nie mający na nic czasu xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 lis 2012, 18:35 
*

Rejestracja: 23 maja 2012, 19:21
Posty: 152
Lokalizacja: Kościan
Pojazd:
wiem wiem wiec muszę pokąbinować i chyba wrzucę okno wydechowe od s6 racing.
ale to nie tu , to po prostu z czystej ciekawości zrobię i zobaczę co z tego wyjdzie :D

wracając do temu jak sprawuje się żeliwo przy wysokich obrotach coś koło 14-15k ,jak jest z wytrzymałością gładzi :?:
zdaje sobie sprawę że dużo również ciepełka się wytwarza :(


Ostatnio zmieniony 22 lis 2012, 18:35 przez Michal87, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 lis 2012, 18:41 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2010, 16:53
Posty: 2808
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Imię: Maciej
Michal87, daj pompę wody od samochodu oraz drugą chłodnicę. ;)




_________________

Obecnie biedny student nie mający na nic czasu xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 lis 2012, 18:42 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2011, 19:09
Posty: 155
Pojazd:
żeliwo ma wytrzymalsza gładź moim zdaniem. ale ogólnie to zeliwo ciężko wkręcić na takie obroty 15k chyba przesada. Mój Street na lekich rolkach kręcił sie do max 13,5k.




_________________

C16 + 50cc...Dogonisz mnie :D ?

https://www.youtube.com/watch?v=X5lHbvlNpnM
^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 lis 2012, 18:51 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2010, 16:53
Posty: 2808
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Imię: Maciej
FaZieRox, wkręci się bez problemu ;)




_________________

Obecnie biedny student nie mający na nic czasu xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 lis 2012, 18:59 
*

Rejestracja: 23 maja 2012, 19:21
Posty: 152
Lokalizacja: Kościan
Pojazd:
dzięki jak wypali mój projekt to wrzucę zdjęcia cylindra :mrgreen:
Cel to 15 koni z cylka żeliwnego :P




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 lis 2012, 19:05 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2010, 16:53
Posty: 2808
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Imię: Maciej
Michal87, spokojnie wyciśniesz ;)




_________________

Obecnie biedny student nie mający na nic czasu xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 lis 2012, 22:27 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lut 2010, 14:43
Posty: 154
Lokalizacja: Leżajsk(podkarpackie
Pojazd:
Cytuj:
Inna siła tarcia jest.

dotarte żeliwo i nicasil ma taką samą chropowatość powierzchni-więc bezsens z tą siłą tarcia :wink: ,zależy to od innych czynników a szczególnie materiału z jakiego wyk. jest tłok,
a żeliwo pracuje przy ok.110-120 st. a w tych temp. ono się nie odkształca jedynie tłok :P
a żeliwo i 15 tyś rpm-spokojnie wytrzyma,a jak długo to zależy od jakości tłoka :wink:

a aluminium jest tylko lepsze ze względu na sprawność cieplną,
bo jest prosta zasada:im mniejszy wymiennik ciepła tym większe straty mocy :)




_________________

Projekt DRAGSTER "SpeedY"
mini bike z silnikiem Speedfight'a
"!!" Filmik z jazdy->https://www.youtube.com/watch?v=9SXmFARVUo8




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 lis 2012, 9:48 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2010, 16:53
Posty: 2808
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Imię: Maciej
pablo176, nicasil jest twardszy i inną rozszerzalność cieplną ;)




_________________

Obecnie biedny student nie mający na nic czasu xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 lis 2012, 15:04 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lut 2010, 14:43
Posty: 154
Lokalizacja: Leżajsk(podkarpackie
Pojazd:
rozszerzalność cieplna nie ma znaczenia bo są to temp. 100-200stopni,a wyższe temp. wczasie pracy uzyskuje tłok a ściślej pierścienie i bliskość denka tłoka- kiedyś stosowano typowo pierścienie żeliwne,czyli w tym przypadku tarcie się zmienia i wzrasta;żeliwo-żeliwo,ale dzisiaj są stosowane pierścienie z warstwą chromu czyli tutaj tarcie jest mniejsze;żeliwo-chrom.
a twardość może i większa ale to tylko wpływa na "żywotność"

a więc największy stosunek roższerzalności cieplnej ma tłok i pierścienie




_________________

Projekt DRAGSTER "SpeedY"
mini bike z silnikiem Speedfight'a
"!!" Filmik z jazdy->https://www.youtube.com/watch?v=9SXmFARVUo8


Ostatnio zmieniony 23 lis 2012, 15:06 przez pablo176, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 lis 2012, 15:08 
***

Rejestracja: 02 sty 2012, 23:04
Posty: 1056
Lokalizacja: jestes?
Pojazd:
TAk zapytam do żeliwnego cylka dać lepiej pierścienie żeliwne czy te z warstwą chromu?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 lis 2012, 15:14 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Co do pytania w temacie to moc będzie taka sama.
Nie wiem tylko dlaczego uparłeś się na cylinder żeliwny, wcale to Cię taniej nie wyjdzie jeśli o to chodzi.
Teraz kwesta strojenia. Wiem, że parę lat temu cylindry i wydechy do sportu były strojone na jakieś 14,000 rpm i osiągały ponad 20km. Przy swoim zestawie raczej tyle nie osiągniesz, bo uzyskać tyle z kupnego cylindra najwyższej klasy to już jakieś wyzwanie. Nie ma co się sugerować tym, że producent podaje moc do uzyskania na ponad 20km, bo o niczym to nie świadczy. Ze słabym wydechem może mieć i 10km.
FaZieRox, Z jakim wydechem pracował ten cylinder? Bo albo tylko nie umiałeś go wyregulować albo w ogóle słabo dobrałeś zestaw.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy